Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2014-02-28 17:43

Hittade detta i relation till Bigfoots TRT-behandling, frågan är hur legitimt det faktiskt är:

"So the question is, is acromegaly associated with low testosterone? Usually it’s not but it can be."

http://fightland.vice.com/blog/fight...terone-problem

Doctor Snuggles 2014-02-28 18:51

Säger iof inte så mycket. Det är en listad sidoeffekt av akromelagi. Hur vanlig den är spelar väl ingen större roll om han nu har det, och det går att påvisa.
Dessutom, om jag förstått det rätt, så har han överdrivet höga prolaktinnivåer pga tumören som är känt för att sänka testosteron:
"The most frequent hormonal problem resulting from an elevated prolactin is hypogonadism (loss of hormone production by the ovaries or testes). Hypogonadism in a pre-menopausal woman results in loss of menstrual periods and difficulty becoming pregnant. Hypogonadism in men causes a low blood testosterone level, loss of sexual interest, impotence (difficulty obtaining an erection) and infertility. Hypogonadism is treatable with hormone replacement, testosterone in men, estrogen and progesterone in women. Restoration of fertility may require additional treatments with injections of the pituitary hormones, LH and FSH."

cero 2014-02-28 20:47

Hur tror ni Vitor kommer att se ut utan TRT?

http://thereservoirblogs.files.wordp...st_crusade.jpg

Doctor Snuggles 2014-02-28 20:49

Inte särskilt. Kanske lite mjukare. Skillnaden är främst i återhämtning efter träning och allmänt välmående.

Grazzafukkinrazzi 2014-02-28 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6893267)
Hur tror ni Vitor kommer att se ut utan TRT?

Lär väl bli en Overeem-repris. Kommer tillbaka lönnig, slapp, fet, värdelös, utan muskler och går en match mot Bubba McDaniel för han vill ha en match innan titelmatchen och åker på knocken.

Inga konstigheter.

cero 2014-02-28 20:54

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6892716)
Det tar ett tag att gå av det och för att kroppen ska börja producera testosteron själv igen, om någonsin. Man ska tydligen inte sluta abrupt. Jag skulle tippa på att han försöker sig på sk naturliga testoboosters så småningom. Finns lite som man tydligen kan göra, även om det inte är i närheten lika effektivt som syntetiskt testosteron.

Han var väl aldrig garanterad att få använda TRT i Nevada, så hur kunde det bli så här?

Doctor Snuggles 2014-02-28 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 6893276)
Lär väl bli en Overeem-repris. Kommer tillbaka lönnig, slapp, fet, värdelös, utan muskler och går en match mot Bubba McDaniel för han vill ha en match innan titelmatchen och åker på knocken.

Inga konstigheter.

Utan muskler? lol

Grazzafukkinrazzi 2014-02-28 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6893296)
Utan muskler? lol

Mjaaaaaaaaa, men never forget :(

cero 2014-02-28 22:00

Kenny Florini och Michael Cro Cops kusin Faver var med på nyheterna. Han hade hört en explosion och enligt honom lät den som om att en kropp hade ramlat från himlen.

Doctor Snuggles 2014-02-28 22:30

Faver? Fazer? Mmmmm... marabou.

Ngn som ska kika på bellasnöre ikväll? Rampage vs Palumbo. :D

Doctor Snuggles 2014-03-01 00:49

lol, nytt rekord, två st nc:s i första ronden i rad.
Nya handskarna hjälpte visst inte särskilt mycket. :D

Bailah 2014-03-01 02:43

Gief le stream Snuggz!

Bailah 2014-03-01 02:47

Hittade prelims, men är de värda att se?

Doctor Snuggles 2014-03-01 02:49

Typ 2 bra fighter.

Bailah 2014-03-01 02:51

hmkay, du har ingen stream till page's fight?

Bailah 2014-03-01 02:53

http://www.streamsportlive.me/tv/spike-tv-live-stream/

Verkar funka, inte börjat än dock.

Doctor Snuggles 2014-03-01 02:56

Men nu kan jag inte hitta en ström för main event.
EDIT: Ah, thx

Bailah 2014-03-01 03:05

Bra gloves..

Grazzafukkinrazzi 2014-03-01 11:42

Hahaha, om ni uppskattade Wand och Sonnens skådespeleri kommer ni uppskatta detta, 12:45.

Osukaru 2014-03-01 12:03

Hahaha jag gillar det! Bellator kan inte konkurrera med UFC när det kommer till deras fighters kvalité men något de kan använda för att skapa fler kunder är att skapa dessa WWF-scenarios, där man får tittarna att bli emotionellt engagerade i fighter.

Jag tyckte om det när UFC gjorde det under sina tidigare år, men det är förståeligt att man har tagit avstånd från sådan marknadsföring under senare år eftersom man försöker göra sporten mer seriös (antagligen i förhoppningen om en MMA gren i OS någon dag).

Krampus 2014-03-01 14:16

Trevliga nyheter:

http://www.tv4.se/tv4/artiklar/se-th...59480013000006

Bailah 2014-03-01 14:18

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 6894133)

Oj!
Betyder det ALLA payperviews? Isåfall är det magiskt ju!

Ajemän 2014-03-01 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 6894133)

Grymt!!

Krampus 2014-03-01 14:22

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6894135)
Oj!
Betyder det ALLA payperviews? Isåfall är det magiskt ju!

Ser ut som det. Första 30 dagar gratis sedan 99kr per månad utan bindning. Vad är haken? :MrT:

Bailah 2014-03-01 14:29

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 6894140)
Ser ut som det. Första 30 dagar gratis sedan 99kr per månad utan bindning. Vad är haken? :MrT:

Om man inte har digitalbox och får det i skräpkvalitet!
Men kanske kan streama från nätet?

Bailah 2014-03-01 14:29

Nm play.. !

Bailah 2014-03-01 15:17

Aaah ska även funka till appletv!
Magi, då funkar det ju med min projektor :D

Doctor Snuggles 2014-03-01 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 6894140)

Haken är att de flesta PPV:s går på natten, och du betalar 99kr för ngt som är busenkelt att fixa gratis. ;)

Petoria 2014-03-01 15:39

Brukar vara väldigt dålig kvalitet på streams bara

Doctor Snuggles 2014-03-01 15:59

Wow, snygg armbåge.

cero 2014-03-01 15:59

Citat:

* Samtliga galor on-demand 7 dagar efter sändning
7 dagar....? PPV är ju som sagt på nätterna..

Mjomja 2014-03-01 16:08

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6894268)
7 dagar....? PPV är ju som sagt på nätterna..

ON DEMAND 7 dagar efter. Dom visas live först.

Griip 2014-03-01 16:12

Citat:

Ursprungligen postat av Osukaru (Inlägg 6893977)
Jag tyckte om det när UFC gjorde det under sina tidigare år, men det är förståeligt att man har tagit avstånd från sådan marknadsföring under senare år eftersom man försöker göra sporten mer seriös (antagligen i förhoppningen om en MMA gren i OS någon dag).

Ja, UFC, som ær ett vinstdrivande føretag, førsøker nog få MMA till att bli en olympisk amatørsport *facepalm*

cero 2014-03-01 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av Mjomja (Inlägg 6894280)
ON DEMAND 7 dagar efter. Dom visas live först.

Ja, var ju därför jag skrev att PPV är live på nätterna. Dvs om man köper tjänsten måste man sitta uppe till 6 på morgonen alt vänta en hel vecka. Värdelöst. Hade det varit on-demand dagen efter hade jag nog köpt.

Citat:

Hur menar du? Titta på klippet som länkades på förra sidan där Sonnen och Wanderlei snackar skit och sedan börjar slåss.

cero 2014-03-01 16:19

Oh my.

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n...66501387_n.jpg

Tror Chandler tar det.

cero 2014-03-01 16:44

ÜberDong är född.

http://cdn.fansided.com/wp-content/b...DONGHAMMER.gif
http://cdn.fansided.com/wp-content/b..._Kim_ktfo1.gif

Petoria 2014-03-01 17:07

Fonziie 2014-03-01 17:08

Bellator... vafan var de där? Såg mer fake ut än WWE.

Doctor Snuggles 2014-03-01 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av Fonziie (Inlägg 6894360)
Bellator... vafan var de där? Såg mer fake ut än WWE.

Båda är också pro-wrestlers hos spike numer, så... ;)

Doctor Snuggles 2014-03-01 18:30

Finns hela fight night 37 ute på ngn site än?

Osukaru 2014-03-01 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av Griip (Inlägg 6894284)
Ja, UFC, som ær ett vinstdrivande føretag, førsøker nog få MMA till att bli en olympisk amatørsport *facepalm*

Jo, det tror jag absolut! Visst är UFC vinstdrivande, och tjänar pengar gör man när man har kunder. Ju fler kunder = mer intäkter. Om MMA blir en gren i OS och får ett sådant sportsligt erkännande från massorna så kan du räkna med att UFC, som är den utan tvekan största aktören inom MMA, kommer tjäna otroligt mycket mer pengar.

Cero: sant att det är lite mycket sådana fasoner i det fallet du nämnde, men du får ju tänka på att det är Chael P som är med, den bäste promotern på väääldigt lång tid så då får man räkna med lite skådespel. Också Wand kommer ju från den gamla skolan med mer show och då tänker jag inte mist på hans fightingstil!

cero 2014-03-01 22:01

Gå och titta på Kims match nu om ni inte gjort det. Stockton-mode deluxe, 2 riktigt bra avslutningsförsök och slutligen den episka armbågen. Hoppas dock han går tillbaka till sina rötter lite mer när motståndet blir svårare.. hans striking är allt annat än vacker.

Mjomja 2014-03-01 22:28

http://i.imgur.com/c9XV4Po.png

Doctor Snuggles 2014-03-02 20:56

Så, Rogan säger att inom en vecka så tillkännages stora nyheter för wmma. Vad tror ni det kan vara?
UFC köper/investerar i Invicta?
De skapar en 145 klass?
De skapar en 145 klass, och Gina Carano kommer tillbaka.
Gina Carano signas till 135.
Holly Holm signas och får en titelshot inom 0 till 1 fights.
Cyborg signas.

spoon 2014-03-02 21:02

Kul att det gick så bra att få in damerna i mma. Jag är ju faktiskt intresserad vilket är mer än vad jag kan säga om fotboll eller ishockey för damer.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Krampus 2014-03-02 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 6896066)
Kul att det gick så bra att få in damerna i mma. Jag är ju faktiskt intresserad vilket är mer än vad jag kan säga om fotboll eller ishockey för damer.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

De slåss kul helt enkelt. :)

cero 2014-03-02 21:18

Senaste MMA Hour är med Jessica Eye, Roy Nelson och Edmond (Rondas kickboxningstränare). http://www.mmafighting.com/mma-hour

Citat:

Så, Rogan säger att inom en vecka så tillkännages stora nyheter för wmma. Vad tror ni det kan vara?
Danas "big announcements" brukar ju vara något väldigt ointressant haha.

cero 2014-03-02 21:30

Jessica Eye vägrar svara på vad hon gjorde fel, men med tanke på att hon inte blev avstängd så verkar det ju inte vara någon PED i alla fall. Vad tror ni? Och varför kan hon inte säga som det är? Hon sa dock att det inte är cannabis haha.

Doctor Snuggles 2014-03-02 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6896104)

Danas "big announcements" brukar ju vara något väldigt ointressant haha.

Visst, men nu var det Rogan som sa det, som svar på en fråga om Rondas nästa motståndare.

Doctor Snuggles 2014-03-02 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6896136)
Jessica Eye vägrar svara på vad hon gjorde fel, men med tanke på att hon inte blev avstängd så verkar det ju inte vara någon PED i alla fall. Vad tror ni? Och varför kan hon inte säga som det är? Hon sa dock att det inte är cannabis haha.

Du är typ en-två veckor efter. Det var cannabis. Fast typ precis över (den förra, löjligt låga) gränsen, och hon säger nu istället att det var andrahandsrökning.

Krampus 2014-03-02 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6896249)
Visst, men nu var det Rogan som sa det, som svar på en fråga om Rondas nästa motståndare.

Då är det Cyborg.

Eller Roy Nelson.

dluddeckens 2014-03-03 13:06

Finns det någon bra sajt där man kan streama galor i efterhand?

Juxta 2014-03-03 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 6896280)
Då är det Cyborg.

Eller Roy Nelson.

Hahaha! Den matchen skulle jag vilja se.

Ronda avskyr ju Cyborg, hon avskyr ju isf allt, men får Cyborg ens tävla?

cero 2014-03-03 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av dluddeckens (Inlägg 6896771)
Finns det någon bra sajt där man kan streama galor i efterhand?

Streams har alltid värdelös kvalité, så tanka ned galorna istället. Brukar finnas på morgonen dagen efter.

Doctor Snuggles 2014-03-03 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av Juxta (Inlägg 6896822)
Hahaha! Den matchen skulle jag vilja se.

Ronda avskyr ju Cyborg, hon avskyr ju isf allt, men får Cyborg ens tävla?

Avskyr allt? Får tävla? Vad pratar du om?

Juxta 2014-03-03 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6896880)
Avskyr allt? Får tävla? Vad pratar du om?

Menar du att Ronda är en harmomisk person? Hon är ju ju arg på allt och alla. :)

Cyborg är ju fylld upp till knäna med steroider, Ronda har uttryckligen sagt att hon avskyr Cyborg av den anledningen. Vad är svårt att förstå?

cero 2014-03-03 15:07

Tror inte vi kommer få se Cyborg i UFC. Hon ser ut som en man (ytligheter spelar roll), knockar folk till höger och vänster, dopar sig, pratar inte engelska, kan möjligtvis vara bättre än Ronda osv. Perfekt för att köra ned WMMA i botten.

Enligt Dana behöver hon väga in på 135 X antal gånger och testa positivt innan de överväger, men det är nog skitsnack.

Bailah 2014-03-03 15:20

Negativt*

Doctor Snuggles 2014-03-03 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av Juxta (Inlägg 6896890)
Menar du att Ronda är en harmomisk person? Hon är ju ju arg på allt och alla. :)

Cyborg är ju fylld upp till knäna med steroider, Ronda har uttryckligen sagt att hon avskyr Cyborg av den anledningen. Vad är svårt att förstå?

Alla? Visste inte att Miesha är "allting". Vem gillar steroid användare dessutom? Har trots det inte sett att hon "hatar" Cyborg. Mest varit en massa skitsnackande fram och tillbaka.
Jo, Ronda verkar rätt glad förutom när hon är tvungen att dela en realityshow med Miesha, eller när det går dåligt för hennes team.

Du svarade inte på sista frågan.

Juxta 2014-03-03 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6896930)
Alla? Visste inte att Miesha är "allting". Vem gillar steroid användare dessutom? Har trots det inte sett att hon "hatar" Cyborg. Mest varit en massa skitsnackande fram och tillbaka.
Jo, Ronda verkar rätt glad förutom när hon är tvungen att dela en realityshow med Miesha, eller när det går dåligt för hennes team.

Du svarade inte på sista frågan.

Viting snälla. Det är inte bara Miesha. Följer du ens henne på Twitter/Instagram?

Din tredje fråga är bara dum och jag vet inte vad du förväntar dig. Sluta mucka internetkrigare no 1.

Doctor Snuggles 2014-03-03 16:13

Citat:

Ursprungligen postat av Juxta (Inlägg 6896943)
Viting snälla. Det är inte bara Miesha. Följer du ens henne på Twitter/Instagram?

Din tredje fråga är bara dum och jag vet inte vad du förväntar dig. Sluta mucka internetkrigare no 1.

Ja, jag har sett typ det mesta om och av ronda inklusive twitter. Så återigen, vad babblar du om?

Min tredje fråga? Jag hade bara två egentliga frågor. Vad menar du med "får cyborg ens tävla"?

Juxta 2014-03-03 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6896986)
Ja, jag har sett typ det mesta om och av ronda inklusive twitter. Så återigen, vad babblar du om?

Min tredje fråga? Jag hade bara två egentliga frågor. Vad menar du med "får cyborg ens tävla"?

Din sista fråga var "Vad pratar du om?".
Men ok, för att du ska kunna sova gott ska jag försöka leta reda på artikeln där Dana White säger att hon inte får tävla i UFC. Kan dock inte lova något så bli inte alltför upprörd. Internet är stort.

cero 2014-03-03 16:18

Citat:

Dana White säger att hon inte får tävla i UFC
Dana säger nu "kanske" om hon väger in på 135 ett par gånger och testar negativt.

"Well, like I told you guys the other day, I think the genius (Tito Ortiz) put her in a box because, you know, saying that you'll die if you make 135-pounds is a pretty bold statement. She would probably have to make 135-pounds a couple times somewhere else and fight to show she's healthy and we'll see what happens. ... She's gotta fight, she's gotta make weight a few times. We'll see what happens. There's a lot of things that would have to happen before we... First, we would have to come to a deal. She would have to fight, make 135-pounds a couple times somewhere else, and if she's healthy or whatever maybe we can do it."

Juxta 2014-03-03 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6896993)
Dana säger nu "kanske" om hon väger in på 135 ett par gånger och testar negativt.

Men då dör hon ju?! ;)

cero 2014-03-03 16:23

La till citatet från White. Tar hon det lite lugnt med steroiderna och vikterna ett tag så lär hon klara 135 utan problem...

dluddeckens 2014-03-03 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6896846)
Streams har alltid värdelös kvalité, så tanka ned galorna istället. Brukar finnas på morgonen dagen efter.

Mjo, jag gör alltid det.

Det var en kompis som hade ett nattjobb (reception) där de kan kolla slökolla lite på nätterna. Och frågade mig om det fanns så man kunde se äldre UFC galor.

Jag har ingen aning, så kollade med expertisen här inne ;)

eternallord 2014-03-03 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av dluddeckens (Inlägg 6897056)
Mjo, jag gör alltid det.

Det var en kompis som hade ett nattjobb (reception) där de kan kolla slökolla lite på nätterna. Och frågade mig om det fanns så man kunde se äldre UFC galor.

Jag har ingen aning, så kollade med expertisen här inne ;)

Är han intresserad av att pröjsa så finns allt gammalt UFC-material (i princip) genom deras nyligen lanserade Fight Pass-tjänst. 9.99USD i månaden vill jag minnas.

spoon 2014-03-03 17:10

TV4 Reportage om Alexander Gustafson inför sin match i helgen.

http://www.tv4.se/sport/klipp/alexan...-match-2565177

Tycker att det är märkligt att han inte har bättre sparring när han är en titelutmanare.

eternallord 2014-03-03 17:45

Well, detta är ju ingen titelmatch :)

Jag tror framtiden för MMA är Robbie Lawlers upplägg. Grappling-sparring, men för striking endast mits/säck/dylikt-träning, ingen sparring. Åtminstone när man har "landat" som fighter och hunnit gå igenom tillräckligt många fighter och sparringsessioner för att lära sig hur man ska applicera sina tekniker på riktigt.

Vilson 2014-03-03 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6897126)
Well, detta är ju ingen titelmatch :)

Jag tror framtiden för MMA är Robbie Lawlers upplägg. Grappling-sparring, men för striking endast mits/säck/dylikt-träning, ingen sparring. Åtminstone när man har "landat" som fighter och hunnit gå igenom tillräckligt många fighter och sparringsessioner för att lära sig hur man ska applicera sina tekniker på riktigt.

Enbart för att undvika hjärnskador då eller? Låter klokt isåfall.

Doctor Snuggles 2014-03-03 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av Juxta (Inlägg 6896992)
Din sista fråga var "Vad pratar du om?".
Men ok, för att du ska kunna sova gott ska jag försöka leta reda på artikeln där Dana White säger att hon inte får tävla i UFC. Kan dock inte lova något så bli inte alltför upprörd. Internet är stort.

lol, vännen, "vad pratar du om" är en generell emfas på de två föregående frågorna.

Han har aldrig sagt att hon inte får komma till UFC. Tvärtom, UFC försökte signa henne till nytt kontrakt efter strikeforceköpet (som inkluderade att UFC skulle betala henne för att slåss några matcher i Invicta och sen skulle hon gå ner till 135 och slåss mot Ronda, eller ngt åt det hållet.).
Men hon (eller doktorn och/eller tito) sade efter det att hon kommer dö om hon går ner till 135, så Dana har sagt att hon måste bevisa att hon kan slåss i 135 först. Typ. Och att hon inte bara kan hoppa över kön, om hon skulle komma till UFC nu.

Doctor Snuggles 2014-03-03 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 6897076)
TV4 Reportage om Alexander Gustafson inför sin match i helgen.

http://www.tv4.se/sport/klipp/alexan...-match-2565177

Tycker att det är märkligt att han inte har bättre sparring när han är en titelutmanare.

Han har väl varit i USA också. Har varit några halvtunga kickboxare som de tagit in till allstars, har jag för mig.
Edit: Nähe, kolla på långa intervjun nu och han har inte varit i USA. Men tog in sparring från Polen och Rumänien, strikers tror jag.

Doctor Snuggles 2014-03-03 19:07

Förresten, lol på tjejen och killen i bakgrunden som tränar. :D

eternallord 2014-03-03 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6897231)
Enbart för att undvika hjärnskador då eller? Låter klokt isåfall.

stämmer. Men det intressanta är att utöver den självklara långvariga positiva effekten så kan det finnas positiva effekter inför varje match också. Att sparras genom ett helt camp borde rimligtvis göra att hjärnan fått sig en del smällar redan innan man går in i fighten, även om vi inte pratar regelrätta hjärnskakningar. Dvs man kanske har bättre haka i fighten.

Doctor Snuggles 2014-03-03 19:16

Lätt sparring kommer alla nog fortsätta med, men många har nog börjat att dra ner på oldschool balls to the wall sparringen där folk knockas till höger och vänster.

Ajemän 2014-03-03 20:12

Sparring kommer alltid vara en grund i träningen för vinnarna. Man får fan inte hjärnskador av snabb och mjuk sparring med 18 oz-handskar och hjälm.

Att lära sig slå och sparka är en sak, att läsa motståndaren, hitta luckor i dennes game och kontra snyggt är en helt annan sak, som man hela tiden måste hålla uppe

nitz 2014-03-03 20:16

Citat:

Ursprungligen postat av Ajemän (Inlägg 6897426)
Sparring kommer alltid vara en grund i träningen för vinnarna. Man får fan inte hjärnskador av snabb och mjuk sparring med 18 oz-handskar och hjälm.

Att lära sig slå och sparka är en sak, att läsa motståndaren, hitta luckor i dennes game och kontra snyggt är en helt annan sak, som man hela tiden måste hålla uppe

Håller med, man lär sig inte så bra timing mot en säck :)

Ajemän 2014-03-03 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av nitz (Inlägg 6897435)
Håller med, man lär sig inte så bra timing mot en säck :)

Sen finns det ju massor muppar som sparras hårt med 10-oz-handskar och bryter näsbenen på varandra på träningarna.

Så går det ofta till på toppnivå här i Sverige. Gå in ett par veckor innan thai-SM och kolla när satsarna sparrar. Många går runt med tinnitus och blåklockor hela tiden i sådana perioder, då snackar vi hjärnskador...

cero 2014-03-03 20:38

1:00

Bra exempel på lätt sparring.

Doctor Snuggles 2014-03-03 20:46

Blackzilians har tydligen ngt de kallar "meat day", vilket är hård sparring en gång i veckan. Lite galet att ha så många i buren samtidigt också. Inte konstigt att folk blir skadade.

Apropå Aldo, så kör dock tydligen Nova Uniau väldigt hårda sparringar också. Inte ovanligt att folk blir knockade, har jag hört.

http://forums.sherdog.com/forums/f61...hters-2534969/

Doctor Snuggles 2014-03-03 21:04

Citat:

Ursprungligen postat av Ajemän (Inlägg 6897452)
Sen finns det ju massor muppar som sparras hårt med 10-oz-handskar och bryter näsbenen på varandra på träningarna.

Så går det ofta till på toppnivå här i Sverige. Gå in ett par veckor innan thai-SM och kolla när satsarna sparrar. Många går runt med tinnitus och blåklockor hela tiden i sådana perioder, då snackar vi hjärnskador...

Det är väl en gammal myt och macho-ideal att man måste köra hårt, ofta, för att bli match-redo. Det går väl att få det bästa av båda världar, genom att köra typ 80-90% fast med bra skydd på händer, ben och knopp.

Doctor Snuggles 2014-03-03 23:51

Apropå TRT, så kunde man tydligen inte alls ta maxdos, utan:

"On top of this, your levels have to be below 700ng/dL even during treatment. For reference, the range considered "normal" by the national institute of health is 300ng/dL to 1000ng/dL. Even while you're receiving treatment your levels can't reach the high end of normal, let alone give you an abnormal boost. Basically as soon as a patient is injected with testosterone, their levels begin dropping back to their baseline level. This means even if a fighter gets the perfect dosage and gets to 700ng/dL, they will spend the next week, or longer (depending on the frequency of their dosing) with levels below that and dropping. "

http://www.bloodyelbow.com/2014/3/3/...ABC-guidelines

M.a.o. så handlade det inte om ngn 6:1 (som egentligen är lite fel sagt, då det inte mäter faktiskt testosteron) tryckning.

Dessutom, apropå att det skulle varit en epidemi:

"Q: Way more mixed martial artists are taking TRT than should be, though. Right?

A: That's really, really hard to determine when the numbers involved are so small. The ESPN piece put the number at 15 mixed martial artists from 20,000. That's an incidence rate of 0.075%. That's not an alarmingly high number.
Nick Lembo of New Jersey informs me that since January 2008, New Jersey has given 3 therapeutic use exemptions, one of which was subsequently revoked. The other two exemptions were originally granted in other jurisdictions and were honoured by New Jersey after additional testing and endocrinologist documentation. In that time period, it has had 4,930 mixed martial artists compete. That's a 0.04% - 0.06% incidence rate. Or a 0% incidence rate in terms of fighters getting their first ever exemption from New Jersey. Again, it's hardly an epidemic, and when you're dealing with numbers in the single and double digits, it's almost impossible to separate statistical significance from the noise. "

Doctor Snuggles 2014-03-03 23:57

Och apropå fördelar:

"Here's the thing. Are there guys trying to cheat by doing TRT? Probably, but in the jurisdiction of a competent commission, he's running a huge risk of getting caught. A much higher risk than if he just cycled steroids without ever trying to get a TUE. Handled properly, there's no advantage for a guy taking TRT. There just isn't. [UFC testade ju dessutom fighters på TRT själva varenda vecka, typ]

That's borne out by their record in the ring. To use the fighters who competed in New Jersey as an example, two of the three fighters given a TRT TUE (Mir and Sonnen) lost their bouts. Marquardt won his against a replacement opponent (though his exemption was later revoked.) The winning percentage of guys taking TRT is not impressive. If it's a form of cheating, it's an exceptionally ineffective one.

People talk about it being some sort of fountain of youth. The average guy in his mid-40's will have T levels of about 600ng/dL. If you're on TRT, your levels will be below that most of the time anyway. You're just not getting some huge advantage. You're not. "

panzerpig 2014-03-04 07:19

Från ufcs facebook: Junior Dos Santos makes his long awaited return to the Octagon taking on division prospect Stipe Miocic on May 24th in the co-main at UFC 173! Full Story: http://at.ufc.com/qTg5

cero 2014-03-04 15:26

MMA Hour med Alexander Gustafsson, Mirko Cro-cop, Rashad Evans, Gilbert Melendez, Alexander Gustafsson, Kyle Kingsbury och John Gooden.

http://www.mmafighting.com/2014/3/3/...lbert-melendez

Citat:

Från ufcs facebook: Junior Dos Santos makes his long awaited return to the Octagon taking on division prospect Stipe Miocic on May 24th in the co-main at UFC 173! Full Story: http://at.ufc.com/qTg5
JDS via brutal KO.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
vägg av text

tl;dr

Vitor dopar. :D

Vilson 2014-03-04 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6898646)
MMA Hour med Alexander Gustafsson, Mirko Cro-cop, Rashad Evans, Gilbert Melendez, Alexander Gustafsson, Kyle Kingsbury och John Gooden.

JDS via brutal KO.

Ååh Alexander Gustafsson, är han nån ny svensk talang?

cero 2014-03-04 15:35

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6898660)
Ååh Alexander Gustafsson, är han nån ny svensk talang?

Not sure if srs. :D

Vilson 2014-03-04 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6898664)
Not sure if srs. :D

Nej asså, jag vet ju vem Alexander Gustafsson är, tänkte mer på Alexander Gustafsson.

jag är fett lejm

eternallord 2014-03-04 15:39

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6897990)
Apropå TRT, så kunde man tydligen inte alls ta maxdos, utan:

Du kanske inte syftar på mig, men gissar det eftersom vi diskuterade det. Det var precis i de krokarna jag skrev, pratade inte om några maxdoser:

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6892662)
Dvs råkar du hamna under "normalt" kan du plötsligt tillåtas ta dig upp till nivåer som är långt över många av dina motspelare, trots att det ses som "normalt". Om vi nu godtyckligt sätter gränsen för normalt testosteron på 270-1070 (ng/dL), är det då rimligt att någon som har 260 får höja sig till 600, men någon som har 280 inte får göra något alls?

Verkar förresten som att anledningen att Vitor inte ansökte om licens i Nevada var att han missade ett test av NSAC. Anledningen till att de inte får släppa resultaten av testet är för att han inte var licensierad där när testet togs.

"Yahoo Sports: Did the test that Vitor took on Feb. 7 come back with an elevated T/E ratio?

Tabachnick (Vitors advokat): The test is not relevant as Vitor is not applying for a license to fight in Nevada at this time.

...

If Vitor passed the test, isn't the simple answer to that question "No?"

Isn't saying the test is not relevant likely to read to most people as "yes, he failed the drug test?"

The test results will come into play should Belfort ever apply for a license in Nevada again. They're on file, just not public record at this point. But, given that he has only fought in Nevada once since October of 2006, it's entirely possible that he'll never need to apply for a license in the state again. His camp knows if there was a failure and can turn down fights there. The UFC likely also knows and can avoid even asking if they so desire.

The Belfort camp has no legal reason to, nor do they "have to." But self-releasing the results of the test are the only way that they'll erase the initial suspicions, which have only been amplified with the non-denial from Tabachnick."

http://www.bloodyelbow.com/2014/3/3/...denial-of-drug

cero 2014-03-04 15:42

eternallord: Varför är inte resultaten offentliga? Även om han inte ska tävla nu så kan man väl inte sopa sådant under mattan..?

eternallord 2014-03-04 15:52

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6898675)
eternallord: Varför är inte resultaten offentliga? Även om han inte ska tävla nu så kan man väl inte sopa sådant under mattan..?

Jag vet inte, regelverket är luddigt. Som jag har förstått det, när man inte är licensierad så är man bara en "vanlig civilperson", så testet är klassificerad medicinsk information. Testet är fortfarande applicerbart för NSAC om han skulle försöka bli licensierad där, men annars blir det inte allmän information som testresultaten annars blir när man är under licens.

Om någon är mer insatt får de gärna rätta mig, men det är så jag förstått det åtminstone.

Det här hittade jag i kommentarerna, angående andra kommissioner. Reserverar mig för källan:

"The solution to disclosure is easy:

Any commission with which he applies for a license can make a HIPPA disclosure for those results mandatory, just as they would medicals. I’m sure that any AC worth its salt would do so."

cero 2014-03-04 16:59

Vet ni någon sida med snygga MMA-relaterade bakgrundsbilder?

dluddeckens 2014-03-04 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6898646)

JDS via brutal KO.

tl;dr

Vitor dopar. :D

Kul att både Alexander och hans namne kunde medverka!

Doctor Snuggles 2014-03-04 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6898672)
Du kanske inte syftar på mig, men gissar det eftersom vi diskuterade det. Det var precis i de krokarna jag skrev, pratade inte om några maxdoser:

Jag talade mer allmänt, eftersom diskussionen bland många fans verkar vara att TRT är i princip samma sak som doping.
Visst är det lite godtyckligt var gränsen går, men så är det ju med en massa saker.

Doctor Snuggles 2014-03-04 23:44

Såg ni den galna fighten på förra eventet förresten?

Fonziie 2014-03-05 00:22

Gus, Pickett och Latifi @ 3,10. Jo man tackar.

cero 2014-03-05 16:45

Tatuerade mig precis. Vad tycks?

http://guyism.com/wp-content/uploads...sey-tattoo.png

Aping 2014-03-05 18:25

Snyggt! Clay Guida?

Doctor Snuggles 2014-03-05 18:36

Old. ;)

Doctor Snuggles 2014-03-05 18:44

Aj. En till mma-fighter som har dött. Verkar vara den första pga skador i buren.
https://twitter.com/EFCAFRICA/status/441231189433933824

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:24.