Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   tigerofswedens träningsjournal (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105261)

tigerofsweden 2008-06-25 10:43

Citat:

Ursprungligen postat av Rellos_87 (Inlägg 3058897)
Hur går det med tränandet? När satsar du på att ställa upp i AF?

Träningen går bra nu, är på god väg att komma tillbaka från det långa upphållet då jag va sjuk. Kommer börja redovisa mina pass mer i detalj så fort jag är tillbaka från semestern i mitten på augusti. "Drömmen" är att ställa upp i DC 2011 men då är det mycket som skall gå min väg innan :) Vill absolut väga runt 80kg i bra form innan jag får för mig att ställa upp i AF!

Idag körde jag ett lätt högrepspass för överkroppen. Fick in rejält med blod i musklerna och det såg väldigt trevligt ut i spegeln. Imorgon skall det badas eller simma rättare sagt! På fre är sen dags för ett tungt underkroppspass med bla marklyft och benpress, ser redan fram emot det :D

Lexidos 2008-06-25 14:04

Jag har varit alldeles för dålig på att ha koll på dig känner jag men nu ska det bli andra bullar :D

Man kanske kan få sig en uppdate om passen osv lite mer private ;)

Sniggel 2008-06-25 14:11

Snart dags att besöka landskrona kanske? :)

tigerofsweden 2008-06-25 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av Lexidos (Inlägg 3061484)
Jag har varit alldeles för dålig på att ha koll på dig känner jag men nu ska det bli andra bullar :D

Man kanske kan få sig en uppdate om passen osv lite mer private ;)

Hah! Inte så mkt att hålla koll på, uppdateringarna är ju inte allt för roliga att läsa :Virro

Men privat kan vi väll gå "djupare" in på ämnet :naughty:

Citat:

Ursprungligen postat av Sniggel (Inlägg 3061496)
Snart dags att besöka landskrona kanske? :)

Det hade varit en ära, det var ju ett tag sen sist vi träna!

Lexidos 2008-06-25 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av tigerofsweden (Inlägg 3061513)
Hah! Inte så mkt att hålla koll på, uppdateringarna är ju inte allt för roliga att läsa :Virro

Men privat kan vi väll gå "djupare" in på ämnet :naughty:

Nu minns jag varför jag var så snabb med att åka hem över sommaren :D ;)

Sheogorath 2008-06-25 23:24

Citat:

Ursprungligen postat av tigerofsweden (Inlägg 3057404)
Sådär, precis avverkat ett lätt pass för genomblödning och teknik.

Försökte få till OL-greppet i frontböjen men det gick bara inte, dock fick jag till bb-greppet och det kändes efter 5 set riktigt bra så det skall jag fortsätta att nöta!

Raka mark slänger jag i soptunnan nu, får bara pump i korsryggen oavsett hur ja kör. Någon sa att jag är för klen i korsryggen och att det hindrar, men jag har ju hyffsat lätt för att lyfta tungt i mark. Nåja det kanske går att göra det trots man är klen i korsryggen, jag har inte den blekaste.

Nu är det lax och råris som gäller, meat it *drool*

Men för sören! Ska du komma hit och få raka mark visade för dig? Du börjar bli stor pojk nu. Moste klara raka mark.

tigerofsweden 2008-06-27 15:02

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 3062647)
Men för sören! Ska du komma hit och få raka mark visade för dig? Du börjar bli stor pojk nu. Moste klara raka mark.

Ja, det skall gå, annars får ja köra mer sumomark, skall väll ta rätt bra på baksida och ben i allmänhet?!

Körde ett tungt underkroppspass men blev inte så tungt eftersom jag inte hade en aning hur hög vikt jag klarade att hålla upp intensiteten med utan att gå till failure. Men nu vet jag så kan korrigera till nästa gång som blir tyngre ;) Va dock rätt tufft att köra mark med endast 1min mellan seten, det var en av få övningar jag tog ut mig rätt bra i.

Vila över helgen nu så blir det ett tungt överkroppspass på måndag, då jeflar.

Körde innan frukost idag och provade nya rage med apelsinsmak, betydligt mer lättdrucket än körsbärssmaken vilket var mkt positivt

Vikten har sakta börjat gå upp, väger runt 71kg på morgonen. Siktar på runt 80 till nyår i en form som jag trivs tillräckligt mkt med för att fortsätta bygga fram till senvåren/tidig sommar. Någon gång måste väll jag med lyckas :Virro

Må väl kamrater och ha en riktig trevlig helg

Rex 2008-06-28 11:44

Kul o höra att träningen går bra igen! =)

tempakts 2008-06-29 00:02

Kul läsning! lycka till !
får grym motivation av din bild ! :P

tigerofsweden 2008-06-29 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av Rex (Inlägg 3066430)
Kul o höra att träningen går bra igen! =)

Tack mannen, det känns bra!

Citat:

Ursprungligen postat av tempakts (Inlägg 3067548)
Kul läsning! lycka till !
får grym motivation av din bild ! :P

Tack så mkt, det var riktigt kul o höra :)

Körde 25min intervaller idag med korta snabba rusher (stavas de så?) med maximal acceleration, känns bra i vaderna vill jag lova! Riktigt kul att köra mer intensiv konditionsträning. Har börjat gilla det mer o mer och promenader känns nuförtiden drygt eftersom kroppen hela tiden vill springa iväg :D

Tungt överkroppspass imorgon, hoppas morgonenergin är på topp!

thatkrillesshow 2008-06-29 18:04

Blir det några vikter imorrn?*popcorn*

tigerofsweden 2008-06-30 10:31

Citat:

Ursprungligen postat av thatkrillesshow (Inlägg 3068544)
Blir det några vikter imorrn?*popcorn*

Haha, ja nu är vikterna iaf okej, har en bit kvar innan jag är tillbaks men det börjar ta sig!

30/6 Tung överkropp

Plan hantelpress
33,5kg x 5, 5, 5

Skivstångsrodd
70kg x 5, 80kg x 5, 5

Militärpress med liten kick
45kg x 5, 47,5kg x 5, 45kg x 5

Chins
+10kg x 4, 4, 4

Känns bra nu med träning innan frukost, får bra effekt av rage. Inga set kördes till fail. Morgonvikten låg på 71,1kg så är fortfarande lättviktare. Imorgon är det tung underkropp och senare i veckan övergår jag till intensivare hypertrofiträning.

thatkrillesshow 2008-06-30 11:11

Fint pass med bra vikter trots att det inte e på topp:thumbup:

Hur ser träningsschemat ut nu förtiden btw?:)

tigerofsweden 2008-06-30 11:18

Citat:

Ursprungligen postat av thatkrillesshow (Inlägg 3069455)
Fint pass med bra vikter trots att det inte e på topp:thumbup:

Hur ser träningsschemat ut nu förtiden btw?:)

Tack :) Har varit segt att komma tillbaka denna gången, känns sådär att man gjorde 5-6 reps på +20 i chins innan när man vägde 77kg men men, hoppas på muskelminne!

Just nu när jag har så mkt tid över så testar jag 2 tunga pass för överkropp och underkropp, sen kör jag 1 dags vila följt av 3v lättare hypertrofipass. Gillar idén med upplägget iaf men vet ej om jag kommer ha tid med det till hösten ;)

Lexidos 2008-06-30 11:29

Gutt att det blir lite vikter i den här journalen nu :)
Blir spännande o se hur det går för dig med det här upplägget fram över.
Kör hårt!

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:09.