![]() |
|
All heder till Sonnen. Nästa gång kanske du står där som en champ istället.
|
Nån som vet var man kan hitta prelimsen förresten?
|
Post-fight konferansen.
|
Så fort matchen började så kom jag fram till att jag hejjade på Sonnen. Re-matchen måste ske snart!
|
Citat:
|
|
|
När jag såg matchen satt jag bara och funderade på vilka sätt Doctor Snuggles skulle ta och försvara att Silva blev totalt ägd hela matchen. Till och med stående åkte han på några riktiga proppar som gjorde att han hamnade på rygg. När Silva fick ett lägge i top position så vände Sonnen helt enkelt på honom och på rygg var Silva helt enkelt chanslös att komma på fötter igen.
Men jag blev ändå glad när Silva vann. Blir lätt så att man håller på den som åker på spö. Fast i slutändan ska det medges att jag helst vill ha Silva som tittelhållare. |
Tano: Man såg ju tydligen att Silva inte var på topp. Att en medelmåttlig striker som Sonnen kunde skaka om Silva på fötterna räcker som argument. Här snackar vi om enligt många mma's bästa striker. Visst, creds för Sonnen för en jävligt grym prestation, men endå. Vi får se hur det går på deras rematch.
|
Maia lyckades ju träffa anderson hårt flera ggr också.
|
Av ren slapphet igentligen. Anderson sprang runt och tramsade. Annars var Maia som en springande boxningsäck. Sedan så gav Anderson Sonnen massa halvdana nedtagningar och gjorde inga försök på marken för att komma upp, eller gå för en submission. Var en hel del tillfällen man såg att Sonnen var sårbar mot trianglar tex.
|
Citat:
För övrigt så hejade en del av mig på Sonnen, tycker han är en rolig prick och Silva skulle nog må bra av att förlora så han blir hungrig igen. |
Händerna nere vid midjan när han var skakad, och lät Sonnen träffa honom på hakan tre eller fyra gånger i rad, flygande knän höger och vänster, halvdana sparkar. Ändå lyckades han nästan knocka honom. Han borde ha kunnat gå på avslut efter att han sänkte honom med en armbåge tycker jag, men det såg han inte ut att vara särskilt intresserad av. Låter säkert som någon sherdog nuthugger nu, men även ni som hoppades på Sonnen måste ge med er om att Silva gjorde en dålig fight, oavsett Sonnens prestation. Som snuggles sa tror jag det är hungern han måste få tillbaka. Även kommentatorerna nämde det igår när dom sa att det finns en del grejer som tyder på att han inte riktigt har motivationen. Kan ju bero på dåligt motstånd, vem vet. Att ha legat på marken i 22 minuter och ätit läder, och allmänt sätt sett ut som en försvarslös amatör inför miljontals människor när man är rankad som p4p bäst i världen kommer definitivt få Anderson på andra tankar. Ska bli kul att se hur han hanterar detta och agerar inför en ev rematch mot Chael. Får han till fotarbetet och sin tekniskt överlägsna striking tror jag Sonnen kommer bli väldigt mycket mer försiktig och inte alltid våga gå på nedtagningar tex. Tror han märkte att Silva var lite vimsig, och det tog han till sin fördel.
Citat:
|
Bra gala, inte mycket marginal för Silva men det är vinster som räknas så. :)
|
Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:29. |
|