![]() |
Citat:
|
Är ju Ian och Omar som kommenterar nu.
Paolo håller väl på med matprogrammet Prima Paolo eller liknande. |
Citat:
|
Citat:
Skönt att höra =) gogogo Kampmann nu! |
Yve Lavigne bryter varannan match för sent/för tidigt.. gör tabbar varje gala. när ska han ryka egentligen?
|
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!
|
hmms, rätt dålig gala tycker jag.
Gick lite som förväntat. Main event var en besvikelse dock, inte utgången kanske, men det blev aldrig det krig jag hoppats på :) |
"The Old Vitor" (Vitor från förr) is back!
Crocop is just Old. |
Så trist att inte Cro Cop är i sin gamla form. Då hade han ätit upp den där fjantbrassen. Cro Cop är ändå kungen!
|
Ganska tråkig gala :/
|
Crocop bör nog gå ner en viktklass.
|
Citat:
Fight Night galan som gick tidigare var dock desto bättre. Där snackar vi bra matcher. |
Citat:
Du kan skrika "snitta han då, Paolo!" som i Stockholmsnatt - folk kommer ändå inte att fatta. Citat:
Vitor kunde tydligen fortfarande. |
Verkar som Crocop tänker lägga vantarna på hyllan nu. Inte så förvånande kanske, med tanke på hur han sett ut den senaste tiden. Från MMAmania:
"Maybe the ones who have said that I’m done are right. Obviously, I can’t break my mental block in the Octagon. Besides, I’ve been training like a spartan for 20 years now — my body is worn out. The years caught up to me, I’ve been worn out…. [Junior dos Santos] won that fight and would have won it by decision. Simply put, he is younger, more hungry, more aggressive. He wanted to win a lot more…. The mat was slippery like glass. I almost fell down trying to do the left high kick. But I’m not looking for an alibi. This was not the performance the public would pay for. I don’t feel the hunger anymore. I started playing it safe, I’m not ready to take risks. I would like to thank everybody that supported me and stood by me and everyone who helped me to prepare for this fight. I’ve been living a military life for 20 years now. Getting up at 6 a.m. and having physically challenging task up to 8 p.m. I want a normal life. I’m entering a cage and thinking about fishing in Privlaka. You can’t win that way. Maybe I should’ve quit after I won the open weight grand prix.” |
Hylla dom som hyllas bör! Snygg post Yes :thumbup:
|
Fan vad jag älskar Cro Cop. Han har alltid varit en favorit i mina ögon. Nu tycker jag dock han kan lägga ner. Finns inget värre än när en legend börjar tappa och vägrar ge upp.
Big up for Cro Cop! |
Tycker dock han är coolare som gjorde ett sista försök, hellre det än att bara ha slutat faktiskt.
|
CC will always be a legend!
|
Jag bryr mig inte om vissa väljer att fortsätta efter sin prime, när de börjar bli gamla etc. Det är deras val och de gör det förhoppningsvis för att det själva vill, inte för vad andra ska tycka om saken. Har man däremot tröttnat och inte vill fortsätta längre är det ju en bra idé att lägga av, istället för att gå upp i ringen och bli misshandlad varje match.
Så, Crocop gör rätt i att sluta. Han har dessutom en rätt jäkla bra karriär bakom sig, och att han går i pension gör inte Mr. Left-high-kick mindre grym. |
Att Ali var en slagpåse ett antal år i slutet av hans karriär gör inte hans insatser i sin "prime" mindre värda. Alla atleter måste naturligtvis bedömas efter de insatser de gjorde när de var på sin topp.
|
Lite sorgligt känns det ändå att se en sådan stor människa bli nedplockad på det viset, matchen mot overeem var dock snäppet värre.
Men fin post Yes, jag håller absolut med :) |
Det var riktigt Heartbreaking att se CC mot Junior, så även mot Overeem, Kongo och vid Gonzaga-knocken slet jag nästan mitt hår, men CC kommer alltid vara en legend för mig.
|
Håller med i mångt och mycket, CC är en gammal favorit.
Dock så känns det trist att han går ut och kör en match där han knappt försöker. Hade varit en sak om han gled ut gav det mesta han hade kvar, bara att motståndarn var yngre/snabbare/bättre. Nu gjorde han ju ingenting, och sluta matchen på verbal submission dessutom. Dessutom lite trist att efter XX-år? MMA bara ha left high-kick och vänsterslag utan combo som vapen. Skulle gärna sett lite mer utveckling. Men men, inget snack om att han är en legend! |
Men vafan, han har ju slagserier o combos när skallen är rätt, men känner man sig gammal, vill inte, cannot committ, tycker golvet är för halt för att göra något, backtrackar utan att göra något, tänker på fiske i buren så går det inte.
|
Citat:
|
Citat:
Ultimate fight night några dagar innan var bra mycket bättre |
Machida VS Shogun blir dock bra.
|
Citat:
|
Varför är folk så hypade inför shogun vs lyoto? Shogun fick ju slita som ett djur mot en gammal Coleman och nita en avdankad Chuck. Lyoto har fan varit cp bra rakt igenom. Är det inte rätt uppenbart vem som tar det?
|
Blir det ingen UFC 104? är det för att jappsarna inte gillar nr 4?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Fast det är fighting, allt kan hända. Fråga Maia ang det :D |
Jag tyckte faktiskt inte förra galan var speciellt dålig, även om t.ex CC-fighten drog ner det lite osv.
Sen ser jag fram emot 105:an som fan! Gustavsson ska ju köra och det tycker jag slår större än många fighter, speciellt när den verkar jävligt bra matchad. Lyoto-Shogun blir rätt kul då Shogun är en riktig favorit och Lyoto är ruggigt grym och verkar anpassa sin stil lite då och då. Kan bli intressant. Shogun har dock hela 4,2 eller något i odds, det är riktigt högt som titelfight, och ändå är jag riktigt tveksam och betta. |
Citat:
Nu verkar han flyttat träningen till bra gym i Sao Paolo med riktigt seriösa förberedelser osv. Han har imo all potential i världen att komma tillbaka och bli champ. Han var bäst i världen vid vad 23år? Dock tror jag det tar ett tag, han blev inslängd lite för tidigt i titelmatch tror jag tyvärr. Speciellt när Lyoto har bältet, hade varit en helt annan femma med Rashad/Forest/Rampage som champ...... |
Citat:
|
Citat:
:kickass: (Machida har tyvärr vart ruskigt övertygande så här långt) |
Citat:
Om Shogun är ON så kan det dessutom bli en spännande match, men alla "vet" ju vem som vinner. |
Kan Rampage sluta coacha så jävla dåligt. Börjar gå mig på nerverna ordentligt.
Big country nelson mot Kimbo nästa vecka kommer braka ordentligt, cant wait! Ni som följer Danas videobloggar kanske kommer ihåg hur Rampage tjafsade utanför TUF gymmet med en stor bald white guy om catchweight för dom skulle mötas. Jag antar efter promon för next weeks episode att det va mcsweeney han tjafsa med. lite småroligt sådär. |
Citat:
|
Citat:
|
SÅg TuF 10 igår, fan vad dålig kondition de har, de orkade ju inte ens 1 rond. Det är patetiskt att komma dig och vara i så dålig form. Man VET ju att man ska gå match relativt snart.
Är det här det bästa usa kan skaka fram? Så jävla dålig coaching av Rampage med, känns ju som han sabbar för folk med flit nästan :-( |
Citat:
Många tungviktare har offrat kondisen för att lägga på sig vikt. Det märks. |
Citat:
Rampage är förövrigt verkligen så dum som han alltid har framstått, alla tvivel är nu undanröjda, riktigt dum jävel. |
Att den store killens (wes?) hade kass kondis var väl ingen direkt överraskningen, men den lille har ju redan 7 professionella MMA-matcher under bältet och hade väl även fightats massor som thai-boxare tidigare. Hur kan man ha så jävla dålig kondition då?
|
Det är väl det som är risken med att göra en säsong med bara hws, att det blir en massa tråkiga trötta flås matcher.
|
|
Citat:
Om du är så säker så är det väll bara att samla ihop / låna så mycket pengar du kan och satsa på Machida, så blir du förmodligen ett par 10 tusen rikare. |
Jag betta faktiskt lite på Shogun för 4,6 ggr pengarna. Nu är det lite jobbigt att vänta en månad.
|
|
Citat:
|
stackars jävlar !! Kimbo kommer å gör en lårkaka :D
Pd |
Googla vidare på vad det är för något, så upptäcker ni rätt snabbt att det är intott för porr, han är med på porrsidor.
|
Citat:
Har ni aldrig tittat på inthevip? Tror att han var anställd livvakt åt de gänget förr i tiden.. |
Japp Kimbo har redan från början kopplingar till porr, filmerna som Kimbo blev känd på när han fightades på bakgårdar är så vitt jag vet filmade av de som gör porren på en massa internet sidor, producenten till denna porr är med och snurrar i filmerna och jag misstänker att han hade ett finger med i att de där fighterna arrangerades. Tydligen finns det en marknad i USA av underground beting där man tar några mer eller mindre duktiga fighters får fighta i mma liknande historier och där folk får betala för nöjet att över nätet live spela på dessa matcher. Det är inget långt tankehopp att tänka sig att folk som producerar internet porr även smidigt har resurserna att arrangerar sådant och det är inte heller något gigantiskt tankehopp att tänka sig att Kimbo kan ha deltagit i en del såna fighter. Man kan även se Kimbo agera livvakt i en hel del porrfilmer från detta företag.
Frågan är om denna porrfilmsproducent fortfarande agerar manager till Kimbo? |
Sen i och med Umeå rånet och helikopter rånet så undrar jag vad som försigår på en viss grappling och mma klubb....? Vad i helvete liksom...
En annan sak som får mig att fundera är att i både England och Sverige så har några av de mest spektakulära rånen i modern tid begåtts av folk med kopplingar till mma världen, i USA där sporten har en längre historia så kan jag inte minnas några liknande högprofil brott med koppling till mma? Är det något speciellt i Europeisk kultur som gör att kopplingen från mma blir tydligare till en viss livsstil med snabba cash och kriminalitet eller missar jag någon faktor här? |
Sherdog presenterar en egen världsranking i de olika viktklasserna: http://www.sherdog.com/news/articles...rankings-19884
|
Citat:
Håller med om att den mma-klubben du menar verkar ha onormalt hög frekvens av rånare. |
Citat:
|
Citat:
Kan ju bara vara förstås att jag inte följer boxning lika noga som jag följer MMA...? |
Citat:
|
Citat:
Han är ju fortfarande "bälteshållare". |
Citat:
|
vet inte om ni har sett denna serie men jag tipsar om den iaf.
bully beatdown. Dom letar upp folk som vill få sina mobbare att gå in i ringen med en mma fighter och erbjuder dom 10 000 dollar. Varje klappning så förlorar dom 1000 dollar och det går till killen/killarna som blev mobbade av honom. Efter 3 minuter så börjar dom sparras och klarar dom ytterligare 3 minuter så får dom 5000 dollar, blir dom knockade eller ger upp så får killarna allt. Riktigt underhållande program och man ser hur många som säger "Jag ska slå ner killen direkt" och så går dom in och blir totalt utklassade av mma fighters. Roligt |
Citat:
|
Citat:
|
va???? länka till de klippen! jag vill se!
|
youtuba "bully beatdown"
|
finns ett gäng på tuben..
|
Citat:
|
http://www.kfight.net/Fight-Shows/MM...e-&-After-Pics
Kolla hela listan, men speciellt de två sista :D |
Citat:
|
Citat:
|
All sån smörja som MTV pumpar ur sig är skriptat skit.
|
Verkar mer än bara skriptat. Aja, det kom ju inte som en överraskning precis.
http://www.mmatko.com/bully-beatdown...part-of-bully/ |
Nu är K1-finalen lottad.
http://www.fightermag.se/nyheter/200...finalen-lottad Andreas Bruzelius på Fightermag skriver: Citat:
Lol @ Semmy Schilt mot LeBanner. |
Även om det är skriptat så är det en riktigt underhållande serie, oavsett. Kul att se hur en normal streetfighter klarar sig mot en som tränat mma. Det är det intressanta, inte om sagan om mobbningen är sann eller inte.
|
Såg ett par avsnitt av bully beatdown när det kom, fy fan vad dåligt det är.
Jag skulle inte kalla mobbarna streetfighters heller, iofs var det väl mer eller mindre fake rakt igenom. |
Citat:
|
Apropå miller =)
http://www.youtube.com/v/QfpkLpz30Ac |
Citat:
Hahaha. |
Har inte sett senaste TUF än så jag har inte läst något i tråden.
Här är en av nackdelarna att jobba tillsammans med MMA-killar. Blir de förbannade så har man inte mycket att sätta emot. :D |
Lite synd att kimbo förlorade, menmen, tror att marcus åker ut och kimbo kommer tillbaka, nu är han ju danas litte snuttegull.
|
Citat:
|
Citat:
|
Roy är ett skämt som aldrig kommer få gå stora matcher. Han är allt Dana hatar. Det handlar om underhållning, inte räkna örfilarna du ger kimbo så domaren ska bryta.
Som sagt ovan så kmr kimbo garanterat in igen på något vänster. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka om Big Country, han är ju ingen fighter såsom att han svingar vilt, å andra sidan så använder han reglerna och begränsningarna i systemet väldigt intelligent och klipskt, och det är svårt att inte tycka om det.
Vet inte riktigt vad jag ska tycka, men jag ogillar han inte. Det är ju rätt underhållande att se han sätta motståndarn i en sådan totalt försvarslös situation också. Vilket ju onekligen har att göra med Kimbos nivå, men oavsett, kul att se. |
Själv tycker jag det var långt ifrån kul att se 120kg fetto lägga sig pladask och klappa Kimbo på huvudet.
Men å andra sidan har jag väldigt svårt för markbaserade kamper överhuvudtaget men i de flesta markmatcher kan jag i alla fall sitta och vara imponerad av hur bra form de är i... |
Citat:
Aja, jag för skylla mig själv, men har jag har nu lagt till en varning i trådtiteln. |
Citat:
I UFC handlar det först och främst om att vinna, i Japan ser det annorlunda ut, där handlar det om underhållning. |
Citat:
|
Citat:
Man kan ju lista ut med lilltån att sånna saker kommer att diskuteras. Bra med trådtiteln dock. |
Citat:
Jag skrev ju det, om du inte är något jättestort namn, Crocop och Randy är jättestora namn. De kan alltså förlora och fortfarande få matcher. Brock fick titelmatch för att han är ett stort namn i USA och skapade en hype, inte för att han var underhållande i första hand. Sen är väl pengar knappast samma sak som underhållning. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nu är topic ändrat så nu vet man att man inte ska gå in här när matcherna har vart. |
aeh, det här med spoilers.. håller med sebbe.
Jag skrev ett inlägg på förra sidan utan att läsa igenom tråden för jag hade inte sett det då (senaste TUF-avsnittet). Jag antog att det hade skrivits en del om det, vilket det inte hade då såklart. Kimbo kommer antingen in i serien igen för att någon skadar sig eller så kommer han utvecklas i TUF och sen få gå en stor-match i ett event senare. Han drar publik och det är det allt handlar om. |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:13. |