![]() |
Det var ett bra pass. För få set raka marklyft, men det gick inte att göra så mycket åt det.
|
14/2 Axlar, triceps, böstpump och bicepspump
Fick skippa vaderna idag. De var fortfarande mos från gårdagens pass lår. Axlar Stående stångpress Tog bra idag. 50 x 12 55 x 5 60 x 2 Fail. 55 x 3 50 x 6 40 x 6,7 Hantellyft åt sidan 17,5 x 7 17,5 x 6 12,5 x skrev en 2:a i boken, men jag är rätt säker på att de var minst en 7:a. Framåtlutande hantellyft för baksidan 22,5 x 6-7 17,5 x 10? 17,5 x 7 1 hands sittande hantellyft för baksidan Kort vila. Bara 20-25s. 10 x 8,6,4 Pumpus maximus. Omvända peck deck 2,5 x 8 2 x 8 Triceps Smal bänkpress Axlarna var rätt trötta, så det blev inget toppresultat direkt. 80 x 8,5,3,4,4(3+1) Sista setet kördes med kort vila innan sista reppet. Jahapp, det mesta upptaget. 1 hands sittande hantelsträck bakom huvudet Kort vila. 15 x 8,4,4 12,5 x 6,3 Push down 80 x 8 70 x 8 60 x 8 1 hands push down 30 x 4 Fail. 20 x 10 , 15 x 5 Fail i båda. Bröst och bicepspump. Gick för att pissa innan jag skulle sätta mig på cykeln. Fastnade framför spegeln en stund. Ordentligt pump i bröst, biceps axlar och triceps. Älskar min förmåga att få bra pump *flex* . http://bestsmileys.com/exercising/9.gif 30 minuter. Provade att lägga in lite intervaller, men gav mig snabbt. Benen vile inte vara med om det. |
Fint axelpass där. Jag ska snart iväg och köra mitt Axlar/Triceps. Är riktigt taggad.
|
Fasen, jag glömde totalt bort att jag tänkte skicka ett PM för att tima den här veckan axelpass med dig.
|
Citat:
|
Fint pass, lossnar det någe fett då?
|
Förra veckan blev det bara 0,3Kg ner, fast midjan minskade med hela 1,2cm. Den här veckan verkar det gå trögt. Nog för att det var en ordentligt ätardag i lördags, men jag tycker att jag borde ligga minst +-0 just nu och inte +1Kg. Jag får nog en bättre indikation på hur det ligger till i morgon. Idag kan jag ha lite extra vatten i kroppen pga träningen och de saltade drinkarna jag tar i samband med dem.
Det ser i alla fall bättre och bättre ut. Är rätt sugen på att göra en BFTF(Battle For The Fototävling) reportage. Träningsbilder är alltid kul(speciellt om jag får pump). Tyvärr är det ju stopp för bilder fram tills tävlingen, men kanske att jag tar ett gäng ändå för at kunna lägga ut sedan. delta_mats: Sugen på att göra ett fotopass av axel och tricepspasset när vi lyckas ta det? Edit: Träningsvärk i framsida axlar. Inte ofta axlarna får någon träningsvärk. Whopppie. |
Ooohh! Bilder... Jag är ju smalfet som en räka men visst, bilder är alltid kul. Och visar vi inte för mycket hud ska det nog vara tillåtet också.
När blir nästa axelpass för dig? |
Onsdag eller torsdag nästa vecka tror jag. Är du nere i hallen kring 17.30 i morgon så får du testa lite greppträning. Har tänkt att starta om med greppträningen på allvar(igen). Blir grippers, v-bar, tvåhandspinch och enhandsmark.
|
Greppträning tar tyvärr knäcken på min arm så jag får avstå. Känns lite dumt att bara köra ena handen också.
|
AAAAAAAAHHHH!!! En sån dag *grr* .
Arrgh 1. Upptäckte att jag gick för snabbt och för länge igår. Klockan ringde 6.00 för en morgonpromenad. Satte ner fötterna på golvet och upptäckte att jag dragit på mig skavsår och blåsor under dem. Bara att stryka promenaden. Kanske att den blir av i morgon. Bara att ställa fram klockan en timma och somna om. Arrgh 2. Vägde alldeles för mycket. Har nog gått upp den här veckan. Arrgh 4. Jag kan sova från 1-10, vakna, pissa och somna om utan problem, men timman kring 6 är min hungerzone. Vaknar jag då så måste jag få i mig något. Ligger och är skakis och hungrig annars. Trodde jag sklle klara mig idag, men efter att ha vridit mig i en kvart så fick jag kliva upp och dra i mig lite fil. Arrgh 4. Nog fan somnade jag om alltid. Försov mig. Stressade i mig det som var kvar av frukosten, tandborstning kunda jag bara glömma, och kastade mig till bilen. Arrgh 5. Tack vare försovningen så blev jag tvungen att parkera i ett parkeringshus närmare jobbet för att inte bli toksen. Kostade 40kr att stå där i stället för min ordinare plats. Klockan är bara 9.45. Hur många fler arrrgh hinner jag med idag? |
Citat:
Du hinner nog med 10st idag :D |
Det måste givetvis in i listan.
Arrgh 6. Skrev 2st Arrgh 4 och ingen Arrgh 3. För trött för att tänka :D |
Arrgh 7. Du kan inte se curling på internet-TV *grr27* .Och dessutom måste du jobba ;)
|
Japp, och 3 till borde jag hinna med idag. Som tur är har jag ett pass grepp att se fram emot idag. Första passet med andra övningar än grippers på ett bra tag. Iofs så brukade kontinuitet i v-bar betyda att jag körde 1 pass/år tidigare, så att bara ha några veckor frånvaro är ju att träna riktigt ofta. Har mina aningar om att det kommer att bli ett hårt pass med blodspill som resultat. Är redan lite sprucken pga torr hud på vänster pekfinger. Damn 2 till blir det. Måste handla direkt efter passet och hinner inte sitta i bastun.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:40. |