Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Inte längre minst på forumet (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=63581)

shadowfire 2006-09-09 16:10

Citat:

Ursprungligen postat av Cykelmannen
Det där var inte dåligt du! Riktigt bra nedre bröst och triceps trots axeln. Jag tycker t.om det känns tyngre att köra bänkpress i smithen för att jag inte kan göra den något bågformiga rörelse uppåt som jag vill. Imponerande :thumbup:

Jag var ju uppe på 80-85 i bänken innan sommaren, så detta känns ärligt som o bli förnedrad av sig själv nu.. :(

Cykelmannen 2006-09-09 16:13

Det verkar dumt. Du har tränat ungefär lika länge som mig och du tar klart mer än mig i bänk så om du pratar om att du känner dig förnedrad av dig själv så förnedrar du mig ännu mer :D

shadowfire 2006-09-09 16:14

Bjuder på en dagsfärsk liten "lunarbild" som det så fint kallas här på kolo.
Inte mkt o hurra över ännu, men ge mig 2 år till så :)
http://files.upl.silentwhisper.net/u.../lunarbild.jpg

davvvan 2006-09-09 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av shadowfire

Äh vafan ser ju riktigt bra ut! Var jävligt roligt läsa din sammanfattning och nya mål, sen att se att du gått upp i vikt, styrka och framförallt centimetrar är väldigt bra. Sen att axeln fuckat sig är ju inte alltför bra, men du är numera nog kunnig för att vila den nog länge, vilket man ser då du strykit 100 kg i bänkpressen...Annars är de som vanligt bara köra på, du är tamejfan en bra inspirationskälla. Grisa på!

PontusWidehall 2006-09-09 20:10

Citat:

lunarbild var det! :D
Näe, men jag tycker du ska ändra din journals namn.
Du är fan inte minst på forumet längre ! ;)

Caixa** 2006-09-09 22:25

Bra med nya mål! Låt allt ta sin tid bara.. Finns mycket risker med att stressa..

Känner mycket empati med dig just nu..ont i axel och analkande förkylning jag med.. Inte helt kul *snor*. Men men, bara att bli frisk och sen öka succesivt.. Och sen:*flex*

shadowfire 2006-09-09 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av PontusWidehall
lunarbild var det! :D
Näe, men jag tycker du ska ändra din journals namn.
Du är fan inte minst på forumet längre ! ;)

hehe, nej, det blir nog så, journalen får vara kvar till årsskiftet, sedan då jag firar mitt ettårsjubiléum på gymet så startar jag en ny journal :)

shadowfire 2006-09-09 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av Caixa**
Bra med nya mål! Låt allt ta sin tid bara.. Finns mycket risker med att stressa..

Känner mycket empati med dig just nu..ont i axel och analkande förkylning jag med.. Inte helt kul *snor*. Men men, bara att bli frisk och sen öka succesivt.. Och sen:*flex*

oiii, jag har nog lyckats trycka tillbaka min förkylning själv, har druckit honungsvatten som en dåre nu i dagarna o nu börjar jag känna mig helt frisk igen... den bröt aldrig ut riktigt. =) ... honungsvatten ftw!! :bow:

var rädd om din axel bara så du inte får som mig, för roligare kan man definitivt ha...

Deceiver85 2006-09-09 22:30

Bilden ser bra ut, du har klart en bra grund att bygga på. Ser faktiskt riktigt snygg ut! :thumbup:

Chaan 2006-09-09 22:43

Citat:

Jag var ju uppe på 80-85 i bänken innan sommaren, så detta känns ärligt som o bli förnedrad av sig själv nu.. :(

Nejnej gör du 6*70 i Smith gör du också 1*80.

Detta ZMA - är det något som brukar rekommenderas mot sömnproblem...

vsson 2006-09-09 22:44

Tycker också bilden ser bra ut!

shadowfire 2006-09-09 23:00

Deceiver85: hoppsan, mjo, men det kan jag hålla med om, att grunden är bra. Det kommer ju synas i takt med att jag ökar i muskelmassa iaf.

Chaan: Mjo, möjligt, men jag fick knappt upp stången på 3'e rep på 75an idag, det var inte långt ifrån att jag fastnade. Jag är ärligt skeptisk till om jag fixat 1rm på 80.

vsson: tackar, kul o höra även om jag blir lite förvånad!.. :)

Chaan 2006-09-09 23:02

Citat:

Chaan: Mjo, möjligt, men jag fick knappt upp stången på 3'e rep på 75an idag, det var inte långt ifrån att jag fastnade. Jag är ärligt skeptisk till om jag fixat 1rm på 80.

Jodå :)

Snorkfröken 2006-09-10 01:09

Bilden ser bra mycket bättre ut än vad du ger dig själv creds för ju :thumbup: Skönt att höra att förkylningen verkar retirera - honungsvatten smakar umpa, men hjälper faktiskt ibland.

shadowfire 2006-09-10 14:45

Dagens träningspass:

Mål: Fortsätta ta igen det jag förlorade under sommaruppehållet
Muskelgrupp: Primärt rygg + lätt bicepssmisk
Motivation: Taggad, men slarade med söndagskosten.

RYGG:
Marklyft, med bälte, växlande över/underhandsfattning:
1 set [5 x 60kg]
1 set [5 x 60kg]
1 set [6 x 90kg] aj, vadfan!!! sträckte mig i gluteus!!!!! *grr27* *grr27*
3 set [2 x 110kg] tungt!
1 set [6 x 90kg] lätt?!
1 set [3 x 100kg]

Latsdrag med V-handtag i hiss:
1 set [6 x 60kg]
2 set [6 x 65kg] skaplig cheating sista repsen på sista set

Hantelrodd:
1 set [6 x 25kg]
1 set [6 x 28kg] +3kg ökning o PB!
1 set [6 x 25kg] lätt!

Latsdrag i maskin, brett grepp/utåtsvepande drag:
3 set [6 x 95kg]

LÄTT BICEPS-SMISK:
Stående alternerande hantelcurl:
3 set [12 x 12kg]

Stångcurl i cable cross:
1 set [10 x 40kg]
2 set [10 x 35kg]

SUMMERING:
LOL vad snyggt o sträcka sig i arslet då?!!:. jag var tack o lov helt ensam på gymet så jag spenderade någon minut med att ge mig själv lite gluteusmassage efteråt.. :naughty: ... CILIA jag behöver din expertis här!! :naughty:

Jag undrar om jag inte räknade fel på vikterna i marklyftet för ett par veckor sedan om jag fick upp 140kg? 90kg är nämligen superlätt, men vid 100-110kg sviker greppet. Ryggen orkar mkt mer, men stången glider ack så fint ur den handen som har överhandsfattning.
Jag kämpar så mkt med greppet i marklyftet att jag sedan har kört slut på nävarna/underarmarna inför latsdraget med V-handtaget och inför hantelroddarna. Även bicepscurlen på slutet protesterade pga all mjölksyra i underarmarna.

Det är skönt o kunna reppa på 90kg utan att ta paus med stången, bara tuta o köra "upp, ner, upp, ner, upp, ner" och idag fick jag passande Robbie Williams "let me entertain you" i högtalarna med.. Kunglåt! :hbang:

Dagens kontenta: två inköp ska göras!
1) Nästa ryggpass SKA jag ha remmar, åtminstone så jag får kräma ur skiten ur ryggen utan att underarmarna ska hämma mig.
2) Hakklapp. Jag håller på o säcklar o dreglar då jag kör hantelroddar. Det är en sådan övning där jag måste pusta o stånka o det på alla fyra? Får ju fan torka mig om hakan hela tiden, lol.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:48.