![]() |
|
Citat:
Men vet vad du sträcar eftet att uppnp osv så bara att gratulera, lycka till :) |
Usch, legat i deff nu i 3 månader, känner att en ätardag ligger precis runt kroken... vill inte! Ligger på 72.5 nu.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Vecka 1 av 15 avklarad. Känner ett visst tapp i energi men samtidigt känner jag mig smidigare och tightare.
Droppade vikt snabbt de första dagarna men det har lyckligtvis stannat upp. Känns surt när man öppnar kylen inför et mål och inser att det som stod på menyn är slut... blir till att bunkra. Mer taggad på träningen än någonsin (detta är min första diet). |
2 veckor dietpaus är över. Vägde in på 86kg för 2 veckor sedan och 88.3 idag. Skulle tro att de extra 2,3kg är vätska då de var under ketogent käk. Nu försöker ja försöka jobba mig neråt emot 75kg eller helt enkelt tills jag är nöjd. Men 75 tänker jag inte gå under. Kommer ligga kring 2000 kcal, protein 2-3/g/KG, Fett 50-100g och resten kolhydrat. Kommer även köra HMB-FA,Phosphatidic acid,Omega-3,multivitamin och EAA.
Kör på i 2-3 veckor och funkar det inte får jag revidera. |
Citat:
Men att du tappar i vikt snabbt i början är helt normalt, för de som går ifrån en "okontrollerad" kosthållning till att kanske dessutom dra ner rejält på kolhydrater kan tappa allt mellan 3-8 kg första 7-14 dagarna. Så din trend på vågen lär plana rejäl från och med "snart" eller ja rentav redan börjat med tanke på din egna observation. Samma sak på gymmet, trycklösheten brukar komma krypande förr eller senare. Så hoppas din träningsmotivation håller i sig :thumbup: Tålamod är nästan det viktigaste vapnet, så lycka till *flex* |
1:a dagen idag. Morgonvikt på 87.3, fettprocent mellan 17-19 (osäker, mest lagt på magen och har precis tappat rutorna). Tänkte gå ner 8 kg och därifrån se hur jag tänkt göra.
Nu första dagarna är det all in med - 1000 för att längre fram minska på kaloriunderskottet. Tror det blir bra det här. *flex* |
Jag blir tokig!
Har hållit på med min deff i några veckor och gick från 111kg ner till 108. Men i helgen tänkte jag ha min första "ätar dag" då käkade jag 1 taco och drack 1 glas vin och 1 liten protion äppelkaka, dock med sötningsmedel. Eftersom jag hade en ätar dag på lördagen så körde jag extra hårt på söndagen, drog ut o sprang 8km på morgonen, sen drog jag till gymmet o körde ett tungt pass. Senare på kvällen lirade jag oxå padel 2 timmar. (Normalt kör jag gym + cardio ca 30min-1h) När jag sedan ställde mig på vågen morgonen därpå så hade jag gått upp 2kg!? Hur kan detta vara möjligt??? Känns fan tufft att efter några veckor tappat några kg för att på 1 dag rasera allt! detta är en normal dag för mig: Frukost 30g proteinpulver 1dl havregryn 100g frysta hallon Lunch 250-300g nötfärs/kycklingfilé 100g vitkål 100g broccoli (alt en sallad) mellanmål 30g proteinpulver Träning middag 250g-300g nötfärs/kycklingfilé 50g ris/pasta 100g vitkål/broccoli |
Citat:
Troligtvis är det mesta av detta vattenvikt som visar 2kg+, du behöver så gott som bara hoppa upp och ner så kan din vikt ändra sig med 1-2kg på vågen. Eftersom du bara ha hållit på med deffen några veckor kan en stor del av din viktnedgång också vara en del vätska. Om verkligen ligger på kaloriminus så kommer du se att du går ner i vikt över en längre period. Jag brukar använda måttband och även kontrollera vikten över en längre period för att säkerställa att saker går rätt till. Det är onödigt att ändra något i ditt kost/träningsupplägg innan man till 100% vet att det är något som är fel. Keep going!*flex* |
Folk som är seriösa med träningen och dieten borde gå och mäta sig istället då vågen inte säger ett skit. Fick jag lära mig senaste deffen och nu skiter jag i vågen
|
Citat:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...urva130728.PNG Trots att man äter mer eller mindre exakt samma, rör på sig ungefär lika mycket osv så får man tyvärr leva med att variansen på vågen periodvis kan vara väldigt stor. Mät kroppen och ha tålamod, det är mina tips! |
Citat:
Citat:
Citat:
Tack för alla era tips! Jag får helt enkelt fortsätta på samma spår och hoppas att resultaten kommer. Jag ska oxå börja mäta mig istället för använda vågen som redskap. GJorde samma deff förra hösten och då tappade jag som bara den, det var dock min första deff någonsin, vilket kanske spelar in. Tack iaf :) |
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:04. |
|