![]() |
|
Citat:
|
Aja. Inte en dålig ersättning iaf.
|
Vad har hänt med Gustafsson?
|
Gissa. Vad brukar ske?
|
Grejen är att DC också har ett skadat knä; slitet (antagligen inte helt?) LCL och delvis skadad ACL.
Så förbered er på ursäkter från da haters om Jones vinner. |
Citat:
|
Ruggigt jävla trist att Gustafsson är out enligt mig. Kan ju bli ett långt avbräck.
Men som sagt, man får helt enkelt försöka njuta med att det blir en riktigt grym ersättningsmatch. (och McGoat på kortet givetvis :cool:) |
"I have dreamed a dream and now that dream is gone from me".
:( |
Bah!
|
Så nu vinner DC. Sen blir det en match mellan Alex och Jones om vem som ska få nästa title shot, emedan man väntar på att DC ska operera sitt knä, och allting känns bara meh.
|
är alex verkligen lovad titelmatch? eller enbart titelmatch om det är jones som har den?
sen kanske de ger alex nån mittemellanfight, så tiden mellan fighter inte blir så satans lång? sista fight i mars. missar han denna i sep nu. och får vänta ytterligare 5 månader, på att möta antingen DC eller jones, så blir det ett år typ. |
Blir ju ännu grymmare ifall DC vinner och blir champ.
Jones och Alex slåss då om vem som ska få möta DC. Sedan tas det därifrån igen. Som upplagt för att skapa stor hype och moneytrain för Dana. |
Värdelös källa, men ändå. http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19264811.ab
|
Vad tror ni DC:s chanser är? Spekulera hur fighten kommer se ut.
|
Citat:
Hoppas DC knockar. |
Citat:
Ajemän jäkligt skönt om det bara skjuts upp. |
Citat:
|
Detta är en otroligt spännande match-up i och med att det fortfarande finns en hel del frågetecken kring Jones ground game, och vi har fortfarande inte fått se honom mot en elitbrottare som faktist gått in för att brottas till 100%. Den enda gången han har blivit nedtagen är mot Alex och då tog han upp sig snabbt, men den förstnämde är ingen brottare.
DC kommer nog få stora problem ståendes dock, att vara 15 cm kortare än Jones vars stand-up är konstruerad kring distans och sparkar är ingen bra idé. |
lol, sherdog ger Cormier 60% chans att vinna. Och ändå sa dem att Jones var rädd för Alex och därför ville slåss mot Cormier, för att det är en enklare fight för honom att vinna.
|
Julianna Pena är redan nu redo att börja sparras och träna fullt ut, wtf? Det gick snabbt. Vad hände med 2+ år? Tog bara typ 5 månader.
Peña was expected to face Jessica Andrade at UFC 171 on March 15, 2014.[12] However, Pena pulled out of the bout after suffering an injury to her right knee. She suffered the injury while grappling in training, ultimately damaging, among other aspects, her ACL, MCL, LCL and meniscus. She is expected to undergo surgery in Los Angeles. Despite the severity of the injury, doctors have assured Pena that her right knee will return to full strength following surgery and rehabilitation.[13] The injury is expected to keep Peña out of action for the rest of 2014 and 2015.[14] Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jones har visat att han fortfarande utvecklas och Cormier har heller aldrig slagits mot någon ens i närheten av Jones. Han har mött några HW:s med bra reach, men dem är slöa och inte bra på att hålla distansen. Det blir dock intressant att se om Cormier kan stänga distansen och inte äta armbågar o dyl på vägen. Samt inte få knäna söndersparkade. Jones by face-palm. ;) |
Tror det kommer bli en oblique kick match för jones. Men hoppas alltid på att jones förlorar. Sen får A Silva möta jones, så tok knockar Silva jones i första ronden, sen ninja sparkar DC retirment.
Då blir jag glad, nej men de två första meningarna var på allvar. |
DC tar det.
Ifall hans upplägg är vettigt, så ska han bara in och brawla. Använd sin kropp och tvina sig in på Jones och ta ner Jones. Brawl brawl brawl. Inget jvla ståendes ska ske. Ifall vi får se DC stå mot Jones är hans camp/coacher cepe. Jag förväntar mig en vinst för DC. Han kommer köra över fjollan. |
Citat:
WAR!DC! |
Citat:
:D |
|
:laugh:
|
Förutom att jag som svensk alltid vill se Alex så tycker även jag att DC mot Jones blir roligare att se. Dock tror jag Jones kommer förgöra DC. Visst, han kanske aldrig mött nån med DCs brottarskills och styrka men jag skulle hävda att DC aldrig mött nån med Jones brottarskills heller. DC har visserligen mött många som säkert är starkare än Jones men de har långtifrån saknat Jones talang och snabbhet. Jones kommer förgöra DC ståendes och han kommer även förgöra honom på marken. :)
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Før øvrigt kan ni ta mina ord som absolut sanning hædanefter. Først førutsåg jag Flight 17 och totalt kaos dessa dagar(och nu har 2-3 till passagerarplan gått ned).. och nu ær hela Norge på red alert før terroranfall. vg.no Who's the fool now? :MrT: |
En ny era för trash talking har börjat. Först Cormier dotter under samtalet med Dana, och nu detta:
http://instagram.com/p/q0LF0ysDBl/ :D |
|
Hardkår. Och fan vad bra han var redan då. Och fan vad länge han har fightats. Lika länge som Anderson. |
Citat:
|
Citat:
|
When will Matt Brown be a favorite? "Maybe if I'm champion and they put me up against a retard or something," he said.
:D I nyheterna nästa dag: "Matt Brown wants to fight someone suffering from mental retardation!" |
"[...]And wants naked ring girls to go with it."
|
|
Fail, hela kom inte med (viktigt viktigt):
http://i60.tinypic.com/2agiy3d.png http://i61.tinypic.com/2a7x4s3.png http://i61.tinypic.com/2uqj7t5.png http://i60.tinypic.com/14kwn5l.png Luke via size. https://imagizer.imageshack.us/v2/18...0/802/aqn3.jpg |
Nick Diaz signat för 2 fighter med ufc.. Magi!
|
Citat:
http://mmajunkie.com/2014/07/hes-bac...fight-ufc-deal |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Sen om det blir mot Silva hade det varit det bästa. Då kan Silva få showa igen, Diaz är ju typ skräddarsydd för Silva. Fan, tittade på massa gamla fighter på fightpass och såg en fight med Silva. Känns sjukt men fan vad jag saknar att se honom. Skönaste fightern någonsin. Varför var han tvungen att spela pajas mot Weidman första gången... http://st1.thehealthsite.com/wp-cont...1/baby-cry.jpg |
Citat:
|
Han hade inte förstört en seriös Silva.
Se en highlight från Silvas tidigare bravader när han ännu leker med allt och alla. Eller är unforgiving. highlights från cage fight and pride. |
Fan vad roligt att Diaz är tillbaka. Allt för länge sen vi såg en stockton slap
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2 |
Citat:
|
Citat:
Du är medveten om att folk åldras va? |
Tyckte inte alls Anderson såg snabb ut i första Weidman fighten, förutom sparkarna, men det kan varit för han fjantade sig så mycket och slängde loja loopande slag.
Tror dock han onekligen har börjat visa sin ålder en aning. Är orolig för att det kommer gå snabbt utför, som det har en tendens att göra. Oavsett om det är fysisk eller psykisk utförsbacke. |
Citat:
|
Citat:
|
Vad tror ni om Robbie/Brown? Ärligt talat så tror jag Matt kommer bli uppäten levande. Allt Brown är bra på är Robbie bättre.
Citat:
Det här med att Silva inte längre var/är i sin prime verkar vara en efterhandskontruktion eftersom att han inte presterade bra mot Weidman. Inte dess såg han bättre ut än någonsin. Men tittar man på hans karriär inom både MMA och thai så är det uppenbart att han länge har tävlat på lånad tid. |
Vitor börjar smålipa inför NSAC-stolen. Alltså lol på denna killen.
00:45 |
Citat:
|
Citat:
Men även om det vore bara baserat på hans prestation mot Weidman; han såg sämre ut där oavsett hur mycket Weidman hjälpte till. Visst, han kunde bara haft 2 dåliga kvällar, men det verkar mer sannolikt att åldern börjar spöka. Det är ändå rätt otroligt att han hållit så länge med tanke på att han började i Chute Box, och hur mycket slag han verkar gilla att ta i träning bara for the hell of it. |
På tal om ngt annat: Ronda gör så väl i från sig som man kanske förväntar sig i Expendables 3. Den otroligt b-filmiga dialogen hjälper iof inte. :D
|
För att inte tala om 20+ kickboxningsmatcher han haft i Brasilien.
Citat:
|
Citat:
|
|
Ja, det är mycket: "Nu är det dags att agera, på med minen" stuk. Ibland blir det fel min dessutom. Visserligen så känns vissa av hennes miner tillgjorda även i verkligheten. :D
Men ett par scener är helt ok, där hon känns mer naturlig. |
|
|
Om Jones vinner så kommer han ha (eller borde ha, iaf) samma win streak som Anderson, 16 raka.
|
Citat:
Spider har/hade 16 raka i UFC. |
Citat:
|
|
My bad :-)
|
Citat:
|
Bra fighter i bellator nu
|
Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
Riktig laddad för nattens gala, lawler mot brown är en match-up jag länge suktat efter, gillar båda skarpt och brukar aldrig betta mot Brown men nu tror jag han kommer få sig en liten powernap. ^^
Alltid roligt med en svensk också, hur pass duktig är Ståhl? |
Ståhl är från mina trakter, riktigt ödmjuk och skön kille. Förhoppningsvis presterar han bra. Hans debut blev ganska försenad på grund av skada, tror han skulle gått match i nån gala i Australien..
|
Ståhls näst senaste match. Motståndaren också obesegrad vid tillfället:
|
Citat:
Kommentatorn kallar SHM för tysk techno... >.< |
Nu är det ståhl
|
Snubbe som vid 21-års ålder vann guld i Olympisk freestyle möter snart Jorgensen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Cejudo Matad till vargarna direkt? Han har haft 6 matcher mot wikilösa motståndare. |
Han har också missat vikt eller ställt in fighter flera gånger. Eller ngt var skumt med honom tydligen.
|
Sett ngn av hans matcher?
|
Ja. Han brottas mycket. ;)
|
Har han någon chans öht mot Jorgensen eller blir han bara överkörd? Märklig debut för någon som haft så få matcher. Påminner mig om Abedi/Alves. :D
|
Han är väldigt atletisk och hans brottning är förstås av olympisk kaliber. Borde svara på frågan.
|
http://2.bp.blogspot.com/-6C0Kg29Q7_...+on+Fox+12.gif
Didnt see that one coming... fast jo. Hur kan man få möta lil nog efter att ha dominerat phil davis? :confused: I överlag en ganska kass gala imo, Bermudez imponerade dock! |
Fan Rumble ser riktigt farlig ut, vad han måste ångra alla åren han kastade bort på 170. För övrigt så tycker jag lhw börjar se mer öppen ut igen efter att Jones haft den nedstängd ett tag.
|
Bob Green (endast 27 år gammal, framtida contender helt klart) och Bermudez såg förvånadsvärt bra ut, Johnson mördar folk som vanligt och Lawler/Brown var ett KRIG i 25 minuter.
Vadå kass gala? Guidas shtick börjar jag dock bli otroligt less på. Klipp dig för fan. Hur kan man som elitfighter låta något så löjligt som långt hår vara en faktor när man tävlar..? Idioten tog inte ens med sig ett hårband. Detsamma gäller Benson. En match så hade han flätat men sedan slutade han med det, wtf. |
Jag blev dock lite besviken på Lawler-Brown fighten för att Brown såg inte riktig ut som sitt vanliga själv, förutom i 4:e och en stund i andra eller när det var. Och hans boxning från utsidan är inte direkt snygg.
|
Citat:
Det där var väl vintage Matt Brown? Han boxning har väl aldrig varit superteknisk, han är mer en all around-striker. Tyckte han såg väldigt bra ut med tanke på att Lawler är a) en förfärlig matchup för strikers och b) en helt annan kaliber av fighter än Brown mött tidigare. |
Vintage Matt Brown var inte så bra. Nya Matt brown däremot är som bäst när han pressar kontinuerligt, och slåss i clinch range. Vilket är hur han har vunnit större delen av sina senaste matcher. Och där han hade mest framgång även mot Lawler. Vet inte om viktklippet eller att han skadade handen hade något att göra med det. Visst var en del av det att Lawler är bra på att handfightas och svår att stå nära inpå, men det kändes bara som gameplanen eller utförandet var lite off.
|
Nja, tror helt enkelt att Lawler är för bra. Killen hade ju för guds skull kunnat vara titelhållaren nu med lite tur.
Brown blev nästan avslutad av Silva typ 3 gånger, knappast förvånande att han fick problem med någon av Lawlers kaliber. Trots det tycker jag han gjorde en bra match, hade förväntat mig mer dominans. Lawler gjorde ett bra jobb med att använda sin styrka i clinchen, men fick smaka en hel del armbågar och knän ändå. |
Ja, Brown blev nästan avslutad av Silva i de stunder han gjorde samma misstag, nämligen ge någon med bra sparkar utrymme att bl a sparka honom i magen.
|
Lawlers styrka är dock hans händer även om han har fantastiska sparkar, så om man pressar får man knytnävar i ansiktet istället. Och den KO-kraften är inte att leka med.
|
Som sagt, han gjorde det i 4:e och vissa andra stunder.
|
|
Förresten, är det bara jag som har blivit känslig, eller har UFC produktionen blivit sämre? De envisas med att visa dåliga vinklar ofta, där man inte riktigt ser vad som sker. T.ex. så bytte de kamera i Rumble fighten för sent, precis när han slog det första slaget som skakade Nog, så man såg inte vad det var för slag.
|
Grym gala tyckte jag, gick som jag förväntade mig. Första ronden i min eventet var episkt!
Visste att rumble skulle vinna tyckte dock synd om Lil nog ;( |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag menar på att detta mer berodde på en rädsla och tveksamhet hos Brown som vanligtvis inte brukar finnas där än att Lawler var så fruktansvärt bra att han stängde ned Brown. |
Lawler fick in en hel del stenhårda kombinationer på nära håll, möjligt att det gjorde att Brown frös till lite och ville hålla sig på distans även om det inte är hans styrka. Den förstnämde var också svår att kontrollera i clinchen och hade uppenbarligen övat mycket på att ta sig ur och re-setta.
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:15. |
|