![]() |
Citat:
|
Citat:
Jo jag var där 2,5v förra sommaren, det är paradiset! Nä men är suveränt, grymt klimat, trevliga människor och härligt hav att bada i så kan bara rekommendera det! Är tyvärr inte så berest så har svårt att jämföra det. Citat:
Föga förvånande så vägde jag under 72kg idag, 71,8 närmre bestämt. Huvudsaken är att jag ökat lagom i vikt för första gången. Har dokumenterat alla viktuppgånger och brukar alltid efter en diet där jag landat på strax under 70kg gått upp till över 72kg direkt när jag börjat äta "normalt". Va på en shoppingtur igår, hittade en snygg Tommy Hillfiger t-shirt på rea för 350:-. Tog även en sväng förbi budo fitness, älskar verkligen better b t-shirts, de har grym passform! Så jag köpte en sån också, dyr dock, 400:- Passade även på att handla en påse double pro som ska med på resan *drool* Nu ska jag ner o köra ryggpass, kommer redovisa mer i detalj idag! |
18/7 Hypertrofi Rygg, biceps Chins Kv x 10, 10, 8, 7, 7 Pendelrodd 40kg x 10, 10 50kg x 10, 10 Omvänd latsdrag 45kg x 10 50kg x 10 55kg x 8 60kg x 6 Sittande rodd 40kg x 10 50 kg x 10 55kg x 10 60kg x 10 65kg x 7 Latsdrag med v-handtag 45kg x 10, 10 50kg x 8 Alt. hantelcurl 11kg x 10 13,5kg x 10 16kg x 10 18,5kg x 6 Konc.curl över scottbänk 11kg x 10, 10, 10, 10 Lämnade egot hemma idag och körde en bit från failure. Har lika mkt blod i ryggen nu som John Holmes har i sin *censur* :D Använder inget momentum i någon övning och det är textboksutförande i varje övning. Styrkan är ingen prioritet i hypertrofipassen utan känslan är viktigast och idag kändes det bra! |
Citat:
Citat:
Helt rätt inställning! Najs att du la ut statsen också, även om jag nöjer mig med att se vilka övningar du väljer ;) Ha en skön helg! |
Citat:
Omvänd latsdrag är när du har handflatorna mot dig (supinerade) Håller relativt smalt också! Tack det samma! |
Citat:
|
Citat:
Känner mig sjukt slö idag, schemat kommer jag antagligen inte fortsätta med. Börjar redan känna mig sliten och styrkan var idag under all kritik trots att jag åt bra igår. Visst har man sina svackor men jag börjar känna min kropp så pass att jag vet något är fel. Styrkepassen känns bra och där har jag ökat fint, men jag känner mig helt off efter hypertrofin. Har antagligen kört för hårt men vill inte köra lägre vikter, det är redan tillräckligt mkt baby som de är. Tror jag kommer satsa mer på styrkeinriktad träning, antingen helkropp 3/v eller halvkropp. Är fortfarande som en räka bland vikterna. Helkropp hade iofs varit kul och kört 3 dagar med olika repsintervall. Känns mer lagom när skolan drar igång igen. Har dock lång tid på mig fundera. |
Frikkpower on!
|
Citat:
|
Citat:
Bara att köra tungt och kötta :thumbup: |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Har funderat fram och tillbaka på upplägg, satt och blev snurrig igår av alla artiklar jag läste. Uppenbarligen finns det två discipliner där den ena förespråkar låg volym och den andra förespråkar hög volym. Jag blev inte ngt klokare men har tänkt att ge lågvolym en chans några veckor, passar utmärkt i den situation jag nu befinner mig i eftersom jag åker utomlands. Kommer köra en 3-split, hur är inte bestämt än men idag körde jag bröst och bicep iaf och det gick riktigt bra 21/7 Bröst, biceps Plan hantelpress 36kg x 5, 4 Lutande hantelpress 31kg x 7 Plana hantelflyes 16kg x 15 Stångcurl 40kg x 10 Alt. hantelcurls 18,5kg x 8 Konc. curl över scottbänk 13,5kg x 15 Morgonvikten låg på 71,7kg. Vaknade 07:00 idag av att magen kurrade så trodde jag skulle prestera jättedåligt, men vetskapen om att jag endast skulle köra få antal set gjorde att jag tänkte "perkele vittu satana" och tog i för kung och fosterland vilket gav resultat. Har aldrig presterat såhär bra innan frukost på så låg kroppsvikt. Kan vara en tillfällighet men jag är beredd att ge det en chans, har inget och förlora iaf. Edit. Ja plana hantelflyes och konc.curlsen var sjukt lätta trots jag använde högre vikt än jag brukar så där ska jag höja. Nu ska jag fortsätta packa :D |
Ahh, lågvolym:thumbup: Ser ut som ett fint pass!
|
Imponerad över din hantelpress med tanke på din kroppsvikt :) Jag ligger 1-2kg över dig i kv, men inte orkar jag pressa så mycket för det :P
|
Citat:
Alltid najs med variation! :thumbup: Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:38. |