![]() |
Bra ingripande av Yves Lavigne som vanligt också...
|
Undra om Melvin har några långsamma muskelfibrer överhuvudtaget?
Killen har väll typ 70+ proffsfighter och är grym stående. Hade varit kul om han testade att ta en bjj lektion nån gång eller så... |
Ang Melvin
http://www.sherdog.com/fighter/Melvin-Guillard-7431 24 - 8 - 2 (Win - Loss - Draw) ( 1 NC ) |
Citat:
|
UFC listar hans record som
42-9-3, 1 NC Med tanke på att det är ganska diffus skillnad mellan amatör mma och proffs mma än så länge så är det nog närmare sanningen... |
Kwon fråga till dig mma guru, lilla gubben som gick in och särade Bisping och den andra, var det samma gubbe som gick in med öppen rör kavaj med bar överkropp under tillsammans med Harold Howard när han gick in för att fightas en gång i tiden...
Jag undrar alltid det när jag ser den lilla gubben, jag tror han har något gigg på mgm grand... |
Citat:
|
Citat:
|
nu såååååååååå RAMPAGEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!
|
AAAAAOOOOOOOOOOOOOOOOOHHH!!!!!
RAMPAGE, knock him the fuck out!!!! |
BAAAAAAAAAAAAHHHHHHH!!!!!
så jag trodde det skulle gå, mm ville fan inte det. HELVETE NU SKA JAG SOVA ARG! |
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz fan. Rashad tråkiga jäkel, tryckte upp mot gallret 24/7.
|
Ganska väntat. Bra match av sockerRashad.
|
Känns som det är dags att ngn klurar ut ett sätt att hantera GSP/Couture-stilen. Den är fan inte rolig att kolla på.
Den om något förtjänar youtubekommentarepitetet: gay. Rampage besegrade sig själv, för övrigt. 1 För mycket cuttande / För dålig kondis 2 Inte tillräckligt bra camp 3 För taggad |
Haha oj, det gick verkligen inte som jag hoppades på i afton! :D
Kan säga att jag hoppade upp i soffan och trodde det var slut där i Rond 3 vid Rampage Rush Vilket anticlimax http://i49.tinypic.com/24mia37.jpg |
asså fyfan vad besviken jag e på rampage! han va inte alls nå bra stående, och rashad han var bättre än vad jag trodde.MEN fyfan va less jag blir på detta ständiga safe game att trycka upp dom mot buren o brottas
men rampage gjorde inte direkt bra insats,var fan va hans overhand?! så jävla fegt av rashad han att vinna på dommarbeslut känns verkligen som att jag tappar lusten av ufc när jag ser sånna här matcher |
Två frågor angående 114.
Varför avslutade inte Rampage matchen när han hade chansen? Bättre läge kan man ju fan inte få, och när Rashad va uppe på benen fick han minuter på sig att återhämta sig innan Rampage var på igen. Så jävla besviken. Varför tog Dan Miller det inte till marken? Ganska uppenbart att han blev dominerad stående även om han fick ett par bra träffar. |
Galet irriterande. Rampage förtjänar inte att få en knockout om han inte går på mer när han har så tydlig chans. Var han så slut i gasen att han inte ens kunde försöka avsluta det?
Blev så irriterad att jag högt uttyckte mig MEN ATTACKERA DÅ!!!. Flickvännen blev lite frågande. Håller helt med Snuggles. Är så sjukt tråkigt att se på, det enda man som åskådare vill är ju att något ska hända när dem står och kramas. Det verkar ju också bara bli mer och mer av denna typen matcher. |
Citat:
|
Gott jobbat Rashad! Quittin' Jackson påbörjar sin väg mot botten :D
|
Citat:
Vill man ha garanterad underhållning finns WWE. |
Tänkte lite angående Rashad/Jacksson. Varför ska dom spela apa som dom värsta jävla 5åringarna utanför mattan?
|
Citat:
Förövrigt så nog visst handlar all sport om underhållning. Det vet du nog om du tänker efter. Det är en annan sak att kombatanterna ska tänka på att vinna. Det är väl förutsättningarna som får ändras. |
Fan va surt för Todd Duffee asså, måste känns förjävligt..
|
Citat:
|
Citat:
Men poängen här är inte att jag tycker att Rashad ska underhålla mig, utan att jag tycker att stilen är tråkig att se på. Det är två olika grejer. Laynpray/standngay är lite färgtorkvarning på. Sedan så är det ju självklart att det finns ett underhållningsvärde i fighter och UFC försöker ju tjäna pengar. Annars så skulle det inte vara payperview och Dana som matchar fighters. |
Var för trött i natt för att se huvudmatchen live, bra gala annars, precis sett rashad-rampage nu. Är besviken, önskar att alla tre ronder sett ut som sista. Huvudmatcher borde alltid gå 5 ronder!
Annars inför matchen trodde jag att den stora faktorn skulle vara ifall Rampage hade huvudet påskruvat ordentligt, jag trodde sen att som avlägsen andra faktor skulle det handla om förberedelser inför matchen, min åsikt är att Jacksons mma är överlägsna Wolfslair när det gäller att förbereda inför den här typen av matcher. Jag trodde inte det skulle spela så stor roll eftersom Quinton tidigare i sin karriär klarat av att göra lysande matcher med mycket dåliga förberedelser. Känns som att jag totalt tog fel på vad som var viktigast i den här matchen, tyckte Quinton kändes stabil mentalt och på rätt ställe i huvudet, däremot var det tydligt att de på Jacksons mma hade en tydlig gameplan vilken de höll sig till vilket var vinst givande. Det är nog där som "mma revolutionen" är just nu, vi har kommit till den punkten där man inte kan gå in på såna här matcher och bara fightas på stake, ballar, fysiska attribut och talang, utan man behöver en kompetent gameplan. Rampage är den större och naturligt starkare atleten av de två, säger jävligt mycket om hans förberedelser att han kunde gå in och dominera Quinton i clinchen. Tänker inte klaga på Rashad eller Jacksons mma team även om jag är besviken, de gjorde sitt jobb kompetent. |
Psyked för Rashad vs Shogun.. Jag tror inte Rashad kan köra samma strategi där ;)
|
Skönt att Suga Rashad vann :D
Tyckte Brilz - Noguiera var riktigt underhållande, Brilz borde vunnit den enligt mig. |
Diego hade uppenbarligen kört för lite av mina cartwheels. Synd.
Rashad Vs. Rampage gick som jag trodde. Rashads stil funkade väldigt bra för att neutralisera, och passivisera, Rampage. |
Citat:
|
Citat:
UFC 114 var en mycket trevlig gala. Rashad gjorde en bra fight tycker jag |
Såg just Rashad vs. Quittin'. En riktigt bra fight, tuff, teknisk och den bättre mannen vann utan tvekan. Den första träffen från Rashad, hans konstanta fotrörelser ut och in samt det konstanta trycket i närkamp avgjorde saken. Grym gameplan och rätt kille att genomförde den. I motsats verkade inte Quittin' ha någon riktig gameplan, kondition eller fokus. Tror hans skitsnackande slog tillbaka på honom själv och satte griller i huvudet på honom. Ser fram emot Shogun vs. Rashad. Chute box killarna har haft problem med duktiga explosiva brottare, nu har ju Shogun i och för sig känt på ett brottarmonster i form av Coleman så han vet vad han har att vänta sig. Shogun vinner med största sannolikhet vilket sen leder till en fight med Anderson Silva lagom till julafton *popcorn*
|
Melvin va skön :D
Faan va lack ja blev att Duffee loosa, fetto mike får in en one hit wonder träff LOL... Om bara grabben kunde ha kört lite low kicks, gissar dock att han va rädd för att bli nertagen när han sparka... Pd |
Pdaddy, jag som tyckte det var skönt att se steroid-hakan somna! All natural, pure tallent baby!
|
Tror enda matchen som gick som väntat/hoppats var Melvins och Dongs match! :D
Kul att Dong vann! Han körde en riktigt grappling-clinic på Amir! Skrattade Gott under Duffees match, helt out of nowhere kommer en flygande Pdaddy rakt på hakan/tinningen. Kul också då det var så stor skillnad mellan Duffee och Russow, inte bara i poäng, teknik utan även i fysik! :D |
duffe tappade enormt mycket av sin speed. Något han måste jobba mycket på.
Jäkla synd att inte Rampage tog det där i tredje ronden när han träffade, missade ju varje slag mer eller mindre när Rashad låg ner >.< Sen att han var så jäkla loj när de båda stod upp efter det gahhh |
Jag flög upp i soffan och gjorde nästan en kvartsvolt när Rampage fick ner Shad i trean! :)
Jag var så säker att det skulle vara över.... MEN ICKE! |
Renzo VS Ryan från förr
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Chuck "Iceman" Liddell (Han var 27 år här!) VS Pele Landi Jöns (Chute Boxe)
Big PDaddy VS Augusto Santos |
Todd Duffee ändrar dieten efter UFC 114-förlusten.
"Jag skall bli som Fedor" http://i45.tinypic.com/1zwnk9k.jpg |
Citat:
Givetvis har fighters en uppgift att underhålla åskådarna. Varför skulle de vara kontrakterade med UFC annars? Underhålls de inte så går ju hela verksamheten i stöpet och anledningen, till att fighters får kontrakt över huvud taget, försvinner. ... Tråkigt main event. Jag höll visseligen lite på Rampage innan, men efter bara någon minut så ville jag att han skulle slita av huvudet på Rashad. Sjukt slut för Duffee :P |
Citat:
|
Det bästa med UFC 114
http://i46.tinypic.com/rarhfq.gif |
Hardcore!
|
[QUOTE=nmanradnävna;4396925]Woot?
/QUOTE] Vad reagerar du på? Att Quinton är större än Rashad eller att jag är förvånad att Rashad kunde mala ner Quinton i clinchen? Eller vad? |
Bra matcher, men de kunde ha slutat bättre. Rampage hade sin chans i 3:e. =/
Sen gjorde Brilz en väldigt bra match, speciellt med tanke på att han tog den med så kort varsel. Lite besviken på Lil' Nog dock. Och Duffee -Russow var bara så sjukt. =D |
Citat:
Chuck for king! |
Och Rashad Evans bevisar varför han är grymt tråkig att se på. Retire plox.
|
Citat:
|
Citat:
|
IGOR "ICE COLD" VOV HIGHLIGHT (En av mina gamla favoriter!)
Bättre fighter runt 173 cm i den viktklassen får man leta efter! |
Citat:
Igor! http://i50.tinypic.com/2wcr34i.jpg MartyFeldmanIgor... |
Citat:
Han va stabil, hur kan jag ha missat en sådan klippa som han :smash: Pd |
Igor hade bra nyp i nävarna, påminner en del om Fedors slagväxlingar, många snabba hårda slag.
|
Någon som kan rekommendera en bra ufc gala med spännande bra matcher? Sugen att glutta lite men har dålig koll :em:
|
Citat:
|
UFC 100-101 e bra tycker jag !
|
Citat:
Han tappade mycket av sina fördelar, att vara snabb och ha kondition, när han gick ner till lätt tungvikt och mötte liknande motståndare. När vissa slår gör det ont bara att titta på och Igor tillhör den kategorin. Tycker dock att han lade ner karriären alldeles för tidigt. Fel gest att göra mot en taggad Igor, titta på 8.24 i highlightrullen :D |
Citat:
|
Citat:
Tänkte bjuda över like folk o kolla! |
Den som var i helgen var bra (114) dvs :)
|
Citat:
Eventet innan (113) var dock rätt bra. Fortfarande aktuellt också, vilket ju är trevligt om man har tänkt sig att fortsätta titta på sporten och vara lite a jour. |
Denna Igor påminner väldigt mycket om Fedor.
|
Citat:
|
Jävlar, kände till den där kända knocken när snubben förlorar medvetandet stående, men att han slagits så jävla mycket. 120+ matcher, varav kickboxningsrecordet är mest imponerande: 61 av 63 matcher vunna.
|
I en intervju Fighter gjorde med honom för några år sen så hävdade han att i hans lilla by när han var tonåring så hade de någon form av klocka de ringde i när Igor var arg så sprang alla i byn in och gömde sig... ... ...fråga mig inte hur mycket sanning det var i det...
Han fick tydligen råd att öppna en liten krog under Pride tiden, inte helt omöjligt att han kunde leva hyfsat på den gjorde att han tappade hungern på fighting lite. Efter matchen mot Enson så låg Enson rätt länge på sjukhus efter med ganska allvarliga intrakraniella tryckökningar efter det rejäla jävla kok stryk han fått av Igors ground n pound. Enson var en sjuk typ, han kunde inte ens stå på benen men han grät som ett barn för att han inte kunde fortsätta matchen... Få saker har gjort mig så besvikna som när Igor hade rippat ner sig i slutet av Pride tiden, han såg återigen rippad och hungrig ut, redo att kicka ass potentiellt, tror det var runt ett GP och jag tänkte nog att det hade varit grymt att han kunde fått gå i pension som en äkta legend och knipa en Pride GP (till skillnad från titelbälten kan aldrig någon ta en Pride GP vinst ifrån dig...). Tyvärr såg han synnerligen blek ut. |
Skönt att Evans visade klasskillnad mot rampage =) dock tar det stop när han ska möta shogun..
|
Citat:
|
Citat:
Äldre mma är en annan smak men kan vara kul att se sporten växa fram, i brist på detta så kan figthen mellan Tito och Frank Shamrock vara ett bra ställe att börja på, man -kan- hävda att den moderna eran av mma föddes med den matchen. Fördel med att börja tidigt är att man kan snabbspola igenom tråkiga matcher. Vill du kan jag tippsa som specifika galor som jag tycker är bra men det skulle kräva en del möda och tid... |
|
fin "klapp" han gjorde där,hanleden helt fel
|
Han ville bara kolla om han var vaken
|
Citat:
På tal om Mike Russow |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
|
Citat:
|
Nate Quarry vs Kalib Starnes UFC 83
|
Citat:
|
|
Citat:
|
Wanderlei Stands up for the Fans
Wand gör allt för fansen! |
Wand likes his fans!
|
|
Citat:
|
Fan vad jag hade velat se Big John triangle choka Diaz där.
|
Vad var det som hände egentligen i brawlet, såg det på youtube, men fick ingen klar bild av det hela.
|
Citat:
Lite överhypeat tycker jag. Skitsamma liksom. Snarare så att man borde ge det så lite utrymme som möjligt. Ju mer man skriker om att det är förskräckligt för kampsportens rykte o.s.v. så ger man ju faktiskt publicitet till spektaklet. |
Citat:
|
hahahahahahahaaaaa |
Citat:
|
Citat:
http://farm5.static.flickr.com/4046/...32134698_o.gif http://i658.photobucket.com/albums/u...sol/mayhem.gif |
Har de dopingkontroller inom UFC? Är de likvärdiga med BB:s kontroller?
|
Citat:
De kör dopingkontroller i UFC ja. |
Jake Shields var ju även i Mayhem program "Mtv bully beatdown". Samt ser på gifen att han t.om skrattar, men var ju gilbert melendez samt diaz som startade allt bråk mer eller mindre.
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:55. |