![]() |
bra pass ;)
hantelpressarna var nice |
Citat:
|
Jag körde ett pass igår också eftersom jag inte hade hunnit det idag, så det blev två dagar på raken :D Najs! Hade dock rätt lite tid så blev lite av ett standardpass, även om det kändes bra ^^ Ser fram emot morgondagens pass :D Axlar: Stående Hantellyft åt Sidan: 3 set med 8 repetitioner 11 kg Militärpress: 2 set med 8 repetitioner 40 kg (20 kg+Stång) Stående Hantellyft Framåt: 3 set med 8 repetitioner 16 kg Hantelpress: 3 set med 6 repetitioner 21 kg Frammåtlutad hantellyft: 3 set med 6 repetitioner 10 kg Triceps: Skullcrushers: 2 set med 8 repetitioner 35 kg Dips: 2 set med 8 repetitioner Nivå -3 Repdrag: 2 set med 8 repetitioner Nivå 9 PB Pushdowns: 2 set med 6 repetitioner Nivå 12 Underarmar: Omvända Handledscurls: 2 set med 6 repetitioner 20 kg Handledscurls: 2 set med 8 repetitioner 30 kg |
Återigen en alltför sen update :/ Detta är passet från i förrgår... altså i torsdags. Var ett rätt lamt pass av ngn anledning jag inte riktigt kunde sätta fingret på.
Rygg: Latsdrag Till bröst: 3 set med 10 repetitioner Nivå 13 Drag i Kabelmaskin: 2 set med 8 repetitioner Nivå 16 PB Stående T-stångsrodd: 3 set med 6 repetitioner 75 kg Upprätt Rodd: 2 set med 10 repetitioner 40 kg Shrugs: 2 set med 7 repetitioner 90 kg Baksida Axlar i Maskin: 2 set med 6 repetitioner Nivå 10 +MageLite gamla vanliga här med stående hjulet, olika situps och sidmagemaskin. Ska till Schweiz och åka skidor nu nästa vecka, till Davos. Tror jag skippar kaloriräknandet och helt enkelt bara håller mig till en lagom kost utan onödiga sötsaker. Kan ju inte plocka fram vågen på resturangen ;) "ursäkta, ungefär hur många kalorier skulle ni upskatta denna såsen på?" :smash: Men hinner nog gymma imon också så jag kommer ta avsked från er imorgon (idag) :P Bye |
Jag hinner inte med gymmet idag :( pga att vi ska dra redan nu kl. 2, så jag packar för fullt just nu. Hoppas dock på ngt litet gym på hotellet :P (fast de chanserna är ju rätt små). Btw, jag gjrode en ny deffguide...del 2 typ, där jag räknat ut mitt nya behov osv, jag redogör för den om en vecka när jag kommer tillbaka :) Hejdå sålänge, njut av det underbara vårvädret allihoppa :D
|
Då var man tillbaka :D Det var en bra semester, men det var tungt att inte ha tillgång till gymm och svårt att avgöra hur mycket man ska äta. Jag tror jag underskattade snowboardåkningens förmåga att bränna kalorier, för jag har gått ner ungefär 1,3 kg *gah!* Och då åt jag ändå normalt (för en vanlig dag utan deff typ) Fick en riktig chock, hoppas bara att det är mest fett :cryout: Jag gymmade för övrigt en gång under resan iaf :) Kom hem igår natt och gymmade imorse :D Såhär såg då dagens pass ut:
Bröst: Hantelpress: 3 set med 6 repetitioner 31 kg (En liten sänkning, men ville vara på den säkra sidan såhär en vecka senare) Lutande Hantelpress: 2 set med 6 repetitioner 26 kg Bänkpress: 4 set med 6 repetitioner 70 kg (3 set, sista 65 kg) Flyers: 2 set med 10 repetitioner Nivå 14 Biceps: Skivstångscurl: 3 set med 6 repetitioner 42 kg Hammercurl: 2 set med 8 repetitioner 21 kg Växlande Hantelcurl: 3 set med 6 repetitioner 23,5 kg |
välkommen hem! bra förstapass;)
|
Tack rockafellah :) Förlåt att jag inte uppdaterat på länge. Jag hade tentavecka för två veckor sedan och förra veckan var jag en vecka i tyskland. Jag hann träna men jag hann helt enkelt bara inte skriva här. Jag kom hem i fredags kväll 10 april och var ute och sprang då. Och så har jag gymmat de två senaste dagarna nu, såhär har det sett ut:
Lördag: Ben: Knäböj: 4 set med 8 repetitioner 80 kg Benpress: 4 set med 8 repetitioner 90 kg Vadpress i Benpressmaskin: 4 set med 8 repetitioner 130 kg Bencurl: 2 set med 8 repetitioner Nivå 8 Utfall Med Hantlar/Skivstång: 2 set med 8 repetitioner 18,5 kg Bröst: Hantelpress: 3 set med 6 repetitioner 31 kg (Jag var sjukt utmattad här...) Bänkpress: 3 set med 6 repetitioner 70 kg 1 set och 2 set med 60 kg (Som sagt...) Maskinpress: 3 set med 6 repetitioner Nivå 20 Mage: Lite hjulet, olika crunches och sidomage. Var riktigt dödad efter detta passet :) Idag: Efter att märka att jag är lika rörlig som en säl på land efter gårdagens benpass så bestämmer jag mig ändå för att gymma idag igen. Gymmet har ju stäng imorgon pga påsk, och dessutom delar de ut påskgodis på gymmet :). Axlar: Stående Hantellyft åt Sidan: 3 set med 8 repetitioner 11 kg Militärpress: 2 set med 8 repetitioner 1 Set 45 kg och 1 Set 40 kg (Jag var inte alls sådär supertaggad som jag brukar vara...) Stående Hantellyft Framåt: 3 set med 8 repetitioner 16 kg Hantelpress: 3 set med 6 repetitioner 2 Set 21 kg och 1 Set 18,5 kg (Ett bevis på att jag måste komma i form efter semestern igen, nästa pass blir det mer tagg! Men jag gjorde ändå mitt bästa, det gick bara inte) Frammåtlutad hantellyft: 3 set med 6 repetitioner 10 kg Triceps: Skullcrushers: 2 set med 8 repetitioner 35 kg Dips: 2 set med 8 repetitioner Nivå -3 Repdrag: 2 set med 8 repetitioner 1 Set Nivå 9 och 1 Set Nivå 8 Pushdowns: 2 set med 6 repetitioner Nivå 12 Underarmar: Omvända Handledscurls: 2 set med 6 repetitioner 20 kg Handledscurls: 2 set med 8 repetitioner 30 kg Efter passet tog jag en runda runt sjön med ett par inlineskompisar (Jag joggade). Nu är jag helt slut verkligen, men det var skönt ändå (förutom i benen ;)). Ha de bra |
Igår tränade jag ett bra men lite för kort (i mit tycke) pass :) Denna gång hade vi med en extra träningskompis också; sebbe (han hoppas in ibland)
Rygg: Latsdrag Till bröst: 3 set med 10 repetitioner Nivå 13 (Ett av dessa set drog jag bakom huvudet istället, nivå 12) Drag i Kabelmaskin: 3 set med 8 repetitioner Nivå 16 Stående T-stångsrodd: 3 set med 6 repetitioner 2 Set 75 kg och 1 Set 65 kg Upprätt Rodd: 2 set med 10 repetitioner 40 kg Shrugs: 3 set med 7 repetitioner 90 kg Baksida Axlar i Maskin: 2 set med 6 repetitioner Nivå 10 +Mage Blev ingen hjulet denna gång :( Allt pga tidsbrist, körde bara crunches (riktigt tunga), situps med fastspända ben och sidomage i maskin. Ser fram emot morgondagens pass redan :) |
Då har man varit på gymmet igen :D Såhär gick det till idag :)
Bröst: Hantelpress: 3 set med 6 repetitioner 2 set 33,5 kg och 1 set 31 kg Lutande Hantelpress: 2 set med 6 repetitioner 26 kg Bänkpress: 4 set med 6 repetitioner 2 set 70 kg och 2 Set 65 kg Flyers: 2 set med 10 repetitioner 1 Nivå 14 och 1 Nivå 15 PB Biceps: Skivstångscurl: 3 set med 6 repetitioner 42 kg Hammercurl: 2 set med 8 repetitioner 1 Set 21 kg och 1 Set 23,5 kg PB (Men utförandet kunde varit bättre) Växlande Hantelcurl: 3 set med 6 repetitioner 23,5 kg Sen körde vi en extra insatt mage också. Jag körde extra med en 15 kg vikt vid situpsen (som jag håller över/bakom huvudet), tänkte att det kan vara bra att testa. Jag vill at magen ska utvecklas likadant som resten av kroppen. Orkade då kanske 6-8 situps. Då kom en gymveteran fram till mig och vi började diskutera det här med att köra med tung vikt. Han sa att det inte behövdes utan visade big lite statiska övningar och rekomenderade att istället för tunga vikter så ska man köra crunches med benen cca 30 grader i luften. Jag får se hur jag kommer att lägga upp magen i framtiden, jag experimenterar lite nu sista veckorna på deffen. |
Jag var ute och sprang idag igen :) Svettigaste joggingpasset hittils :P Sprang runt sjön på 45 min, det är cca. 7-8 km ^^
|
Jag tog en protein powerbar (som jag fick av min kusin under påsken) innan träningen idag. SJUKT GOTT! När jag åker utomlands i sommar så ska jag köpa med mig massor ^^ Dagens pass här:
Ben: Jag hoppade knäböj idag eftersom den var upptagen :( Var en kille som brukar ha stången i typ 30 minuter som hade den :/ Benpress: 4 set med 8 repetitioner 90 kg Vadpress i Benpressmaskin: 4 set med 8 repetitioner 150 kg PB Bencurl: 2 set med 8 repetitioner Nivå 8 Utfall Med Hantlar/Skivstång: 2 set med 8 repetitioner 18,5 kg Bröst: Hantelpress: 3 set med 6 repetitioner 33,5 kg igen :) Bänkpress i maskin: 3 set med 6 repetitioner Båda bänkpresarna var upptgen, så jag körde i maskin idag :/ Ok substitut Maskinpress: 3 set med 6 repetitioner Nivå 20 Mage: Körde hjulet stående utan stopphjälp första gången :) Sen körde jag crunches, crunches med benen i luften, hålla benen en bit över marken sittandes och sidomage i maskin. |
Det har varit över en månad sen jag uppdaterade. Detta pga tidsbrist, men jag slutade alldrig att träna hårt och deffa. Nu är deffen slut, och jag tänkte uppdatera med lite resultat.
Först en tillbakablick innan deffen den 25 januari, 75 kg ungefär: http://img522.imageshack.us/img522/6...ari2009gn4.jpg (begränsad till 5 bilder, se sida 1 för att se bilden direkt) Det var tider det. Följande bilder togs igår, väger ungefär 67,5 kg: Vi börjar med två rättvisa bild, alltså bilder där jag inte spänner mig: http://img46.imageshack.us/img46/2692/img1006.jpg Ännu en rättvis bild i samma ljusförhållanden som före-bilderna. Här syns benen med: http://img38.imageshack.us/img38/8161/img0997i.jpg En bild där jag spänner magen innomhus: http://img46.imageshack.us/img46/9505/img1008s.jpg En bild där jag spänner magen utomhus i perfekt ljus: http://img46.imageshack.us/img46/917/img1005z.jpg Tog en slut-deff-pizza, kompisarna har tjabbat om det i två månader ^^ http://img38.imageshack.us/img38/721/img1010g.jpg Då var det slut. Sista månaden har varit riktigt tuff, ingen ork på gymmet och en hunger som jag inte längre kunde tillfredsställa (tidigare räckte de utmätta kalorierna). Ska bygga nu under somamren och fram till vintern, hoppas på att lägga på mig minimalt med fett och maximalt med muskler. När jag började deffa så trodde jag att det skulle ta en till maximalt två månader, ungefär 3 kg, så skulle jag vara superhård. Jag tappade under deffen (4 månader) ungeför 8 kg. När jag nu vet hur jobbigt det är att tappa kilorna och fortsätta träna, så ska jag försöka lägga på mig minimalt med fett för att kunan ha en mycket kortare deff nästa år. Jag vet att ajg skulle kunna gå ner lite till för att få fram rutorna ännu mer, men det går inte av flera anlednngar: 1) det är för påfrestande psykiskt, 2) Var för trött på gymmet, 3) Alla byxor är för stora, 4) alla tjabbade att det räcker nu, 5) Jag var verkligen sugen på den dära pizzan 6) Ska utomland, och där kan jag ändå inte deffa ostört 7) vill inte tappa muskelmassa för mkt, är mkt nöjd och mer synliga rutor kan jag ha till nästa år. |
Bra resultat mannen!
Hur länge bulkade du? Hur länge deffade du?:) Nice. Vikt osv. |
Haha, tack! Länge sen nu alltså ^^ Jag bulkade aldrig aktivt riktigt, utan åt mest "vanligt". Men jag tränade sen 2005 ungefär och mer och mer seriöst för varje år. Detta var första gången jag aktivt ändrade kosten för att nå ett giver resultat :) Blir nog deff till sommaren 11 igen tror jag :) Försöker bulka väldigt lungt just nu och ligga på ett minimalt överskott.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:57. |