![]() |
Apropå olika tekniker så är här en intressant artikel om "verklig" aikido:
http://rik-ellis.blogspot.com/2010/0...d-with-my.html |
Citat:
Fast Roy Dean håller inte med mig...;) |
Citat:
Men det var väl ju jutsu i klippet du länkade till nu? |
|
Citat:
|
Citat:
|
Übereem ser ut att ha tappat också. No roids in the states perhaps? XD
|
Mycket möjligt att de istället har kondition som aldrig förr.
Kan bli en riktigt bra fight! |
Citat:
|
Någon som vet någon stream som sänder prel + main?
|
Vad är det ikväll? Strikeforce?
EDIT: Aldrigsinne. |
Citat:
que? |
Citat:
|
haha skön bild :P
|
Stream?
|
Citat:
Ingen visar Strikeforce än... Det står 03 som matchstart men tror det är 04 för oss (sommartiden som fuckar kanske?) |
And it is on!!
|
sop://broker.sopcast.com:3912/24267
|
Cmon glassjaw, dont crack :D
|
http://atdhe.net/19022/watch-strikef...eavy-artillery
Denna funkar fint för mig som inte orkar pilla med sopcast |
Arlovski har gått över till lchf, därför han inte såg ut som han brukar :D
|
Ok nu ger min stream mig problem. Vilken brukar du, Ashenshugar777?
Nm: kör sopcast nu |
http://www.tenchistv.com/
Sunkigt ställe, men man behöver inte installera toolbaren, bara klicka på länkarna nedanför :x |
sjukt
gg no re |
wow
Übereem! |
mos, får hoppas fedor får möta han nu bara. Löjligt att det e werdum nästa för han.
|
Utklassning! Ja det vore spännande med Fedor mot Overeem!
|
brett rogers är borta,hans hype är historia!
|
Arlovski såg ut som ett monster förr, nu såg han mer ut som en undernärd iranier :D (något överdrivet ja)
|
Sjukt hur Übereem bara ragdollade Rogers. :D
|
Citat:
|
Citat:
Brett är explosiv och kan slå hårt, men that's it. Blev imponerad av Feijauuöåååä's prov på boxningskills. En riktigt snygg precisions träff där han väntade/fintade ut rätt läge. Det betalar sig att ha Andersson som coach. ;) Nu vill jag antingen se Ubereem i UFC mot Åderbrock eller (helst) mot Fjödor. |
Citat:
|
Matcher man bara måste vara sjukt taggad över.
Overeem vs Brock/Fedor Anderson S vs GSP/Shogun |
Roger hade ju inte dåligt självförtroende iallafall. "If he stands in the pocket and trades with me, he'll get knocked out. Believe me." typ. Undrar vad han tänkte när han blev slängd som en handske.
|
Det var kul att se hur Ubereem ragdollade Rogers som är riktigt tung.
Ett bra bevis på att "hästkött" ger bra styrka! ;) |
Helvete. Blir nervös bara jag tänker på Overeem vs Fedor
DAMN DAMN DAMN DAMN! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men som jag sa tidigare, om det var någon som skulle kunna besegra Machida så var det Shogun. Shogun VS Machida 3 blir intressant! |
Citat:
|
Vad finns det egentligen som motiverar Shogun VS Machida 3? En majoritet anser att Shogun skulle haft beslutet i första matchen i andra vinner han övertygande på knockout i första ronden. Det kommer dröja något år iaf, om Shogun fortfarande har bältet, innan Machida får en chans till.
|
Citat:
|
Machida lär behöva vinna 2-3 fighter tills han får en chans igen.
|
Citat:
|
Först ska vinnaren mellan Evans/Rampage möta Shogun, sedan skulle jag inte bli förvånad om Shogun även får möta någon av de andra LHW som vinner nästa gång, kan bli lite vem som känns det som:
Liddell/Franklin? Couture? Jon Jones? |
Ragdolling Rogers
http://i44.tinypic.com/35hpdv6.gif |
Äntligen kommer dom efterlängtade bilderna från Kwon i den här tråden :D
Ös på nu för fan!! Ös bara ös!! |
Bret "ragdoll" Rogers.
|
...och var det inte Rogers som kasta runt Fedor?
Iofs så vägde han nog en hel del mer då. Men ändå. Overeem är fan ett jävla monster. Kommer nog bli Fedors svåraste fajt på lääänge |
tänk fedor med hästköttsmuskler. Han skulle slita ubereem i 2delar
|
Citat:
|
Vad Don Frye anser om Fedor och ryssar i allmänt
Vad Don Frye anser om Wanderlei |
Don Frye är skön... Han har rätt om ryssarna. :D
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Har för mig att stor nog sa något i stil med att en sån tjockis blir så -hal- att säkra subs på för några år sen. Lolz. |
Precis sett klart strikeforce, argumenterade innan galan här om att Ubereem vart farligare än vad hans rankingplats skvallrade om. Han har fysiken att vara inne med de stora monstren i UFC, han har striking skills och subkunskap som gör honom till ett realistiskt hot mot Fedor.
Jag kommer ihåg en intervju med hans tränare i någon tidning runt när han gjorde Pride debut en gång i tiden, tränaren var tydlig med att de skulle bygga upp honom långsamt, bygga upp hans skills och hans fysik långsamt och noggrant. Tycker det är tydligt att det är nu flera år senare den investeringen verkligen blommar ut, tror han kommer ha en prime i mma de närmaste 5 åren där han kommer vara svår att stoppa. Bara hoppas att han hamnar i UFC tillslut, då kan han bli hur stor legend som helst. |
Citat:
|
Citat:
|
Verkar som att matchen kan bli av...
http://mmanytt.se/mma/m-1-global-acc...ning/#comments Jag blir nervös bara jag tänker på det. |
Blir det av så tror jag Reem tar det, det är hans tid nu!:)
Bara vi slipper en massa anabola anklagelser som försurar allting, vill inte Fedor slåss med bestar längre så kan han fightas i sin riktiga viktklass.. |
Citat:
|
Citat:
|
Det är väl precis vad som krävs för att stopppa Fedor.
En grym talang pumpad med ubertomat och med en hel del erfarenhet. Ja det kan bli en riktigt tuff fight. Som sagt tror Fedor faktiskt kan förlora särskilt med den form Overeem visar upp. Men hejjar ändå på Fedor och hoppas matchen kan bli av redan i höst! |
Citat:
Men allvarligt det där var ju bara dumt, så om man inte vill möta dopade bestar ska man inte hålla till i tungvikten? Förövrigt kommer det nog aldrig försvinna med några anklagelser mot Herr Ubereem... |
Citat:
Det talas mycket om det på andra forum vad jag vet. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Fixed. |
Citat:
Ska man hålla samma vikt som när man börjar träna? |
Citat:
Gör mer för Fedors namn att gå ner till mellanvikt och tex ge Anderson Silva spö än att hålla på och banga på matcher för att man misstänker att en fighter har tryckt. |
Samma gamla visa med dopinggnäll/insinuationer om Remmen. Är det så svårt att greppa att vissa kan ha en naturlig fallenhet för att bygga muskler? Att gå upp 30 lbs på 3 år är inte så jävla svårt, om det enda man gör är tränar och äter - särskilt om man har ok gener och börjar styrketräna ordentligt och inte behöver banta. Dessutom blir fighters testade i K-1 - ja, i japan också. Samt han och Brett blev testade innan sista matchen (vet inte om resultaten kommit än dock).
Fram tills han eventuellt pissar positivt, STFU. |
Rampage snackar om ev. match mot Shogun efter Rashad.
|
fyfan vilken jobbig intervju, you know what i am say´in?
|
Citat:
|
http://img35.imageshack.us/img35/7530/fedorc.jpg
här gjorde en bild för att förhöja fedor satt ett tag me den, men det är fedor värd |
Citat:
|
Citat:
|
Ingen Josh Koscheck-Fedor?
|
Funkar det att Photoshoppa Fedor i CS5 eller kommer content-aware att knocka en?
|
Citat:
|
|
Det var Daley's HÖGRA knä som träffade, inte det vänstra!
http://www.bjpenn.com/profiles/blogs...king-it-at-ufc |
Citat:
|
Varför hör jag alltid orden Koscheck och Douschebag i samma mening från alla? ;)
Jag själv är Team Koscheck 4 Life då jag finner honom mycket roande. Inte hans fightingstil men hans persona. |
Citat:
Däremot så förstår jag inte varför folk tycker Mitrione är det - han om någon är ju skön på ett happypsychosätt. Man måste ju fan älska en snubbe som är så glad inför en fight att han ler hela tiden. |
Jag gillar Mitrione också, inte hans fightingstil, men hans persona.
|
Citat:
Kos är isf ett sömnpiller i jämförelse då han mer gillar LnP. |
Citat:
De roliga är ju att allt som syntes just när det hände inte visade högerknät, så alla trodde det va en äkta filmning av vår lilla favvis :) Goooo Koscheck Pd |
Mayhem säger hej
http://cdn0.sbnation.com/imported_as...8_o_medium.gif |
Mayhem är så skön :D Finns så många balla intervjuer som han dels håller och dels deltar i.
|
tja, va gör alla nu på kvälskvisten
|
Citat:
Angående Fedor vs Overeem: Det finns få människor på denna planet som är så jävla fräna som Fedor. Kommer in på dryga 100 kilo tjock och dräper folk på tjugotalet kilo tyngre och helt uttryckslöst. Men... jag tror att det tar stopp mot Übereem. Brett Rogers kunde kontrollera Fedor ganska bra i deras match och Overeem formligen sket på Rogers. Som någon tidigare skrev så är det ju svårt att applicera MMA-matte i verkligheten(X spöar Y, Y spöar Z = X > Z) och särskilt när man räknar med ett fenomen som Fedor men jag tror att vår gode ryss vinst-streak når ett abrupt avslut när nu M-1 får för sig att ge med sig. justmy2centslol. |
Citat:
Fan vad roligt det skulle vara om Overeem skrev på för UFC och krossade Brock Lesnar. Denna matchen skulle vara årets. |
Fedor är min favorit och innan senaste årens sega gröt kring honom (det började väl egentligen först med schablet kring matchen mot Randy) så vart det ju aldrig det här snacket om honom att han duckade folk. Han blev mästare i tungvikt i Pride på en tid när det var tydligt att Pride hade bäst tungviktare.
Å andra sidan tycker jag objektivt att Fedor har sett pressad ut i de flesta matcher mot stora köttberg han gått, han blev nästan knockad av Fujita av alla människor, han har hamnat under både Coleman, Choi och Rogers, Randleman slängde runt honom som en trasdocka. Vad Fedor har gjort bra är att när han blivit pressad stående som av Fujita eller Arlovski så har han alltid haft förmågan att avgöra när det behövts med de där järn nävarna han har. När han hamnat underst har han haft förmågan att spinna in slicka armbars främst och avsluta. Stående har vi frågan om inte Overeem är tekniskt stabil nog för att kunna köra över Fedor, jag kan dock också mycket väll se att Overeem skulle bli över ivrig och lämna en lucka och bli sänkt av Fedor. Främst på marken tror jag att Overeem är för slick på marken för att fastna i Fedors armbar. Om jag skulle tro något mer än något annat är det att Overeem faktiskt skulle pounda ut Fedor på marken från topp position. Det man dock måste ge Fedor är att han är en -mästare- att finna en vägg att vinna. När Mirko såg ut som ett monster i mma så var det Fedor som kom på att man skulle pressa honom bakåt och inte ge utrymme för vänsterdojan (ett recept som flera sedan har använt). |
Som sagt är det svårt att göra mma-matte. Brett kanske var lite psykad sen sin första knockförlust mot fedor och var försiktigare. Frågan är om fedors allround skills, särskilt på marken, räcker. Visst är han vass på att klara sig ur prekära situationer och överhuvudtaget att alltid ha ett svar på allting, men han har haft tur ett flertalet gånger också. Han skulle likväl kunnat ha en 3-4 förluster redan. Det tar inte bort något från hans färdigheter, men tur i mma är inte att förglömma - vem som helst kan åka på en knock eller submission oavsett hur dominanta de är. Vad Fedor dock inte prövat på riktigt, är top 10 stora effektiva wrestlers och atletiska k-1 monster med ett bra groundgame, så det är svårt att avgöra. Så länge de som slåss mot honom inte blir psykade pga att han är fedor så kommer han nog få svårt mot dylika.
|
Skillnaden mellan de andra köttbergen som Fedor mött är att Overeem är den bästa tekniskt stående fajtern. Killen har ju fan slagit K1-legender.
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:53. |