![]() |
Dags för en liten update *slap*
Imorgon börjar det nya halvkropps upplägget och det kommer se ut så här: Pass1 (Över): Bänkpress Side laterals Lutande hantelpress Chins/Latsdrag Sittande/Stång/Hantelrodd Stångcurl Triceps extensions/Dips Underarmar Traps Pass2 (Under): Knäböj Benpress Raka marklyft Sittande lårcurls Sittande vadpress Stående vadpress Situps m. vikt Cable crunchers Pass3 (Över): Smalbänk Side laterals Hantelpress Chins/Latsdrag Sittande/Stång/Hantelrodd Axelpress/Militärpress Bicepscurls Underarmar Traps Pass4 (Över): Marklyft Benpress Liggande lårcurls/Utfall Sittande lårcurls Sittande vadpress Stående vadpress Situps m. vikt Cable crunchers Underarms träningen kommer jag nog ta bort (kanske) eftersom underarmar börjar växa väldigt fort, lite för fort. Måste tacka Cyber för all hans hjälp. Kostillkost: Esapro Carbo-FX Whey-100 Kreatin Omega-3 Multivitamineral tabletter Jag får i ganska mycket kosttillskot just nu, mer än jag någonsin trodde jag skulle använda mig av. Funkar prima, opti opti! Blir kul att se hur det kommer att gå. Japp, imorgon får vi se, är redan ivrig att sticka till gymmet! :hbang:*flex**drool* |
Ser bra ut det där :thumbup:
|
:D:D
Såg att jag skrev "Över" på underkropps passet, oops! Nu är det dags för gym, wooohooo! |
Kör hårt! :D
|
Överkropp
Okej, kan redan nu skriva att detta var som ett experiment pass. Jag ville se hur mycket jag kunde pressa mig själv och hur bra jag lyckades prestera med kort vila osv. Måste faktiskt säga att jag är oerhört stolt över mig själv :)*flex*
Bänkpress 0kg x 25 30kg x 11 30kg x 8 30kg x 6 30kg x 6 Side laterals 7kg 12 8kg x 8 PB 7kg x 10 7kg x 9 7kg x 8 Hantelpress 17.5kg x 11 17.5kgs x 8 17.5kgs x 6 PB SET 15kgs x 11 Chins Jag kör chins på en stång som är ganska mycket högre upp än den jag brukade köra på, blir längre sträcka att lyfta sig upp ifrån kv x 3 + 2 hjälp med fötterna kv x 2 + 3 hjälp med fötterna kv x 1 + 4 hjälp med fötterna kv x 5 hjälp med fötterna Latsdrag 40kg x 12 45kg x 8 PB 40kg x 10 40kg x 9 Sittanderodd 50kg x 12 50kg x 11 50kg x 10 PB SET 50kg x 9 PB SET Sittande tricepsextension med hantel 15kgs x 10 15kgs x 10 PB SET 15kgs x 8 PB SET 12.5kgs x 11 Stångcurl 7.5kg x 12 7.5kg x 12 7.5kg x10 PB SET 7.5kg x 9 PB SET Hantelshurgs 27.5kgs x 12 27.5kgs x 12 27.5kgs x 12 27.5kgs x 12 Oooooh, riktigt jobbigt. För att ni ska förstå hur kort vila jag körde på så kan jag skriva så här. Mitt pass bestod av 9 övningar, hela passet tog 40 minuter. 40 minuter att gå igenom 9 övningar, japp japp, riktigt pressat pass och ändå så lyckades jag med några PB'n. Som sagt, riktigt stolt är man. Inget fel att vara lite egotrippad och vara stolt över sig själv, eller? Neh. Jag ska fixa upp lite så att det passar in bättre med set osv. Riktigt nice var det iaf. Jag kommer ta bort traps träningen från överkropp och lägga den på underkropps passet. Passar mycket bättre där faktiskt. Fick tipset att göra så från början men jag måste ju naturligtvist säga emot och köra mitt sätt först, lite envis får man ju väl vara. Samma övningar kommer det vara men lite mer strikt på seten. Det kommer alldeles strax! |
Pass1(Över):
Bänkpress 4set Side laterals 5set Chins 3set Latsdrag 3set Lutande hantelpress 4set Sittande/Stång/Hantelrodd 4set Triceps extensions/Dips 4set Stångcurls 3set Pass2(Under): Knäböj 5set Benpress 4set Raka marklyft 4set Sittande lårcurls 4set Sittande vadpress 4set Stående vadpress 5set Situps m. vikt 4-5set Cable crunchers 4-5set Traps 4-5set Pass3(Över): Smalbänk 4set Side laterals 5set Chins 3set Latsdrag 3set Lutande Hantelpress 4set Sittande/Stång/Hantelrodd 4set Axelpress/Militärpress 4set Bicepscurls 3set Pass4(Under): Marklyft 4set Benpress 4set Liggande lårcurls/Utfall 4set Sittande lårcurls 4set Sittande vadpress 4set Stående vadpress 5set Situps m. vikt 4-5set Cable crunchers 4-5set Traps 4-5set Jag har bytt ordningen lite vilket jag också fick som ett tips. Jag skulle ha valt chins eller latsdrag, men jag gillar båda och jag älskar rygg träning så jag kör på båda! *flex* |
Riktigt härligt pass du fick till där! :)
|
Aa, sjukt jobbigt var det också men fan jag tror jag är förälskad i halvkropps träning nu *cupid*
|
Underkropp
Knäböj Dags för bättre teknik!
0kg x 12 perfekt djup, för lätt 10kg x 12 Perfekt djup, fortfarande för lätt 15kg x 12 Perfekt djup, börjar bli jobbigt 20kg x 11 Perfekt djup, känns helt okej här. Här kör vi en PB 20kg x 11 20kg x 11 PB Raka marklyft 45kg x 12 50kg x 10 PB 50kg x 10 50kg x 9 Benpress 90kg x 12 90kg x 10 90kg x 8 PB SET 90lg x 8 PB SET Sittande lårcurls 55kg x 12 60kg x 8 60kg x 8 PB SET 55kg x 10 Crunchers m.vikt 25kg x 12 30kg x 12 PB 30kg x 12 30kg x 12 Sittande vadpress 50kg x 30 60kg x 21 PB 55kg x 25 55kg x 25 Cable crunchers 25kg x 12 30kg x 12 30kg x 12 30kg x 12 30kg x 12 PB SET Stående vadpress 120kg x 30 PB 130kg x 25 PB 130kg x 25 130kg x 25 130kg x 25 Riktigt5 skönt och jobbigt pass. Nu är jag väldigt nöjd med mina knäböj. Det blir lite djupare än parallellt. Är det bara jag eller är benpressen världens jobbigaste övning? Tid: Passet tog 60 minuter exakt. |
Ännu ett härligt pass :D
Visst är benpressen tuff. Men tycker nog att marklyft är aningen värre :) |
Marklyft är ju kul *drool*
Benpress = Jobbig *flex* |
Överkropp
Smalbänk
25kg x 12 30kg x 8 PB 30kg x 8 25kg x 10 Chins kv x 4 + 1 hjälp med fötterna PB kv x 2 + 3 hjälp med fötterna kv x 2 + 3 hjälp med fötterna kv x 1 + 4 hjälp med fötterna Side laterals 8kgs x 12 PB REPS 8kgs x 11 PB SET 8kgs x 9 PB SET 8kgs x 9 PB SET Latsdrag 45kg x 12 PB REPS 45kg x 10 PB SET 45kg x 9 PB SET 45kg x 8 PB SET Lutande hantelpress 17.5kgs x 1 Jag la mig ner. Fixade hållningen och började sedan att lyfta upp hantlarna. Jag blev förvånad över hur lätt det var. När armarna var helt utsträckna hörde jag ett "snap" ljud (det ljudet man får när man bryter av en kvist). Vänster arm faller ner. Nu hände det så snabbt så jag kommer inte ihåg om jag tappade hantlarna men det var verkligen tur att jag inte fick någon av hantlarna på huvudet, det hade gjort ont. Vänster axel värkte som fan. Jag höll i min vänstra arm med höger hand och höll den uppe, det gjorde mindre ont när jag gjorde så. Det kändes som att axeln gick ur led och sen tillbaks in. Fy fan vilken smärta. Fick avbryta hantelpressen, men skulle jag fortsätta med passet? Det tog ett tag men smärtan försvann tillslut, som tur har jag en väldigt hög smärtgräns. Nu kände jag faktiskt att jag kunde fortsätta med träningen, fan ska man ge upp när man är halvvägs *flex* Stångrodd Ny övning 5kg x 12 riktigt tung övning om man kör strikt. Har sett folk som tar 70kg på den här övningen, galet. Måste bli starkare *flex* 10kg x 12 10kg x 12 10kg x 12 PB Axelpress 5kgs x 12 Fick ta det lugnt först 10kgs x 12 12.5kgs x 12 PB 12.5kgs x 10 12.5kgs x 10 Hantelcurl 8kgs x 12 PB 9kgs x 10 PB 9kgs x 9 9kgs x 8 Nu hade jag kört allt förutom hantelpress. Vågade man pröva på den ännu en gång innan man packade ihop och drog hem? Ja för fan! :hbang: Lutande hantelpress 5kgs x 12 10kgs x 12 12.5kgs x 12 15kgs x 12 15kgs x 11 Tid: Passet tog 55 minuter. Nu tillbaka till axel problemet. Detta är inget som har kommit fram nu på grund av styrketräningen utan det är något som har hänt mig förut. Om jag te.x. har armen utsträckt och någon stöter till mig eller liknande händer det samma sak. Är nästan 200% att axeln åker ur led för att sedan åka tillbaks in. Jag undrar varför detta händer. Jag körde de sista hantelpressarna utan att sträcka ut armarna helt och hållet (inte låsa armbågarna). Det känns mycket bättre! Så kommer jag köra från och med nu. Annars gick passet kanon bra. Några PB'n fick man *flex*:hbang: |
Jäkligt grymma pass du får till :)
|
Hihi, man tackar. Man får kämpa vidare :hbang:*flex*
|
Riktigt fett pass ! Du kämpar så som man ska, kör från början måste tunga och bra övningar, detta kan bli väldigt bra!
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:10. |