![]() |
Citat:
30%, 2% eller 8000% kan vara skillnaden mellan att du får cancer och att du inte får det. |
Citat:
Som det verkar, så verifierar denna studie mina tidigare föraningar, och föranleder därför inga som helst förändringar i min kost. :) |
Citat:
Nitrit är med i charkprodukterna av två anledningar. Dels Clostridium Botulinum och dels en rosa, aptitlig färg på korven och julskinkan. Kan vi acceptera en gråbrun korv och julskinka så är det lätt att ta bort nitriten. Det är värre med att hålla tillbaka Clostridium Botulinum och alla andra anaeroba bakterier:( Nitrit är ytterst effektiv och ersättning är svårt att finna. Får jag spekulera så är lösningen hög hygienisk standard och mycket kort hållbarhet på korv och leverpastej. Något som jag upptäckt nu och inte förstått tidgare är King Grubs motstånd mot nitritsaltad mat. Själv så fortsätter jag nog med skinka och väntar med spänning på utvecklingen mot nya nitritfria produkter. |
Citat:
Sant. Men så kanske köttet hindrar mig från andra sjukdomar. Sånt vi vet om 10 år... Men vad händer om vi äter kött varannan vecka? Fortfarande 30% ökning av risk? |
Är det även en cancerrisk i att grilla fågel och fisk?
Tror ni detta kommer vara samma sorts "fluga"(vet inte vilket ord ja ska använda men), som när de varnade för chips och cancerrisk? Det där med chipsen blev ju helt bortglömt efter nån månad och alla levde som vanligt igen.....tror ni det blir så med detta också? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Tittar du på bilden i inlägg #62 så står "fried" inte med.
|
Citat:
man vill ju ha något proteinrikt. |
Begriper man statistik så inser man att den här rapporten från AICR är ren och skär "junk science". Om du vill läsa en brutal sågning av rapporten så kika här:
http://www.junkscience.com/ByTheJunkman/20071101.html |
Citat:
Lite distans kan man gärna efterlysa i den här tråden. Ät din skinka på mackan, du behöver ju inte för den delen leva på kassler och korv. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Sen skrev kingan att han slutade äta charkprodukter för många år sen pågrund av cancerrisken. Så det kan va intressant att veta vad han äter? så man vet själv vad man ska köpa. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:08. |