![]() |
Citat:
Beror ju helt på såklart, och jag kan antagligen för lite, men min bild efter de här 5 veckorna är att det används ("missbrukas") på tok för ofta av läkarna, och min handledare är av samma åsikt. Sen är det som sagt skillnad om man haft långvariga besvär, har någon form av RA eller annan muskel/led-sjukdom, där vet jag för lite om hur stor nytta kortison (eller NSAID för den delen) gör och ev. biverkningar på sikt. Vet inte hur bra källan är (antar att den är rätt bra) och har ej läst orginalstudien, men ändå: http://www.sbu.se/sv/Vetenskap--Prax...kadar-pa-sikt/ |
2013-02-25
Enbensböj, pall
6 4 4 2 Utfall 10 10 10 Hängande benlyft 10 10 Crunches 25 20 15 Tucked front lever, ringar 2 set 4:or. 2 sekunder bottenläge sen upp igen. (90gr höft, böjda knän) Några reps tränings inför muscle-ups, får in explosivt gung men klarar det inte. Behöver rikta mer kraft framåt över stången så armbågarna pekar mer bakåt än framåt. Uppvärmning: militärpress 10 reps @ 20kg, 15 reps @40kg + sidolyft Tuck to handstand: 2 reps. 1 öppen hand, 1 från knogar. På öppen hand rätade jag först ut benen, sedan armarna för att bygga mer styrka. Handstand pushups: 4, 3, 3 - lätt, djupt. Fortsatte gå på händer efter 4, det gick lätt idag. One hand handstand: Känns att det bränns nu. Börjar ana balanspunkten och känna stabilitet. 1-2 sekunder verkar gå att dra till med när som. Handstand -> elbow stand: 2 reps. Handstand to planche: 5 st försök. Inget riktigt krigarförsök däremot, sugen på att göra det igen. |
Citat:
Citat:
Vet inte hur om jag tycker det är så smidigt att nämna dem i samma veva. Jag funderar på att balsamera min stackars armbåge lite voltaren-gel igen, men skulle inte gå med på kortison. *hug* flickor! |
Citat:
|
Citat:
|
2013-02-26
1.5 timmar breakdance. Winning. Nytt under solen "powerslides" kanske de heter. Lite övning på flare. Askalas.
Och 3 set mesiga hacksquattu. |
2012-02-27
Dragon flag
4 3 Human flag 6 set. 2-5 sekunder. Crunches 20 20 20 Pushups 6 switches 10 diamant Handstående 5 pushups -> excentrisk planche Tuck to handstand på knogar -> pushup -> excentrisk planche Tuck to handstand -> excentrisk planche 5 set 1h handstand 3 set Elbow freeze. ett bra set håller längen nu, kan göra korrektioner med både frihanden och benen. och en del annat jag glömt :cool: Kommentar: Går bra nu. Stark som fan jämfört med före alla sjukdomar tillochmed. Klarar nu råstyrke handstand pushups och dessutom riktigt djupa, gick ned med (nästan) bröstkorgen i golvet och upp igen igår. Armbågarna oförändrade. |
Citat:
Front levern går långsamt, tucked f.n. Det känns bra i lats, axlar osv känns som jag får rätt aktivering av muskler - sträcker sig längs latsen till ländryggen. Det som saknas är styrkan att extendera armen helt enkelt :) Så det kommer ta tid. |
Citat:
|
2012-03-01
Trodde Gymmet stängde 10, men de stängde 8.
Hann jobba mig upp till en rätt bra singel @75kg i militärpressen. Känns bra med tanke på att jag tog 77.5 före sjukdom och vägandes typ 86kg nu 81:) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Måste gå en kurs i internet-språk, getting old *gah!* |
Citat:
Citat:
|
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:43. |