![]() |
Citat:
Det viktiga att ta med sig är nog att man inte ska hålla på och försöka slå PB* på varenda långpass - utan att man kör behagliga långpass och varvar detta med kortare pass i högre tempo (s.k. "kvalitetspass", t.ex. intervaller eller tröskelfart). *det är ju här man gärna tänker fel som nybörjare. Har kollegor som pratar om hur de "slog pb på 5 km", dvs när de löptränar så springer de alltid samma runda, och försöker varje gång slå PB (så gjorde jag också alltid när jag var yngre). Efter att ha researchat löpträning en del under vintern bryr jag mig numera aldrig om tider på träning i den meningen att bra tid = bra pass. Utan jag använder klockan för att ligga i ett lagom snabbt tempo, en bra bit under kapacitet, på steady-state-passen, och för att hålla "rätt" tempo på intervallpassen. |
30/7-2019 tisdag
Jogg 10,4km@1:17 7:22/140 Optimala löpförhållande. Vindstilla sommarkväll och 14 grader. Fick feeling och joggade milen. Nu efter duschen märks det inte ens att jag har sprungit. Skönt att kunna hålla igång så länge och vara oberörd. Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk |
1/8-2019 torsdag
Löpning 40 min i högre tempo 6km? Är i Oslo på semester. Tog en runda men GPS klockan hittade ingen signal så jag drog iväg utan. Mycket folk så jag drog på i högt tempo. Istället för att lufsa så tog jag i lite idag. Kul att det höll i 40 min. Trist med klockan. Får nog leta efter en annan. Att vänta på GPS signal kan vara det tråkigaste som finns. Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk |
Citat:
Skön känsla att bränna av milen och känna sig så fräsch efteråt. Håller med, GPS-signal är nog tråkigare att vänta på än att se färg torka. |
2/8-2019
Jogg 3,3km@21 min 6:20/145 Jogg runt en sjö som heter sognsvann. Gick bra trots att jag drack lite öl igår. Har inte gymat nåt denna veckan men gjorde 100 Armhävningar och 50 situps igår. Det gav lite pump. Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk |
fortsätter att smyga upp volymen
V24 11 km V25 7 km (missade ett pass) V26 13 km V27 14 km V28 15 km V29 16 km V30 17 km V31 18 km Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk |
5/8-2019
Löpning 4x4 intervaller 3 min vila 5:30/8:30 181 som högsta puls på sista intervallen. Lagom belastning att starta på tror jag. Sjukt svettigt. Svettband får inhandlas. Ja just ja, jag köpte ett löpband till gymmet. Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk |
Gissar mig till att det blev 3 km idag. Glömde att läsa av på bandet och körde utan klocka. Det fanns ju pulsband till löpbandet.
Kör ni som läser här med löparklocka på löpband? Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk |
Nej. Klockan fungerar inte inomhus och kanske framförallt inte på löpband.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk |
6/8-2019
30 min bänkpress 117,5 följde med lätt =) Sen massa pump. Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk |
7/8-2019 onsdag
Jogg 11km@1:21 7:13/145 Blev ett långpass idag. Höll 6:30 tempo på vägen ner och 7:30 på vägen tillbaka som är uppför. Ganska varmt idag. Pulsen sjönk med några slag när jag tog av mig tröjan. Värmen påverkar en hel del. Känns som att jag har hittat ett bra lunktempo nu. Kroppen kan mala på och hjärnan vara avslagen. Det är bra. Tempot får komma senare. Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk |
Citat:
Grymt att kunna bränna av milen nu utan konstigheter. |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:08. |