Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Mot CBB -180 2014 (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=193693)

Lellen 2013-02-24 20:57

Uppdatering En riktigt härlig söndag med försmak av våren. Mellanmål i solen på balkongen med kaffe och promenad i det härliga vädret:) På eftermiddagen/kvällen drog jag till gymmet och körde enbart mage.

Blev lite olika övningar. Inte nått regelrätt med reps antal och dylikt utan ja körde så det kändes.

Övningar
Situps i maskin
cable crunch
situps på pilates boll raka som åt sidorna
Hjulet
Benlyft
sidolyft med hantel

Kvällens middag bestod av lite götta i form av tacos
Imorn är det måndag igen och bröst träning!

HMS Laestander 2013-02-24 21:36

Inte dåligt bitig hörru! Lycka till med tävlandet osv. Kommer definitivt följa utvecklingen :D

Lellen 2013-02-25 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av HMS Laestander (Inlägg 6295251)
Inte dåligt bitig hörru! Lycka till med tävlandet osv. Kommer definitivt följa utvecklingen :D

Tackar för de vänliga orden:) Å kul att du vill följa min utveckling:)

Lellen 2013-02-25 21:47

1 bifogad(e) fil(er)
Uppdatering Måndag och chest day!

Uppvärmning 10 min cykel

Bänkpress
12x50kg med fötter korsande i luften
12x80kg med fötter korsande i luften
5x110kg
5x120kg
5x120kg
5x120kg

Lutande bänkpress
5x80kg
5x90kg
5x90kg
5x80kg

Lutande hantelpress
5x40kg
5x35kg
5x35kg
5x30kg

Lutande hantelflyes
5x25kg
5x25kg
5x25kg
5x25kg

Bröstpress i maskin
5xfullt magasin
5xfullt magasin
5xfullt magasin

Raka cableflyes
5x35
5x35
5x35
5x30

Bra pass som tog ordentligt på brösten kände ja! Bra kontakt, mkt svett och mycket strikt! Helnöjd med dagens pass! *flex*

Lellen 2013-02-27 21:56

Uppdatering

Tisdagen blev vilodag istället för onsda denna vecka då det blev övertid på jobbet och en massa handling. Sen kände jag mig rätt sliten efter en hård jobbdag. Gäller att lyssna på kroppen och det gjorde jag rätt i för idag fanns orken till ett bra ryggpass.

Uppvärmning
10 min gång på rullband

Marklyft
12x70kg
6x140kg
5x170kg(bälte)
1x200kg (bälte)
5x140kg
5x140kg
Hade inget magnesium i närheten så det störde mig. Hade ville prövat på 220 för 200 gick lätt men kände att greppet inte var det bästa då handsvetten tog över*gah!*

Raka marklyft i smith
5x130kg
5x130kg
5x130kg
5x110kg

T-bar
5x80kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg

Latsdrag med v-handtag
5x90
5x100
5x90
5x80
5x70

Summering: Riktigt nöjd med marklyften då det var 2 månader sen ja körde det. Men störde mig som sagt att jag inte hade nån tillgång till magnesium då huvudet och styrkan fanns men svetten tog över. Men men nya tag nästa gång och då ska greppet finnas!

Mackan58 2013-03-03 20:53

Mycket bra bilder på förra sidan! :)

Lellen 2013-12-30 22:34

Funderar på att ta upp denna journal igen. Inte skrivit här sen mars men träningen har hållit igång hela tiden. Skriver flitigt i min blogg på facebook under Linus lellen Andersson Gymblogg om ni söker på den i sökfältet på fb. Men som sagt funderar på att ta upp den här igen också bland er härliga medlemmar här:)

Lellen 2014-01-02 10:41

Nytt tränings år! Nästan ett år till scendebuten. Så nu blir det att lägga in en extra växel och börja skulptera kroppen för att finslipa lite detaljer så allt flyter ihop mer harmoniskt. Personligen tycker jag att allt skulle bli bättre men allt går ju inte att fixa till då vi alla vet att rom byggdes inte på en dag. Jag kommer lägga extra fokus på bröst som är den muskelgrupp jag själv tkr släpar mest. Så ifrån ett pass till just 2 pass i veckan på det. Mer om det nya träningsupplägget kommer senare i nått inlägg. Hoppas alla hade en fint avslut på 2013! ciao!

Lellen 2014-01-06 19:49

1 bifogad(e) fil(er)
Godkväll! Precis hemma efter att ha varit i Strömstad hos kärleken. Har även blivit medlem på ett gym i Strömstad så man även kan träna när man är hos henne. Känns bra! Körde rygg i fredags, ben i lördags och biceps triceps söndags. Härliga pass hela helgen och även tjejen kämpa på flitigt! Bjuder på 2 flexbilder från gårdagens pass.

Lellen 2014-01-08 17:08

God afton! Igår fick jag ett efterlängtat telefon samtal så nu på lördag blir det att åka till huvudstaden på ett möte för ett framtida samarbete. Mer om detta kommer! Håll till godo!

Lellen 2014-01-09 21:28

1 bifogad(e) fil(er)
Tar emot att posta denna bild då jag inte är nöjd med formen som den är nu. Tappat en hel del volym/massa vikt efter operationen. Är extremt självkritisk men jag måste börja posta mer bilder både för er skull och min egen för att få konstruktiv kritik och förbättra mig själv både fysiskt samt psykiskt! Jag kommer att komma tillbaka var så säker om än inte bättre men det tar tid! Har fortfarande känningar i handen efter operationen men går bättre och bättre vecka efter vecka. Vägde mig idag på jobbet och har gått upp 2.5 kg igen som jag tror och hoppas har fördelat sig rätt bra på kroppen. Bittra sanningen är att jag tappat cirka 5kg efter operation då jag rasar i vikt väldigt snabbt. Men det är bara att ge 110% nu både på gymmet, i köket, ordentligt med sömn och framför allt inte glömma den sociala biten runt om mig. Så som min tjej och hennes barn, min egen familj och alla ni vänner som tror och stöttar på mig. Utan er hade resan känns oändlig! Men tack vare er allihopa så får ni mig att gå i mål hur det än slutar! Önskar er alla en fortsatt trevlig torsdagkväll.

Västkustarn 2014-01-11 19:18

ser bra ut tycker jag!
Vad har du gjort med handen?

Lellen 2014-01-13 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av Västkustarn (Inlägg 6817288)
ser bra ut tycker jag!
Vad har du gjort med handen?

Tackar! Har gjort en karpaltunnel operation.

Lellen 2014-01-13 21:36

1 bifogad(e) fil(er)
Måndag och ny vecka samt nya utmaningar! I helgen var jag i Solna och hade mitt första möte med en av mina stora förebilder/idoler. Det hela klaffade mycket bra och vi kom fram till ett samarbete:). Ska bli otroligt kul att ha Johan Ederer som coach hela vägen fram till luciapokalen och även under tävlingen så klart. Varför jag valde just Johan är dels för hans breda kunskap inom bodybuilding, fitness, kostrådgivning och personlig träning. Hans stora meriter inom sporten bodybuilding och framför allt hans sätt att vara gentemot andra människor. Mycket ödmjuk och sympatisk samt en jävligt trevlig person att prata med:). Hans ord är nu min lag och jag kommer att ge allt och lite till för att göra både han, mig själv och ni trogna läsare stolta över min resas gång

Lellen 2014-01-14 21:23

1 bifogad(e) fil(er)
Precis kommit ur ett hett bad för lite vård av min övre rygg som jag är rätt stel i. I badet avnjöts det lite aminosyror med is. Avkopplande å njutbart! Hittade en liten bild på när Johan och en polare till han samt jag körde ben i söndags. Här ser ni en supersett variant med 3 övningar. Bara 2 på bild dock. Benspark, sittande lårcurl och sen var det nån maskin för insida lår och ljumskar. 15 reps på varje maskin och 4 st varv utan vila! Före de 3 övningarna körde vi en till supersett variant. Då liggande lårcurl, benspark, och utfallsgång med fria hantlar. 20 reps på maskinerna och 12 steg på utfallsgången. Detta körde vi i sträck utan vila 6 st varv på raken. Trodde ni det var slut? Icke! Vi fortsatte med 1 till supersett variant. Benpress och knäböj direkt efter. 4 varv och 15 reps. Avslutade sedan passet med lite lätta raka marklyft för baksida lår. Ni kan ju tro det blev pump! Ni som tycker ni tränar hårt kan ta ett Pass med johan! Grymt pass som verkligen satt som en käftsmäll! :hbang:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:06.