![]() |
Inte direkt någon styrkeuppvisning eller så, men det här är ungefär så långt som man lyckats trycka gränserna för extremmetaltrumspel hittills. Det finns folk som är något snabbare, eller något mer tekniska osv, men ingen är så konsekvent, tajt och välbalanserad som Derek "One take" Roddy. En maskin bland människor:
|
Citat:
Visst är det underhållande att se unga, friska atleter (ibland med drogers hjälp) utföra gravitationstrotsande saker. Men viktigt är också att se prestationen mot sin kontext. För en elitgymnast är dubbelvolter föga avlägset. För en förlamad, att inom 5 månader springa... DET är obeskrivligt imponerande. Det är viljestyrka av stål och oövervinnelig anda. |
Sluta spamma tråden med diskussioner. Bidra med lite filmer istället!
Klassiskt klipp på en man som kan äta en hel del mat. Inspirerande för vissa! |
Håll koll på killen i gul tröja. Kass bild men jag ville ha med de svenska kommentatorerna. Kanske svårt att förstå riktigt hur imponerade det är om man inte är så insatt i cykling. Det 4 cyklister har varit i utbrytning i 20 mil. Huvudklungan med jagar i kapp dessa precis på upploppet. I klungan går det här i ca 70km/h. Ligger man inne i klungan där och sen går ut i vinden så känns det som att köra in i en vägg ungefär. Världens bästa cyklister är samlade och ligger och kör gärnet. Fabian Cancellara går ut klungan och kör ifrån den med 1km kvar. Spurtuppdragarna och spurtarna gör allt tillsammans för att komma i kapp den här killen men lyckas inte. Att göra så där ska helt enkelt inte vara möjligt och ingen skulle någonsin få tanken att äns försöka... trodde man :D |
Den där var grym faktiskt. Fantastiskt mycket mer kraft han måste utveckla än de som ligger i draget i klungan. Hans ben hade nog en bra dag.
|
16år, 69kg, böjer 315kg! (tagen från styrkelyftardelen här på Kolo)
|
Citat:
Tack för den filmen! |
Citat:
|
Team Hoyt.
En film om en faders kärlek till sin son. Att genomföra 6 ironman och över 60 maror är imponerande i sig ... att göra det bärandes på sin son är i en helt egen liga. :bow:
|
Krokodil, kolla gärna igenom tråden innan du postar. Klippet finns redan i tråden, bra klipp dock ;)
Jack Lalanne, född 1914 (numera 93 år gammal), amerikansk fitnessexpert som gjort en del galna grejer "1984 Age 70: Handcuffed, shackled and fighting strong winds and currents, towed 70 boats with 70 people from the Queen’s Way Bridge in the Long Beach Harbor to the Queen Mary, 1 ½ miles." Kolla gärna in hans andra klipp på youtube, han var klart 40 år före sin tid. |
Inte så kort, men intressant. Handlar om Kendo's 8 dan examinering. Ca 1% klarar graderingen. De yngsta är 46 de äldsta 80. Jag skulle gärna ha den snabbheten och viljan när jag är över 70.
|
Imponerande bedrift - CrossFit passet "Fran" i rökdykar utrustning!
En "Fran" inom CrossFit är:
21-15-9 reps av: Thrusters, 43kg Pull-ups Detta genomförs som superset på tid. I denna filmen ser vi en brandman genomföra den i full utrustning. Notera slutet på filmen vad de säger när hans lufttub varnar honom att den börjar ta slut. |
Som sjukgymnast får jag ont i magen när jag ser tittar på hans högerknä i trusthern. Men skön film :thumbup:
Skidhopp, 232.5 meter. Utgångshastigheten i hoppet är över 105 km i timmen. Hans knävinkel ser i för sig inte heller perfekt ut i landningen men sånt får man ta vid ett världsrekord :) |
Otrolig prestation. Hur långt kan ni simma under vattnet?
|
Kul att någon väcker liv i den här gamla tråden!
Tung film frantic :thumbup: Cykeltrial. Många av mina barndomskompisar höll på med det för länge sen, kommer ihåg hur svååårt det var... |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:13. |