![]() |
McDonalds stänger i Ryssland
https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...ger-i-ryssland Knappast någon förlust för Ryssland?? |
Citat:
~62k anställda. |
Citat:
|
Citat:
Det var bra av dem iaf |
Citat:
Se denna som jag länkade tidigare. Bra att få en mer nyanserad bild av vad som händer. Att lita blint på media, vare sig den kommer ifrån öst eller väst är som bäddat för att bränna bort hjärnceller. |
Och om nu väst bär skulden till vad som händer, genom att ha pressat Putins tålamod år efter år, vad för gott ska det komma ur alla dessa sanktioner?
Som någon nämnde tidigare, om väst bär skulden, ja då är det bättre att vi uppmanar Ukraina till att bara lägga ner och ge upp så att vi alla kan leva i fred. Sanktioner, skicka vapnen och det ena och det andra kommer bara leda till att en arg Putin blir ännu argare. |
Det är om man köper den ryska propagandan att väst är de som bär skulden.
För annars är det enbart Rysslands fel och allt som skadar Putin & co bara legitimt |
Biden förklarar det bra redan 1997 och att stå och låtsas om som ingenting 25 år senare är bara knasigt. Nu överdriver jag lite, han vet givetvis vad som startat kriget dvs de har själva medvetet gjort det med hjälp av Nato/EU. Visst 25 år senare kan man tycka att de stora makterna borde samsas men av någon anledning görs det inte oavsett vems narrativ man lyssnar på.
https://twitter.com/ImReadinHere/sta...82351831662592 |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
Jag kan börja. Rätt lätt man skjuter alla men det är bara jag som ser det ur ett holistiskt perspektiv. Your mileage may vary dock. |
Citat:
Putin,China Pooh och Kim Un Jong. De kan gärna ta en kula i pannan. Tror dock att det enbart hade varit Ryssland och NK som hade gett en förändring om dessa försvunnit |
Undrar hur länge Putin kan vara tjurskallig och låta alla företag lämna Ryssland.
|
Citat:
Likväl, vem måste orden komma ifrån för att inte vara västerländsk propaganda? |
Citat:
I den mer Euro centriska teorin, så har östländernas ingång i NATO mer en effekt av Rysslands agerande. Jag tycker den USA centriska är ganska dålig, den tar noll ställning till att Rysslands egna invasioner och krig skulle påverka grannar. Och den förklarar inte heller vikten av att vara allierad med en kärnvapenmakt, för mindre länder i Öst. |
Citat:
Ett land invaderar ett annat och kräver underkastelse. Ett land blir invaderat och försvarar sig. I mina ögon och logik är det enkelt var skulden ligger i det hela oavsett vilka anledningar det invaderande landet kommer med. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:01. |