![]() |
|
Alexis Davis blir nästa utmanare för Rousey, till UFC 175. Det kortet börjar se ruskigt bra ut.
Alexis känns helt klart som den mest logiska utmanaren för Rousey just nu. Hon kommer nog att få stryk hon också, men med fem raka segrar, alla mot helt acceptabelt motstånd, kan jag inte tänka mig någon bättre utmanare just nu. Förhoppningsvis är Zingano klar att gå match inte alltför långt därefter. |
Hon var inte direkt imponerande mot Eye och kunde lika gärna förlorat den matchen. Round one armbar eller knä.
|
Lite tröttsamt med Nelson/Nogueira som mainevent. Dessa fighters hör knappt hemma på huvudkort. Lite väl mycket kvantitet > kvalité från UFCs sida nu, eller vad säger ni? Jag vill se unga fighters som utvecklas, inte några 'loser retires'-matcher mellan två veteraner som mest har förlorat de senaste åren.
För att nämna något positivt så gillade jag Dan Hardy och pbp-snubben. Mer bekvämt att lyssna på än Anik/Florian. Deras ring-announcer spolade jag dock förbi varje gång. Och lol på de dansande araberna i publiken. Ser dock ut som att de hämtat sina dräkter direkt från någon Hollywood-garderob. |
Och hur i helvete fick Guida fight of the night?
Alers vs Omer var tusen gånger mer värd. |
Citat:
|
Ääh.. Guida's match var ju fan toppklass.
Jag gillade kampen där om armen hela tiden samt kasten. Var riktigt bra match. Stackars nog, måste nog bara göra det för pengarna numera. Svårt att kliva av när man är så erkänd och gillar bruset av hypen runt ens persona. |
Ja, det är verkligen dags för Rodrigo nu. Man får inte glömma att han tagit otroligt mycket stryk även i matcher han vunnit. Synd att dessa legender aldrig kan sluta i tid och rida ned i solnedgången med en grym karriär i bagaget och hälsan i behåll...
|
Nog borde lagt av några år sedan. Denna matchen var synnerligen prekär. Han var typ redan knockad när han blev knockad, och var ostadig på benen fortfarande när han gratulerade Roy. Kommer inte vara roligt att vara honom om en 10-20 år.
|
Glory 15 börjar om några minuter.
|
Men jag hittar inte någon bra ström. :(
|
En RFA-fighter kollapsar från stolen mellan rond 4 och 5, men får fortsätta lol. Han satt fast i en triangel i mer än en halv minut precis innan, så troligtvis var det därför och kanske inte så farligt. Men fortfarande.
http://www.mmafighting.com/2014/4/12...to-continue-in |
Nelson måste ha den mest förutsägbara boxning i UFC just nu. Att han kan släcka folk så där säger det mesta om hur kass HW är i jämförelse med andra viktklasser. Oväntat med en överhand där. ;)
http://3.bp.blogspot.com/-Ju8Ipi5ACQ...o+Nogueira.gif |
Han har faktiskt blivit mindre förutsägbar, och hade några nya setups. Men vid knocken ovan, så var Nog hjärna redan i oreda. Det var mer han som gjorde blundern med en lös jabb medan han cirklar till höger.
|
Wow! Spong bröt precis smalbenet. Nästan lika illa som Anderson.
|
Citat:
Hade han gjort jabben så hade ingen bölat och Nog hade överlevt lite till, tills nästa haymaker skulle lagts upp. Det är svårt att vara defensiv bra när man har någon som kan nöta igenom ens försvar. |
Lite väl liberalt att kalla det där en jabbfint. Och sedan vrider han hela kroppen och svingar haymakern från höften samtidigt som han äter en snuddande jabb. Men Nougeira var nog redan körd vid det laget ja. Hur som helst är Nelson verkligen ingen talang, och han ser förfärlig ut mot kvalitétsmotstånd. UFC kommer inte ses som en legitim organisation på världsklass innan alla dessa tomatburkar är borta.
|
Citat:
För det första, vad han gjorde ÄR text book boxning vad gäller att straffa en lat jabb. Svinga från höften är vad som ger kraft, och slaget var knappast en haymaker utan en kontrollerad överhand. För det andra, han är en solid grappler med kräm i högern och en järnkäke. HW kanske är tunn, och jag tycker inte Nelson är en särskilt bra fighter, men lite verklighetsförankring måste jag nog be om. Boxning har inte en särskilt tjock HW-division nuförtiden heller. |
Lol (när vi ändå är igång med lol'andet) på "kräm i högern" och "järnhaka" som 2 av hans 3 mest beskrivande attributer. Det säger väl det mesta om nivån på dessa fighters. Poängen är att hans tekniker endast fungerar tack vare att många av hans motståndare har katastrofalt defensiv, och det utnyttjar han tillsammans med sin kraft. När han möter en riktig talang som JDS (och även han är ganska långt ned på listan P4P) så ser Roy ut som någon snubbe de hämtat från gatan. Pinsam nivå för någon som är med i huvudmatchen. Att detta ska föreställa "the cream of the crop" osv är ju ett skämt. Men ja, det är ett stort problem att hitta bra tungviktare.
Möjligt att jag uppfattas som bitter, men jag är bara brutalt ärlig. ;) |
Inte den bästa gifen (man såg att smalbenet böjdes bakåt i replayen), men:
http://cdn.fansided.com/wp-content/b...4/04/nasty.gif |
Ehhh. Såg ut som han träffade samma ställe precis under knäskålen. Gick sprickan rakt igenom? Och vem hade ledningen innan skadan?
inb4 "det var bara instinktivt", "freak injury", "han har inte tränat på det där" osv. |
Citat:
Flera topp-boxare hade järnhaka som avgörande attribut. Att han ser dålig ut mot top 3-5 gör honom inte till en tomatburk. Bara för att han inte motsvarar din bild av en top 10 HW i en optimal värld, betyder inte att UFC inte kommer betraktas som en legitim organisation så länge han är där. Ska man vara petig, så är JDS medioker rent tekniskt också, om man jämför med mindre viktklasser. Dåligt fotarbete (nej, att vara snabb är inte bra fotarbete), dålig defensiv boxning, enkelspårig offensiv boxning, och inte särskilt bra defensiv jiu jitsu. Även Cain är rätt slarvig rätt ofta, men kommer undan för att han har sjuk cardio för HW. Saker ser bara lite annorlunda ut hos de stora pojkarna. Om nu det är så tunt där, varför går inte fler LHW:are upp dit? Många väger typ runt 230 ändå. |
Citat:
Ingen hade ledningen riktigt, men man fick intrycket av att Spong var kraftfullare och var på väg att träffa med ett hårt slag. Och ja, det var en freak injury, i.o.m. att det händer jävligt sällan, även på korrekt checkade sparkar. :) Fast Spong ökade risken iom att inte sätta upp sparken bättre, och ta i för mycket och ha rakt ben när sparken träffar. |
Hela fighten:
Fan, det såg nästan lika illa ut. Fast lite mer som Corey's. |
Citat:
Och kritiken är inte bara rikat mot Roy, utan även massa andra fighters i UFC som man inte kan kalla världsklass eller ens imponerande med ett rakt ansikte. Cormier har ju visat att en superfet 185'are kan köra igenom divisionen. Weidman, Jones, Glover, Gustafsson, Rashad osv hade nog alla förstört tungviktarna förutom JDS och Cain om de lagt på sig lite fett. Att inte fler flyttar upp beror väl på att Cain är i toppen. I och med att han är så bra kan man ju lika gärna tävla på en vikt där man är en bättre atlet. Men jag tror Gustafsson och Jones hade vunnit över honom. Ang Spong så ska det bli väldigt intressant att se hur han återhämtar sig. Anderson var ju ändå klar med sin karriär i princip. |
Sjukt att han håller sig så lugn o knappt verkar ha ont. Drar upp handen direkt för "touch gloves" lol.
|
Citat:
|
Vill minnas att Andersons doktor beskrev skadan som inte av det värsta slag i jämförelse med ACL och vissa ryggskador, men "extremely painful". Sedan var de ju tvungna att sänka ljudet när Anderson låg och skrek sig hes på mattan och hela vägen till ambulansen på baksidan.
|
Mer Alpha-male dansning.
:D |
Citat:
Kongo är ett praktexemplar av en atletisk svart herre, med en solid kickboxningsbakgrund där han vunnit nästan 10 titlar. Trots det så har han varit en medioker top 10 som bäst. Det går inte att jämföra med de lättare klasserna rakt av. De kan träna hårdare, längre, är snabbare, har mer ork av naturliga skäl, har oftast en längre karriär osv. Även i HW inom olympisk brottning och Judo ser många mediokra ut rent tekniskt om man jämför med de lättare klasserna. Det är bara så det är. |
Nej, men han visade att om man är duktig så behöver man inte ens vara nästan en tungviktare för att köra över divisionen. Skulle vilja se typ Robbie Lawler eller Hendricks ta sig an 205 och se hur det går. Antagligen inte så bra.
Klart att tungviktare alltid är sämre än lättare herrar, men min poäng är att bl a Roy Nelson (som iofs är en 170 eller 185'are egentligen) och Nogueira inte ens håller en acceptabel nivå för den viktklassen. Finns bara två riktigt imponerande talanger i divisionen och det är Cain och JDS. Dessa är tillräckligt bra för att mäta sig med lättare atleter. Citat:
Jämför man med JDS och Cain är han inte särskilt atletisk. Däremot har han dat beach-pecs dock. |
Ja, fast ditt argument var att detta på något sätt gör UFC mindre legitimt, eller ett skämt. Vilket är löjligt.
Dessutom så finns det andra aspekter av det hela. Har du märkt hur ofta Cain är skadad, t.ex? Hans stil har sitt pris, medan jag inte tror Roy någonsin har varit skadad. Vem är då bättre, egentligen? Skulle det vara någon annan sport så skulle Cain vara tvungen att sitta på bänken typ 70% av tiden. ;) |
Citat:
Om jag vart t ex ett fotbollfan och tittat på MMA någon gång då och då, och sett Nogueira/Nelson hade jag skrattat. |
Citat:
Du skulle skratta främst därför att du inte vet vad du kollar på och kan bedöma talang rättvist inom mma. Lite som det är idag mao. ;) Jag (och säkert en massa fler) tyckte det var lite smålustigt att Fedor vann så mycket, innan jag var så insatt också. Trots det så är han en stor anledning till att många älskar mma, och varför sporten har växt så snabbt. Återigen, jag tvivlar på att det är ett problem. Var glad för att det inte är samma 3 gubbar som slåss hela tiden, som det var för ett antal år sedan. Vi har den bästa HW divisionen någonsin just nu, även om vissa håller på att bli lite väl gamla. |
Vad är alternativet då, kapa alla som inte håller tillräckligt bra klass? Så står vi med 2-3 killar i tunga klassen.
|
Nu är du bara sur för att jag piskade dig i den förra diskussionen. :thefinger
Vad är det som inte är rättvist? Tycker du ärligt talat att Nelson och Nogueira hör hemma på ett huvudkort i världens största MMA-organisation? För att ge dig en komplimang så är du ganska duktig på att sockra argument.. Citat:
Citat:
|
Piskat mig? Jag gillar inte S&M, så du måste tänka på ngn annan.
Nej, Fedor var plattfotad, lönnfet, liten och han rörde sig klumpigt och inte som en naturlig atlet. Ronda Rousey är en annan sådan som ofta ser klumpig ut när hon rör sig. Apropå Roy så kanske du borde läsa din favorit Jack Slacks senaste: http://fightland.vice.com/blog/when-...pples-nogueira Förresten så har jag alltid tyckt att Nogeira var överskattad. |
Om vi talar legitimitet förresten så är ett mycket större problem UFC:s Abu Dhabi delägare.
|
Citat:
Rörde sig klumpigt och inte som en naturlig atlet?! Värsta jag hört. Sedan hade han ju så klart en ful fysik, men det har ju inte så mycket med saken att göra. Ska läsa igenom artikeln, tackar. Citat:
|
Citat:
Han mötte best of the best på den tiden i pride och vann mot de flesta, dock har tiden sprungit ifrån honom litegrann och han har tagit lite väl mycket skada. |
Citat:
|
Citat:
Dock hade han en bra hake samt bra guard game. Lite svårt att inte att kalla det för en viss form av skicklighet när man kammar hem den mängden vinster han gjorde ;). Nu är två av problemenen att han inte har så bra haka längre och guard är inte riktigt lika hett i mma som det var förr. |
Citat:
Att han var rankad nr 1 vid tiden då Fedor slog honom säger mer om mma vid den tidpunkten. |
Citat:
Skulle han vara bäst idag även om han vore i sin prime? Nej det skulle han inte. Men på den tiden var han inte överskattad för då var han i den absoluta toppen. |
Citat:
Ja, titta på denna graciösa gasell. Titta hur han tar hörnorna som en veritabel Nureyev (eftersom du säkert inte vet vem det är; en världsberömd rysk balettdansör). Abo, killen: http://www.bloodyelbow.com/2014/4/10...-rights-issues |
Citat:
|
Spongs benbryt var tydligen värre än Silvas, "shattered":
http://www.mmafighting.com/2014/4/12...in-at-glory-15 Surt. |
Citat:
Annars rekommenderar jag den :) (dock var det lääääänge sen jag såg den så den kanske inte har åldrats väl sen dess). Men som sagt, hans stil med att äta slag och jaga submissions tror jag inte hade varit lika bra i dagens mma :) |
Citat:
Ärlig talat så vet jag inte vad du syftar på. Han var smidig och koordinerad i buren. Väldigt explosiv, utmärkt uthållighet, bra reflexer. Hur rörde han sig inte som en "naturlig atlet"? :confused: Kongo är ett bättre exempel på en atletisk svart herre tycker du? |
Citat:
|
Citat:
T.ex. här, inte bästa exemplet kanske, men ser stundvis inte särskilt smidig ut eller att han har en bra balans: |
Citat:
Jag gillar också Fedor, faktiskt mer pga att han just ser ut och ibland rör sig som en lönnfet mysfarbror. Gjorde det än mer coolt att han var obesegrad så länge (även om Arona kanske egentligen vann). |
Inte så svårt att hitta sådana klipp med de flesta om man är selektiv. Men nog om det, jag vet inte ens hur vi gick från att prata om dåliga kort till att diskutera hur kobent Fedor är.
Här är en bättre vinkel på Spongs skada: Hört något om hur lång rehabilitering det blir? Och lol på hans ansiktsuttryck. "You've got to be kidding me" |
Marina Shafirs ej kobenta pro-debut:
|
Vad jag undrar är hur bra man kan förebygga ett benbryt. Hur mycket kan man härda smalbenet a la sparka på palmträd osv?
Visserligen så är bensparkar relativt ovanliga inom MT om jag förstått det rätt, kanske just av denna anledning. |
Vad är hennes bas? Hon ser ut att ha ganska bra teknik i slagen också:
Ang benbryt så tror jag inte det går att göra så mycket. Handlar nog mest om att inte få in en "perfekt" träff på motståndarens knä (eller smalben för den delen) där allt momentum hamnar rakt på ditt eget smalben. Härdning är väl mest för smärtans skull? |
Judo. Inte på samma nivå som Ronda, och hon hatade markspelet som judoka. Uppenbarligen så ändrade hon åsikt, fast det syns att det inte är riktigt lika naturligt som för Ronda, och hon har en förlust på grapplers quest för några år sedan.
Nej, härdning kan härda själva benet också, genom att man får mikrofrakturer som när de läks gör benet hårdare. |
lol, r/dogecoin ska sponsra en fighter.
http://www.reddit.com/r/dogecoin/com..._happening_on/ Än så länge så har dem dock bara samlat drygt 60 dollar. ;) |
Citat:
|
|
|
Citat:
|
Åh vad jag vill ner till thailand på camp *cupid* |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Kroppssparkar ger ju även de poäng och är inte heller överdrivet energikrävande (dock öppnar man självklart upp sig mer än vad man gör vid en benspark.). Slänger iväg mängder med huvudsparkar är det väl praktiskt taget ingen som gör :D? |
Bara för att. Varning för eww.
Och denna är ännu värre. Fuck. Och här är en intressant variant; bryter sin motståndares ben med en spark. Kolla på bensparken som träffar höger smalben/vad innan avslutet. |
Sista snubben var nog ett bra exempel på hur man INTE ska sparka om man vill ha hela ben. Nu hade han tur att motståndaren inte hade bättre defensiv.
|
Alla är nog rätt bra exempel på det.
|
Artikel om Alexander Gustafsson i DN. Vet inte om jag läst en klumpigare och mer empatifattig essä.
http://www.dn.se/sport/esk-the-maule...-sin-bakgrund/ |
Citat:
|
Det där var knappt på svenska ens. MMA-journalister uttrycker sig fan bättre.
|
Citat:
|
Citat:
Vad fan läste jag precis??? :s |
Sorglig fakta om Big Nog:
Citat:
Mir är en annan som måste lägga handskarna på hyllan pronto. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
Går det att konkretisera?
Edit: Jag tyckte själv att grundfrågeställningen, att Gustafsson har flera misshandelsdomar i bagaget men att detta inte är något man talar om, var intressant. Såg heller inga stora språkliga fel. |
Men inser att det mesta redan är sagt i intervjun i Expressen. http://www.expressen.se/sport/mma/fa...ag-var-ung-da/
Känns som att Esk sparkar in en öppen dörr. |
Citat:
Det känns halvkvädet eller hur man ska uttrycka sig, han hade något att säga men vågar inte riktigt komma till saken eller om 'storyn' höll mycket sämre än vad han tänkt sig från början. Hursomhelst så finns det ett par intressanta frågor där någonstans. |
Domarna är ingen rolig läsning.
|
Cyborg, gå o göm dig.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...23524687_n.jpg |
Kul att Wand ser ut som flickvännen i bilden.
|
Jisses vilket monster :D
|
Skapliga mängder steroider som byggt den kroppen.
|
Hon had nog hyffsade gener för byggning oavsett. Hon var rätt kraftig och hade en Jay Leno haka innan hon blev biff. Rätt hygglig grappler också:
|
Gifsamling av svep/transitions/trips.
http://m.imgur.com/a/qpt45 |
Läste precis att hon är mellan 6"2-5 och 250 lbs. WTF, större än JDS och Cain?
Samma röst som Cyborg också: |
OMG, kille med smink !
|
Haha vafan? Fast jag tycker ändå att hon ser mer kvinnlig ut än Cyborg i ansiktet.
|
Citat:
|
Citat:
|
Monstret in action (9 minuter in):
http://www.mma-core.com/videos/tv/TU...art_2/10067365 |
Fucking lol. Gabi smash.
|
Saaatan tänk att få den i huvudet :Virro
|
Lite lustigt att varken GSP eller TJ verkar ha orkat bemästra hans rundsparkar. ;)
Det kanske tar några år, men ändå. TJ verkar lära sig rätt snabbt, och GSP har ju OCD. |
Ptja, man får ju inte glömma bort att Rogan är en gammal TKD champ med rätt bra meriter, rätt grymt att dominera mellan och tungvikten medans man är lightweight.
Nu är visserligen GSP en grym talang, men han har redan vant sig vid vissa mönster hur han rör höften när han sparkar, så är troligen svårt för honom att programera om mönstret helt enkelt. Rogans spark är fenomenal, och bör så vara med tanke på hans bakgrund. Massachusetts full contact Tae Kwon Do champion four consecutive years. By the age of 19, Rogan won the US Open Tae Kwon Do Championship and as lightweight champion went on to beat both the middle and heavyweight title-holders to obtain the Grand Championship. |
Äsch, några tusen repetitioner och saken är biff. :D
|
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:43. |
|