Citat:
Varför skulle man göra det? Okej att man inte räknar Machida-fighten, men hans Welterweight-matcher är helt orealistiskt att inte räkna, vi snackar mindre än 7 kilos viktskillnad. Penn har vägt in på så mycket som 191 pounds så att 170 skulle vara en extremt hög vikt för honom är inte sant. Om han förlorar ikväll, vart står han då någonstans?
|
7 kilo rena muskler i viktskillnad kan göra stor skillnad (GSP är hård på den vikten). Angående records, om vi gör en jämförelse: GSP har endast slagits i WW och har ett record på 20 vinster och 2 förluster. BJ penn har ett motsvarande record i LW på 17 matcher och 2 förluster (varav en mot Jens som han sedan ströp ut), och en draw.
Till skillnad mot GSP som kört på det säkra kortet har BJ gått upp för att söka nya utmaningar. Skulle GSP också gjort det och mött Silva några gånger, någon annan top contender och Shogun, kanske inte hans record skulle sett lika övertygande ut, ellerhur?
Förlorar han ikväll, så vet jag inte riktigt var han ligger. Tyckte inte förra matchen var en bra match för att avgöra det riktigt, BJ såg usel ut, och mestadels bestod matchen av ett evigt cirkulerande och små jabbar. Personligen tror jag BJ kommer krossa Edgar, fast det vet man aldrig!
Citat:
Det handlar inte om promotion utan hur han är som person. Toney är ju mest underhållande och crazy. Penn är grinig, gnällig och en dålig förlorare. Det är något helt annat.
Jag tror tvärtom Penn har kasst självförtroende därav hävdelsebehovet och gapigheten. Jämför beteendet med Fedors
|
Hur vet du hur BJ Penn är som person? Ett manus som är utsatt för att locka tittare behöver absolut inte avspegla verkligheten.
|