Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Honn helt enkelt. (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=15661)

Damien Thorne 2006-06-17 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av Honn
Tackar. Nästa gång får du vara med du med.

Ja, det ska jag vara :D

Har ni planerat in någon "nästa gång"?

Lucipha 2006-06-17 18:13

En viss umeå/strömsundskille som tar 245kg i bänk började på mitt jobb igår så det höjde träningsinspirationen ett hack. Ska ta med mina grippers på måndag och kolla hans nypor lite.

Du vet inte om någon som vill hyra ut en skrubb för så lite som möjligt till en blivande student i januari? Får inte boka studentboende i ume förän intaget är klart.

Damien Thorne 2006-06-18 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av Lucipha
En viss umeå/strömsundskille som tar 245kg i bänk började på mitt jobb igår så det höjde träningsinspirationen ett hack. Ska ta med mina grippers på måndag och kolla hans nypor lite.

Du vet inte om någon som vill hyra ut en skrubb för så lite som möjligt till en blivande student i januari? Får inte boka studentboende i ume förän intaget är klart.

Vad heter han?
Tar han det med eller utan bänkpresströja?

Damien Thorne 2006-06-19 07:37

Honn...

Jag kan inte se bilderna just nu på min jobbardator, men jag såg dom tidigare.

Jag har för mig att du inte använder handledsstöd (tex lindor eller svarta kardborrestöd) när du kör knäböj. Använder du det på andra övningar där du böjer handleden? (tex bänkpress och militärpress).

Eftersom du brukar ha ont i handleden så rekommenderar jag att du använder handledsstöd på ALLA övningar där du böjer handleden.

De gånger jag har haft ont i handleden så får jag även ont av att hålla i stången i knäböj om jag inte använder handledsstöd. Nu använder jag det alltid i förebyggande syfte.

Honn 2006-06-19 08:21

Citat:

Sheez. Vem är det? En av oss infödingar i Strömsund eller någon utifrån?

Ska kolla efter skrubbar.

Damien: Använder inte handledsstöd alls. Kanske dags att investera.

Honn 2006-06-19 08:28

18/6 Gripper

Något okoncentrerat pass. Satt i telefon samtidigt som jag körde det. Utan handsfree dessutom. Sättningarna blev överlag sämre än vanligt tack vare bristande koncentration. Hann inte köra alla set som jag ville pga ett besök. Styrkan var på väg i alla fall.

3s holds
RB260 h: <1mm. Augh! Så nära men inget klick.
RB260N v: 2mm
RB260 h: 1-2mm
RB260N v: 3mm
RB260 h: 3-4mm
RB260N v: 8mm
RB260N h: 1
RB210 v: 3mm
RB260N h: 1
RB210 v: <1mm

Wohoo and bohoo list:

Wohoo:
Äntligen är drivpaketet bytt på hojen så nu är det bara att blunda och köra.
Köpte en MP3-spelare igår. Skulle bara ta en kort promenad för att inviga den. Kom hem 85 minuter senare. Musik rockar. Bokstavligt talat t.o.m.

Bohoo:
Den nya kedjan är för kort för att användas med det större framdrevet jag slängde på förra veckan. Fick snällt gå tillbaks till orginaldrevet. Den accar iofs bättre med det på, men varvtalssänkningen i högre farter var ända rätt skön att ha. Får se om det går att lösa på något sätt.
Sov alldeles för lite. Expert på att vända dygnen på helgen.
Vaknade med halsont.*grr27*

Lucipha 2006-06-19 10:39

Ledtråd: killens flickvän är nästan lika stark (sm guld?) båda är från ström

Honn 2006-06-19 10:41

Ah. Låt mig gissa. En före detta granne till mig med anknytning till en större butik? Trodde han var i Umeå i sommar.

Lucipha 2006-06-19 10:48

Citat:

Ah. Låt mig gissa. En före detta granne till mig med anknytning till en större butik? Trodde han var i Umeå i sommar.

:cool:

Damien Thorne 2006-06-19 11:50

Citat:

Ledtråd: killens flickvän är nästan lika stark (sm guld?) båda är från ström

Kan det vara Stenlund?

Honn 2006-06-19 11:54

Nä. Sätter en slant på att det är Markus och Malin.

Damien Thorne 2006-06-19 12:24

Citat:

Nä. Sätter en slant på att det är Markus och Malin.

Det stämmer nog bra. Dom har rest bort över sommaren.

Damien Thorne 2006-06-19 17:51

Jag skrev detta till Delta_Mats

Citat:

Ursprungligen postat av Damien Thorne
Vi får väl ta och köra ett ryggpass tillsammans någon gång, så får du bevisa vilken liten skit jag är :thumbup:
Kanske kan Honn hänga med också?

Känner du dig sugen att trycka ner mig i skosulorna? *slap* ;)

Honn 2006-06-20 08:13

Jag hakar på. När jag är frisk igen. Sommarförkylningen slog till lagom tills dess att jag fått en ordentligt nytändning till förbränning, diet och konditionsträning *grr27* .
Vikten i morse var 83,8Kg vilket var lägre än väntat. Speciellt med tanke på att jag drog upp kolhydraterna lite pga förkylningen.

Damien Thorne 2006-06-20 08:33

Citat:

Jag hakar på. När jag är frisk igen. Sommarförkylningen slog till lagom tills dess att jag fått en ordentligt nytändning till förbränning, diet och konditionsträning *grr27* .
Vikten i morse var 83,8Kg vilket var lägre än väntat. Speciellt med tanke på att jag drog upp kolhydraterna lite pga förkylningen.

Dessa sommarförkylningar brukar ha en bra timing :insane:

Roligt att du vill hänga på.
Säg till när du har frisknat till och känner dig starkare än mig ;)

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:51.