Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kost & Näring (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Mjölk efter tränig... (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=69637)

keffat_liv 2006-05-10 16:39

Citat:

Ursprungligen postat av King Grub
När vi ändå talar om mjölk och återhämtning efter träning, konditionsträning den här gången:

Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2006 Feb;16(1):78-91. Chocolate milk as a post-exercise recovery aid.

mycket uppåt för mjölk nu! Inte nog med att det är grymt proteinrikt.

Trance 2006-05-10 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av keffat_liv
mycket uppåt för mjölk nu! Inte nog med att det är grymt proteinrikt.

caaaaancer, caaaancer!

keffat_liv 2006-05-10 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av Trance
caaaaancer, caaaancer!

i know dude i know. Vad var det som skulle hämma cancer från kalcium? Vitamin b? (i teorin iaf) blir att få sig mkt av det då:)

Sniggel 2006-05-10 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av GymTT
"Fet" mjölk är väl ändå inte såå mkt kcal som du får det att låta?
Mvh

Standards 30g/liter vs minimjölks "nästan ingenting"/liter
skillnad:
30g fett = 270 kcal

Så ungefär 270 kcal extra från en liter standardmjölk i jämförelse med en "fettfri" mjölk

Citat:

i know dude i know. Vad var det som skulle hämma cancer från kalcium? Vitamin b? (i teorin iaf) blir att få sig mkt av det då:)

Havregrynsgröt hämmar väl upptaget av kalcium? Och är dessutom nyttigt.

Sniggel 2006-05-10 18:00

Hittade sidan jag pratade om :D

http://bulkingup.moonfruit.com/

En gallon (4½ liter?) mjölk varje dag tillsammans med de övriga råden för att gå upp i vikt, nog funkar det alltid...

Obs, jag postade bara länken för skojs skull. Ni får välja om ni ska ta det seriöst eller inte.

krilleh 2006-05-10 21:18

Citat:

Stabil nedgång får man väl i alla fall bäst om man har koll på energiintaget? Och ja, drick du mjölk, men ska du gå från lätt till fet så måste ju något annat plockas bort.

jaha? har jag sagt något annat? För de kan man väl ha en stabil nedgång även om man inte väger maten? Funkar bra för mig iaf

adis 2006-05-10 21:21

OJ då vet man :D

Räcker med att det är någon läkare/doktor som skrivit

"Bla bla // James Richardsson"

Så tror grub på det ;P nee jag skojar bara.. men grub vart får du all din information ifrån... NYFIKEN :D

Zakath 2006-05-10 21:53

Det jag verkligen skulle vilja se är en studie som jämför de långsiktiga resultaten på muskeltillväxt/styrka av före/efterträningsdrink jämfört med vanlig mat. Jag misstänker att skillnaderna skulle bli väldigt marginella, men man vet ju aldrig.
Har tappat mycket av min "tro" på diverse kostrelaterade saker i.o.m. GI:s fatala misslyckande.

Så länge man håller sig till grunderna, äter näringsrikt, oraffinerat och tillräckligt mycket så tror jag att man har sitt på det säkra vad det gäller hälsa och muskelbyggning.

krilleh 2006-05-10 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av Zakath
Det jag verkligen skulle vilja se är en studie som jämför de långsiktiga resultaten på muskeltillväxt/styrka av före/efterträningsdrink jämfört med vanlig mat. Jag misstänker att skillnaderna skulle bli väldigt marginella, men man vet ju aldrig.
Har tappat mycket av min "tro" på diverse kostrelaterade saker i.o.m. GI:s fatala misslyckande.

Så länge man håller sig till grunderna, äter näringsrikt, oraffinerat och tillräckligt mycket så tror jag att man har sitt på det säkra vad det gäller hälsa och muskelbyggning.

Det klart ;) Men man kan alltid bli optimalare och för dom som vill bli det är det ju underbart att Grub lägger fram sådana här rapporter på ett allmänt forum!

RajtanTajtan 2006-05-10 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av krilleh
Det klart ;) Men man kan alltid bli optimalare och för dom som vill bli det är det ju underbart att Grub lägger fram sådana här rapporter på ett allmänt forum!

Men observera att det framkommit rapporter som sedan blivit emotsagda och sågade. Grunderna kommer alltid att vara lika, men nya rön kan snabbt bytas ut mot ännu nyare som motsäger det som nyss var på tapeten.

mendezzz 2006-05-10 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av Zakath

Själv så tar man efterträningsdrinken just för att det är ett ganska smidigt sätt att få i sig energi efter träning. Jag tex tränar på jobbet och sen ska man dusha, byta om, ta sig hem och ställa sig och laga mat, vilket gör att jag inte kommer få i mig någonting på flera timmar. Då är en efterträningsdrink väldigt smidig.

Zakath 2006-05-10 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av mendezzz
Själv så tar man efterträningsdrinken just för att det är ett ganska smidigt sätt att få i sig energi efter träning. Jag tex tränar på jobbet och sen ska man dusha, byta om, ta sig hem och ställa sig och laga mat, vilket gör att jag inte kommer få i mig någonting på flera timmar. Då är en efterträningsdrink väldigt smidig.

Håller absolut med, det är enkelt och lätt vilket i sig är anledning nog till att ta det :)

WheyProtein 2006-12-23 20:00

Mjölk efter passet

Är det någon som kör på detta? Några nya rön?

Ska själv börja med det nu då proteinförrådet och pengarna börjat sina...

King Grub 2006-12-23 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av WheyProtein (Inlägg 1983541)
Några nya rön?

Nä.

DavidN 2006-12-23 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av adis (Inlägg 1533337)
men grub vart får du all din information ifrån... NYFIKEN :D

Skulle du få för dig att studera på universitet så hade du också haft tillgång till ny intressant information.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:35.