Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Fördelar med att vara kvinna resp man. (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=120448)

jaaaaag 2008-10-14 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av mini (Inlägg 3262019)
Fast det slipper ju kvinnor också om de vill.

Ja det är klart, men män kan få biologiska barn utan att behöva bära på dem och föda dem.

Yes 2008-10-14 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av Bubban (Inlägg 3262027)
Slipper få en bula på jeansen (det är lite jobbigt för män faktiskt)

Äh, big deal? Om man nu inte har för tajta jeans så det gör ont. :D

wintersnowdrift 2008-10-14 20:26

Den enda allmängiltiga fördelen för det ena könet som jag kunnat se i tråden är att killar kan stå upp och pissa på ett smidigt sätt. Resten är ju bara smak och tycke som varierar från individ till individ, men det kanske var just det som trådskaparen ville åskådliggöra?

//Kristin

nottis 2008-10-14 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av Bubban (Inlägg 3262027)
Kvinnor:
Bättre på att läsa

Hur tänker du här?

Luttis 2008-10-14 21:27

Va!? Själv tycker jag det är en fördel att kunna vara gravid och föda barn.

jocke12 2008-10-14 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3261047)
2. Kan bli tagna nattetid (ätandes en kokt korv efter krogen) av polisen pga för stora kappmuskler.

Haaaaahaaha!

L-Sami 2008-10-14 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av jocke12 (Inlägg 3262324)
Haaaaahaaha!

Garva ihjäl mig på den också :laugh:

Spene 2008-10-14 21:43

Citat:

Ursprungligen postat av wintersnowdrift (Inlägg 3262082)
Den enda allmängiltiga fördelen för det ena könet som jag kunnat se i tråden är att killar kan stå upp och pissa på ett smidigt sätt. Resten är ju bara smak och tycke som varierar från individ till individ, men det kanske var just det som trådskaparen ville åskådliggöra?

//Kristin

Jag tycker inte alls om att stå upp och kissa :(. Riskerar bara olyckor + att man tömmer blåsan sämre -> ökad risk för prostatacancer och DÖD! Kanske en myt?

Edit: Att vara gravid lär vara grymt stort. Ser nästan det som en nackdel med att vara man. Lätt för mig att säga men...

Langster 2008-10-15 07:26

Citat:

Ursprungligen postat av jaaaaag (Inlägg 3262003)
Eftersom jag är inne på byggning nu så är det väl också därför som jag ser fördelarna med att vara en man, ni har mer testo, bygger snabbare och är naturligt starkare. Ni kan pissa ute, ni har ingen mens, och faktiskt för och främst: Ni slipper föda barn. Sen så tror jag inte heller att ni är rädda för att bli våldtagna när ni är ute sent... bara en sådan sak..

Om du är intresserad av byggning som sport så är det nog bara en fördel att vara kvinna eftersom det är mycket mindre konkurrens. Dessutom är idealet för kvinnliga byggare oftast mycket mer vettigt och hälsosamt än för manliga byggare.
Man får inga muskler gratis bara för att man är man. Och man måste vara jävligt stor för att synas som manlig kroppsbyggare.

Stoltz 2008-10-15 07:43

Män:
1. Oftast mer fysiskt kapabla till tungt arbete.
2. Vårt samhälle är för tillfället ganska mansdominerat.
3. Vi får lov att ha rakad skalle utan att samhället blir förbannade.
4. Vi blir oftast längre och kan på så sätt tjuvtitta på folk i ombytesbåsen på H&M.
5. - Kommer inte på något här -

Kvinnor:
1. Har en PK-förväntan att göra karriär, vilket kan sporra dem i studierna.
2. Kan anklaga en man för väldigt mycket och dömas oskyldig av media direkt i 99% av fallen.
3. De flesta män slår inte kvinnor, och gör dem det så hatas de av resten av samhället - Dvs kvinnor har kastat spellen Sanctuary 24/7.
4. Media är mer villig att lyssna på en kvinna i trångmål än en man.
5. Kvinnor diskrimineras enligt samhället, medan männen bara får igen lite av åratal av förtryck som just den mannen inte haft någon del av.

mela 2008-10-15 07:45

Citat:

Ursprungligen postat av Stoltz (Inlägg 3262959)
5. Kvinnor diskrimineras enligt samhället

Jag är inte så säker på att det är en fördel. I samhället ses alltid kvinnan som den svagare och folk har i allmänhet lägre förväntningar på tjejer och tror inte att tjejer kan lika bra. Att tjejer måste tas hand om osv. Det kan vara skitjobbigt när folk inte tror på en för att man saknar penis.

jaaaaag 2008-10-15 07:55

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3262018)
jaaaaag

Ok, i get it.

Det är fysiska attribut som lockar alltså. (Styrka, bygger snabbare)

Och att du slipper mens/föda barn etc

Ja, det kan ju vara fördelaktigt vid byggning, tänk dock när du blir 30-40. Då tror jag nog att du ändrar åsikt. :) Föda barn (skapa ett nytt liv) kanske blir någonting gudomligt istället.

Men man är dock inte tvungen att föda barn som kvinna.

Vad många som svarade att man faktiskt "inte måste föda barn som kvinna". Det måste ni väl ändå förstå att jag vet att man inte måste...

Annars så prickade du in exakt varför jag anser att män har fler fördelar.
Ja, kanske infinner sej den känslan senare i livet, jag hoppas på det. Men då ska jag ha hittat mej en man som blir en bra pappa också, vem vet om jag klarar det.

Stoltz 2008-10-15 08:01

Citat:

Ursprungligen postat av mela (Inlägg 3262962)
Jag är inte så säker på att det är en fördel. I samhället ses alltid kvinnan som den svagare och folk har i allmänhet lägre förväntningar på tjejer och tror inte att tjejer kan lika bra. Att tjejer måste tas hand om osv. Det kan vara skitjobbigt när folk inte tror på en för att man saknar penis.

Vad jag menar är att det i de flesta fall tas på allvar. När en man påpekar en orättvisa mot dennes kön så blir det bara en massa jävla mothugg som aldrig hade förekommit om en kvinna sade det.

Förstår vad du menar dock, men vi menar inte samma aspekter.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:50.