![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Får intrycket att zelenski vill döda så många slaver som möjligt. De borde omedelbart satsta på fredssamtal och komma fram till en kompromiss u fler soldater Putin behöver offra desto närmare kan det bli ett eventuellt kärnvapenkrig. |
Citat:
Att åka ner och eventuellt dö för något är ju bättre än att leva för inget. Oavsett politik så finns det ju civila kvinnor och barn i Ukraina som inte har något med det här att göra som kommer våldtas och mördas av ryssar och kan man förhindra att en kvinna får uppleva det så har man ju gjort mer nytta än vad många andra människor gjort under hela sin livstid. |
Citat:
Bra trollat - Inser att du försöker få fram en reaktion och skrev ett så verklighetsfrånvänt inlägg du bara kunde. |
Det här hade varit skyffelmördarens framtid i så fall.
https://www.trbimg.com/img-5bb671fb/...owers-20181004 |
My translation of the analysis of the current situation in Russia by an active FSB analyst. Buckle up for a long thread and definitely please share far & wide. The full text is over 2000 words. This is a highly insightful look behind the curtain - covers many subjects.
https://twitter.com/igorsushko/statu...780199937?s=21 |
Citat:
Är inte Pro-Putin utan för en de-eskalering Vet du Putins avsikter, jag vet inte du får gärna upplysa mig. Vi har inte fått veta mycket vad som kommit fram från förhandlingarna, får intrycket att Zelensky är omedgörlig. Verkar som Ryssland vill göra Ukraina demilitariserat, och ukraina's president vill att Ryssland drar tillbaka alla trupper, man tycker de borde kunna mötas halvvägs. https://globalnews.ca/news/8657424/u...-negotiations/ |
Vad för krav gör att han verkar svår?
Att den invaderande armén ska dra sig tillbaks ? Att Ryssland ska sluta döda ukrainare ? Helt hiskeliga krav det.. Helt frånvänt att tycka att Rysslands krav skulle vara något att ens ha i åtanke. Nu blir vi invaderade, javisst ska vi ta bort våran militär och bara ta det.... |
Citat:
|
Citat:
Men antingen så gör jag det för något större än mig, eller också skiter jag på mig och dör likaväl om 40 år på ett vårdboende. |
Citat:
Putin har ju nyligen sagt att vi troligen inte ser Ukraina som en egen stat när han är klar. Han eller hans försvarsminister har gått ut och sagt att de inte slutar förrän alla nazister är borta ur landet…. Du tror alltså att ryssarna är medgörliga efter allt som kommit fram? Citat:
|
Citat:
Bara så svårt att läsa folk som har sådan inställning, hur de kan föra ett sådant resonemang |
Skräll att alla coronahysteriker helt plötsligt blir krigsgalna. Jo, man är svår om man blir invaderad av ett land, överkörd, och under fredsförhandlingar kräver att få en bättre deal än innan det hela började. Man är svår om man prioriterar en jävla halvö över liven på de människor man ska representera. Man är svår om man känner sig berättigad till hjälp från NATO som ickemedlem.
|
Citat:
Deal? Deras land är deras land. Tycker du att ryssarnas agerande är rimligt i dagens samhälle? Ryssarna vill styra Ukraina bort från EU, det är inte NATO som från början var grunden. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:34. |