Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Kwon 2010-08-28 21:52

Krampus favoritteknik, den fruktade Homoplatan. Finns även de som kan Romoplatan.

En modifierad variant av denna teknik.

Doctor Snuggles 2010-08-28 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4558441)
Jag blir dessutom lite äcklad av att han verkar ha passionen hos en utbränd servitör. Började nästan garva när jag såg videorna där han pratade om hur han var "arg" på Edgar för vad han hade sagt, han lät ungefär så engagerad att han hade kunnat somna mitt i en mening.

Han är från Hawaii, hans beteende räknas som vrede av det värsta slaget där. ;)

Krampus 2010-08-28 21:56

Korrekt Kwon, men med korrigeringen att det vi ser här är en slowmoplata, eftersom tekniken framförs i ultrarapid.

eternallord 2010-08-28 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4558455)
Bortser man från matcherna där han har gått upp i vikt så har han två förluster i bagaget. Sedan har han ju slagit Matt Hughes och vunnit WW bältet. Om han sedan vinner över Edgar nu idag, så har han slagit alla motståndare han haft i LW.

Varför skulle man göra det? Okej att man inte räknar Machida-fighten, men hans Welterweight-matcher är helt orealistiskt att inte räkna, vi snackar mindre än 7 kilos viktskillnad. Penn har vägt in på så mycket som 191 pounds så att 170 skulle vara en extremt hög vikt för honom är inte sant. Om han förlorar ikväll, vart står han då någonstans?

Kwon 2010-08-28 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4558482)
Korrekt Kwon, men med korrigeringen att det vi ser här är en slowmoplata, eftersom tekniken framförs i ultrarapid.

PalindromoPlata = OmoplatalpomO

Domoplata (man tackar innan eller efteråt)

Kross 2010-08-28 22:23

Naaeergh! Bra timing att digitalboxen totaldog ikväll när Canal plus sportkanaler var ordnade och klara.

Kwon 2010-08-28 22:25

Då får du internet-kolla eller vänta.

bear.flowertwig 2010-08-28 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4558429)
Du får ju ha lite överseende på hur man promotar en match. Är väl inget nytt att folk kastar tomma ord på varandra för att få folk att köpa biljetter?

Precis som Toney mot Randy. Tror du verkligen allt det skitsnacket kommer på hans egna initiativ? Nej. Men Randy säger inte mycket tillbaka, vilket antagligen också är "meningen" (precis som edgar i detta fall) :)

Toneys skitsnack och Penns självförtroende som världens bästa lättviktare får mig att bli tio gånger mer intresserad av matchen, typ. Slutsats: hypen funkar!

Det handlar inte om promotion utan hur han är som person. Toney är ju mest underhållande och crazy. Penn är grinig, gnällig och en dålig förlorare. Det är något helt annat.

Jag tror tvärtom Penn har kasst självförtroende därav hävdelsebehovet och gapigheten. Jämför beteendet med Fedors...

bear.flowertwig 2010-08-28 22:31

Jag kommer att torrent-titta i vanlig ordning.

Hur är Canal+s kommentatorer?

Är det någon som tittar streamat på nätet? Funkar det utan hack?

Kross 2010-08-28 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 4558542)

Hört att det ska vara originalkommentatorerna iaf men har ingen källa på det. Har inte så stor erfarenhet av streams men den som var för senaste UFC Fight Night var rätt hyfsad ändå.

delta_mats 2010-08-28 22:34

När börjar det, live stream någonstans?

Kwon 2010-08-28 22:42

Jag länkar stream sen, kollar på Kiwikaki nu

Doctor Snuggles 2010-08-28 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 4558542)

Det funkar inte på mac, va? Försökte med det där förut men orkade inte få det funka på min parallells.

Gabriel174 2010-08-28 23:13

http://myp2p.eu/broadcast.php?matchid=85342&part=sports

cero 2010-08-28 23:23

Citat:

Varför skulle man göra det? Okej att man inte räknar Machida-fighten, men hans Welterweight-matcher är helt orealistiskt att inte räkna, vi snackar mindre än 7 kilos viktskillnad. Penn har vägt in på så mycket som 191 pounds så att 170 skulle vara en extremt hög vikt för honom är inte sant. Om han förlorar ikväll, vart står han då någonstans?
7 kilo rena muskler i viktskillnad kan göra stor skillnad (GSP är hård på den vikten). Angående records, om vi gör en jämförelse: GSP har endast slagits i WW och har ett record på 20 vinster och 2 förluster. BJ penn har ett motsvarande record i LW på 17 matcher och 2 förluster (varav en mot Jens som han sedan ströp ut), och en draw.

Till skillnad mot GSP som kört på det säkra kortet har BJ gått upp för att söka nya utmaningar. Skulle GSP också gjort det och mött Silva några gånger, någon annan top contender och Shogun, kanske inte hans record skulle sett lika övertygande ut, ellerhur?

Förlorar han ikväll, så vet jag inte riktigt var han ligger. Tyckte inte förra matchen var en bra match för att avgöra det riktigt, BJ såg usel ut, och mestadels bestod matchen av ett evigt cirkulerande och små jabbar. Personligen tror jag BJ kommer krossa Edgar, fast det vet man aldrig!

Citat:

Det handlar inte om promotion utan hur han är som person. Toney är ju mest underhållande och crazy. Penn är grinig, gnällig och en dålig förlorare. Det är något helt annat.

Jag tror tvärtom Penn har kasst självförtroende därav hävdelsebehovet och gapigheten. Jämför beteendet med Fedors
Hur vet du hur BJ Penn är som person? Ett manus som är utsatt för att locka tittare behöver absolut inte avspegla verkligheten.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:52.