Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Medlemsbilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Lägg upp era träningsfilmer (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82188)

redbullen 2009-03-31 13:06

Grattis LI !!!!!
Läste igenom in journal för någon dag sen och måste säga att jag är grymt imponerad av din styrka...

//Peter

130kg finsk sisu 2009-03-31 14:25

14 reps med 101kilos hantel i hantelrodd. Lyftvägen blir lite kortare eftersom vikten är större. Nåja, man måste ha lite kul i gymmet för att utvecklas.

von huff 2009-03-31 14:54

att reppa med 101kg hantel är ett bra sätt att spendera tiden då man är barnvakt:DStarkt:hbang:

Tricce 2009-03-31 15:25

Citat:

Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu (Inlägg 3577527)
14 reps med 101kilos hantel i hantelrodd. Lyftvägen blir lite kortare eftersom vikten är större. Nåja, man måste ha lite kul i gymmet för att utvecklas.

Haha snacka om att sova gott där :)
Det är lite svårt att hajja hur jäkla stark du är :bow:

Nonamenoshame 2009-03-31 19:03

Fighterpress 52,5 kg 5 reps

pejo 2009-03-31 23:22

1 bifogad(e) fil(er)
Böj från dagens pass:

Konstruktiv kritik mottages tacksamt. Själv tycker jag det såg rätt bra med tanke på att jag skulle kunna karaktäriseras som random gymkille och inte styrkelyftarfantom. Dessutom var det en vikt som var väldigt nära max.

En stillbild i botten kan ju vara bra också:
Bifogad fil 60540
Lagom djup tycker jag. Den kändes lite grund när jag böjde och man kanske kan kalla den för en grund djup böj *screwy*.

Roosen 2009-03-31 23:31

Citat:

Ursprungligen postat av LadyInsane (Inlägg 3574875)
Vinnare av Junior-SM 2009! :)

Här kommer alla mina tävlingslyft:

Mer om tävlingen går att läsa i journalen. :)

:thumbup::thumbup::thumbup:

C.E.J. 2009-04-01 00:39

Citat:

Ursprungligen postat av pejo (Inlägg 3578752)
Böj från dagens pass:
yt]lX5nyXQjeAA[/yt]

Konstruktiv kritik mottages tacksamt. Själv tycker jag det såg rätt bra med tanke på att jag skulle kunna karaktäriseras som random gymkille och inte styrkelyftarfantom. Dessutom var det en vikt som var väldigt nära max.

En stillbild i botten kan ju vara bra också:
Bifogad fil 60540
Lagom djup tycker jag. Den kändes lite grund när jag böjde och man kanske kan kalla den för en grund djup böj *screwy*.

Väldigt fin böj, no doubt. Någon kritik har jag inte.

130kg finsk sisu 2009-04-01 07:56

Du ville inte bli gemförd med en styrkelyftare men på stillbilden så är ditt djup riktigt perfekt för ett godkänt lyft. Lite grundare så är det underkänt. (Nu snackar vi styrkelyft)

Bra BÖJT

130kg finsk sisu 2009-04-01 08:06

Citat:

Ursprungligen postat av von huff (Inlägg 3577584)
att reppa med 101kg hantel är ett bra sätt att spendera tiden då man är barnvakt:DStarkt:hbang:

Rekommenderar alla som vill bli starka att skaffa barn. Har aldrig varit i så bra form sen jag blev pappa. :)

Citat:

Ursprungligen postat av Tricce (Inlägg 3577635)
Haha snacka om att sova gott där :)
Det är lite svårt att hajja hur jäkla stark du är :bow:

Starkare än många, svagare än många.
Men stark för att ha 60kg fettfri massa. Absolut!

CrilleVelin 2009-04-01 09:42

Citat:

Ursprungligen postat av Nonamenoshame (Inlägg 3578066)
Fighterpress 52,5 kg 5 reps

Du e bara för grym noname... diggar dig brutalt mycket och har gjort det länge. Träna på nu :thumbup: Gärna mer filmer.

jwzrd 2009-04-01 10:28

Pejo> mycket snyggt. Läste jag fel eller väger du 73kg?! Då är det där dessutom bra på riktigt.

Pepz 2009-04-01 10:40

pejo- snygg böj. mycket mycket starkt dessutom.
Dvs långtifrån random gymkille. börja tävla ;)

Börje H 2009-04-01 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av pejo (Inlägg 3578752)

Helvete, det var ju en kanonböj!
Jag blir då verkligen imponerad. Min favoritgrej att kolla på; trycket under fötterna, ser ju ut att vara hur bra/jämt som helst. Detta trots att du har skor som omedelbart skulle avslöja om du har för mycket tå-tryck. Utöver detta ett föredömligt djup med en liten fartökning sista biten. Om man verkligen skall leta detaljer att anmärka kan det vara att du i botteläget fäller ryggen lite vilket möjligen skulle avslöjas ännu mer om vikten var lite tyngre.
Men, det är väldigt många som lyfter med just denna lilla ryggfällning och på så sätt får till ett bra moment i bottenläget.

Kort sagt, upp på podiet :thumbup:

pejo 2009-04-01 17:29

Den samlade expertisen verkar nöjda med utförandet på böjen så jag får tacka för alla positiva ord *cupid*. Jag tycker faktisk själv att jag lyckas förbättra tekniken det senaste året. En av de saker jag tycker att jag förbättrat är just ryggfällningen/rumpstigningen som Börje H nämner och detta är ju något man ser i de flesta raw-lyft som ligger nära max. I det filmade lyftet tycker jag att jag lyckas häva fällningen ganska direkt. Jag tycker att box-böj är den övning som givit mig mest för att träna bort det mesta av fällningen.

jwzrd, 74 kg är väl närmare sanningen när det gäller min vikt. Det är inte svårt att väga lite när man bara är tre äpplen hög. Det framgår ju rätt tydligt av filmen att jag ligger inne med en hel del onödigt fett. Jag håller för närvarande på och försöka gå ner i vikt. Förhoppningsvis kanske det går behålla styrkan om jag inte går ner för fort, åtminstone tills jag kör igång med toppningsträningen för friidrotten.

Angående att börja tävla i SL: Det hade säkert varit jätteroligt men jag är en fruktansvärd tävlingsmänniska och om jag skall tävla vill jag kunna ha en chans att vinna. Tittar man på vilka resultat lyftare i 67 och 75 kg klassen gör så måste jag erkänna att jag förmodligen aldrig skulle kunna komma i närheten av dessa resultat, jag är ju ändå 35 år. Ett annat problem är ju att jag min greppstyrka är i paritet med en skolflickas så jag skulle tappa alldeles för mycket i marklyft.
Just nu är det veteranfriidrott (sprint) som jag skall försöka mig på och det skall bli väldigt kul och se vilka resultat jag kan nå där.
Men kanske skulle man kunna satsa på veteran-SL i framtiden.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:21.