![]() |
Tror ni det hade smakat bra med jordnötssmör ?
|
Citat:
Har själv funderat på att köpa Satay jordnötspulver (sånt man gör såsen på) och blanda ner i negerbollarna. :thumbup: Testar du så vill jag ha en recension! ;) |
Tror jag måste testa.
Jag gjorde ju nåra protein-bars för ett tag sedan med jordnötssmör, det smakade snickers *drool* |
Citat:
Annars kan jag rekommendera att bara ha i jordnötter i smeten. |
Jag körde på chokladbollarssmet som lördags godis idag.
Hade slut med Jordnötssmör, men körde istället med: 50 g Havregryn 40 g Becel 38 % Fett 10-15 g Kakao 2 msk kaffe och höftade lite Sötningsmedel. Blev sammanlagt ca 400 Kcal, Inte alls så farligt ! Och riktigt gott ! *drool* |
Mer bilder! :D
|
Igår testade jag att byta ut sockret i en vanlig chokladbollsmet med aspartam. Smaken blev väldigt annorlunda och jag kommer nog inte göra det igen :)
|
Funkar helt perfekt med pistageglass till.
|
För alla er (inklusive mej) som letar duktiga essenser i vanliga matbutiker så har jag hittat en onlineshop. Hur det funkar med frakt och dylikt vet jag inte då jag inte provat än, men det kommer.
http://borgebykryddgard.jetshop.se/ |
Citat:
Blir att beställa lite grillkryddor och essenser senare idag!!!!!!!!!!! |
Gjorde en rejäl beställning därifrån förra månade kan inte annat än rekommendera gick smidigt och snabbt.
Några essenser jag nästan använder dagligen är BANAN och KOKOS, blir riktigt fint i keso/kvarg :) |
Dum fråga kanske, men ungefär hur mycket är "lagom" att beställa för "normalt" användande? Omöjligt att säga men hur mycket beställde ni som beställde av varje sort?
|
Jag beställde dessa produkter, essenserna räcker länge då man bara tar några få droppar varje gång, detta var en testbeställning då jag tog lite olika smaker och kryddor jag kände var intressanta
*popcorn* |
Amerikansk grillmix 1 st
Bar-b-que mix 1 st Buffalo Wings * 1 st Cajun grill/stekkrydda 1 st Chimmichurri (Indiansk Barbeque) 1 st Chips & Pommeskrydda * 1 st Dippkrydda Chili & cheese 1 st Enchilada kryddmix * 1 st Fajita kryddmix 1 st Grillkrydda Hot n Spicey 1 st Grillkrydda Mexikansk 1 st Grillkrydda Rök * 1 st Indisk grill/stekkrydda 1 st Köttfärskrydda Cevapcici 1 st Louisiana Kickin?Chicken 1 st Ostkrydda Blue cheese * 1 st Ostkrydda Nacho cheese 1 st Potatiskrydda 1 st Satay marinadkrydda 1 st Spagettikrydda Bolognese 1 st Stekhuspeppar 1 st Baconmix 1 st Gräddkola arom 1 st Lakrits arom 1 st Melon arom 1 st Mocca arom 1 st Pistage arom 1 st Tutti Frutti arom 1 st Vanilj arom 3 st Vit Choklad 1 st Kaffe likör essens 1 st Jag beställde i lördags och det kom idag :) |
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:04. |