![]() |
Dags för mig att investera i en v-bar ser jag :hbang:
|
Greppstyrkan är på frammarsch ser jag. Dags att ställa upp i ngn tävling kanske? :whipped:
|
Citat:
Klo: Några veckor till med den här utvecklingen så borde jag tävla. Fast Lödde är så långt bort. Får köra ett UGC i stället. |
17/11 Rygg, vader och mage
Rygg Marklyft Hade tänkt sätta PB i marken idag så jag värmde upp extra noga för att vara redo. Tyvärr övervärmde jag och blåste bort styrkan i förtid. Eventuellt kan mina v-bar också ha varit med att ta bort lite i toppen, men troligast är för mycket uppvärmning. 180 x 1 Tungt. 195 x 0 Behövde inte dra på för fullt för att inse att det inte skulle gå. Avbröt innan jag gjorde av med någon styrka. 180 x 1 Fail. Gristungt. Fan. Nästa vecka blir det Arnes 88666 som testas. Snabbmark Körde nog för lätt. Det blev lite för snabba mark. 100 x 5,5 Raka marklyft Kan lika gärna slänga in några set raka. Baksida lår saknar dem och de tar skapligt på ryggen. 100 x 6,6,6 Chins 6,6,6 Fail på sista. Sittande rodd 8 x 8-9,8 Fail på sista. Vader Vadpress i hacklift 180 x 8,8,8 200 x 6,6, 6 1/2 Fail på sista. Sittande vadpress Mina soleus svarar bättre än gastrocnemius och det ska utnyttjas. 75 x 3,2, Första setet till fail. 75 x 2 , 65 x 5 För tunga sittande vadpressar egentligen. Mina vader gillar nog lite fler reps. Men det var kul. Mage Magrotation Varje set är egentligen 2 set. 1 gång åt höger och en gång åt vänster. 50 x 10 60 x 10 70 x 6 Började min drink. Lutande situps 12,6,4 Första till fail. Börjar få träningsvärk i baksida lår idag. |
20/11 Grippers med Rammstein i hemmets rockiga vrå.
Snacka om att jag hittat rätt metod för mig. Styrkeökningarna nu är inte att leka med. 4 set holds med 4-5 dagars mellanrum verkar helt klart vara :thumbup: för mig. 3s holds CoC#3 h: 3mm RB260N v: 1 PB :hbang: . Härligt att stänga en ny gripper. CoC#3 h: 8mm RB260N v: 3-4mm RB260N h: 1 HG300 v: 1 RB260N h: 1 Löjligt lätt. HG300 v: 1-2mm |
21/11 Bröst och biceps
Då var jag uppe på toppen av styrkeperioden, nästa vecka blir det lättare. Bröst Bänkpress med stopp Började serien 5Kg högre än sist. 105 x 5 110 x 4 115 x 3 Fail. Nära att inte klara det alls. 120 x 2 Förra veckans maxvikt(1:a). 125 x 0 Där tog det stopp. 2:an på 120 knäckte mig. Hmm. Tog lite väl lång tid på mig att bänka. 5 set+ uppvärmning tog 30 minuter. Lutande bänkpress med halvsmalt grepp och stopp 3s stopp. Tungt. 70 x 6?,5,4,4 Var så fokuserad på att räkna sekunderna i 1:a setet att jag glömde räkna reps. Gjorde minst 6, men det kan ha varit 2-3 fler. 80 x 2,2 Lutande flyes med stopp Som alla lutande övningar numera så är det betydligt mindre mindre lutning än tidigare. 15 x 10,8 Stoppet gjorde att det blev en sanslös kontakt i bröstet. Biceps 1 hands hantelcurl med stöd(scottcurl) Råkade bli toktungt. 30 x 1 32,5 x 1 Med lite hjälp. Fail. Mitt PB är 35, så jag är inte helt nöjd. Det var iofs ett tag sen jag körde den här övningen ordentligt, men ändå :( . 22,5 x 5,4,4 Stående hantelcurl 20 x 7,7 Fail på sista. 22,5 x 3,3,3 Började min drink. Repcurl i cable cross Ville köra något som inte slet på mitt problematiska fäste. Även om det inte direkt stört mig under passet så kan det vara en idé att ta det lite lugnare efter att ha kört ordentligt tungt. 55 x 10,10,10 6 minuter kondition på cykel. |
23/11 Framsida och baksida lår samt lite vader och mage
Framsida lår Böj 100 x 8,8 Höjning med några Kg i nästa pass. 110 x 6,5,3 Fick avbryta sista setet pga att jag började fälla ryggen alldeles för mycket. Nästa pass sitter nog 6:orna i alla set. Hade glömt bort att det var böj med för smal handfattning och stången för lågt som sabbade mitt muskelfäste vid armbågen. Kort sagt. Aj. *slap* Frontböj 65 x 5?,5,3 Sista reppet var toksegt. Nära att fastna. Benspark 40 x 8,8 Fail på sista. 45 x 4 Fail på sista. Ingen mening att köra mer nu. Quadsen var stekta. Baksida lår Lårcurl 35 x 9,9 45 x 6,5,6 Fail på sista. 45 x 2½,3 Fail i första setet. Börjar min drink. Sittande vadpress Stående skullöe vara lätt problematiskt utan styrka i framsida lår. 60 x 9,9, 70 x 6,6 Fail på sista. Mage Lutande situps 10,7,5 fail i andra setet. Magmaskin 25 x 16 |
24/11 Axlar och triceps
Häftigt, jag tränar enligt schemat. Inte ofta det händer. Axlar Sittande stångpress 50 x 9,9 Sög musten ur mig. 55 x 4,4,4 Trodde jag skulle få upp 6:or, men 9:orna mosade mig. Drag till hakan Tog mycket på biceps idag. Weird. Det har inte hänt tidigare. 50 x 8,8 55 x 6,6,5 Andra 6:an var hyffsat ostrikt mot slutet. Sittande hantellyft åt sidan Blir ganska så strikt när det inte går att gunga lite. 15 x 8 Omvända peck deck för baksida axlar Vikt/platta okänd. nuffrorna står dessutom på varannan platta. 3 x 7 2 x 4? Jag skrev ner 4 reps, men jag har ett tydligt minne av 10-12 reps Det kändes som en typisk avslutningsövning för att pumpa ur det sista. 1 hands hantellyft för baksidan 12,5 x 8,8 Hantellyft för baksidan 22,5 x 11 Fail. Triceps Smal bänkpress Wohoo. Blev påmind om att jag tog 95Kg i smalbänk(tog 75 i vanlig bänk) redan i 1:an på gymnasiet. Ökat 15-20Kg sen dess. Inget toppresultat om man slår ut det på 11 år. Även om jag inte kört övningen så mycket alls samt ökat min vanliga bänkpress med 50+Kg sen dess så usch. Fasen vet hur mina tricpes klarade sig då med 2 pass styrka i veckan samt 2 pass karate med tonvis av smala armhävningar i veckan. Öhm just ja, åter till dagens pass. 90 x 5,5,4 Sämre än jag träknat med. 70 x 8,8 French press runt huvudet Heavy weigths old man! Yeah budddy! Första gången på riktigt länge som den här övningen fungerar, och då gör det inget att jag var tvungen att köra med minivikter. Nä nu ljög jag, minivikter suger alltid. 30 x 8,8 35 x 6,5,5 1 hands sittande hantelsträck bakom huvudet 12,5 x 10 Sista med lite hjälp. 15 x 5 Sista med lite hjälp. 17,5 x 3 |
Nu kör du ju på riktigt bra, keep em comin :hbang:
|
hörrö... du får ta dig till svensta igen och riva ett pass ;)
|
Citat:
|
Citat:
har nog hört att du skrattat åt min journal din gris :=) nejdå.... kanske inte ;) |
Ofanken, bor du så nära. Hade jag vetat det hade jag satt dig i arbete under flytten :) . Hälsa henne. Vad blev det för högtalare föresten?
Journale har jag inte garvat, åt men segerdansen efter marklyftet lockade en del skratt. Funderar på att sno den när det är min tur att ta 200 :D . |
Citat:
jag gick bakom dig när du bar upp saker dit... kommer ihåg att jag tänkte "detta blir ett fint tillskott till gymmet" :) hänger du inte med ? :) http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...ad.php?t=56551 kolla bildena på näst sista sidan och frammåt så ser du. |
Citat:
Citat:
Innan vi blir beskyllda för att chatta så lägger jag till med dagens aktiviteter. 2h promenad pga uttråkning samt inkörning av en RB260. Kunde tyvärr inte testa den pga problem med tummen som uppstod någon gång under dagen. Hungrig. Eat now. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:55. |