Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ahlners Träningsdagbok - Mycket slit och ännu mer Glädje (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=126985)

Ahlner 2009-03-12 22:44

MMA

Jag började som vanligt passet med att gå ut till träningslokalen, en promenad på 8-9 km. Egentligen springer jag alltid ut, men kan tyvärr inte det p.g.a knäet i nuläget.

Sedan följde den sedvanliga uppvärmningen med diverse hopp och lek, armhävningar etc.

Därefter övade vi på olika avslut, svep och escapes från dominant och underlägsen Side.

Slutligen rullade vi sista kvarten.

Passets Highlight
Inget! så j**vl* dåligt pass...

Det hände nåt väldigt konstigt idag i omklädningsrummet efter träningen. Två utländska grabbar som jag aldrig pratat med förut sitter på bänkarna när jag kommer in och reser sig sedan upp och börjar gå mot utgången som om de var på väg ut ur rummet men vänder istället och går lite åt mitt håll. Konversationen som sedan äger rum är bland det mest absurda jag varit med om i samband med träning.

Den är bara den ena killen som pratar med mig, den andra står mest bredvid och ser "tuff" ut...

Killen - Tar du kreatin?
Jag - Ja?
Killen - Sluta med den skiten, bygg rena muskler istället!
Jag - Va? Ursäkta?
Killen - Bygg rena muskler istället!
Jag - Vet du vad kreatin är för något?
Killen - Ja?
Jag - Jag tror inte det, då hade du inte sagt som du sa nyss...
Jag - Kreatin är ett bränsle i muskeln...
Killen - Det vet jag väl?
Jag - Hur skulle man då inte "bygga rena muskler" genom att använda det?
Killen - Asså det blir bara fejk! Drar in massa vätska och skit (tar sig på biceps och gör en "uppsvällningsrörelse")
Jag - Det är klart att kreatin binder vatten, det är ju så att....
Killen avbryter mig
Killen - Sluta med den där skiten! Ta Rage istället...
Jag - VA? Det är kreatin i Rage!
Killen - Ja men inte lika mycket...
Jag - Det är 5 gram, tillräckligt för att fylla kreatindepåerna på ett par veckor...

Killen säger sen nåt ohörbart och går därifrån medans hans kompis står kvar och blänger på mig i nån sekund till innan han också går iväg. Båda två hånflinar sedan åt mig när jag går till bilen som hämtar mig utanför träningslokalen.

Jag blev först så extremt förbannad, men nu är jag mer konfunderad. Herre min skapare, kommentarer på detta någon?

rockafellah 2009-03-12 23:02

Går dom i din grupp dom där grabbarna? Eller i någon annan kampsport? Annars kan du ju visa vem som är starkast?;)

Ahlner 2009-03-12 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av rockafellah (Inlägg 3542069)
Går dom i din grupp dom där grabbarna? Eller i någon annan kampsport? Annars kan du ju visa vem som är starkast?;)

Haha, den ena går i min grupp. Dängde honom i mattan några gånger förra lördagen, kanske var han sur? *screwy* Den andra killen har aldrig tränat, han sitter bara och kollar på då och då :MrT:

rockafellah 2009-03-12 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av Ahlner (Inlägg 3542089)
Haha, den ena går i min grupp. Dängde honom i mattan några gånger förra lördagen, kanske var han sur? *screwy* Den andra killen har aldrig tränat, han sitter bara och kollar på då och då :MrT:

Okej, det är rätt! Annars kan jag komma och munhuggas lite med dom, jag är värsta debattsnubben:D

Ahlner 2009-03-12 23:24

Citat:

Ursprungligen postat av rockafellah (Inlägg 3542122)
Okej, det är rätt! Annars kan jag komma och munhuggas lite med dom, jag är värsta debattsnubben:D

Då är vi två :D

Edit: Dock svårt att debattera med någon som drar när han får mothugg*gah!*

rockafellah 2009-03-12 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av Ahlner (Inlägg 3542126)
Då är vi två :D

Edit: Dock svårt att debattera med någon som drar när han får mothugg*gah!*

Sant^^ Men du kan köra nåt grepp så snackar jag:thumbup:

Ahlner 2009-03-13 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av rockafellah (Inlägg 3542173)
Sant^^ Men du kan köra nåt grepp så snackar jag:thumbup:

Haha. Låter underhållande :cool:

Morrris 2009-03-13 10:06

Säg åt honom att stretcha för att inte få såna där bulliga, fejkade muskler.

Miquey 2009-03-13 15:55

Hahaha, kul historia... Ovetenskap till MAX :D

Ahlner 2009-03-13 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av Morrris (Inlägg 3542423)
Säg åt honom att stretcha för att inte få såna där bulliga, fejkade muskler.

Hahaha :) Han skulle säkert köpa det också :D

Citat:

Ursprungligen postat av Miquey (Inlägg 3543059)
Hahaha, kul historia... Ovetenskap till MAX :D

+ framfusighet till MAX = maximal fail?

Ahlner 2009-03-13 21:19

Helkroppspass

Vila mellan set: 120 s

Pullups
kv x 7
kv x 7
kv x 7

Bänkpress
60kg x 15
60kg x 15
60kg x 15

Vartannat set-principen (se tidigare i journalen)

Frivändningar
35kg x 15
35kg x 15
35kg x 15

Hackböj
60kg x 15
60kg x 15
60kg x 15

Vartannat set-principen

Liggande Tricepsextensioner
15kg+stång x 15
15kg+stång x 15
15kg+stång x 15

Raka axellyft åt sidan
6kg x 15
6kg x 15
6kg x 15

Vartannat set-principen

Idag kändes det riktigt segt. Lite sliten i kroppen sen gårdagens MMA-pass även fast jag tyckte att gårdagens pass mest var irriterande och inte gav så mycket. Tog det lugnt i pullupsen i början och utmanade inte mig själv till max idag, något jag tror var klokt då jag har lite ont i höger handled p.g.a några mindre lyckade vridningar under de senaste MMA-passen + allmän trötthetssmärta i hela kroppen :)

Ska nog snart gå och lägga mig då jag bara fick 6h sömn i natt :smash: Eller så kollar jag lite fighting på TV. Blir antagligen det senare ;)

Ska bli intressant att träffa "kreatinkillen" igen imorgon på passet.

Hejhopp

Dansken 2009-03-13 23:30

goa pass! hur känns det att köra såpass högrep? Vad kör du för kreatin? :)

Morrris 2009-03-14 09:56

Menar du superset när du skriver varannan principen?

Ahlner 2009-03-14 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av Dansken (Inlägg 3544129)
goa pass! hur känns det att köra såpass högrep? Vad kör du för kreatin? :)

Tackar! Det känns bra, dock hamnar man lätt runt mjölksyratröskeln i t.ex. Hackböj/Frivändningar seten :) Angående kreatinet, Monohydrat :)

Hur går din träning?

Citat:

Ursprungligen postat av Morrris (Inlägg 3544419)
Menar du superset när du skriver varannan principen?

Inte riktigt. Ex. Frivändningar - 120 s vila - Hackböj - 120 s vila - Frivändningar - 120 s vila - Hackböj Osv :)

Ahlner 2009-03-14 19:50

MMA

Efter den sedvanliga uppvärmningen delade vi upp oss i par och genomförde 15 kimura, 15 armbar och 15 trianglar från guard, var. Sedan drillades jabbar och lowkicks med endast "touch" under en tid innan det var dags att ta fram handskar och mitsar för att träna slagkombinationer och öva på att alltid hålla rätt stance.

Fortsättningsvis genomfördes en lätt Fys kombinerad med rullning efter principen: 3 min positionsbrottning - 10 sprawls + takedowns - 3 min positionsbrottning - 10 Burpees + 10 sprawls + takedowns - 3 min rullning med lås&strypningar osv, allt i oavbruten följd :):cryout: Haha.

Avslutningsvis ytterligare lite rullning med lås&strypningar.

Passets Highlight
Jag lyckades escapea en rear naked choke genom att snabbt vrida om motståndarens arm och samtidigt räka ur position vilket till att jag hamnade i motståndarens guard, vilket kändes aningen mer bekvämt ;) Tilläggas bör att killen jag rullade med är en av de bättre i min åldersgrupp+viktklass på klubben :) Det kändes bra, en liten egoboost :thumbup:

Om det är någon som har synpunkter/kommentarer/frågor etc. angående mina styrkepass, MMA-pass eller något annat blir jag jätteglad om ni framför dem!

Hejhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:11.