![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Vissa kaptener älskar kondition och tvingar ut hela plutonen klockan 06:00 för morgonrunda för att sedan käka frukost 07:30. Vissa låter folk träna kondition själv utöver det man får i gemensamma övningar... Vi hade gym , men det var inte alltid man hade tid att gymma heller.. Så det beror framförallt hur mycket lediga kvällar ni har/vilken tjänst det är. |
Då det är yrkesarmé lär man köra som i andra länder med yrkesarmé, alltså gemensam fysisk träning a la skolidrott fast med enbart fys på 2-4h per vecka med löpning, styrketräning. Och utöver det lär man också löpa en hel del annat. Så kör man i vissa andra länders yrkesarméer inom de fysiskt krävande grenarna (spaning, jägare o.sv) åtminstone.
Svenska yrkesarmén lär baseras på hur man kör i t.ex. Danmark och då kan man få till jävligt bra fysisk form p.ga. allt nötande i löpspår och gym. |
Citat:
|
Citat:
Vad händer då om man drar väldigt fort, kan motståndet öka så pass mycket att man inte får upp stången till hakan? Motståndet borde väll ändå sjunka på vägen upp? Man drar ju inte riktigt lika mycket i drag till hakan som halva marklyft :/ För att öva upp sig inför just det testet kanske följande övning vore nått att träna på?: http://www.exrx.net/WeightExercises/...prightRow.html http://www.exrx.net/AnimatedEx/Delto...UprightRow.gif Angående konditions testet, är det spinning som gäller att träna då eller? :S Benträningen på gymmet, är det något specifikt man bör öva på?: Explosiva knäböj/benpress? Eller är det 15? 20? 25? reppare i Knäböj/benpress som gäller? eller vad vore extra bra att träna på?^^ Tacksam för svar! Mvh Kim |
Citat:
|
Hade mönstring för nån vecka sen, för att få en 9a ska man trampa UNGEFÄR i 16 min :)
|
Om nån undrar om mönstringe har jag svar till allt,bara skicka PM svarar gärna på frågor ! :)
|
Citat:
|
Fick en 9:a relativt lätt, vill jag minnas (det var ändå 7 år sedan, herregud vad gammal man är!) och då hade jag inte förberett mig mer än att jag cyklade fram och tillbaka till skolan (typ 20minuters resväg) i tre års tid.
|
Var och mönstrade idag.
Hamnade precis under 9 på styrketestet och hade ca 30 sek kvar till 8 på cyklingen. Bra besviken på styrketestet då jag tar 30 kg mer i marklyft än en polare som fick 9. Cyklingen var lite mer utav en smäll på fingrarna för att jag levt äckligt slött utöver styrketräningen i ca 4 månader. Menmen, jag fick iaf tillräckligt bra på allt annat så det slutade på en 9 i total, dags å söka in och börja konditionsträna! |
Citat:
|
Bumpar denna då.. Ska mönstra snart och ifall jag kommer in(vilket jag vill!!) så undrar jag vad är det för mat som serveras i lumpen? Är det som i filmer, endast gröt från frukost till kvällsmat eller lite varierat? Byggarmat?
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:21. |