![]() |
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/ob-...ista-soldaten/ Och givetvis inte bry sig om skador på byggnader, civila förluster o.s.v. |
Ny inblick i huvudet på en vanlig ryss;
En 25-årig tjej, utbildad biokemist (riktigt snygg) boendes i Orenburg i södra Ryssland. Hon har spelat och chattat på vår spelserver och discord server i några år nu. Så ingen psyops från St Petersburg utan en "vanlig" tjej. Jag rök ihop med henne igår på discord (i en textkanal) då hon ifrågasatte att jag kallade Rysslands operation för invasion samt att jag kallade dom "killers". Efter lite munhugg så skrev hon "i hope you know that you are defending people who write "all the best to the kids" on their rockets before they shoot them at their own ukrainian kids". Jag svarade att hon är ett low life som upprepar Kremls sinnessjuka propaganda och att hon borde skämmas. Hon skrev "i hope you never have to see war, goodbye" och sedan lämnade hon vår spelserver där hon huserat i några år. Så sinnessjuka är den gemene ryssen. Dom litar blint på den egna propagandan och anser att all annan info är lögner från Nato. Samma bild får man när DW, Euronews, BBC eller CNN gör spontana intervjuer av vanligt folk på stan i Moskva. 8 av 10 tror fullt ut på propagandan. |
Tydligen kan man vara puckad i huvet och vara biokemist.
|
Citat:
|
Citat:
"Putin bombar inga civila byggnader för det sade han att han inte skulle göra" sade hans mormor. När han skickade ett filmklipp på just detta till sin ena moster så vägrade hon att titta på den eller visa den för hans mormor. |
De intervjuade två ryskor i lokaltidningen här i stan och de var övertygade att det var en befrielseinsats trots att de har full tillgång till bilder på bombade bostadshus.
Oklart om de är betalda, skrämda eller så blint troende? Det är ju ändå ryssar som flyttat från hemlandet av någon anledning så känns konstigt at de står på Putins sida? |
Citat:
|
Citat:
|
Ni som är oroliga över kriget kan lugna ner, precis som Covid är kriget i Ukraina endast teater, ingen har dött på riktigt, det är en stor bluff, det är jesuiterna som ligger bakom detta dom jävlarna!
https://bartoll.se/2022/03/russia-95-jesuit-tribute |
Citat:
En nära vän är gift med en ryska. Flyttade till Sverige för ca 1½ år sedan, efter att mannen fixat lgh, inkomst etc etc. Hon har aldrig någonsin under sina besök i Sverige eller när hon varit på resturang, café, ute och går, jobbet, skolan etc. sagt något som kan tolkas som negativt om Ryssland/Putin. I privata grupper med de absolut närmsta kommer det fram åsikter (Hint: gillar inte Putin). Jag har försökt fråga om detta men det är väldigt tydligt inget som vi pratar om. Däremot har hon pratat med sin man (min vän) då han tycker detta är lite jobbigt och kan vara lite mer "men vafan säg att han suger" och han har fått följande svar; Hennes familj är kvar i Ryssland, de äger fortfarande deras gamla "soldattorp" sen flera generationer tillbaka. Risken att de hamnar i skiten, att de förlorar "torpet" är överhängande ifall hon börjar prata om sådana saker. Hon vet inte vem som lyssnar på vad hon säger, hon vet inte vem som kommer föra saker vidare så de håller hon tyst. Galet iallafall. Helt ärligt tror jag hon hade sagt "heja putte" om någon rysk tvkanal hade kommit fram och frågat henne, bara för att undvika problem. |
Syns tydligt här Snubben. Förvisso kan man intervjua 100 personer under en dag och sedan välja de mest extrema för att vinkla sitt narrativ. Men så ser det ut iaf. Putin styr landet hårt. Lite som Saddam Hussein gjorde fast på ett mer maskerat "civiliserat" sätt ifall man sätter det i kontext till hur Saddam styrde.
Förstår inte alls varför Putin inte bara bjuder in till fred med väst och sedan när det är etablerat påverkar Kina och ser till att de ändrar sig i diverse humanitära frågor osv. |
|
Oleg Bodybuilder *flex*:d
|
Från Aftonbladet:
Citat:
Om de går med på det här, vad säger att Ryssland inte tar större delar sen? Jag hade inte litat på Ryssland. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:04. |