Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Matlagning & Recept (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Din senast NY-UPPTÄCKTA bra ingrediens eller matvara? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=74657)

R Scarpa27 2014-06-18 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av vicarious (Inlägg 7040083)
Någon som provat den här? Tänkte göra egen potatissallad först men såg den här i butiken idag så tänkte varför inte testa.

http://www.rydbergs.se/wp-content/up...inal-750-g.jpg

potatissallad ska vara gjord på majonäs :D borde vara förbjudet att heta potatissallad annars ... precis som vissa fick ändra äkta majonäs ( till majonäs)...lite skämtsamt sagt då de inte skriver äkta :) utan yoghurt potatissallad.
har testat creme fraiche baserade antal ggr men inget slär en äkta potatissallad på majo...
& helvete det är danskarna bäst på... deras potatissallader slår allt med hästlängder ( i köpeprodukter)

någon som vet om sourcream and onion salladen finns kvar?
såg att den gjorde det nu =P...

dock att göra egen med potatis, majo och smaker man gillar plus rädisor blir grymmt fint och egentligen pissigt enkelt och billigt men köpe!!! är ännu enklare. :D
nepp på fredag blir det hemmagjord

dock test av denna för spänningens skull kanske någon gång i framtiden.
förväntar mig dock ingen sensation, så skippar nog =P

anvihl 2014-06-18 19:43

Citat:

Ursprungligen postat av R Scarpa27 (Inlägg 7040262)
potatissallad ska vara gjord på majonäs :D borde vara förbjudet att heta potatissallad annars ... precis som vissa fick ändra äkta majonäs ( till majonäs)...

Enbart majonnäs? *spy*. Majo+creme fraiche köper jag, men inte bara majo.

vicarious 2014-06-18 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av Mental (Inlägg 7040123)
Helt ok, men lite tam i smaken

Ok :)

Citat:

Ursprungligen postat av Mental (Inlägg 7040236)
Den är nog bättre. Den är inte dålig dock, bara inte något man minns. Och man spar en hel del kalorier.

Den smaksatta fanns tyvärr inte i butiken. Ja, det är stor skillnad på kalorierna. Fullfeta potatissalladen låg på nästan det dubbla, 210 kcal/100g jämfört med 110 kcal/100g.

Nästa gång blir det hemmagjord potatissallad.

raddum 2014-06-18 19:54

Vic - jättegod potatissallad, du går inte miste om någonting förutom kalorier från fett, jag skulle rekommendera

R Scarpa27 2014-06-18 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av anvihl (Inlägg 7040271)
Enbart majonnäs? *spy*. Majo+creme fraiche köper jag, men inte bara majo.

beroende på vilken konsistens man vill ha vill jag ha mer krämigt tillsätter jag ju det =).

annars bara majo och torrare konsistens.

det jag menar är att en potatissallad ska inte enbart bestå av creme fraiche.
majosmaken ska finnas där :)... ibland kan det räcka med enbart majo.(därav addrea bort creme fraichen)

Carlo Fatface 2014-06-18 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av Mickee (Inlägg 7038154)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/.../pb_cookie.jpg

Så.Jävla.Gott.

Vet knappt vad den smakar, är typ en blandning av jordnötssmör, kola, choklad och cookies and cream i en slät och god konsistens? I'm in löve.

Oj,den där ser intressant ut! Motsvarar innehållet ung.samma som vanligt jordnötssmör?

Carlo Fatface 2014-06-18 22:30

Scarpa>> Har du provat REESE'S peanut butter?

Gurkyngel 2014-06-18 23:32

Cola cero cherry är mitt senaste knark.

Upptäckte att de hade en stor USA-hylla på Hemmakväll här i Luleå. Massor med roligheter både i dryckes och godisväg. Blir att prova mer efter avslutad diet :)

Mickee 2014-06-19 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av R Scarpa27 (Inlägg 7040260)
räcker fåtal dagar man käkar ju drekt ur burken =D razzle måste du testa med :D god om inte godare...

Ja vafan får la dra hem en sån någon dag också då :D

Men skippar den med banan i. Banan för inte med sig något vettigt för mina smaklökar..

Citat:

Ursprungligen postat av Carlo Fatface (Inlägg 7040515)
Oj,den där ser intressant ut! Motsvarar innehållet ung.samma som vanligt jordnötssmör?

Cookie Nookie
per 100g:
566 kcal
19,4 P
28,8 K
45,6 F

Jordnötssmör, Green choice
per 100g:
563 kcal
25 P
16 K
48 F

Nutella
per 100g:
530 kcal
6 P
56 K
31 F

Smaken blir lite av en kombination av PB och typ Nutella-liknande kräm så skrev med alla 3 :)

Carlo Fatface 2014-06-19 14:18

Tack Mickee!

vicarious 2014-06-21 11:12

Citat:

Ursprungligen postat av raddum (Inlägg 7040288)
Vic - jättegod potatissallad, du går inte miste om någonting förutom kalorier från fett, jag skulle rekommendera

Provade i helgen och du hade helt rätt! Visst, den var inte lika krämig som en 20%-ig sallad men smaken var över förväntan. Nästa gång ska jag försöka hitta den smaksatta.

Gober 2014-06-21 11:57

Citat:

Ursprungligen postat av vicarious (Inlägg 7040083)
Någon som provat den här? Tänkte göra egen potatissallad först men såg den här i butiken idag så tänkte varför inte testa.

http://www.rydbergs.se/wp-content/up...inal-750-g.jpg

Testat den och den är faktiskt god för att vara halvfabrikat. Trots att jag älskar majonnäs så kan jag tycka att en del varianter av potatissallad blir lite för mastiga med mycket majo. Givetvis godast att göra en egen men tycker att denna från rydbergs är helt okej, särskilt om man vill hålla nere kalorierna. Äter den ibland på jobb när jag inte fått med mig matlåda.

Den smaksatta var god men jag rapade vitlök resten av dagen :D

Godast är dock att koka sparrispotatis, låta den kallna och antingen göra en lite lättare variant på creme fraiche och lite majo, eller bara en vinegrette med grönsallad och tex getost.

R Scarpa27 2014-06-22 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av Carlo Fatface (Inlägg 7040569)
Scarpa>> Har du provat REESE'S peanut butter?

har plöjt igenom de flesta på några snabba år =)

R Scarpa27 2014-06-22 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av Mickee (Inlägg 7040923)
Ja vafan får la dra hem en sån någon dag också då :D

Men skippar den med banan i. Banan för inte med sig något vettigt för mina smaklökar..

Cookie Nookie
per 100g:
566 kcal
19,4 P
28,8 K
45,6 F

Jordnötssmör, Green choice
per 100g:
563 kcal
25 P
16 K
48 F

Nutella
per 100g:
530 kcal
6 P
56 K
31 F

Smaken blir lite av en kombination av PB och typ Nutella-liknande kräm så skrev med alla 3 :)

älskar banan men just den smaken var sämst.
kör helst färska bananer ihop med pb ;)

Carlo Fatface 2014-06-22 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av R Scarpa27 (Inlägg 7043478)
har plöjt igenom de flesta på några snabba år =)

Ok,är den nåt att ha?

Funderade på om den har ngn roligt twist med chokladsmak eller är det regular pb?

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:20.