Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2010-09-26 18:49

Uselt event, otroligt besviken. Jag vettefan alltså, det verkar som att många MMA-fighters verkar ha blivit bekväma med att bara sparra sig till decisions och sen hålla tummarna för att ha flyt med domarna. Vad hände med fighters med hjärta och glöd som alltid satsade efter att avsluta matcher?

Kwon 2010-09-26 18:57

Unga hungriga fighters är det publiken vill se, inte gamla legender som lever på gamla meriter som blivit garanterade stora summor och blivit bekväma.

Sen hoppades jag att Hunt inte skulle ramla i fällan heller utan att göra allt för att "keep it standing".

Det är mycket ego också

eternallord 2010-09-26 19:08

För övrigt, Matt Mitrione borde få löneförhöjning. Att ha killar i sin organisation som fullständigt skiter i allt och bara är lite lätt sinnessjuka och kastar alla tekniker och exchangar för att skada ska ha respekt vare sig de vinner eller förlorar. Han är som en King Sized Korean Zombie, otroligt underhållande att se.

Kwon 2010-09-26 19:15

När Matt Mitriones match var den mest underhållande under hela eventet är det någonting som inte står rätt till! :D

eternallord 2010-09-26 19:16

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4610126)
När Matt Mitriones match var den mest underhållande under hela eventet är det någonting som inte står rätt till! :D

Inte nödvändigtvis, Mitrione har varit underhållande i alla sina fighter. Men att det inte finns någon tekniskt kompetent fight som kan toppa den är illa. Som sagt, skitevent, blä...

Vox 2010-09-26 19:30

Seg helg med dubbel besvikelse, varken UFC 119 eller Dream 16 var speciellt underhållande (Sakuraba .. teh fuck?). Lyckligtvis bara drygt tre veckor tills dess att Hardy får sopa mattan med en ny jänkare.

eternallord 2010-09-26 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av Vox (Inlägg 4610151)
Lyckligtvis bara drygt tre veckor tills dess att Hardy får sopa mattan med en ny jänkare.

För UFC 120 är ju ett riktigt kvalitetskort? Um...?

På pappret typ det sämsta UFC-kortet i år...

Vox 2010-09-26 19:40

Absolut inte, skrev jag de? Däremot är Hardy alltid underhållande, både i och utanför ringen. Hans match och allt som ledde upp till matchen mot Marcus Davis var svårslaget.

Sebbe_H 2010-09-26 19:41

121 däremot!

eternallord 2010-09-26 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av Vox (Inlägg 4610170)
Absolut inte, skrev jag de? Däremot är Hardy alltid underhållande, både i och utanför ringen. Hans match och allt som ledde upp till matchen mot Marcus Davis var svårslaget.

Nej nej, men det lät på dig som att det var ett kort att se fram emot och så känns det inte för min del åtminstone, även om Hardy väl kan vara kul.

121 som sagt, där har vi grejer!

eternallord 2010-09-26 19:49

Haha, seriöst, jag älskar Matt Mitrione. Kolla post fight-intevjuerna nedan och spola till 14:00 där Mitrione får frågor några minuter, blir förbannat komiskt mot slutet:

http://www.ufc.com/media/ufc-119-pos...t-presser-full

dared 2010-09-26 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4610164)
För UFC 120 är ju ett riktigt kvalitetskort? Um...?

På pappret typ det sämsta UFC-kortet i år...

Jag ser fram emot 120 som fan (har iofs biljetter till eventet). Tycker det är riktigt kul att se svenskar i UFC, så The Mauler vs. Diabaté är något som jag verkligen ser fram emot. Sedan gillar jag också Hardy, Condit och Hathaway.

panzerpig 2010-09-26 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4610116)
För övrigt, Matt Mitrione borde få löneförhöjning. Att ha killar i sin organisation som fullständigt skiter i allt och bara är lite lätt sinnessjuka och kastar alla tekniker och exchangar för att skada ska ha respekt vare sig de vinner eller förlorar. Han är som en King Sized Korean Zombie, otroligt underhållande att se.

+1! Killen är ju underbar, viftar och fäktar, tekniken är rätt kass med det tar han igen på med sin vilja och intentitet.
Ser fram emot hans nästa match!

Kwon 2010-09-26 20:05

Meatrione kommer alltid vara älskad av publiken.

Han ger allt.

wo0ord 2010-09-26 20:07

Har inte läst de senaste sidorna, nån som har en länk till Crocops match mot Mir igår/morse?

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:23.