![]() |
Citat:
|
Mycket snack om donationer men tyvärr är det få som verkligen står för det. Jag har inget emot funktionen men är tveksam till att jag kommer använda den.
Premium-medlem med eventuell extraförmån verkar fungera på vissa andra forum. Angående shopen så handlar jag där då och då men oftast bara då det finns varor till bra kampanjpriser. |
Hade lätt tryckt på donationsknappen ifall man fått en ikon under sin avatar som visar att man stött Kolo ekonomiskt.
|
Man skulle också kunna tänka sig någon form av Wendler-variant, där man får tillgången till en speciell journaldel, där man garanteras feedback på sin träning från t.ex. hurril.
|
Citat:
|
Citat:
|
Bara ifall han drar 5 stänkare inför varje medlemskritik och klär på sig jwzrd kostymen.
Annars får det vara. |
Citat:
|
En obligatorisk medlemsavgift är antagligen det värsta forumet kan göra, vilket redan konstaterats i tråden. Men en donationsknapp skulle kanske funka.
Hur får Flashback sin ekonomi att gå runt? Hänger inte där allt för ofta men om det använder reklambanners och dylikt kanske det är något att efterapa? Sen är medlemstalet tio gånger högre på FB än kolo men vi kan nog mycket lära. |
Citat:
|
Annonser så in i helvete rent ut sagt...
|
adblock för sånt :)
|
Finns ju många stora forum som går runt enbart på annonser.
Men vill man ha fler som handlar i butiken så tror jag att man får lägga in liten ruta för grejerna som säljs också. Ofta glömmer man ju faktiskt bort att det är en butik. Ha någon banner som rullar fem olika varor längst upp på forumet (som är tex på förstasidan på gv) Jag är inne på kolozzeumforumet oftare än jag är inne i webbutiker. Ser man att det rullar förbi en annons för något man har tänkt beställa så är det ju lätt att bara klicka på den. |
Härligt med många förslag !!:d
Enda sedan starten är tanken att kolozzeum skall vara en mötesplats för tränande och en neutral sådan. Moderatorerna sköter kollo på ett ypperligt utan min inblandning ( helt gratis dessutom) och så vill jag att det skall vara. Problemet har alltid varit att jag har fått skjuta in pengar för att kunna hålla allt vid liv. Shopen skall finansiera forumet men tyvärr har det aldrig funkat så. Att vi skulle ha ett utbud som inte passar medlemmarna tvivlar jag starkt på för då skulle inte dessa varumärken växa i Sverige. Fast vi kanske skall börja sälja politiska böcker , dataprylar för att passa en del medlemmar som hänger här ;) Fairing är den grossist som säljer med av denna bar http://shop.kolozzeum.com/sv/bars/al...57gr-12st.html i världen och andra Svenska nätbutiker köper pallvis men det säljs fåtal på kolozzeum ( bara ett exempel) Optium , Fairing , Gaspari är alla varumärken som säljer mycket bra i alla andra Svenska nätbutiker. På kolozzeum säljs det nästan enbart kolozzeums egna linje + Fairing Jag gillar personligen inte forum som är helt sönderannonserade men vi får nog helt enkelt börja sälja fler annonser och integrera kolozzeumshopen mer i forumet. Viktigt: Ingen risk att forumet försvinner MEN vi kommer nog behöva förändra det lite kosmetiskt. |
Många donerar nog gärna pengar för att slippa de förändringar du talar om.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:59. |