![]() |
35-40 är the shit
manligt att kunna va lyfta tungt med kort vila |
Citat:
Citat:
Citat:
Vägde 71,9 kg när jag vägde mig imorse också, så fortsätter gå åt rätt håll. Nu ska jag ut på morgonpromenaden och så får det bli bröst och axlar senare idag. |
Citat:
Det går bra med träningen, känner att styrkan är som försvann under deffen är tillbaka och börjar få till pb:n lite då o då! Nu är det styrka och muskler i fokus *flex* Jag har sommarlov nu :hbang: Hur går det själver ? Pluggar i Karlstad ? |
Citat:
|
Press
Helt okej pass! Bänken var lite vinglig (berodde nog på bänken i sig) och så men i övrigt så. 1.1 Bänkpress 80x8 > 85x5 2.1 Militärpress 50x6 > 50x6 3.1 Kabelflyes 2 set 4.1 Triceps extensions 30x8 > 40x6 4.2 Sidolyft 7x14 > 7x14 5.1 Hantelpress 30x6 > 30x4 drop 22x4 5.2 Pushdowns 35x14 > 35x10 Färdig på runt 40 minuter. |
Snajdigt! Grymma pressar som vanligt.
När du kör triceps extensions, Är det med rak stång då? och är det stående, sittande eller liggande? |
Citat:
Kör liggande med en EZ-stång! Siktar alltid på fullt "djup" - dvs att vända när stången nått bakom huvudet. |
Citat:
Gött! Det är så jag kör triceps extensions också. Ibland med rak stång och ibland med EZ-stång. Försöker få det så explosibt som möjligt också. Nästan som att man försöker kasta iväg stången från bottenläget. |
Citat:
Precis, annars tappar man så mycket kraft när man väl ska ha upp stången. Borde nog försöka bli mer explosiv i alla övningar. |
Citat:
|
Citat:
|
Rygg
Helt okej pass idag. Bestämt mig för att börja köra utan bälte och få progression på träningen igen. Har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska lägga upp det men blir nog något mot att höja vartannat eller vart tredje pass med typ 2.5 kg. Ska inhandla ett par skor med klack också. Lyckades vrida till vänsterknäet när jag skulle lasta på vikter oturligt nog. Det högg till i ledbandet, tror det beror på alldeles för mycket promenerande i dåliga skor som gjort att jag är lite sliten. Nu spekulerar jag bara men ska ändå dra ner promenerande till max två timmar per dag. Chins-räcket är fruktansvärt på det nya gymmet också. Stora gummihandtag och helt fel vinkel. Får hoppas att man vänjer sig, annars får jag hitta på något annat sätt att köra, i smithställningen t.ex. :D 1.1 Chins KVx12 > KVx8 > KVx8 2.1 Marklyft 110x5 > 110x5 > 110x5 3.1 Styrkevändningar 40x10 > 40x10 4.1 Stångrodd 70x12 > 80x10 > 70x10 5.1 Preachercurls 25x8 > 20x8 > 20x8 5.2 Omvända flyes 10x14 > 10x12 > 10x12 |
Var tränar du nu?
|
Hehe. Jag som precis bestämmt mig för att börja köra med bälte. I alla fall ibland när jag kör "tunga" böjar och marklyft.
Jag kan rekommendera Adidas power perfect II. Jag är sjukt nöjd med mina. Grymt pass annars. De där roddarna är inte att leka med. :thumbup: Progression är viktigt. Jag tycker att du borde sträva efter att öka på något sätt varje pass. Ibland så kommer det såklart inte gå. Men även om det bara handlar om att du klarar en rep till eller lyckas utföra övningen på samma vikt fast med något bättre teknik så är det ju en form av progression. |
Nya gymmet!? Har du övergivit mig? *cry* :furious: :banned
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:39. |