Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

LoTiX 2009-11-08 01:47

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 3975445)
Det är inkorrekt.

www.mma-core.com

Va mys!

freddie 2009-11-08 02:20

Finns det en stream snågonstans som gör att man kan kika på matchen?

malkin 2009-11-08 02:48

Citat:

Ursprungligen postat av freddie (Inlägg 3975463)
Finns det en stream snågonstans som gör att man kan kika på matchen?

Jag har en... men får man länka till streams här? Vet att man blir bannad på andra forums.

Tigerkotten 2009-11-08 02:51

Citat:

Ursprungligen postat av malkin (Inlägg 3975474)
Jag har en... men får man länka till streams här? Vet att man blir bannad på andra forums.

Det får man, streams är ej olagligt.

10min kvar!

Big Poppa 2009-11-08 03:10

Uppskattar ett PM med streamlänk.

Ashenshugar777 2009-11-08 03:11

em-em-aye kanalen

på Tvu player så kan man se det som är kvar att se (Det mest intressanta)

Sebbe_H 2009-11-08 03:11

Stream?

Ashenshugar777 2009-11-08 03:13

Ja streamat, fast det kräver TVUPlayer som sagt

Big Poppa 2009-11-08 03:19

Nevermind, betalade på omnisport.tv.

Tigerkotten 2009-11-08 03:28

sop://broker.sopcast.com:3912/24267
http://www.mma-tv.net/xtra/stream-swap.php

Tigerkotten 2009-11-08 03:39

http://www.myp2p.eu/broadcast.php?ma...17&part=sports

mulliy 2009-11-08 03:45

Någon som vet vilken tid fedor slåss?

Ashenshugar777 2009-11-08 04:40

Fedor slåss snart :)

Tigerkotten 2009-11-08 04:45

nu

Ashenshugar777 2009-11-08 04:50

Japp

*FEDOR SER NERVÖS UT ASSÅ!
*STORA MUSKLER DRAR TILL SIG MYCKET MJÖLKSYRA!
*ÅH DEN SITTER! DEN SITTER åh nä han är ute.

3 anledningar att inte sakna Paulo roberto som kommentator.

mulliy 2009-11-08 04:57

Haha förjävla mycket reklam alltså, är ju råtaggad xD

Kwon 2009-11-08 05:03

AJ min NÄSA!

Kwon 2009-11-08 05:04

Vicken bumrush där!

mulliy 2009-11-08 05:05

oj jisses det var oväntat

Kwon 2009-11-08 05:05

Oj oj oj!

Oväntat ja!

mulliy 2009-11-08 05:05

Vad bra han är helt sjukt.

mulliy 2009-11-08 05:06

aj min näsa ja

mulliy 2009-11-08 05:11

SÅ jÄvla bra han Är!

Tigerkotten 2009-11-08 05:13

Inte direkt imponerad denna fight av Fedor. Var detta slag han fick som var "bra", vad annat?

ManuelIT 2009-11-08 05:17

Bara jag som tycker det var en aningen för tidig stoppage? Även om det definitivt är farligt att ha Fedor över sig i det där läget så hade det varit möjligt att ta sig ut.

Big Poppa 2009-11-08 05:18

Puh, då får man några månaders vila innan nästa hjärtattack då. Creds till Rogers dock.

mulliy 2009-11-08 05:19

Det var väl samma som mot arlovski, det är ju lite av hans grej att sätta dom där avslutningarna varken det är armbar eller en knockout.

Ashenshugar777 2009-11-08 05:19

Kollade vi samma fight? Fedor fick råstryk på hakan och somnade inte & Sen sänkte han honom med sitt patenta 1-ko-punch. Bra match även om det inte var det mest tekniska man sett.. Men att vara teknisk funkar bara så långt om du inte kan överleva som fedor : )

olwe 2009-11-08 06:00

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 3975549)
Kollade vi samma fight? Fedor fick råstryk på hakan och somnade inte & Sen sänkte han honom med sitt patenta 1-ko-punch. Bra match även om det inte var det mest tekniska man sett.. Men att vara teknisk funkar bara så långt om du inte kan överleva som fedor : )

Råstryk är fan att överdriva. Fedor var aldrig illa ute förutom näsan, som inte är en match-stoppare.

Jag är kär i Fedor.

Ashenshugar777 2009-11-08 06:20

Jo, han fick råstryk - och med det menar jag inte att han blev ägd i strikingen eller något sånt utan vad jag menade var att han tog riktigt stora smällar - råstryk. Men för att han är Fedor så kan han ta smällarna utan att slockna som en vanlig dödlig hade.

sz0 2009-11-08 07:21

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3975546)
Bara jag som tycker det var en aningen för tidig stoppage? Även om det definitivt är farligt att ha Fedor över sig i det där läget så hade det varit möjligt att ta sig ut.

Jag tänkte också det, men å andra sidan låg väll Rogers kvar på mattan ett tag. Om det inte bara var depression så kan det tyda på att det var stoppat bra.

ash: Vet inte vilka stora hårda slag du menar att han tog ? Det var väll när han låg underst bara.

tntballe 2009-11-08 08:21

Det var bra stoppat, Fedor får in 3 hårda smällar efter att Brett rasat, och fosterställning med handflatan på kinden räknas nog inte som försök till försvar.

mr ruhl 2009-11-08 10:01

Citat:

Ursprungligen postat av way (Inlägg 3974909)
Jag tror det motsatta faktist när det gäller Rampage. Jag tycker att hans personlighet lyfter upp hela serien och gör den mycket mer underhållande än vad den skulle gjort annars. Och det om Kimbo slice, jag tror att det är eftersom att majoriteten hellre skulle se han komma tillbacks än dem andra.

ja att den lyfter upp serien är en sak men bland hans personliga fans tror jag att han blivit av med några, ser bara till mig själv, alltid tyckt att rashad är en kaxig kille som brukar kunna få in nån tursmäll och oavsett motstånd så har man hoppats på motståndaren men på nåt sätt under serien så hoppas man att rashad ska kicka rampages arsel om dom skulle mötas, ja såklart att kimbo är den som har mest underhållningsvärde men känns ändå fel att det är givet att det är han som ska ersätta, borde man inte gå efter fightingskills??

HookersUnited 2009-11-08 10:08

Jösses vad nervös jag var inför Fedors match. Men när storhögern kom alá Vovchanchyn kändes det mycket bättre. Jävlar så bra han är!

LoTiX 2009-11-08 11:25

The greatest! Enda anledningen till att jag tittar på mma.

Griip 2009-11-08 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 3975553)
Jo, han fick råstryk - och med det menar jag inte att han blev ägd i strikingen eller något sånt utan vad jag menade var att han tog riktigt stora smällar - råstryk. Men för att han är Fedor så kan han ta smällarna utan att slockna som en vanlig dödlig hade.

Fedor är inte bra på att ta hårda smällar.. vad har du fått det ifrån? Hans haka har inte fått många smällar men av alla hans matcher att döma så har han absolut ingen ovanligt bra haka. Alltså, eftersom han inte blev snurrig eller påverkad: Han fick inte råstryk.

krellik 2009-11-08 14:22

I Arlovski fighten var jag lite orolig ett tag för Fedor, var aldrig orolig för Fedor i den här matchen även fast Rogers gjorde ett helt okej jobb.

Grejen med Fedor är inte att hans teknik är renast i världen, men han har ögat för att avsluta och klippet för att göra det, därför det är så svårt att utnyttja de teoretiskt svaga delarna i Fedors game, en enda miss och du är borta.

krellik 2009-11-08 14:24

Citat:

Ursprungligen postat av mr ruhl (Inlägg 3975637)
ja att den lyfter upp serien är en sak men bland hans personliga fans tror jag att han blivit av med några, ser bara till mig själv, alltid tyckt att rashad är en kaxig kille som brukar kunna få in nån tursmäll och oavsett motstånd så har man hoppats på motståndaren men på nåt sätt under serien så hoppas man att rashad ska kicka rampages arsel om dom skulle mötas, ja såklart att kimbo är den som har mest underhållningsvärde men känns ändå fel att det är givet att det är han som ska ersätta, borde man inte gå efter fightingskills??

Jag var ett stort fan av Rampage under Pride tiden och trodde att han var en rolig och bra kille med ett lite struligt förflutet bara.

Den här säsongen av TUF har gjort det jävligt tydligt att Rampage är en lite småtragisk osäker typ som har klara översittar tendenser.
Fortfarande en grym fighter dock.

HookersUnited 2009-11-08 15:19

Fedors definition av extremhöger.

Doctor Snuggles 2009-11-08 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av Griip (Inlägg 3975932)
Fedor är inte bra på att ta hårda smällar.. vad har du fått det ifrån? Hans haka har inte fått många smällar men av alla hans matcher att döma så har han absolut ingen ovanligt bra haka. Alltså, eftersom han inte blev snurrig eller påverkad: Han fick inte råstryk.

Vad babblar du om? Fedor har varit i ett antal tuffa fighter och ridit ut stormen. Visst, han går inte med hakan före, så det går inte att bedöma om han är en komplett järnkäke - men det har att göra med hur bra han är och att han inte utsätter sig för onödiga risker. Bara idioter står och tar emot slag.

Du fattar också nog inte riktigt hur hårt Rogers slår. Det märktes att Fedor hade problem med Rogers styrka och fick några hårda smällar på marken som väldigt många skulle slockna av eller bli snurriga åtminstone. Alltså; fedor har en bra haka.

Nej, jag är återigen impad av fedor - han ser loj ut, ser ut att vara på gränsen till att förlora flera gånger, sen bombaye!

Kwon 2009-11-08 17:34

Mkt spännande match!

Tror ingen i publiken tyckte det var en tråkig match, alla fick valuta för pengarna! :D

Verbatim 2009-11-08 17:42

Väldigt bra match, Fedors matchtaktik är alltid väldigt spännande, blir mycket spännande matcher.

Underbar avslutning dessutom, den högern satt riktigt fint.

Dessutom har Fedor en ny översättare, vad har hänt med den gamla, gillar inte den nya damen, ful frisyr.

Griip 2009-11-08 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3976232)
Vad babblar du om? Fedor har varit i ett antal tuffa fighter och ridit ut stormen. Visst, han går inte med hakan före, så det går inte att bedöma om han är en komplett järnkäke - men det har att göra med hur bra han är och att han inte utsätter sig för onödiga risker. Bara idioter står och tar emot slag.

Jo. Att han varit i "ett antal" tuffa fighter håller jag med om, men som sagt så går han inte med hakan före så han blir inte träffad så ofta. De gånger han blivit träffad har han dock vobblat till bra mycket mer än vad en man med en järnkäke hade gjort.

Citat:

Du fattar också nog inte riktigt hur hårt Rogers slår. Det märktes att Fedor hade problem med Rogers styrka och fick några hårda smällar på marken som väldigt många skulle slockna av eller bli snurriga åtminstone. Alltså; fedor har en bra haka.

Visst har Fedor en bra haka, men ska man jämföra det med andra MMA fighters så nej, inte direkt. Han har heller inte särskilt bra haka jämfört med alla andra egenskaper han besitter(EFtersom dessa egenskaper ofta är flera gånger bättre än motståndarens, och hakan är det inte). Så vad menar du med att han har en bra haka? Jämfört med..?

Citat:

Nej, jag är återigen impad av fedor - han ser loj ut, ser ut att vara på gränsen till att förlora flera gånger, sen bombaye!

It's the fedor way.

Kwon 2009-11-08 18:30

Någon gång i framtiden vill vi se Fedor VS ÅDER Lesnar! :D

Hank 2009-11-08 18:35

Jag vill se en rippad Fjodor mot Anderson Silva i dennes avskedsfight.

Griip 2009-11-08 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3976406)
Någon gång i framtiden vill vi se Fedor VS ÅDER Lesnar! :D

Ja, det måste bli av. Känns dock lite som att Fedor inte har alltför mycket att vinna. Vinner han så är det lite "Nämen oj, oväntat" och förlorar han så blir det ett jävla liv om hur överskattad han varit i alla dessa år.

krellik 2009-11-08 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av Griip (Inlägg 3976417)
Ja, det måste bli av. Känns dock lite som att Fedor inte har alltför mycket att vinna. Vinner han så är det lite "Nämen oj, oväntat" och förlorar han så blir det ett jävla liv om hur överskattad han varit i alla dessa år.

Sant, fast jag tror ärligt talat att Fedor skulle gilla utmaningen hursomhelst. Tror att det är ryska halvgangsters som styr det mesta om var och hur Fedor fightas...

krellik 2009-11-08 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 3976414)
Jag vill se en rippad Fjodor mot Anderson Silva i dennes avskedsfight.

Undrar om inte Andersons "frame" är större än Fedors... Sjukt egentligen en rippad Fedor som cuttade minimalt borde lätt kunna fightas som mellanviktare och fanskapet är bästa tungviktaren i världen...

LoTiX 2009-11-08 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av Griip (Inlägg 3976402)
Visst har Fedor en bra haka, men ska man jämföra det med andra MMA fighters så nej, inte direkt. Han har heller inte särskilt bra haka jämfört med alla andra egenskaper han besitter(EFtersom dessa egenskaper ofta är flera gånger bättre än motståndarens, och hakan är det inte). Så vad menar du med att han har en bra haka? Jämfört med..?

Hur i hela friden kan du göra den analysen? Han har blivit snurrig EN gång efter slag i ansiktet. Det är enklare att komma till slutsatsen till att han har en bra haka eftersom han fått ta några träffar som han inte reagerat det minsta på.

Kwon 2009-11-08 19:06

Jag var nog mest imponerad att han inte ens blinkade åt Randlemans Randleplex!

http://i28.tinypic.com/if0ho9.jpg

Konvex 2009-11-08 19:07

Grymt att se fjodor äga loss lite i en bur för omväxlingens skull, spännande fight. :D
Tycker hela strikeforce cardet var väldigt underhållande, bättre och jämnare fights än jag trodde, fedor mot brett och mousasi mot soko trodde jag skulle vara onesided beatdowns båda två tex.

Kryss 2009-11-08 19:21

Strikeforce galan var fruktansvärt bra, en av de bästa jag sett på länge faktiskt..

Griip 2009-11-08 19:36

Citat:

Ursprungligen postat av LoTiX (Inlägg 3976454)
Hur i hela friden kan du göra den analysen? Han har blivit snurrig EN gång efter slag i ansiktet. Det är enklare att komma till slutsatsen till att han har en bra haka eftersom han fått ta några träffar som han inte reagerat det minsta på.

Om du nu är såpass insatt så kan du ju isåfall berätta vilka matcher det är han har tagit emot hårda smällar utan att bli skakig? Vilken är denna enda gång han blivit snurrig?

krellik 2009-11-08 19:40

Rätta mig om jag har fel men enda gången jag sett Fedor på allvar skakad är i Fujita matchen och då hämtade han sig också äckligt snabbt.

Pressad har han varit i en mängd andra matcher men skakad?

LoTiX 2009-11-08 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av Griip (Inlägg 3976535)
Om du nu är såpass insatt så kan du ju isåfall berätta vilka matcher det är han har tagit emot hårda smällar utan att bli skakig? Vilken är denna enda gång han blivit snurrig?

Fujita fick honom virrig. Exempel på då han fått ta smällar kan ju vara senaste matchen nu mot Rogers. Ett antal stenhårda smällar mot ansiktet utan att Fedor rör en min utan försöker istället submitta honom.

Kwon 2009-11-08 19:46

Citat:

Ursprungligen postat av Griip (Inlägg 3976535)

Enda gången han fått ankfötter är mot Fujita. Panikclinch runt 02:26

http://www.dailymotion.com/video/x48...ki-fujit_sport

eternallord 2009-11-08 19:51

Det sköna med Fedor är ju hur han skiter i vem han fightas mot. Mååånga fighters hade vägrat en fight mot någon som Rogers med motiveringen att de har enormt mycket att förlora men inget att vinna på fighten (ur "karriärsperspektiv").

Fedor har ju knappast gjort ett större namn för sig själv för att han knockar någon bilmekaniker från amerikanska förorten (trots att han i praktiken är en ganska tuff motståndare, men de flesta ser ju inte det så), men hade han förlorat han folk sågat honom oerhört.

Fedor å andra sidan skiter i vilket, det är ett jobb för honom och denna dagen var inte konstigare än nogueira, crocop, silvia, hong man eller arlovski.

HookersUnited 2009-11-08 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3976469)
Jag var nog mest imponerad att han inte ens blinkade åt Randlemans Randleplex!

http://i28.tinypic.com/if0ho9.jpg

Att han gick därifrån oberörd är för mig obegripligt.

eternallord 2009-11-08 19:55

Citat:

Ursprungligen postat av HookersUnited (Inlägg 3976573)
Att han gick därifrån oberörd är för mig obegripligt.

Haha, jag avskyr den japanska publiken, dom är alltid knäpptysta och lugna. Kolla i bakgrunden under "randleplexen", ingen rör en muskel.
Själv hade jag hoppat ur min stol och skrikit som en galning.

Kwon 2009-11-08 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 3976586)
Haha, jag avskyr den japanska publiken, dom är alltid knäpptysta och lugna. Kolla i bakgrunden under "randleplexen", ingen rör en muskel.
Själv hade jag hoppat ur min stol och skrikit som en galning.

Angående Japansk publik! :)

Lyssna runt 02:26

eternallord 2009-11-08 20:12

Haha ja där kommer dom igång bra!
Men det är i regel förbannat tyst, och jämför man med amerikanska galor är skillnaden helt otrolig.

Griip 2009-11-08 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av LoTiX (Inlägg 3976548)
Fujita fick honom virrig. Exempel på då han fått ta smällar kan ju vara senaste matchen nu mot Rogers. Ett antal stenhårda smällar mot ansiktet utan att Fedor rör en min utan försöker istället submitta honom.

Stenhårda? Det var nån stående smäll som såg ut att sitta rätt fint om jag minns rätt, blev faktiskt lite chockad över att han inte ens reagerade på den, men de på marken kan du väl knappast räkna som stenhårda? Det är inte ofta hakan blir beprövad via GNP och de få gånger den blir det resulterar det ofast i en snabb oväntad KO(För de ser inte slaget komma). Att bli knockad eller skakad av slag mot tex pannan är faktiskt en helt annan sak än att bli knockad av en smäll på hakan. Fujita fick honom snurrig ja, och rätt rejält också. Crocop fick honom också att wobbla till lite, inte heller med någon rackabajsare direkt.

Hur som, enligt mig så är en bra haka när man snackar om kampsporter = Man kan ta en ordentlig smäll utan att bli knockad/snurrig. Och med den definitionen så har han helt enkelt inte en bra hake, iaf inte vad man sett. Jämfört med svensson, visst. Men jämfört med en MMA fighter med bra haka? Nej, absolut inte. Om Fujita har en omänsligt bra haka har Rampage en järnkäke, Wanderlei silva en bra haka och Fedor en normal eller nånstans i närheten. Hur som helst så anser jag att han har en snabb återhämtning, en stil som gör det väldigt svårt för motståndaren att få in bra träffar och en offensiv från en annan värld. Men om hans motståndare nu skulle lyckas få in en träff tror jag inte det krävs någon dynamit för att få Fedor i gungning.

Kwon 2009-11-08 20:20

Många amerikanska galor har ju kopiösa mängder öl också! :)

Inte ofta japanska publiken buar!

Griip 2009-11-08 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3976558)
Enda gången han fått ankfötter är mot Fujita. Panikclinch runt 02:26

Jag vet, jag vet. Men du som också är lite mer insatt kan väl ändå inte hävda att Fedor har bevisat sig ha en bra haka?

krellik 2009-11-08 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av Griip (Inlägg 3976653)
Stenhårda? Det var nån stående smäll som såg ut att sitta rätt fint om jag minns rätt, blev faktiskt lite chockad över att han inte ens reagerade på den, men de på marken kan du väl knappast räkna som stenhårda? Det är inte ofta hakan blir beprövad via GNP och de få gånger den blir det resulterar det ofast i en snabb oväntad KO(För de ser inte slaget komma). Att bli knockad eller skakad av slag mot tex pannan är faktiskt en helt annan sak än att bli knockad av en smäll på hakan. Fujita fick honom snurrig ja, och rätt rejält också. Crocop fick honom också att wobbla till lite, inte heller med någon rackabajsare direkt.

Hur som, enligt mig så är en bra haka när man snackar om kampsporter = Man kan ta en ordentlig smäll utan att bli knockad/snurrig. Och med den definitionen så har han helt enkelt inte en bra hake, iaf inte vad man sett. Jämfört med svensson, visst. Men jämfört med en MMA fighter med bra haka? Nej, absolut inte. Om Fujita har en omänsligt bra haka har Rampage en järnkäke, Wanderlei silva en bra haka och Fedor en normal eller nånstans i närheten. Hur som helst så anser jag att han har en snabb återhämtning, en stil som gör det väldigt svårt för motståndaren att få in bra träffar och en offensiv från en annan värld. Men om hans motståndare nu skulle lyckas få in en träff tror jag inte det krävs någon dynamit för att få Fedor i gungning.

Fedor har dock aldrig blivit knockad vilket både Rampage, Wand och Fujita har blivit. Har han inte ens bra haka så innebär det ju att man har ändå mer att vara imponerad över egentligen...

krellik 2009-11-08 20:34

Att ha en bra haka är nog bra som fighter men att -bevisa- att man har bra haka måste ju vara det sista man vill som fighter.

Griip 2009-11-08 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 3976683)
Fedor har dock aldrig blivit knockad vilket både Rampage, Wand och Fujita har blivit. Har han inte ens bra haka så innebär det ju att man har ändå mer att vara imponerad över egentligen...

Absolut :thumbup:

Som jag ser det så har varken Crocop eller Fedor en bra haka. Crocop väljer att totaldissa närkamper medans Fedor väljer att bli kung över dem. Ofta när Fedor slår är det på väg in mot clinch, och inte alltför sällan svingar han med hela kroppen och utelämnar därför ingen öppning för kontring när/om han missar. För vad händer? Jo, de kramas(Det Fedor egentligen vill).

krellik 2009-11-08 20:43

Tror även att det är jävligt svårt att analysera "bra eller dålig haka" bara med hjälp av visuella bedömningar. Ett slag som man ser och hjärnan reagerar på innan knockas man oftast inte av oavsett styrka eller placering, ett mindre kraftigt slag som man inte ser kan knocka någon med bra haka. Och det är extremt svårt att veta vad en fighters hjärna registrerar i en fight.

Det enda man kan veta är om en fighter konstant står och tar smällar från beprövade knockout fighters så kan man ju veta ganska väll att den fightern har bra haka (tills han knockas, man blir lättare knockad för varje gång man blir utslagen) men det är också ett utslag av ointelligent fighting att fightas på det sättet och ta ett slag för att kunna ge ett slag. Speciellt med mma handskar...

eternallord 2009-11-08 20:47

Den mest legendariska hakan jag kan tänka på såhär på rak arm måste vara Nog. Har aldrig blivit knockad (endast förlorat pga strike mot Frank Mir då han var sjuk) och han har tagit några brutala slag genom åren, kolla fighten mot Fedor exempelvis, fullständigt misshandlad.

En nyare fighter med mäktig haka är Shane Carwin. Hans huvudrörelse är i stort sett noll, så han får ta emot tunga smällar i de flesta av sina fighter, men han delar i regel ut lika grymma slag själv och andra tar inte dom lika bra. Kolla senaste mot Gonzaga exempelvis.

Rahf 2009-11-08 21:02

Kliver man lite utanför MMA (även om vissa av dem har varit inblandade i sporten) så kan man kolla på Mark Hunt och Ray Sefo. Framförallt Mark Hunt har en helt omänsklig haka.

krellik 2009-11-08 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 3976756)
Kliver man lite utanför MMA (även om vissa av dem har varit inblandade i sporten) så kan man kolla på Mark Hunt och Ray Sefo. Framförallt Mark Hunt har en helt omänsklig haka.

Båda är också exempel på vad som händer med en fighter som litar för mycket på sin haka. Ray Sefo är för länge sedan en skugga av sig själv och när Hunt blev knockad av en smekning av en backande Manhoef så känns inte han heller som sig själv. Att jämföra med en Randy Coutore som fightats inteligent på ett helt annat sätt och som har hållit bättre.

Doctor Snuggles 2009-11-08 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av Griip (Inlägg 3976402)
Jo. Att han varit i "ett antal" tuffa fighter håller jag med om, men som sagt så går han inte med hakan före så han blir inte träffad så ofta. De gånger han blivit träffad har han dock vobblat till bra mycket mer än vad en man med en järnkäke hade gjort.

It's the fedor way.

Definitionsfråga alltså. Med bra käke menar jag inte järnkäke a la den där hawaianska fightern (som jag inte tror går några matcher längre) som har som taktik att trötta ut folk med den. Med bra käke menar jag över medelmåttet av fighters, d.v.s. många fler än inte skulle slocknat/blivit virriga av Bretts ground and pound där.

krellik 2009-11-08 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3976909)
Definitionsfråga alltså. Med bra käke menar jag inte järnkäke a la den där hawaianska fightern (som jag inte tror går några matcher längre) som har som taktik att trötta ut folk med den. Med bra käke menar jag över medelmåttet av fighters, d.v.s. många fler än inte skulle slocknat/blivit virriga av Bretts ground and pound där.

Cabbage? Knockad av Tank...

Sebbe_H 2009-11-08 22:51

Riktigt riktigt bra gala.. Grymma fighter helt klart!

Doctor Snuggles 2009-11-08 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 3976928)
Cabbage? Knockad av Tank...

Måste missat det. Men han var iaf ett praktexempel på ngn som slåss med hakan.

Hemma Gymmaren 2009-11-08 23:33

Måste nämna att Chris Leben har en ganska bra haka.

Sebbe_H 2009-11-08 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av Hemma Gymmaren (Inlägg 3977095)
Måste nämna att Chris Leben har en ganska bra haka.

Måste vara all Stanozol som gett honom välutvecklad haka :D

Hemma Gymmaren 2009-11-08 23:42

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3977101)
Måste vara all Stanozol som gett honom välutvecklad haka :D

Damn, visste inte att Leben dopade sig. synd....

Sebbe_H 2009-11-08 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av Hemma Gymmaren (Inlägg 3977114)
Damn, visste inte att Leben dopade sig. synd....

Det var efter fighten mot bisping som han testade positivt.

spoon 2009-11-08 23:49

Mycket bra gala! Jag var så nervös att Fedor skulle vara trött och gammal som Cro-cop men som ju smällen och han har ju verkligen hela kroppen bakom det slaget :D

Kaboffastar 2009-11-09 00:07

Jävligt synd att inte Jason mayhem Miller fick strypet i andra ronden

dared 2009-11-09 00:17

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3977150)
Jävligt synd att inte Jason mayhem Miller fick strypet i andra ronden

Ja det måste ju bara varit någon sekund ifrån att Shields skulle somna in.

Kaboffastar 2009-11-09 00:19

5 sek till så hade han fått matchen, det hade vart episkt. underskattad grabb det där.

psirus 2009-11-09 00:34

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 3974421)
Go Fedor, Shields och Mousasi!!! :hbang:

:thumbup:

Yes 2009-11-09 01:37

Fedors förmåga att vända från ett underläge och vinna matchen måste betraktas som närmast magisk.

eternallord 2009-11-09 01:46

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 3977211)
Fedors förmåga att vända från ett underläge och vinna matchen måste betraktas som närmast magisk.

Vad för underläge pratar du om? Han vann första ronden och knocken skedde då båda fighters stog stabilt mitt i buren.

Doctor Snuggles 2009-11-09 01:54

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 3977211)

Fast något underläge var han inte i direkt. Var egentligen bara slagserien på marken som var farlig.

Yes 2009-11-09 02:29

Bruten näsa, slagserien på backen, att Fedor hade svårt att kontrollera honom både stående och på backen...

Ashenshugar777 2009-11-09 02:35

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 3977217)
Vad för underläge pratar du om? Han vann första ronden och knocken skedde då båda fighters stog stabilt mitt i buren.

Han vann inte första ronden, iaf inte säkert. Och varför är det så hemskt att säga att fedor var i ett underläge? Han kanske inte var närintill att bryta ihop men om man kollar vem som fick mest stryk innan knockan var det fedor.

eternallord 2009-11-09 02:43

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 3977223)
Bruten näsa, slagserien på backen, att Fedor hade svårt att kontrollera honom både stående och på backen...

En jab och lite gnp som nästan fick honom fast i en armbar alá Hong Man Choi, det var allt rogers presterade i hela matchen ja.

Att fedor hade svårt att kontrollera honom stående ser jag inga tecken på direkt, slagväxlingarna gick i regel till fedors fördel bortsett från den där första jabben och vid väggen fick rogers inget gjort förutom att bli varnad för att han upprepade gånger greppade stängslet. Det enda rogers presterade på marken (bortsett från den där slagserien som sagt) var en reversal när fedor commitade för den där kimuran. Fedor å andra sidan rockade Rogers ordentligt vid 2.40, utdelade några en serie hårda slag i gnpn vid 2.20, lyckades med två takedowns och försökte med minst 3 submissions.

Rogers såg slutkörd ut redan vid 1.20 när fedor vände sig ur den där knepiga mounten, han försökte inte ens ställa sig upp.

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 3977226)
Han vann inte första ronden, iaf inte säkert. Och varför är det så hemskt att säga att fedor var i ett underläge?

Jag ser inte hur någon skulle kunna ge den där ronden till Rogers.

Inte hemskt alls. Men det är ju inte sant.

Doctor Snuggles 2009-11-09 02:48

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 3977223)

Så för att Fedor inte var överlägsen, så var han i underläge? Brilliant logik.

Näsan var sannolikt inte bruten. Fedor hade en nyligen läkt (antagligen från träning) cut på näsan, vilken öppnades av jabben.

eternallord 2009-11-09 02:56

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3977230)

Det är den logik som alltid appliceras på Fedor, om inte varje match ser ut exakt som Tim Sylvia-fighten så har Fedor blivit gammal och hade tur. Arlovski som då var rankad nr 2 smakade mattan efter 3 minuter, out cold, men det dög inte heller, Fedor blev ju dominerad av Arlovskis push kick.. ahem.. *screwy*

Ironiskt nog är den grövsta skadan Fedor åtog sig på hela matchen mot Rogers en handledsskada Rogers orsakade med sin skalle.

Yes 2009-11-09 03:29

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3977230)

Nej, det var inte vad jag skrev.

Doctor Snuggles 2009-11-09 03:52

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 3977236)
Nej, det var inte vad jag skrev.

Sett till vad som hände i matchen, så är det den slutsatsen man drar.

Rahf 2009-11-09 05:28

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 3976770)
Båda är också exempel på vad som händer med en fighter som litar för mycket på sin haka. Ray Sefo är för länge sedan en skugga av sig själv och när Hunt blev knockad av en smekning av en backande Manhoef så känns inte han heller som sig själv. Att jämföra med en Randy Coutore som fightats inteligent på ett helt annat sätt och som har hållit bättre.

Japp, men de är bra exempel på fighters med haka.

Jag tycker nog man generellt kan dela in fighters i tre kategorier gällande deras haka:

Järnkäke: De fighters som kan ta en smäll rakt på snoken/käften utan att det bekommer dem alltför mycket. Väldigt få har denna "egenskap" och de som har den behöver inte nödvändigtvis vara toppskiktet av fighters.

Mark Hunt, Ray Sefo osv. har denna förmåga.

Normalkäken: De som klarar av att ta en smäll på hakan och fortfarande behålla medvetandet. Förvisso blir de ofta groggy och tappar allt som oftast kraften i benen, men en hård smäll på hakan betyder inte alltid insomning. De allra flesta fighters hamnar i denna kategori.

Glaskäke: De fighters som inte verkar kunna ta en direkt träff på hakan utan att förpassas av John Blund. Det spelar ingen roll hur många träffar de tagit tidigare, en smäll brukar ofta vara tillräckligt för att sänka dem.

Badr Hari och Andrei Arlovski är praktexempel på detta. Detta betyder dock inte att fighters med glaskäke är dåliga. Badr Hari är en av världens absolut bästa kickboxare just nu.

Matsa 2009-11-09 07:45

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 3977242)
Järnkäke: De fighters som kan ta en smäll rakt på snoken/käften utan att det bekommer dem alltför mycket. Väldigt få har denna "egenskap" och de som har den behöver inte nödvändigtvis vara toppskiktet av fighters.

Mark Hunt, Ray Sefo osv. har denna förmåga.

Åh, nu blev jag nostalgisk! Minns att jag tyckte det var skitkul att se Hunts fighter i K1 för länge sedan. Måste bara posta denna godbiten:

Notera att Sefo faktiskt pussar Hunt på kinden 27 sekunder in i klippet. :laugh:

Kwon 2009-11-09 18:53

00:44 SMACK

killenigrillen 2009-11-09 19:17

Fattar inte riktigt hur vissa tycker att Fedor inte hade övertaget i första ronden.
Fedor är den som är aggressiv den första minuten, Rogers sätter en jabb som ser värre ut än vad den är, Fedor är helt oberörd o forstätter framåt. Fedor slänger ner Rogers som ett litet barn på backen varpå Rogers lyckas ta sig upp och håller fast Fedor i/mot stängslet i en minut, inget händer, Fedor puttar bort Rogers och fortsätter att vara aggressiv och sätter en kavalkad av smällar i huvudet på Rogers som får panik, Fedor slänger ännu en gång omkring Rogers som ett litet barn och tar ner honom på backen.
Slag från Fedor från toppen i half guard, Rogers ser ut som en nybörjare på backen, klämmer om huvudet på Fedor för allt han är värd, inte en tillstymmelse till försök att ta sig upp när Fedor slarvar in ett kimuraförsök o ger Rogers en chans, snyggt svep av Rogers!
2 minuter kvar och Rogers lyckas få in flera tunga slag som otroligt nog inte ser ut att påverka Fedor som försöker sig på en armbar men pga buren inte lyckas utan resulterar i att Rogers sitter som ett fån i revers mount och ser dum ut varpå han ramlar av och fedor tar återigen topposition på backen. En minut kvar o Fedor försöker sig på en armtriangel som inte lyckas och Rogers håller i för glatta livet men Fedor lyckas ställa sig upp och Rogers ligger kvar utmattad på backen och hasar sig bakåt, Fedor flygger in med ett slag som missar och hamnar igen i topposition i Rogers guard, Rogers klänger sig fast, slut på ronden.

Fedor hade fler chanser att avgöra, längre tid i topposition, dominerade stående OCH på backen= Fedor låg inte under efter första ronden.

Doctor Snuggles 2009-11-09 19:23

För att dra upp diskussionen om Fedor och UFC igen, så fattar jag inte en grej.
Fedor måste veta att de enda egentliga utmaningarna finns bara i UFC för tillfället, och då han har ett enkelt liv i ryssland med familj och vänner så förstår jag inte varför han är mer pengakåt än utmaningskåt... Vad ska han göra med pengarna? Lägga på hög? Skämma bort barnen så de blir äckliga nyrika brats?

Kwon 2009-11-09 19:30

Snuggan.

Finkelstein och Dana kom inte överens. (kontraktsmässigt)

Finkeln vill så mkt mer för M-1 Global än vad Dana kan erbjuda.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:51.