Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Jacksatan lyfter vikter o äter kvarg (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=50994)

Jacksatan 2005-09-16 10:03

Citat:

Ursprungligen postat av Snorkfröken
Hann aldrig få koll på dig på exhale, men får ju chansen här nu i stället :smokin: På tal om sats och stångjäklar... har ditt sats en vettig bänk, eller en sån där hyperergonomisk cybergrej från Technogym? På mitt sats fick vi länge plågas med dessa spacebänkar, inte konstigt att man hatade att köra bänk på den tiden *grr27*. Låter som du har konkreta mål, ska följas!

Nej inga cyberbänkar än så länge. =) Det finns 3 bänkar varav en är bra och de övriga två under all kritik. Jag tycker ändå viktrummet är helt ok här och liknar faktiskt ett vanligt hardcore-gym, det är lokaliserat i källaren och lite avskiljt från alla steppmaskiner och annat fjanteri.

Med avseende på din signatur så var jag 99% bitch på Exhale, så det kanske bara var bra du inte fick nån bild av mig där. hehe

Snorkfröken 2005-09-16 10:25

99 % bitch :laugh: OK, ska INTE tolka det där på fel sätt :D Bra att vissa sats har haft förstånd lite längre, trodde att de alla typ lovar och svär att alltid göra allt på samma sätt inom kedjan.

Jacksatan 2005-09-16 11:31

Citat:

Ursprungligen postat av Snorkfröken
99 % bitch :laugh: OK, ska INTE tolka det där på fel sätt :D Bra att vissa sats har haft förstånd lite längre, trodde att de alla typ lovar och svär att alltid göra allt på samma sätt inom kedjan.

Jag tror det enda de lovar och svär är att ha totalt värdelösa instruktörer utan en muskel. Jag har hört så mycket sjuka utläggningar från dessa med rikning till folk som kommer dit o ska träna för första gången. Instruktörerna lyckas med konststycket att göra latsdrag till en helt omöjlig övning att utföra(alla vinklar måste stämma!!), samt att de har noll koll på kosten.

Krampus 2005-09-16 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan
Armar är tråkiga muskler men likväl måste de små asen tränas o pinas en gång i veckan.

Bicepscurl: 9*55kg
8*50kg
8*45

Sen körde jag lite skottcurl i 2 set innan jag avslutade med nåra vanliga sittande hantelcurl.

Triceps: Lugna o koncentrerade tricepspressar med ez-stång, känner att kontakt är viktigt i denna övning för mig.
8*57kg(antar att stången väger 7kg)
8*52kg
6*52kg

Sen avslutade jag med 3 set i cablecrossen.

Körde 5set mage också innan jag drog hem o åt.

Bild nu? (liiiten?) :)

Action 2005-09-16 12:47

Citat:

Jag tror det enda de lovar och svär är att ha totalt värdelösa instruktörer utan en muskel. Jag har hört så mycket sjuka utläggningar från dessa med rikning till folk som kommer dit o ska träna för första gången. Instruktörerna lyckas med konststycket att göra latsdrag till en helt omöjlig övning att utföra(alla vinklar måste stämma!!), samt att de har noll koll på kosten.

Det är synd att det finns så många dåliga PT´s. Det gör att även de som är mycket kompetenta får dåligt rykte.

För det finns de som är goda förebilder och kunniga inom både träning och kost.

//Mats som tyckte det va tråkigt att du överskred reglerna så många gånger att en banning var oundviklig. :(

Jacksatan 2005-09-16 13:10

Citat:

Ursprungligen postat av Action
Det är synd att det finns så många dåliga PT´s. Det gör att även de som är mycket kompetenta får dåligt rykte.

För det finns de som är goda förebilder och kunniga inom både träning och kost.

//Mats som tyckte det va tråkigt att du överskred reglerna så många gånger att en banning var oundviklig. :(

jo det är synd angående PT´s. Även om kompetensen skiftar inom alla yrkeskårer så är nog ändå PT det jobb som spannet är som störst. Herregud man ser ju att en del inte ens tagit i vikterna själva, hur ska de då kunna lära andra? Det får en bara att bli bitter på gymmen som mjölkar ur okunniga stackare en massa pengar.
Angående din banning så kan jag ju reglerna och får skylla mig själv.
;)

Jacksatan 2005-09-16 13:10

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus

Jag vet att du gärna vill se mig i tjockisform, Krampus. Men jag lovar att lägga upp bilder om en 6-8 veckor när jag dragit på mig rejält med fett. =)

Jacksatan 2005-09-16 13:42

1 bifogad(e) fil(er)
Vafasen la ju nyss upp en bild, måste klantat bort den på nåt vis.
AJa, tänkte lägga upp en bild på ryggen från förra året där varken ryggträning eller benträning prioriterats som synes.
Tänkte lägga upp nya bilder om ett tag och förhoppningsvis är det skillnad på ryggen och benen tills dess. Datum på denna bild är 2005-01-xx nånting

tinus 2005-09-16 13:44

Citat:

jag vill också se bild!! *flex* Men ingenting som du postar Krampus :D *slap* från trådägaren tack! *popcorn*

Jacksatan 2005-09-16 13:46

Citat:

Ursprungligen postat av tinus
jag vill också se bild!! *flex* Men ingenting som du postar Krampus :D *slap* från trådägaren tack! *popcorn*

har nåra bilder från rätt nyss längre bak i tråden. du får la leta lite. =)

Krampus 2005-09-16 13:49

Citat:

Vafasen la ju nyss upp en bild, måste klantat bort den på nåt vis.
AJa, tänkte lägga upp en bild på ryggen från förra året där varken ryggträning eller benträning prioriterats som synes.
Tänkte lägga upp nya bilder om ett tag och förhoppningsvis är det skillnad på ryggen och benen tills dess. Datum på denna bild är 2005-01-xx nånting

Äh, jag hade ju presentbilder på lager.. :(
Bra rygg!
Skymtar jag pokaler och sprit i hyllan där bak?
Vilken sport rör det sig om isf?

Jacksatan 2005-09-16 13:52

Citat:

Äh, jag hade ju presentbilder på lager.. :(
Bra rygg!
Skymtar jag pokaler och sprit i hyllan där bak?
Vilken sport rör det sig om isf?

Du får ha gissningsleken på sport. =) det där är iofs inga pokaler, utan de har jag på ett annat ställe.

tinus 2005-09-16 13:54

Citat:

har nåra bilder från rätt nyss längre bak i tråden. du får la leta lite. =)

Redan gjort! :D :thumbup:

Ville mest retas med muppen! *screwy* Du vet han som har en söt liten hund! :D

Jacksatan 2005-09-16 13:58

Citat:

Redan gjort! :D :thumbup:

Ville mest retas med muppen! *screwy* Du vet han som har en söt liten hund! :D

Aha..
dock ska jag inbjuda Krampus på svälthelg i uppsala nån gång när jag deffar. Maten ska bestå av 2riskakor och 1kesella om dagen, sen ska vi köra stenhårda intervallpass samt benböj varje dag. Sen ska jag ta bilder från den helgen och lägga ut på kolozzeum. Skulle inte tro det blir så många glada miner och byggartummar för krampus och mig då. :devil:

Krampus 2005-09-16 14:11

Citat:

Redan gjort!

Ville mest retas med muppen! Du vet han som har en söt liten hund!

Hrk*mmmblb*huäää!!!???
(Satte kaffet i halsen).
Du kan ju glömma att få klappa honom nu iaf.. *cry*

:D

Svälthelg i Uppsala..? Hmm...
:MrT:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:26.