Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Kaboffastar 2009-09-20 03:45

Citat:

Ursprungligen postat av sz0 (Inlägg 3883224)
Har inte Paulo ovanligt djup röst ikväll?

Dy skämtar på mej?

Kwon 2009-09-20 03:46

Är ju Ian och Omar som kommenterar nu.

Paolo håller väl på med matprogrammet Prima Paolo eller liknande.

sz0 2009-09-20 03:48

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3883226)
Dy skämtar på mej?

ja :)

Kaboffastar 2009-09-20 03:51

Citat:

Ursprungligen postat av sz0 (Inlägg 3883230)
ja :)

Skönt att höra =)

gogogo Kampmann nu!

Kaboffastar 2009-09-20 03:58

Yve Lavigne bryter varannan match för sent/för tidigt.. gör tabbar varje gala. när ska han ryka egentligen?

Degpekka 2009-09-20 05:11

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!

Salus 2009-09-20 05:29

hmms, rätt dålig gala tycker jag.

Gick lite som förväntat. Main event var en besvikelse dock, inte utgången kanske, men det blev aldrig det krig jag hoppats på :)

Kwon 2009-09-20 05:29

"The Old Vitor" (Vitor från förr) is back!

Crocop is just Old.

CroCop 2009-09-20 11:03

Så trist att inte Cro Cop är i sin gamla form. Då hade han ätit upp den där fjantbrassen. Cro Cop är ändå kungen!

Kabuto 2009-09-20 11:28

Ganska tråkig gala :/

-squat- 2009-09-20 12:58

Crocop bör nog gå ner en viktklass.

Yes 2009-09-20 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3883481)

Mmm, och det var riktigt tråkigt att se Cro Cop så dålig. Han ser bara gammal och trött ut nu, han har ju inte ens kvar sin badass staredown...

Fight Night galan som gick tidigare var dock desto bättre. Där snackar vi bra matcher.

Nitrometan 2009-09-21 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3883222)
kan folk fatta att PAOLO INTE KOMMENTERAR OCH HAR INTE GJORT DET DE SENASTE 4 EVENTEN.

Nej. Folk kommer aldrig att fatta.

Du kan skrika "snitta han då, Paolo!" som i Stockholmsnatt - folk kommer ändå inte att fatta.

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3883227)
Paolo håller väl på med matprogrammet Prima Paolo eller liknande.

Primadonna Paolo heter det väl?

Vitor kunde tydligen fortfarande.

Yes 2009-09-21 13:32

Verkar som Crocop tänker lägga vantarna på hyllan nu. Inte så förvånande kanske, med tanke på hur han sett ut den senaste tiden. Från MMAmania:

"Maybe the ones who have said that I’m done are right. Obviously, I can’t break my mental block in the Octagon. Besides, I’ve been training like a spartan for 20 years now — my body is worn out. The years caught up to me, I’ve been worn out…. [Junior dos Santos] won that fight and would have won it by decision. Simply put, he is younger, more hungry, more aggressive. He wanted to win a lot more…. The mat was slippery like glass. I almost fell down trying to do the left high kick. But I’m not looking for an alibi. This was not the performance the public would pay for. I don’t feel the hunger anymore. I started playing it safe, I’m not ready to take risks. I would like to thank everybody that supported me and stood by me and everyone who helped me to prepare for this fight. I’ve been living a military life for 20 years now. Getting up at 6 a.m. and having physically challenging task up to 8 p.m. I want a normal life. I’m entering a cage and thinking about fishing in Privlaka. You can’t win that way. Maybe I should’ve quit after I won the open weight grand prix.”

spoon 2009-09-21 15:31

Hylla dom som hyllas bör! Snygg post Yes :thumbup:

Pirko 2009-09-21 15:38

Fan vad jag älskar Cro Cop. Han har alltid varit en favorit i mina ögon. Nu tycker jag dock han kan lägga ner. Finns inget värre än när en legend börjar tappa och vägrar ge upp.

Big up for Cro Cop!

sz0 2009-09-21 18:26

Tycker dock han är coolare som gjorde ett sista försök, hellre det än att bara ha slutat faktiskt.

Kwon 2009-09-21 18:52

CC will always be a legend!

Yes 2009-09-21 19:03

Jag bryr mig inte om vissa väljer att fortsätta efter sin prime, när de börjar bli gamla etc. Det är deras val och de gör det förhoppningsvis för att det själva vill, inte för vad andra ska tycka om saken. Har man däremot tröttnat och inte vill fortsätta längre är det ju en bra idé att lägga av, istället för att gå upp i ringen och bli misshandlad varje match.

Så, Crocop gör rätt i att sluta. Han har dessutom en rätt jäkla bra karriär bakom sig, och att han går i pension gör inte Mr. Left-high-kick mindre grym.

krellik 2009-09-21 19:52

Att Ali var en slagpåse ett antal år i slutet av hans karriär gör inte hans insatser i sin "prime" mindre värda. Alla atleter måste naturligtvis bedömas efter de insatser de gjorde när de var på sin topp.

Kryss 2009-09-21 19:52

Lite sorgligt känns det ändå att se en sådan stor människa bli nedplockad på det viset, matchen mot overeem var dock snäppet värre.

Men fin post Yes, jag håller absolut med :)

Kwon 2009-09-21 20:03

Det var riktigt Heartbreaking att se CC mot Junior, så även mot Overeem, Kongo och vid Gonzaga-knocken slet jag nästan mitt hår, men CC kommer alltid vara en legend för mig.

dared 2009-09-21 20:15

Håller med i mångt och mycket, CC är en gammal favorit.

Dock så känns det trist att han går ut och kör en match där han knappt försöker. Hade varit en sak om han gled ut gav det mesta han hade kvar, bara att motståndarn var yngre/snabbare/bättre. Nu gjorde han ju ingenting, och sluta matchen på verbal submission dessutom. Dessutom lite trist att efter XX-år? MMA bara ha left high-kick och vänsterslag utan combo som vapen. Skulle gärna sett lite mer utveckling.

Men men, inget snack om att han är en legend!

Kwon 2009-09-21 20:23

Men vafan, han har ju slagserier o combos när skallen är rätt, men känner man sig gammal, vill inte, cannot committ, tycker golvet är för halt för att göra något, backtrackar utan att göra något, tänker på fiske i buren så går det inte.

dared 2009-09-21 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3886026)
Men vafan, han har ju slagserier o combos när skallen är rätt, men känner man sig gammal, vill inte, cannot committ, tycker golvet är för halt för att göra något, backtrackar utan att göra något, tänker på fiske i buren så går det inte.

Absolut, jag står fortfarande fast vid min poäng dock.

eternallord 2009-09-21 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3883481)

Fullkomligt usel gala till och med. Somnade nästan...

Ultimate fight night några dagar innan var bra mycket bättre

Kwon 2009-09-21 21:49

Machida VS Shogun blir dock bra.

eternallord 2009-09-21 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3886312)

Ja den ser helt ok ut. Men sen ser 105an rätt dålig ut igen, mest som en förbipassage till 106an då äntligen Lesnar ska sättas på prov igen (go Carwin!), plus att vi får se både Nog och Ortiz fightas på samma event.

ManuelIT 2009-09-21 22:14

Varför är folk så hypade inför shogun vs lyoto? Shogun fick ju slita som ett djur mot en gammal Coleman och nita en avdankad Chuck. Lyoto har fan varit cp bra rakt igenom. Är det inte rätt uppenbart vem som tar det?

ossie 2009-09-21 22:35

Blir det ingen UFC 104? är det för att jappsarna inte gillar nr 4?

tejpis 2009-09-21 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3886312)

Satt precis och kollade lite gamla matcher med Shogun. Fan vad han är bra när han är på topp. Hoppas han mosar Machida (även om jag gillar honom med).

tejpis 2009-09-21 22:51

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3886353)
Varför är folk så hypade inför shogun vs lyoto? Shogun fick ju slita som ett djur mot en gammal Coleman och nita en avdankad Chuck. Lyoto har fan varit cp bra rakt igenom. Är det inte rätt uppenbart vem som tar det?

Han hade väl lite mentalt blockage efter förlusten mot Forrest. Det är kul att se hur han domderar ringen i andra matcher dock! *cupid*

Salus 2009-09-21 23:14

Citat:

Kan bara hålla med, Lyoto är tokstor favorit.

Fast det är fighting, allt kan hända. Fråga Maia ang det :D

dared 2009-09-22 09:43

Jag tyckte faktiskt inte förra galan var speciellt dålig, även om t.ex CC-fighten drog ner det lite osv.

Sen ser jag fram emot 105:an som fan! Gustavsson ska ju köra och det tycker jag slår större än många fighter, speciellt när den verkar jävligt bra matchad.

Lyoto-Shogun blir rätt kul då Shogun är en riktig favorit och Lyoto är ruggigt grym och verkar anpassa sin stil lite då och då. Kan bli intressant. Shogun har dock hela 4,2 eller något i odds, det är riktigt högt som titelfight, och ändå är jag riktigt tveksam och betta.

dared 2009-09-22 09:51

Citat:

Det är faktiskt hyffsad uppenbart då jag inte vågar betta till 4,2 ens för Shogun. MEN man vet aldrig vilken form Shogun kommer in i. Jag drar personligen inte väldigt stora växlar från ex Coleman-fighten. Han har varit skadad flera gånger och verkade ha tränat hyffsat sporadiskt om man jämför med motståndarna i toppen.

Nu verkar han flyttat träningen till bra gym i Sao Paolo med riktigt seriösa förberedelser osv. Han har imo all potential i världen att komma tillbaka och bli champ. Han var bäst i världen vid vad 23år?

Dock tror jag det tar ett tag, han blev inslängd lite för tidigt i titelmatch tror jag tyvärr. Speciellt när Lyoto har bältet, hade varit en helt annan femma med Rashad/Forest/Rampage som champ......

hahavaffan 2009-09-22 10:10

Citat:

Ursprungligen postat av tejpis (Inlägg 3886413)
Satt precis och kollade lite gamla matcher med Shogun. Fan vad han är bra när han är på topp. Hoppas han mosar Machida (även om jag gillar honom med).

Det kommer aldrig hända. Citera mig gärna efter matchen :D

tejpis 2009-09-22 10:44

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 3886825)

För några år sen var Shogun mitt val att ta Fedor. Som han såg ut mot Chuck Lidell sist gör mig hoppfull att han är tillbaka på den nivån igen... Synd bara att man inte får sparka på liggande motståndare i oktagonen.
:kickass:

(Machida har tyvärr vart ruskigt övertygande så här långt)

Kwon 2009-09-22 18:31

Citat:

Just därför det blir en bra och fartfylld match.
Om Shogun är ON så kan det dessutom bli en spännande match, men alla "vet" ju vem som vinner.

Tonto 2009-09-24 10:46

Kan Rampage sluta coacha så jävla dåligt. Börjar gå mig på nerverna ordentligt.

Big country nelson mot Kimbo nästa vecka kommer braka ordentligt, cant wait!

Ni som följer Danas videobloggar kanske kommer ihåg hur Rampage tjafsade utanför TUF gymmet med en stor bald white guy om catchweight för dom skulle mötas. Jag antar efter promon för next weeks episode att det va mcsweeney han tjafsa med. lite småroligt sådär.

spoon 2009-09-24 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av tejpis (Inlägg 3886868)

(Machida har tyvärr vart ruskigt övertygande så här långt)

Tyvärr? Jag gillar när den som håller bältet är duktig och klarar att behålla det längre än ett par matcher. Blir mer status i bältet då tycker jag.

j2b 2009-09-24 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3891070)
Kan Rampage sluta coacha så jävla dåligt. Börjar gå mig på nerverna ordentligt.

Big country nelson mot Kimbo nästa vecka kommer braka ordentligt, cant wait!

Ni som följer Danas videobloggar kanske kommer ihåg hur Rampage tjafsade utanför TUF gymmet med en stor bald white guy om catchweight för dom skulle mötas. Jag antar efter promon för next weeks episode att det va mcsweeney han tjafsa med. lite småroligt sådär.

det va med mike van arsdale tror jag, det handlade om att rampages kollega som jag tappat namnet på nu(han med skägg och förkärlek till pungslag) skulle möta van arsdale..

kaer 2009-09-25 09:12

SÅg TuF 10 igår, fan vad dålig kondition de har, de orkade ju inte ens 1 rond. Det är patetiskt att komma dig och vara i så dålig form. Man VET ju att man ska gå match relativt snart.
Är det här det bästa usa kan skaka fram?

Så jävla dålig coaching av Rampage med, känns ju som han sabbar för folk med flit nästan :-(

Nitrometan 2009-09-25 09:16

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 3892686)
SÅg TuF 10 igår, fan vad dålig kondition de har, de orkade ju inte ens 1 rond. Det är patetiskt att komma dig och vara i så dålig form. Man VET ju att man ska gå match relativt snart.

Tror inte det är det bästa USA har.

Många tungviktare har offrat kondisen för att lägga på sig vikt. Det märks.

Verbatim 2009-09-25 10:16

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 3892686)

Så jävla dålig coaching av Rampage med, känns ju som han sabbar för folk med flit nästan :-(

Jo, första 90 sekunderna så såg matchen ut att ha potentiall, men sedan stog dom ju fasen bara på varsin sida och flåsade.

Rampage är förövrigt verkligen så dum som han alltid har framstått, alla tvivel är nu undanröjda, riktigt dum jävel.

eternallord 2009-09-25 14:47

Att den store killens (wes?) hade kass kondis var väl ingen direkt överraskningen, men den lille har ju redan 7 professionella MMA-matcher under bältet och hade väl även fightats massor som thai-boxare tidigare. Hur kan man ha så jävla dålig kondition då?

Konvex 2009-09-25 14:57

Det är väl det som är risken med att göra en säsong med bara hws, att det blir en massa tråkiga trötta flås matcher.

ahl- 2009-09-25 22:53

adis 2009-09-27 12:15

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 3886825)

Om du är så säker så är det väll bara att samla ihop / låna så mycket pengar du kan och satsa på Machida, så blir du förmodligen ett par 10 tusen rikare.

dared 2009-09-27 13:07

Jag betta faktiskt lite på Shogun för 4,6 ggr pengarna. Nu är det lite jobbigt att vänta en månad.

ahl- 2009-09-27 13:47

mr ruhl 2009-09-27 15:26

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 3896392)

ja herregud vilket program, det visar ju bara ännu mer vilken idiot kimbo är som ställer upp på sån skit..

Pdaddy 2009-09-27 17:47

stackars jävlar !! Kimbo kommer å gör en lårkaka :D

Pd

Verbatim 2009-09-27 17:49

Googla vidare på vad det är för något, så upptäcker ni rätt snabbt att det är intott för porr, han är med på porrsidor.

Kabuto 2009-09-27 23:20

Citat:

Ursprungligen postat av mr ruhl (Inlägg 3896521)
ja herregud vilket program, det visar ju bara ännu mer vilken idiot kimbo är som ställer upp på sån skit..

Varför tycker du så?

Har ni aldrig tittat på inthevip? Tror att han var anställd livvakt åt de gänget förr i tiden..

krellik 2009-09-28 17:36

Japp Kimbo har redan från början kopplingar till porr, filmerna som Kimbo blev känd på när han fightades på bakgårdar är så vitt jag vet filmade av de som gör porren på en massa internet sidor, producenten till denna porr är med och snurrar i filmerna och jag misstänker att han hade ett finger med i att de där fighterna arrangerades. Tydligen finns det en marknad i USA av underground beting där man tar några mer eller mindre duktiga fighters får fighta i mma liknande historier och där folk får betala för nöjet att över nätet live spela på dessa matcher. Det är inget långt tankehopp att tänka sig att folk som producerar internet porr även smidigt har resurserna att arrangerar sådant och det är inte heller något gigantiskt tankehopp att tänka sig att Kimbo kan ha deltagit i en del såna fighter. Man kan även se Kimbo agera livvakt i en hel del porrfilmer från detta företag.

Frågan är om denna porrfilmsproducent fortfarande agerar manager till Kimbo?

krellik 2009-09-28 17:41

Sen i och med Umeå rånet och helikopter rånet så undrar jag vad som försigår på en viss grappling och mma klubb....? Vad i helvete liksom...

En annan sak som får mig att fundera är att i både England och Sverige så har några av de mest spektakulära rånen i modern tid begåtts av folk med kopplingar till mma världen, i USA där sporten har en längre historia så kan jag inte minnas några liknande högprofil brott med koppling till mma?
Är det något speciellt i Europeisk kultur som gör att kopplingen från mma blir tydligare till en viss livsstil med snabba cash och kriminalitet eller missar jag någon faktor här?

Nitrometan 2009-09-29 09:51

Sherdog presenterar en egen världsranking i de olika viktklasserna: http://www.sherdog.com/news/articles...rankings-19884

Simon. 2009-09-29 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 3898394)
Sen i och med Umeå rånet och helikopter rånet så undrar jag vad som försigår på en viss grappling och mma klubb....? Vad i helvete liksom...

En annan sak som får mig att fundera är att i både England och Sverige så har några av de mest spektakulära rånen i modern tid begåtts av folk med kopplingar till mma världen, i USA där sporten har en längre historia så kan jag inte minnas några liknande högprofil brott med koppling till mma?
Är det något speciellt i Europeisk kultur som gör att kopplingen från mma blir tydligare till en viss livsstil med snabba cash och kriminalitet eller missar jag någon faktor här?

Nja, skulle tro att kopplingen mellan boxning och brott är högre än mma och brott. Generellt sett är det väl bara så att kampsporter har fler utövare med "jobbig uppväxt" än t.ex tennisspelare eller golfare...

Håller med om att den mma-klubben du menar verkar ha onormalt hög frekvens av rånare.

krellik 2009-09-29 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3899484)
Sherdog presenterar en egen världsranking i de olika viktklasserna: http://www.sherdog.com/news/articles...rankings-19884

Skandal att inte Hansen är rankad i LW... Inte ens inaktivitet kan förklara att han inte ens nämns som tilltänkt fighter. Han är väll trots allt bälteshållare i Dreams LW klass (om jag inte har fel) och relativt nyligen besegrat den som är 2a på listan samt gick en tight fight och fick en knapp förlust mot 3an...

krellik 2009-09-29 16:05

Citat:

Ursprungligen postat av Simon. (Inlägg 3899514)
Nja, skulle tro att kopplingen mellan boxning och brott är högre än mma och brott. Generellt sett är det väl bara så att kampsporter har fler utövare med "jobbig uppväxt" än t.ex tennisspelare eller golfare...

Jo möjligt fast ska jag vara ärlig kan jag inte minnas att jag sett såna här högprofil rån som Umeå, helikopter rånet och Securitas rånet i England som mma fighterna Paul Allen och Lee Murray var med i, kan jag då inte minnas att jag hört om boxare med lika hög profil som skulle ha gjort lika spektakulära rån?

Kan ju bara vara förstås att jag inte följer boxning lika noga som jag följer MMA...?

Konvex 2009-09-29 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 3900039)
Skandal att inte Hansen är rankad i LW... Inte ens inaktivitet kan förklara att han inte ens nämns som tilltänkt fighter. Han är väll trots allt bälteshållare i Dreams LW klass (om jag inte har fel) och relativt nyligen besegrat den som är 2a på listan samt gick en tight fight och fick en knapp förlust mot 3an...

Om man inte slagits på 12 månader försvinner man automatiskt från deras ranking, kommer inte ihåg vad han var förut med top 5 var det iaf.

Nitrometan 2009-09-29 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 3900107)
Om man inte slagits på 12 månader försvinner man automatiskt från deras ranking, kommer inte ihåg vad han var förut med top 5 var det iaf.

Okej. Jag undrade lite.

Han är ju fortfarande "bälteshållare".

krellik 2009-09-29 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 3900107)

Ok bra då behöver jag inte vara arg på det längre då för då lär han väll komma upp på listan igen efter Aoki matchen...

mattilainen 2009-09-29 20:33

vet inte om ni har sett denna serie men jag tipsar om den iaf.

bully beatdown. Dom letar upp folk som vill få sina mobbare att gå in i ringen med en mma fighter och erbjuder dom 10 000 dollar. Varje klappning så förlorar dom 1000 dollar och det går till killen/killarna som blev mobbade av honom. Efter 3 minuter så börjar dom sparras och klarar dom ytterligare 3 minuter så får dom 5000 dollar, blir dom knockade eller ger upp så får killarna allt. Riktigt underhållande program och man ser hur många som säger "Jag ska slå ner killen direkt" och så går dom in och blir totalt utklassade av mma fighters. Roligt

Christyle 2009-09-29 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av mattilainen (Inlägg 3900667)

bully beatdown. Dom letar upp folk som vill få sina mobbare att gå in i ringen med en mma fighter och erbjuder dom 10 000 dollar. Varje klappning så förlorar dom 1000 dollar och det går till killen/killarna som blev mobbade av honom. Efter 3 minuter så börjar dom sparras och klarar dom ytterligare 3 minuter så får dom 5000 dollar, blir dom knockade eller ger upp så får killarna allt. Riktigt underhållande program och man ser hur många som säger "Jag ska slå ner killen direkt" och så går dom in och blir totalt utklassade av mma fighters. Roligt

haha låter som en suverän serie:D

Yes 2009-09-29 21:20

Citat:

Såg ett avsnitt men nån stor tjockis som fick leka lite med Andrei Arlowski. Sjukt kul men jag undrar om han ens överlevt om det varit en riktig match utan skydd och mjuka vantar. :D

Jorpa 2009-09-29 21:25

va???? länka till de klippen! jag vill se!

ManuelIT 2009-09-29 21:43

youtuba "bully beatdown"

Salus 2009-09-29 21:44

finns ett gäng på tuben..

young_george 2009-09-29 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 3900052)
Jo möjligt fast ska jag vara ärlig kan jag inte minnas att jag sett såna här högprofil rån som Umeå, helikopter rånet och Securitas rånet i England som mma fighterna Paul Allen och Lee Murray var med i, kan jag då inte minnas att jag hört om boxare med lika hög profil som skulle ha gjort lika spektakulära rån?

Kan ju bara vara förstås att jag inte följer boxning lika noga som jag följer MMA...?

Lika spektakulära rån håller jag med om, men frekvensen kriminalitet bland kända boxare överskrider nog alla andra sporter.

hahavaffan 2009-09-29 22:12

http://www.kfight.net/Fight-Shows/MM...e-&-After-Pics

Kolla hela listan, men speciellt de två sista :D

Yes 2009-09-29 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 3900964)
http://www.kfight.net/Fight-Shows/MM...e-&-After-Pics

Kolla hela listan, men speciellt de två sista :D

lål! :D

young_george 2009-09-29 22:32

Citat:

Kanske är jag internetskadad, men hela grejen verkar ju fake.

hahavaffan 2009-09-29 22:34

All sån smörja som MTV pumpar ur sig är skriptat skit.

young_george 2009-09-29 22:47

Verkar mer än bara skriptat. Aja, det kom ju inte som en överraskning precis.

http://www.mmatko.com/bully-beatdown...part-of-bully/

Nitrometan 2009-09-30 07:37

Nu är K1-finalen lottad.

http://www.fightermag.se/nyheter/200...finalen-lottad

Andreas Bruzelius på Fightermag skriver:
Citat:

Första matchningen ställer åter Badr Hari mot Ruslan Karaev. De har knockat varandra i två tidigare möten, vilket lägger upp för en lovande rubber match.

Nästa kvartsfinal satte Ewerton Teixeira mot turneringens kanske minst önskade motståndare just nu, Alistair Overeem. Brasilianske karatekan Teixeira hävdade dock att det var precis den fighten han helst ville ha.

I den minst inspirerande matchningen, kom Semmy Schilt att välja Jerome Le Banner som motståndare. Igen. Fransmannen har förlorat det mötet en gång per år sedan 2006, och aldrig vunnit.

Avslutningsvis hamnade Remy Bonjasky på den sista platsen tillsammans med landsmannen Errol Zimmerman. Det blir första gången de möts.
Holland är bra representerat.

Lol @ Semmy Schilt mot LeBanner.

mattilainen 2009-09-30 10:38

Även om det är skriptat så är det en riktigt underhållande serie, oavsett. Kul att se hur en normal streetfighter klarar sig mot en som tränat mma. Det är det intressanta, inte om sagan om mobbningen är sann eller inte.

kaer 2009-09-30 11:34

Såg ett par avsnitt av bully beatdown när det kom, fy fan vad dåligt det är.
Jag skulle inte kalla mobbarna streetfighters heller, iofs var det väl mer eller mindre fake rakt igenom.

dared 2009-09-30 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 3901607)
Såg ett par avsnitt av bully beatdown när det kom, fy fan vad dåligt det är.
Jag skulle inte kalla mobbarna streetfighters heller, iofs var det väl mer eller mindre fake rakt igenom.

Ja det är självklart uppgjort, dessutom väldigt störig MTV-produktion. Absolut tummen ner.

kaer 2009-10-01 13:18

Apropå miller =)
http://www.youtube.com/v/QfpkLpz30Ac

Nitrometan 2009-10-01 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 3903633)
Apropå miller =)

:laugh:

Hahaha.

ahl- 2009-10-01 13:42

Har inte sett senaste TUF än så jag har inte läst något i tråden.

Här är en av nackdelarna att jobba tillsammans med MMA-killar. Blir de förbannade så har man inte mycket att sätta emot. :D

Sebbe_H 2009-10-01 13:46

Lite synd att kimbo förlorade, menmen, tror att marcus åker ut och kimbo kommer tillbaka, nu är han ju danas litte snuttegull.

Nitrometan 2009-10-01 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3903694)
Lite synd att kimbo förlorade.

Vad hade du trott? Han mötte ju en snubbe som faktiskt kan slåss.

Sebbe_H 2009-10-01 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3903696)
Vad hade du trott? Han mötte ju en snubbe som faktiskt kan slåss.

Om fetisen kan slåss kan ju diskuteras, han låste fast hans armar och klappade kimbo på huvet. Lite fjantig seger.

Tonto 2009-10-01 14:27

Roy är ett skämt som aldrig kommer få gå stora matcher. Han är allt Dana hatar. Det handlar om underhållning, inte räkna örfilarna du ger kimbo så domaren ska bryta.

Som sagt ovan så kmr kimbo garanterat in igen på något vänster.

Tjuckot 2009-10-01 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3903694)
Lite synd att kimbo förlorade, menmen, tror att marcus åker ut och kimbo kommer tillbaka, nu är han ju danas litte snuttegull.

Kunde du inte satt en spoilervarning på den? =/

Nitrometan 2009-10-01 16:10

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3903738)

Ja, han kommer säkert tillbaka som wild card eller nåt.

Sebbe_H 2009-10-01 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av Tjuckot (Inlägg 3903871)
Kunde du inte satt en spoilervarning på den? =/

Nej, kollar man in här när det varit ett event/serie så får man skylla sig själv.

Verbatim 2009-10-01 18:04

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka om Big Country, han är ju ingen fighter såsom att han svingar vilt, å andra sidan så använder han reglerna och begränsningarna i systemet väldigt intelligent och klipskt, och det är svårt att inte tycka om det.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka, men jag ogillar han inte.

Det är ju rätt underhållande att se han sätta motståndarn i en sådan totalt försvarslös situation också. Vilket ju onekligen har att göra med Kimbos nivå, men oavsett, kul att se.

Timmi 2009-10-01 18:13

Själv tycker jag det var långt ifrån kul att se 120kg fetto lägga sig pladask och klappa Kimbo på huvudet.

Men å andra sidan har jag väldigt svårt för markbaserade kamper överhuvudtaget men i de flesta markmatcher kan jag i alla fall sitta och vara imponerad av hur bra form de är i...

Simon. 2009-10-01 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3904117)
Nej, kollar man in här när det varit ett event/serie så får man skylla sig själv.

Hmm, du spoilade för mig också, skall jag banna honom Tjuckot?

Aja, jag för skylla mig själv, men har jag har nu lagt till en varning i trådtiteln.

psirus 2009-10-01 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3903738)
Roy är ett skämt som aldrig kommer få gå stora matcher. Han är allt Dana hatar. Det handlar om underhållning, inte räkna örfilarna du ger kimbo så domaren ska bryta.

Jag skulle inte påstå att det handlar om underhållning i UFC. Är du itne ett jätte namn och förlorar två matcher så spelar det ingen roll hur mycket du underhåller. Du får ingen kontrakt ändå. Vinner du matcher på ett tråkigt sätt så klättrar du i rakningen ändå.

I UFC handlar det först och främst om att vinna, i Japan ser det annorlunda ut, där handlar det om underhållning.

selmir 2009-10-01 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 3904248)
Jag skulle inte påstå att det handlar om underhållning i UFC. Är du itne ett jätte namn och förlorar två matcher så spelar det ingen roll hur mycket du underhåller. Du får ingen kontrakt ändå. Vinner du matcher på ett tråkigt sätt så klättrar du i rakningen ändå.

I UFC handlar det först och främst om att vinna, i Japan ser det annorlunda ut, där handlar det om underhållning.

Hmm har du sett de senaste UFC galorna ? Brock får titelmatch dirket , CroCop som förlorar (allt) i UFC får matchter samma med Randy. För det är pengar (=underhållning) som gäller. Du har rätt när det gäller helt okända nykommlingar där gäller det att vinna annars är du ute , men är du ett känt namn då kan du förlora och vara kvar i toppen! Skulle vara kul med ett "äkta" rankning system där man verkligen ser hur alla ligger till :thumbup:

Sebbe_H 2009-10-01 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av Simon. (Inlägg 3904208)

Aja, jag för skylla mig själv, men har jag har nu lagt till en varning i trådtiteln.

Banna för att prata om ett event som redan har hänt?

Man kan ju lista ut med lilltån att sånna saker kommer att diskuteras.

Bra med trådtiteln dock.

psirus 2009-10-01 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av selmir (Inlägg 3904274)
Hmm har du sett de senaste UFC galorna ? Brock får titelmatch dirket , CroCop som förlorar (allt) i UFC får matchter samma med Randy. För det är pengar (=underhållning) som gäller. Du har rätt när det gäller helt okända nykommlingar där gäller det att vinna annars är du ute , men är du ett känt namn då kan du förlora och vara kvar i toppen! Skulle vara kul med ett "äkta" rankning system där man verkligen ser hur alla ligger till :thumbup:

Jo då jag har följt ufc i 10 år och sett alla galor på den tiden.

Jag skrev ju det, om du inte är något jättestort namn, Crocop och Randy är jättestora namn. De kan alltså förlora och fortfarande få matcher. Brock fick titelmatch för att han är ett stort namn i USA och skapade en hype, inte för att han var underhållande i första hand.

Sen är väl pengar knappast samma sak som underhållning.

Simon. 2009-10-01 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3904296)
Banna för att prata om ett event som redan har hänt?

Man kan ju lista ut med lilltån att sånna saker kommer att diskuteras.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm

Tjuckot 2009-10-01 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av Simon. (Inlägg 3904208)

Ban, ban! Haha, nej då ;) Men det är lite tråkigt, alla sitter inte på epguides.com och har råkoll på när avsnitten släpps. Och när det står på första raden så blir man ju lite emo. Lite kan man ju tänka genom sina inlägg, kan jag tycka. Speciellt när det var den matchen som nog de flesta sett fram emot.

Sebbe_H 2009-10-01 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av Tjuckot (Inlägg 3904460)
Ban, ban! Haha, nej då ;) Men det är lite tråkigt, alla sitter inte på epguides.com och har råkoll på när avsnitten släpps. Och när det står på första raden så blir man ju lite emo. Lite kan man ju tänka genom sina inlägg, kan jag tycka. Speciellt när det var den matchen som nog de flesta sett fram emot.

Har man sett fram emot matchen så vet man förmodligen när den går.

Nu är topic ändrat så nu vet man att man inte ska gå in här när matcherna har vart.

ahl- 2009-10-01 22:08

aeh, det här med spoilers.. håller med sebbe.
Jag skrev ett inlägg på förra sidan utan att läsa igenom tråden för jag hade inte sett det då (senaste TUF-avsnittet). Jag antog att det hade skrivits en del om det, vilket det inte hade då såklart.

Kimbo kommer antingen in i serien igen för att någon skadar sig eller så kommer han utvecklas i TUF och sen få gå en stor-match i ett event senare. Han drar publik och det är det allt handlar om.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:13.