![]() |
Lång dag
Skulle ha lekt med Tryman idag men eftersom jag jobbar med frikkin' diLeva fick jag jobba över och hann inte.
Istället blev det löpbandet i Slussen och ett försök till att klara milen. Väl på bandet insåg jag rätt snart att jag inte skulle hinna hem till matchen i det tempot som jag fick hålla för att orka hela vägen. Längd: 6 km PB! (aldrig sprungit så långt tidigare ävah) Genomsnittsfart: 8,4 km/h Tid: ca 42 min Började på 7 km/h, slutade på 11 km/h. Blev inte flåsigt förrän jag passerade 10 km/h efter att jag nött på i ca 25 min och kommit ett par kilometer. Det känns tryggt för framtiden! |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Seriöst, hon pratar precis som honom. Rör sig lite släpande och INGENTING händer när hon jobbar. Fick förklara tvättstugan för henne och sen låste hon sig ute...GNNNNNNH [QUOTE=Tryman;5165432Bra sprunget och grattis. Hur känns fotlederna?[/QUOTE] Tack! Fotlederna känns riktigt bra. Sprang sex kilometer i intervaller förra veckan som bekant och då blev benen sura. Mindre än tidigare men dock så illa att det känns dumt att springa. Nu är smärtan obefintlig. Känns grymt att börja märka att det börjar bli bättre. Fråga, jag landar rätt mycket på vänster lilltå. Hur får man bort sådant? P.s. Jag ska bli sjukgymnast. Antagen :D D.s. |
Citat:
Citat:
Grattis till sjukgymnasteriet! Grattis! P.S. det är onödigt att skriva d.s. efter sitt p.s. ;) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Ja grattis där helt klart.
|
Invigning av Sportlife
Jag och en man till som tränade. Han lyckades dock ockupera alla maskiner och fria vikter. Det var som att träna med Nightcrawler från X-men!
Lårcurl, maskin 25 kg x 10 31,5 kg 5x5 Kramböj till bänk Höll om en viktplatta och böjde till bänk. Sportlife hade bänkar som gick att justera till nästan perfekta lägen. Grymt bra! Parallellt djup 5 kg x 10 10 kg x 15 Ca godkänt djup KV x 10 5 kg x 5 jobbigt. 5 kg x 10 bredare stans 5 kg x 10 såg riktigt najs ut när jag kollade spegeln. Tungt för ryggen och ljumskarna. 5 kg x 10 fortsatt se bra ut, kroppen fattade vad jag ville. 5 kg x 10 kom på att om jag tryckte fram bäckenet på vägen ned minskade min svank i bottenläget ytterligare 5 kg x10 Grymt! Tror jag hittat det optimala sättet för mig att nöta tenik. Genom att sätta mig ner på bänken i varje böj, kan jag verkligen kontrollera att jag har rak rygg på vägen upp också. Väldigt nöjd! Inre lårpress 31,5 kg x 10 38,5 kg x 4 tvärdog 31,5 kg x 10 tjött Smala latsdrag 31,5 kg x 10 38,5 kg 5x5 Kände mig stark och nöjd. Stal maskinen från Nightcrawler som blängde en del. Nu blire Harry Potter! |
Citat:
Vad tyckte du om Sportlife jämfört med WC? |
Citat:
Ska troligen byta gym redan i veckan. WC renoveras och har därför begränsade öppettider. Gratis träningskort via gamla jobbet, så det är inte direkt som om jag förlorar på bytet. Förhoppningvis får jag Sportlifekortet via nya jobbet :) |
Filmdags
Idag har jag tekniktränat. Och hör och häpna. Jag har filmat mig själv! Plötsligt händer det som det så fint heter. (ja jag lutar, men det är min telefon som är lite...mentalt utmanad)
Vi börjar med böj! Jag kämpar med min teknik och har hittat en suverän bänk på Sportlife som jag hoppas kommer kunna hjälpa mig. Den är ställbar ned till den nivån att jag hamnar under parallellt. Vi börjar med böj på kv + böj med skivstång mot låg bänk. Det jag ser är att så fort jag får stången på ryggen tippar jag framåt som en liten fällkniv. Not OK. What to do? (och ja, "fäll inte ryggen då" är redan ett tips jag fått) Nu tittar vi på böj med stång med lite högre bänk. Inte lika mycket fällkniv men det känns som om jag borde kunna vara rakare i ryggen utan att få så jäkla mycket svank som jag får nu. Stämmer det? Nu tittar vi på lite sumo. Jag tycker det ser bra ut generellt. Min bröstrygg är som bekant svag och lite rundad, men jag tycker det tar sig. Vad anser kolo? |
Som disuterats: Kan det vara så att din bröstrygg så stel att du inte kan utföra extention när du drar tillbaka armarna för att greppa stången och rörelsen därmed tas ut i ländryggen?
Vad skulle hända om du hade skivstången på raka armar ovanför huvudet, t ex? Eller bara precis bakom nacken? |
Morgongympa
Har töjt och pysslat nu på förmiddagen.
Först lite husmorgymnastik. Sedan gick jag över till lite hardcore Ska försöka köra det varje morgon den här veckan och se hur det känns. Jag känner att övningarna för ökad skulderbladsstabilitet påverkar min hållning ganska omgående. |
Skit
Köpte kort på Sportlife idag och tänkte göra ett nytt försök på milen. Kände mig sliten och tung i kroppen. Klev av bandet och lekte lite med latsdrag för att se om jag vaknade. Efter ett nytt försök gav jag upp...
Käkade bara proteinpulver och två mackor igår...kan det vara därför månne? Neeeej då. Mat är för mesar. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:20. |