![]() |
Citat:
*gah!**gah!*STUDENTER!!!!!!!!!!!*gah!**gah!* samhällets plåga är de *grr27* |
Citat:
och ja :) |
Citat:
|
Lycka till imorgon!
|
J-SM Örebro 28 mars 2009
Vägde in på 87,8 kg. Normal vikt för mig är 91-92 kg. Knäböj 215 - godkänd, säker ingångsvikt, om än nervöst 225 - godkänd, lika bra (?) som ingången, men båda lyften var ovanligt tunga 230 - icke godkänd, bom pga lite framfall och förlust av buktryck Bänkpress 140 - icke godkänd, alldeles för lätt vikt för att komma ner och få bra träff för. Tänkte ta en säker ingång och tog denna vikt istället för 145 vilket gjorde att jag hade ett helvete att komma ner och uppvägen blev en press mot magen som aldrig går att låsa ut 140 - godkänd, drog aktivt ner stången mer nu, högre på bröstet och kunde få upp den i rätt bana 150 - icke godkänd, vet inte riktigt vad som hände, jag orkade inte pressa ut den helt enkelt. Marklyft 240 - godkänd, säker ingång igen för att inte låta min viktnedgång riskera att jag bommade ut mig från tävlingen 260 - godkänd, TUNGT! Fick slita i det här lyftet. 265 - icke godkänd, kom bra upp från golvet men någonstans halvvägs tappade jag ryggen från nacke ner till länden vilket gav framfall och omöjligt att låsa ut (träningsvärken i varenda ryggmuskel talar för sig själv) Totalt: 625 kg - resulterade i fjärdeplats av 11 anmälda (tror vi var 9 i slutändan) Utvärdering: Ja, jag åt för lite. Jag ville inte riskera att väga över så jag snålade på maten när jag egentligen inte borde ha gjort det. Innan jag vägde in officiellt på lördag eftermiddag hade jag gjort en morgonkontroll och då insett att jag vägde alldeles för lite så jag åt hur mycket som helst innan min invägning som ändå blev ringa 87,8 kg. Denna förlust av massa gav mest följder i knäböj och bänkpress medan jag faktiskt blev lite överraskad över min markstyrka. Jag drog nästan 2,5 kg under mitt pers när jag vägde 4 kg mer! På träningen nu har jag som tyngst dragit endast 240 kg. Om än jag slutade på fjärdeplats var i alla fall mitt marklyft klassens näst bästa resultat. Upplevelsen i sig är faktiskt en av de största jag haft. Det var min största tävling hittils och att åka så långt, bo på hotell, och arbeta både åt andra och sig själv en hel dag (>12 h) saknar motstycke hittils. Riktigt häftigt att tävla mot namn som Ivarsson och träffa de styrkelyftsprofiler som man lärt sig se upp till (nu låter jag som ett riktigt fanboy). Har träffat så många från kolozzeum att jag inte ens orkar skriva upp alla namn (mest med risk för att jag skulle glömma något) så jag säger bara att det var så jäkla kul att få ett ansikte och i alla fall en hälsning. Var synd att man inte hann snacka mer med vissa dock. Vill passa på att gratulera medaljtagarna i min viktklass om dom nu skulle läsa det här: Ivarsson till guldet, Tano till silvret och Patrik Karlsson till bronset. Riktigt bra kämpat! Det som händer mig framöver orkar jag inte skriva nu men jag kan säga att jag gått från en av de tuffare motivationssvackorna jag har haft hittils till att bli riktigt jäkla inspirerad. För en jävla medalj ska jag ha, det har jag bestämt mig för, och nu är det dags att visa att jag förtjänar det också. Så det kommer bli ett spännande år framöver! Citat:
|
Det var kul att träffas igår! Nu får du se till att äta upp dig lite och träna på, så står du snart på pallen du med. ;)
|
Citat:
Det långsiktiga målet för mig är nog -110, med betoning på långsiktiga. Kul att träffas och stort grattis till bronset! Förstaårsjunior och allt... (det blev ju nästan ett silver!) |
Citat:
Man tackar, jo det var lite spännande mot sista marken. :D |
En styrkelyftare ska vara tjock! Så no more bantning;). Trots bommarna tycker jag att du fick till en ganska bra tävling!
|
Bra jobbat :thumbup:
|
Riktigt bra jobbat Steve, ditt första sm och du blir 4a :) det är verkligen inte dåligt. bra att du har hittat motivationen nu igen,
du gjorde en jävligt bra tävling med tanke på alla hinder på vägen. vikt nedgång/sjukdom och andra grejer |
Tror faktiskt jag såg alla dina lyft. Blev lite förvånad att du bomma 230 i böjen. För jag tyckte 225 kom upp så lätt. Starkt jobbat hursomhelst!!!1! Mot nya mål nu;)
|
Bra tävling =) grattis till Fjärdeplatsen ! :D bara att sikta mot nya mål. Det skall jag göra iaf då jag inte fick till min tävling alls. Mvh / Lars ainasoja (5an)
|
Nu har jag (äntligen) hunnit tänke en tanke och därmed kommit fram till att du har en massa jobb att göra. Då syftar jag ingalunda på att tävlingen skulle ha gått dåligt för din del eller att det var några särskilda misstag som behöver rättas till. Jag menar bara att jag inte kommer tillåta dig att sluta lyfta även om det innebär att jag behöver jaga dig i Toulouse. Du har en massa mer att lyfta. Tyvärr.
(Jag minns dock vad du själv sa om fortsättningar and such, jag är inte berusad.) Mycket bra jobbat Steve. Både på flaket och allt i ridderlighetens tecken. |
Bra jobbat Steve!
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:07. |