![]() |
det skiter sig lite för mig imorrn. Har utbildning på jobbet från 12 tydligen. Så jag försöker pallra mig iväg och träna innan dess. oklart när benny har tänkt träna. Du (krille) får väll kontakta honom om du vill träna vid ett.
Jag försöker väll filma lite så jag har bildbevis på passet. |
Citat:
Mark och rygg. Ett krav är att vi behåller kläderna på.:Virro Senast 12,30 måste jag börja för att hinna tillbaka på firman. |
Jag har utbildning på torsdag också. Den slutar 12. Så jag går direkt till gymmet då. Bör vara där typ 12.15 kanske. Hardcore deadlifting.
Det där med att behålla kläderna på är inget problem... det är bara tummen som hela tiden ska näcka *screwy* |
Citat:
Jag och lill rolle kör bänk i morgon kl 10 42..(LillRolle är bilskolärans pojk) |
Tjena era gamla huggormar, nu har jag tänk hålla koll på vad fan ni sysslar med här!
Kör bänken kl 18:00 imorgon med chriminator och magnum, möjligtvis Emilio om han kommit hem eller inte sitter och grinar. |
bröst axlar med tummen idag.
Jag ökade 5kg i bänken. Klarade 8or. Såg några saker på filmen som jag ska ändra i tekniken till nästa gång. Gick inte lätt och lyfte nog i ärlighetens namn på röven en gnutta på någon repetition. Men gick ändå bättre än jag trodde det skulle göra. Ökar nog bara 2,5 kg nästa vecka. Dålig på att räkna som man är så såg jag på filmen att jag gjorde 9 reps istället för 8a i set 2. 2 set med 33orna i hantelpress, ett set med 37orna. 33orna var lätta. tyngre i sista set med 37or men det fungerade bra. +2,5kg i snedbänk. Lätt. +2,5kg i "militärpress" (blev typ pushpress rakt igenom, inte mycket till militärpress, skitdåligt som vanligt). |
Fått klartecken från benny att skriva om hans pass. Så här kommer det:
Bänk +2,5kg från förra veckan. Jag tycker att vikten såg lätt ut i alla set fram till typ 5reps. Sen tar det emot. Han orkar vålda upp någon extra repetition... men han fixade inte 8 reps i något set denna vecka :( (han skyller på att det bara var hans 17:e bänkpass någonsin och att han inte har rutinen). Han kanske står kvar på samma vikt nästa vecka för att försöka klara 8or då istället... jag tycker han borde göra det, känns inte som någon idé att höja när han inte fixade målvikterna denna vecka riktigt. vad tycker du Chriminator? jag vet inte vad det beror på att han inte fixar det bättre. Styrkan finns ju där. I hantlar är han starkare än mig. Och muskelkondition borde han ha med tanke på vilket tempo han kör i vanliga fall. Kanske är en teknikfråga ändå. Hantlar 2 set med 33kg och ett med 37 kg. Piss-enkelt. Snedbänk, samma vikt som jag. Piss-enkelt. Militärpress 2,5kg tyngre än förra veckan. Inte direkt enkelt. En hel del pushpress blev det. Han såg lite loj och otaggad ut idag. Vi tränade ju tidigare än i vanliga fall... Han slet dock bara av sig tröjan en gång idag... tack för det! :) Och byxorna var på hela passet! Klar förbättring där! :D |
Träningen i dag gick enligt planerna, Chriminator står nog ännu och pustar ut vida kassan på Preem efter att jag grillat han ordentligt ;)
Benny fejkade skada när han blev trött och satt i massagestolen resten av passet(krya på dej) Det blev några bilder knäppta antar att benny postar dom senare! Ps. Jag fick behålla mina byxor på hela passet fast chriminator ville annat.. |
Citat:
Min rygg kändes som tummen skrev jävligt mycket sämre idag. Gick inte alls att köra. Avbröt efter två set uppvärmning och ett arbetsset. Ringde vårdcentralen. Har egentligen ingen förhoppning på att dom ska kunna hjälpa mig men det skadar ju inte att gå dit ialf. La upp en ny film idag men även den fimpade youtube ljudet på pga copryright. Skit skit skit, snart ger jag upp. Ska se om jag hinner fixa till det imorrn och kanske lägger upp bilder från tjejernas ryggpass idag om jag hinner (åker bort imorrn). Kul att chriminator kunde träna med oss på dagtid, mindre roligt att jag bara var med typ 10 min av passet.... |
"AAAAAAARGH!"
http://kolozzeum.com/forum/picture.p...&pictureid=333 Hängande benlyft http://kolozzeum.com/forum/picture.p...&pictureid=334 "Biffkaka" http://kolozzeum.com/forum/picture.p...&pictureid=335 "Jag är lycklig" http://kolozzeum.com/forum/picture.p...&pictureid=336 "Se lycklig ut" http://kolozzeum.com/forum/picture.p...&pictureid=337 |
V9 snart över
Det är aldrig tråkigt när man tränar tillsammans med knoll och tott. Träningen har verkligen lossnat för denna vecka har jag inte haft problem med mina målvikter. Tex Måndag böj 3*8 130kg OL böj utan bälte. följt av frontböj och hacklift. Bra syresättning av musklerna. Onsdag Bänk 3*8 115kg lätt. följt av hantelpress, snedbänk och militärpress. Detta var veckans lättaste pass. Torsdag marklyft.3*8 160kg utan bälte kändes stabilt. följt av rumänska mark,rodd, dbn och mage. Jobbigaste passet i veckan. Söndag blir det discoträning. Måste säga att jag kämpar allt vad jag kan för att hålla jämna steg med Tommy. Grymt stark i armar och rygg. Davids problem med ryggen känns tråkigt men han repar sig säkert. Blev åter invald som ordförande för JSLK igår vilket känns kul. Klubben verkar ju bara öka i antalet medlemmar. Antalet medlemmar varierar nu mellan 600-650 beroende på årstid. Då ska man tänka på att det bor ca 5000 i hela kommunen. Och ca 3500 i tätorten. |
Citat:
Vad finvi är påbilden, roligt att du sa se lyckliga ut å vi gör fan det! Citat:
Men men mellan 60 70 tusen i månaden låter väl rätt bra+ en del till läg+fallskärm.. |
Kul att det känns bra för dig Chriminator. För mig har det ju också gått bra. Förutom då ryggproblemet. Jag är förvånad att det fortfarande känns så lätt med allt annat. Har ju känt av ryggen tidigare (problemet började precis innan tävlingen), speciellt i böj och mark... men har ju aldrig behövt bryta ett pass tidgare så det har blivit sämre, inte bättre *cry*
tycker att vecka ett och två var ganska soft speciellt när det gäller bröst. tyckte det kändes för lätt så jag trodde inte det skulle ge något, men nu vecka tre kände jag mig starkare än någonsin och att reppa på 100kg var lättare än det någonsin varit (har ju klarat 8*100 tidigare men det har inte känts lika enkelt som nu). Jag är som sagt förvånad att det känns som det ger så pass bra resultat. Hade en "mellanvecka" när det gäller ben under vecka två då jag tyckte böjen kändes tung, men nu vecka tre kändes det bättre igen trots att det var 5kg tyngre. fast nu längtar jag efter att gå på med lite tyngre vikter. Längtar speciellt efter bänken av någon anledning. Tror jag ska försöka öka mitt RAW-pb i bänk när vi går över på 5-repsschemat om det känns bra och du godkänner det. Roligt att du blev ordförande igen! Du är bra för klubben och personligen tycker jag det här var det bästa som kunde hända! |
Söndagsmys kl19,15
Vi ses |
Veckans bröst och axlar för mig och Kerstin:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:00. |