Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   tigerofswedens träningsjournal (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105261)

tigerofsweden 2008-06-30 11:33

Citat:

Ursprungligen postat av Lexidos (Inlägg 3069501)
Gutt att det blir lite vikter i den här journalen nu :)
Blir spännande o se hur det går för dig med det här upplägget fram över.
Kör hårt!

Skönt att min Ölandsvän bevakar mig :) Det fattas bara att du börjar träna med mig till hösten också *kissass*

Spene 2008-06-30 12:02

Lite du väger :(

Schemat verkar fint men det viktiga är hur du kör. Brukade du inte köra chinsen först i passet förut? I så fall är det inte så konstigt att det inte blir så många reps, stångrodden brukar ta bra på latsen.

tigerofsweden 2008-06-30 12:13

Citat:

Ursprungligen postat av Spene (Inlägg 3069562)
Lite du väger :(

Schemat verkar fint men det viktiga är hur du kör. Brukade du inte köra chinsen först i passet förut? I så fall är det inte så konstigt att det inte blir så många reps, stångrodden brukar ta bra på latsen.

Jo jag vet, allt för lite:(

Kommer redovisa passen mer i detalj så kom gärna med feedback! Jo det är sant körde chinsen först i passet innan, men är ju också betydligt lättare, nåja inget o hänga upp sig på :)

Rex 2008-06-30 13:34

Bra pass, starka roddar! ;)

LadyInsane 2008-06-30 15:09

Ska du upp i vikt nu??

Tycker vikterna ser bra ut, nog ska det bli en liten AF:are av dig..:) (Du satsar på d fortfarande va?:))

Mapa 2008-06-30 16:47

äntligen lite mat här! :D

vad är de för upplägg som gäller nu? du har varit lite fram och tillbaka på den fronten :)

tigerofsweden 2008-06-30 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av Rex (Inlägg 3069730)
Bra pass, starka roddar! ; )

Spanks!

Citat:

Ursprungligen postat av LadyInsane (Inlägg 3069920)
Ska du upp i vikt nu??

Tycker vikterna ser bra ut, nog ska det bli en liten AF:are av dig..: ) (Du satsar på d fortfarande va?:))

Tack!
Ptja upp i vikt har jag alltid velat, men de lägger sig alltid på fel ställe ;) Men jo AF är fortfarande mitt långsiktiga mål och då vill jag väga runt 80kg i bra form! Så upp måste jag!

Citat:

Ursprungligen postat av Mapa (Inlägg 3070183)
äntligen lite mat här! :D

vad är de för upplägg som gäller nu? du har varit lite fram och tillbaka på den fronten : )

*popcorn*

Det är Layne Norton inspirerat, 2 dagars styrkeinriktad träning och 3 dagars hypertrofiträning :)

Robbin 2008-06-30 19:35

Kul att du har mål! Såg att du vägde lite drygt 70kg, vilken form är du i? Som på avataren? Hoppas det går frammåt :thumbup:

Brooklyn 2008-06-30 20:38

blir ju grymt detta!
fortsätt att slit med vikterna bara!

tigerofsweden 2008-06-30 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av Robbin (Inlägg 3070577)
Kul att du har mål! Såg att du vägde lite drygt 70kg, vilken form är du i? Som på avataren? Hoppas det går frammåt :thumbup:

:) Jo är ballt att ha något långsiktigt mål att försöka satsa åt. Annars är det rätt gött att alltid försöka göra ett bättre pass än förra veckan!

Jo påminn mig inte :D Formen är som på avataren typ, lite vattnigare kanske. Har en rätt stor önskan att vara över 80kg nu! Tackar mannen!

Citat:

Ursprungligen postat av Brooklyn (Inlägg 3070788)
blir ju grymt detta!
fortsätt att slit med vikterna bara!

Det ska bli grymt och jag kommer brottas med vikterna så mkt ja bara kan!:whipped:

tigerofsweden 2008-07-01 10:47

1/7 Tung underkropp

Frontböj
50kg x 5, 5, 5

Marklyft
140kg x 5, 5, 5

Raka mark
100kg x 5, 5, 5

Vadpress
Många många snabba set

Blä för frontböj :Virro Stången fick hela tiden för sig att glida ner på ena sidan så teknikträningen gav inte ett skit. Jag ska lära mig bakböj istället så nu blir det stretch för hela slanten. Marken var tung, är dock glad jag håller mig runt 2 x kroppsvikt iaf. Fick mkt bättre kontakt med raka mark när jag dubblade vikten från förra veckan *screwy* Nåja jag klagar inte, känns grymt i baksidan nu iaf.

Vilodag och shopping imorgon sen tre hypertrofidagar, ska bli skönt med lite pump.

thatkrillesshow 2008-07-01 11:02

Kul med vadpressen:thumbup:

Fina vikter i rakmarken!

Rex 2008-07-01 15:54

Starka mark! ;) Vad ska du shoppa imorgon?

tigerofsweden 2008-07-03 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av thatkrillesshow (Inlägg 3071666)
Kul med vadpressen:thumbup:

Fina vikter i rakmarken!

Thx, känns i vaderna kan jag lova ;)

Citat:

Ursprungligen postat av Rex (Inlägg 3072111)
Starka mark! ;) Vad ska du shoppa imorgon?

Spanks! Shoppade ett par badshorts och några burkar vaniljcola *drool*

Körde ett hypertrofipass för bröst, triceps och axlar idag. Och DAMN vad jag är kass på det, över 6 reps så är det fail för mig, har ingen muskeluthållighet överhuvudtaget. Hinner inte redovisa i detalj men körde runt tre övningar och runt tre set per muskel för att få in så mkt blod som möjligt. Repsantalet låg på mellan 8-10, men i regel runt 10 reps. Försökte dessutom va en bit ifrån fail, failade bara i ett set. Blir ett likadant pass imorgon för rygg och biceps.

Morgonvikten låg på 71,3kg.

tigerofsweden 2008-07-04 09:58

I love smell of barbells in the morning :D

Riktigt skönt hyper.pass för ryggen och biceps idag, körde 12 set för ryggen och 6 set för biceps. Kommer skära ner på antalet set för biceps, det räcker med en 4 set. Fick riktigt bra pump men kom på mig själv att jag utförde många övningar lite för långsamt vilket gjorde att jag samlade på mig onödigt mkt mjölksyra.

Imorgon är det dags för sommarkurs med allas vår Arne P :D Ska bli riktigt intressant och lärorikt, hoppas jag lär mig många nya saker att ta med i min egna träning. Skulle eg. kört hyper.pass för benen imorgon men det hinner jag inte med. Ev kör jag det söndag kväll eller så slår jag ihop det med styrkepasset på tisdag. Blir annars bara 1 dags vila mellan benpassen.

Nu ska de ut o solas och läsas :thumbup:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:17.