![]() |
Citat:
Men har iaf en sån där rejäl "opti-nojja" som det skriks mycket om här på kolo, just nu. Sover 8h varje natt, äter så fort jag kan efter träning, får i mig 2.5 protein / kg kroppsvikt osv osv. |
Hehe, undrade också vilket som var set och reps, men förstod ganska snart :)
Bra att du kör 2or tycker jag, även om mer lättare teknikträning nog är positivt för dig också. Var 90 kg explosivt eller? Bra med uppvärmning, men tycker fortfarande du borde värma med fler set i bänken, och inte hoppa 30 kg från uppvärmningsset till arbetsset, just my 2 cents ;) Typ 10 x 20 kg 10 x 20 kg 5 x 50 kg 3 x 70 kg 1 x 80 kg eller 10 x 20 kg 10 x 20 kg 4 x 50 kg 4 x 50 kg 2 x 70 kg Om du ska köra på 90 kg. Eller nåt liknande. Med uppvärmning tycker jag nästan alltid att mer är bättre, till en viss gräns. :p |
Varför hänger ni upp er på bänken, har ju angett set x reps på samma sätt där som i alla andra övnigar :P Problem? :D
Danne: Nej det var inte speciellt explosivt, men jag försöker vänja in mig så gott det går med att ge allt på en gång istället för att öka gradvis. Låter bra med uppvärmningen. Kanske ska testa lite lyft med stången, sedan utåtrotationer, sedan hoppa till 50, 70, sedan 90 (som du skrev :P). Uppvärmningen tar ju väldigt kort tid jämfört med själv övningen så det är väl värt att investera tid i. |
Citat:
|
Du radar upp fina pass! Handstående-träning låter kul, har försökt ett par gånger och kan stå en liten stund mot vägg. Fritt går inte alls :D
|
Timmi: Handstående är jättekul, det går långsamt i början men sen ökar resultaten exponentiellt. Det är jättebra att börja testa mot en vägg, det gjorde jag, sen kan man öva ute på gräs eller nått så man har mycket utrymme. Fast det är lättare att stå på hårda underlag. :)
Dagens pass presenteras av Egypt Central - You Make Me Sick i samarbete med BelowAverage Ben Knäböj 1x10 @stång 1x6 @stång 1x6 @50kg 1x4 @80kg 1x2 @80kg + 1 fulldjup 1x6 @70kg 1x6 @70kg 1x6 @70kg Följer Danne2k's exempel och försöker göra dem mer explosiva. Det är roligare och låter mig öva tekniken med mindre skaderisk :) Sen kom en kamrat till gymmet och skulle bänka, så jag fick agera passare. Efter en relativt bra uppvärmning satte han 1x100kg och 1x102.5kg, så han fick två PB:n :D Sen tvingade han mig att göra 30x30kg eftersom vi har haft föreläsningar om brandmäns krav osv. Det gick som tur är, trots att jag är så repsvag. *grr27* Enbensknäböj /pistol - assisterad 4x6 Hängande benlyft 3x8 Bättre ROM här hela tiden. Jag är medveten om att det är andra muskler än mage man träffar om man går riktigt högt, men det vill ja ju göra. Profit. Dynamiska front-levers, tucked legs 3x8 Dynamiska back-levers, tucked legs 2x6 Muscle-up progression i kabelmaskin - blir som en muscleups rörelse men med trissa istället, som kombinerat latsdrag / pullover / triceps-extension typ 3x6 @54kg - så explosivt som möjligt Handstående / kullerbyttor Övade på bakåtkullerbytta till handstående, och framåt till handstående Hopp fram och kullerbytta Hopp upp i luften och landa i handstående Blomman Lite handstående gång / enarmsövning Jag kände idag att jag var väldigt kraftlös under handståendet. Beror nog på att jag har tränat för korkat de senaste passen och belast överkroppen varje gång, och haft stor volym. Får ta mig samman och leva som jag lär. Imorrn på axelpasset blir det bara militärpress, lyft åt sidan och dips. Få reps, många set, tungt - och inte en massa lek. Ligger för närvarande på förmodligen 1800-1900 kcal / dygn och 2.5g protein /kg kv. Lek varje pass blir det när jag lägger mig kcal-neutralt nån gång i januari :D Chill-out musik: Sigur Ros - Njosnavelin |
Citat:
|
Citat:
Dagens pass presenteras av Celldweller - Ursa Minor (Neutron Mix) i samarbete med BelowAverage Axlar Uppvärmning utåtrotation gummiband 3x10 Militärpress 1x10 @stång 1x6 @stång 1x10 @träpinne, explosiva 1x6 @40kg 1x1 @65kg, försökte 2 reps men det klarade jag inte! 5x2 @62.5kg Lyft åt sidan 1x10 @5kg 2x10 @10kg 1x6 @12kg 1x8 @12kg Var stark i dessa idag, kunde utföra relativt strikt Dips 1x8 @kv 1x6 @kv+20kg 1x6 @kv+40kg 1x5 @kv+45kg 2x4 @kv+50kg Stils bättre viktbälte var borta, detta skär in ganska smärtsamt i midjan. Bara det inte är skadligt så :naughty: Rörlighetsövningar för bröst/axlar medelst träpinne. 4x8 Månne Orkar inte bereda nya matlådor eftersom jag åker hem på tisdag. Gud va hemlängtan jag har. Så idag består kosten av pasta, ketchup och proteinpulver :D Chill-out musik: Jeff Beal - Alone In A Crowd |
Citat:
Feta dips! :hbang: |
Citat:
Tack :cool: Gymmet där jag kommer träna under jullovet har inga viktbälten vad jag vet, så jag kanske får köra oviktade dips, gud förbjude *grr27* |
Sannerligen fet dip. Måste vara gjord på fullfet crème fraîche?
|
Citat:
|
Men om du ska köra lika feta dips på lovet är det bara att klämma fast en hantel mellan knäna.
|
Citat:
|
Men det funkar faktiskt skitbra. :P
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:55. |