![]() |
3 bifogad(e) fil(er)
Proppmätt! Det blev en hel del mat med jobbet på kinakrog med buffe. Innan dess bowlade vi och jag vann, självklart:d, med 237 poäng på två serier (bowling kan inte sägas vara myndighetsanställdas starka sida).
Lite bilder på hur dagsformen ser ut. Ladies and gentlemen contain your orgasms!:cool: Bifogad fil 94068 Bifogad fil 94069 Bifogad fil 94070 Jag tog ett par ännu bättre bilder men jag är rädd att de kanske var en smula för nakna.:em: Dem får Trashblonde dreggla åt istället.:d Citat:
|
Lördagens pass. (vikt x reps x set)
Knäböj 105x10x2 PB 100x10 Bänkpress m stopp 97,5x3x5 85x5x3 Chins kv+20x6x3 Dragon flags (partiella) 6x3 Hantelflies f baksida axlar 13,5x10 16x10x2 Rotatorkuff m hantel 7x10x3 Kommentar: Bra pass. Knäböjen var tung, riktigt tung. Yrseln och skälvningarna jag får i benen efter den åttonde repetitionen är inte roligt. Att veta att man då har två kvar på setet är total misär.*spy*. 105 kg är absolut det tyngsta jag gjort i knäböj på sådant högt repetitionsantal. Det märks och jag kommer nog plana ut här ett par veckor och kanske enbart försöka mig på ett set på 107,5 eller 110 kg. Bänken var lätt, tekniktränade och fokuserade på bra driv i pressen. Chinsen var tunga och tekniken var inte klockren. Nya tag nästa vecka. Dragon flags är drygt och det är långt kvar till Rocky-djupet sitter där det ska. Ökade en hel del i hantelfliesen. Var inget problem. Var nog mest lathet som fått mig att ligga kvar på de gamla vikterna. |
Bra form Mantus. Fint med muskler med.
|
Citat:
Formen ska väl förhoppningsvis bli lite mer sfärisk och musklerna lite större innan vintern är slut men jag måste säga att jag är nöjd med formen på 80 kg. Kul att få en kommentar av mästerskägget! Jag följer din och Curls journal och har stor behållning (och underhålls) av den.:d |
Dagens pass (måndag) pass 1 v. 3 av 8 Tid 07.20-08.30
Styrkestöt 60x6x2 Hängande frivändning 60x6x2 Frontböj 95x3x5 85x5x3 Utfall 23(per hantel) x10x3 Sittande lårcurl i maskin 65x10 75x10 65x10 Abductormaskin:d maxvikt x 15x2 Kommentar: Trevligt pass. Först uppvärmning med lite OL-ävningar. Frontböjen är fortfarande lätt och fin och kommer nog kännas så ända upp till 100 kg gissar jag på. Vid 105 kg kan det nog börja bli lite grisigt kan tänkas. Utfallen var som vanligt äckligt otrevliga att göra. Övningen är en djävulsk blandning av hjärnblödningsframkallande tråkighet och skrikande muskler. En välbehövlig övning med andra ord. Lite lårcurl och ett test av gymmets abductormaskin (lite roligt måste man få ha) fick avsluta passet. |
Citat:
|
Gårdagens pass (tisdag) (vikt x reps x set) vikt på Stallets våg:80,3 kg
Bänkpress touch and go 105x8x2 110x6 PB:hbang: Chins (försök till tävlingsstrikta) kvx11x3 Lutande hantelpress 37,5x7 PB 37,5x8 PB:d: Olika skivstångsroddvarianter 60x10x2 Hantelrodd med skivstång 50x6 55x6 PB Alternerade hantelcurls 22x10 19x10 superset m scottcurl 16x6 Kommentar: Kände mig seg hela gårdagen och första setet bänk på gymmet kändes således segt. På andra setet hände något... vikten blev papper och fullkomligt flög upp. Testade på att höja och tog ut en skaplig självmordsvikt på 110 kg med föresatsen att i alla fall klara en fyra. Sex repetitioner fullkomligt flög upp innan jag tog tvärslut på den sjunde. Jag har aldrig i min träningskarriär varit i närheten av en sexa på 110 kg så jag kände mig lite som ett barn på julafton.:d Chinsen var strikta och jag fokuserade på att spänna upp kroppen, inte gunga något överhuvudtaget samt att gå ända ner i botten och upp med hakan gott och väl över stången. Blev således en sorts teknikträning. Lutande hantelpress gick bra, hade nog haft ett par repetitioner till i första set om jag hade haft en bättre bänk. Bytte bänk till andra set och fick iväg en repetition mer än föregående set. Kul att jag slog PB här också. Har varit uppe på fyror med 40 kgs hantlarna ( och en sexa på 37,5 kg) som mest när jag tränat. Det var dock för tre år sedan då jag nötte hantelpress väldigt frekvent och dessutom vägde 89 kg dvs nio kilo mer än i dagsläget. Som det ser ut nu kommer jag blåsa bort även det rekordet innan vintern hunnit passera. Körde sedan lite olika roddövningar för att försöka hitta ett substitut till hantelrodd -de tyngsta hantlarna (40 kg) är för lätta så en förändring behövs - men bestämde mig för att testa hantelrodd med skivstång istället vilket gick överraskande bra. Ett PB blev det självklart då jag inte kunnat gå upp så mycket i vikter innan. Körde lite alternerade hantelcurl i slutet, övningen kändes riktigt bra och mina handleder bråkade inte alls med mig. Sammanfattningsvis: Ett otroligt roligt pass där jag ökade i det mesta. Trashblonde gjorde även hon ett bra pass, trots tentapluggstress och dålig motivation initialt. Det kommer hon lägga upp snart, det har hon lovat.:whipped: |
Tisdagspasset (4/12)!
Passet gick fint för mig med, även om Mantus imponerade mest med sin överraskande 6:a på 110 kg i bänken. Bänkpress 3x1x40kg, 1x1x45kg, 2x1x45kg (ev. PB), 3x2x40kg Negativa chins 5x3 Hantelpress 8x1x16kg (PB), 10x1x14kg Hantellyft 10x1x5kg, 10x1x4kg Hantelcurls 4x1x14kg (PB), 5x1x12kg Rotatorkuff 10x2x3kg Kommentar: Jag var även jag relativt seg (detta förbaskade mörkers fel). Men väl på gymmet flöt det på. Jag tror inte att jag hade gjort en 2:a på 45 i bänken innan, därav det oklara pb:et. Jag ska dubbelkolla min fysiska träningsjournal sedan, jag kan tyvärr inte göra det från tåget. Resten av pb:na är dock korrekta. Jag hade kanske kunnat klämma in en tia på hantelpressen i första set, men valde att ta det försiktigt. Jag vill inte gå runt på fitnessfestivalen i helgen med en präktigt bula i pannan ;). Efter passet gick jag och Mantus ut och hade snöbollskrig på vägen hem, väl hemma var det bara att äta och gå och lägga sig :). Onsdagens pass (5/12) Uteblev :(. Efter totalt snökaos i Stockholm, en lång tur med pendeltåget och en ännu längre taxitur krypkörandes från Upplands Väsby var jag hemma. Jag käkade, tog det lugnt en liten stund och gick sedan mot gymmet, smuttandes på brutal. Men trots Pwo:n ville energin inte infinna sig. Jag testdrog ett par reps på 70 kg och det kändes skit. 5x5x77,5kg i marken, som var den schemalagda vikten, kändes därmed väldigt avlägset. Jag gick helt enkelt hem och pluggade istället. Den här veckan träning blev lite hipp som happ, i och med att vi reser bort i helgen. Jag får köra med samma vikter igen nästa vecka helt enkelt :). |
Såja. På grund av resa till FF har jag inte hunnit uppdatera så det blir en snabb uppdatering här.
Torsdagens pass innehöll som brukligt marklyft. Jag vill minnas att treorna var på 160 kg och femmorna på 140 kg. Triceps ville inte riktigt vara med och leka så jag vilade dem. Lite bicepscurlande på 60 kg följde sedan. På grund av FF var jag tvungen att förlägga lördagens pass till fredagmorgonen. Kontentan av passet är att knäböj klockan sju på morgonen dagen efter marklyft smakar skitbrunt på riktigt. Två set tior på 105 kg där första setet var värst med en teknik som bäst kan beskrivas med att jag bröt upp vikten hellre än lyfte den. Det andra setet gick rätt bra om man undantar skakande ben, gråten i halsen och självmordstankarna. Sista setet blev något slags dropset där det blev en femma på 105kg och direkt efter en femma på 100 kg. Resterande del av passet förlöpte som det skulle med progressionen. I helgen blev det ingen träning men dock en diet bestående mestadels av bars och proteindryck. Trot inte jag kom under 300-400 gram protein varken på lördagen eller söndagen.:d |
Dagens pass (måndag) Löpvecka 4 av 8 pass 1.
Frontböj 100x3x5 85x5x3 Utfall m hantlar (vikt per hantel) 23x10x3 Wristcurl m viktplattor 5x10 6,25x6 7,5x3 Lårcurl 75x10x2 65x10 Pinch m viktskivor (vikt per viktskiva) 20 kgx7 sek 20 kgx6 sek 20 kgx7 sekx2 Kommentar: Tog tåget från Borås kl 05.03 så var skapligt mör när jag kom till Stockholm. Började dagen med möten på jobbet och tog ut min veckoliga friskvårdstimme (tack staten) i samband med lunchen (som jag pga gymbesöket inte hann äta). Passet gick bra men var lite segt då jag saknade lite explosiv styrka idag. Ökade med fem kilo i frontböjen för att gradvis pröva ut ett max där nu sista veckorna. Jag är uppe och nosar på persvikter nu och nästa vecka blir det nog ett repetitionspers på treor i frontböj. Körde lite greppträning också då jag märkt att jag saknar en del av den varan. Efter passet blev det en proteindryck och en bar, tack FF för att jag fick lunch idag. Dagens födointag so far är ett par mackor till frukost, en banan, en bar, en proteindryck och lite kött jag hade sparat i jobbets frys för just sådana här tillfällen då jag inte har lunchlåda. The diet of champions!:d Fasen så hungrig jag är och så mycket mat jag kommer äta när jag kommer hem. Vågen visar fortfarande enbart på 80 kg efter helgen. FML |
Gårdagen bjöd förutom det konventionella benpasset även på en mer uthållighetskrävande träning. Då vi åkte från Borås till Stockholm hade vi två stycken resväskor a´ 25 kg styck. Dessa resväskor tog jag på mig att frakta hem till Uppsala. De åkte alltså först med till arbetet på Medborgarplatsen vilket i sig inte var särdeles betungande då jag tog tunnelbanan. Hem till Uppsala var dock en annan femma. Med två resväskor att bära och en gymbag runt halsen blev det lite av en pärs att ta sig hem. Jag kunde ju inte släpa väskorna heller då det var snömodd och snövallar överallt. Det blev således femton- tjugo minuters farmers walk med resväskor. För att vara ännu mer opti virade jag gymbagen runt halsen och utövade lite strypträning simultant(det ska ju vara bra för muskeltillväxten har man ju hört...).:MrT:
Idag har jag massiv träningsvärk i traps och hade även en lite molande värk i nedre delen av ryggen (antagligen från att ha svankat lite för mycket då jag bar resväskorna) som nu försvunnit . Har även lite ont i utsidan av knäna efter frontböjen. Smärtan känns lite grann som när jag drog på mig löparknä för några år sedan. Jag antar att det kan behövas lite stretching då och då hädanefter och dessutom mer uppvärmning innan jag ger mig på frontböjen nästa gång. Jag var lite för stressad för att värma upp ordentligt igår och det straffade nog sig.. På kvällen försökte Trashblonde sig på att lösa upp knutor i ryggen på mig genom massage. Det gick sådär... Högra sidan var väl tämligen lättarbetad - även om jag själv kände att jag var stel - men hela den vänstra ryggsida var stel till förbannelse. Förstår inte hur den sidan har kunnat bli så stel*screwy*. Efter mycket knådande från Trashblondes sida och mycket stönande och bitande i kudden från min så blev det i vart fall lite bättre. Efter det somande jag som ett litet, knubbigt, utmattat barn. :d Funderar på om jag ska köpa en sådan därninga foam roller di kallar´t. Det verkar som om många har bra erfarenheter av den och om den löser upp knutor så kan jag nog behöva en slik mackapär. |
Fanns Billiga foamrollers på FF. (Bara 361 dagar kvar till nästa chans*popcorn*)
Få någon att stretcha dig. It's awesumesauce för din rygg mantus (iaf för min) |
Skön journal! Bra form hos båda deltagarna också!
Tror jag spottade er båda på koloträffen förra hösten och det ser ut att ha hänt grejer! |
Gårdagens pass (tisdag)
Bänkpress (touch and go) 105x8 110x8 PB:d 107,5x8 Chins (försök till tävlingsstrikt) kvx14, x11, x11 Lutande hantelpress 37,5x7 34,5x10 Hantelrodd m skivstång 50x6x3 m hantel 40x10 Alternerade hantelcurl 22x10 19x10 16x10 Roddmaskin fyra set tior med varierande belastning Tryndrag olika belastningar x 10x3 Kommentar: Kände mig inte överdrivet stark idag innan jag gick till gymmet. Trahblonde har åkt på en förkylning och det var rätt segt att gå till gymmet själv när jag peppat för ett gemensamt träningspass. Märkligt hur man kan vänja sig så vid att ha en träningskamrat.*cupid* Nåja, kläder på, ut i snökaozzzet och sedan en promenad på 15 hurtiga minuter upp till gymmet. Väl där träffade jag på ett par träningsvänner så humöret ljusnade betänkligt. Tjötade ett tag under uppvärmningen och lade mig sedan under bänken. Det gick lätt, vikten var inte riktigt papper men det gick ändå riktigt bra. I andra setet testade jag 110 kg och lyckades få upp en stark åtta utan större problem. Enda smolket var väl att min vänster pressade lite ojämt, det blir att fortsätta fokusera på att lyfta jämt nu. Sista setet på 107,5 kg gick lätt även det. Chinsen gick bra, spände upp hela kroppen och körde snabbt, explosivt och med okej sträck i botten. Fick, roligt nog, lite pump i bicpes av övningen idag.:d Lutande hantelpress gick bra men jag kände på 37,5 kg att jag inte höll så bra form som jag ville och att jag därmed riskerade att få ont i vänster bröstfäste (som jag alltid får när jag beter mig dumt i pressövningar) så jag sänkte och gjorde en behärskad och strikt tia på 34,5 kg. Hantelrodd är en bra övning. Synd bara att gymmet inte har tyngre hantlar än 40 kg. Man tager dock vad man haver (som Kajsa Warg aldrig sade) och en skivstång fungerar även den om man har lite vilja. En skivstång har även den egenheten att man blir tvungen att balansera den ordentligt för att kunna köra; träningen blir därmed otroligt funktionell, nästan ännu mer så än om jag stått på en balansboll med en romersk ring uppkörd i näsan. Alternerade hantelcurl gick väldigt bra och även det sista lallandet i ryggmaskinerna. Har bestämt mig för att variera med att köra några set tior på valfri rolig ryggövning i slutet av tisdagspasset för att få den förbaskade ryggen att växa lite. |
Citat:
Hur får man någon att stretcha en.:confused: Massage förstår jag, men hur stretchar de ryggen? Vad har hänt med din rygg förresten rooz? Överansträngning? Citat:
Haha! Jag har sett bilderna i din journal och din form var inte nådig den. Jag känner mig lite tjock i jämförelse. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:41. |