Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Hackenschmidt 2013-12-29 06:05

Känner Bailahs puls på 20 mils avstånd nu. GLHF Silva GLHF Weidman

Bailah 2013-12-29 06:05

Serious Silva son!!

Bailah 2013-12-29 06:07

Citat:

Ursprungligen postat av Hackenschmidt (Inlägg 6798247)
Känner Bailahs puls på 20 mils avstånd nu. GLHF Silva GLHF Weidman

Haha, kan knappt skriva!

Doctor Snuggles 2013-12-29 06:08

Citat:

Ursprungligen postat av Hackenschmidt (Inlägg 6798243)
Kort backstory om Tates skitsnack om Rondas familj? Jag har inte orkat kolla på TUF/Följt dramat. Men om Tate verkligen gått förbi personangrepp och kört på familjeangrepp så är det helt klart rätt av Ronda. Show och hype är en sak, såna angrepp en annan.

Som när Bisping spottade på Riveras hörna efter han knockat honom, jävligt vidrigt men Rivera och hans camp hade (?) sagt massa skit om Bispings familj och då kan man gott få en loska i nyllet.

Hon överdriver det nog lite, men Mieshas camp gjorde en massa glirningar bakom ryggen på Rondas camp och försökte ställa till med trubbel. Det mesta visades enligt henne (och några andra från huset) inte under själva avsnitten. Typ.

Hackenschmidt 2013-12-29 06:09

Och nu blev jag dödsnervös när Weidman gick in

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6798250)
Hon överdriver det nog lite, men Mieshas camp gjorde en massa glirningar bakom ryggen på Rondas camp och försökte ställa till med trubbel. Det mesta visades enligt henne (och några andra från huset) inte under själva avsnitten. Typ.

Ok tack

Doctor Snuggles 2013-12-29 06:13

Jag är faktiskt förhållandevis lugn. Men pissnödig.

Doctor Snuggles 2013-12-29 06:16

Yep, Anderson har inte en haka längre

Bailah 2013-12-29 06:17

Jag dör.

Doctor Snuggles 2013-12-29 06:20

Lamaze ;)

Doctor Snuggles 2013-12-29 06:22

Lol wat? Det kunde inte slutat konstigare

Hackenschmidt 2013-12-29 06:22

http://cdn.fansided.com/wp-content/b...07/7488022.jpg

okeej 2013-12-29 06:22

Fyfan va sorligt.....

Hackenschmidt 2013-12-29 06:22

det var ju synd, för nu kommer snacket fortsätta
och synd om anderson och weidman också

UGH herregud det gick av rakt

strikt 2013-12-29 06:22

FAAAAKKKKKK

Han skulle vinna..

Det där var helt galet.

Bailah 2013-12-29 06:23

Neeeeeeeeeeeeejj!!!!

Doctor Snuggles 2013-12-29 06:23

Nu crashar sherdog

Pherall 2013-12-29 06:23

Aj

Vandraren 2013-12-29 06:24

Usch usch usch.

Bailah 2013-12-29 06:24

Omg. Faaan, sjukaste jag vart med om. I aint even mad.
Räknas fan inte.

Doctor Snuggles 2013-12-29 06:25

Lol, så nu besvarades inga frågor alls

strikt 2013-12-29 06:25

Stackars Weidman.

Han fick aldrig vinna över Silva. Sorgligt.

Hackenschmidt 2013-12-29 06:26

Anderson har dålig haka nu och dåliga skenben, han vart ju nästan knockad direkt också

strikt 2013-12-29 06:26

Undisputed champion? Whats all the fighting about then?

Hur som helst. 2 vinster över Silva. Han kommer aldrig få de 2 vinster räknade av mmavärlden.

Sorgligt för Weidman mest.

strikt 2013-12-29 06:27

https://pbs.twimg.com/media/BcoQhs2CcAA6Mzi.jpg

Doctor Snuggles 2013-12-29 06:27

Men blanda in gud igen.

Hackenschmidt 2013-12-29 06:27

Räknas i min bok
en ren knock
en nästan knock + brutet ben

Champ och en jävligt trevlig sådan

ManuelIT 2013-12-29 06:28

38 år utan TRT, that's the result :/

Bailah 2013-12-29 06:29

Fan asså, sista gången vi ser Silva. Roligt sorgligt att se den bästa ever gå ut sådär. Fan ledsen asså.

Doctor Snuggles 2013-12-29 06:30

Citat:

Ursprungligen postat av Hackenschmidt (Inlägg 6798269)
Anderson har dålig haka nu och dåliga skenben, han vart ju nästan knockad direkt också

Det är problemet med att sparka på vaderna. Lyfter någon benet och man träffar nära knät så är det kört. Man måste nog vara en thai boxare som sparkat på kokospalmer hela livet för att klara den smällen utan att skada sig. Jag har bara väntat på att detta ska hända igen. Men kunde inte hända vid ett sjukare tillfälle.

Hackenschmidt 2013-12-29 06:30

http://i.imgur.com/cagitN8.png

Doctor Snuggles 2013-12-29 06:31

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6798275)
Fan asså, sista gången vi ser Silva. Roligt sorgligt att se den bästa ever gå ut sådär. Fan ledsen asså.

Fast ändå inte. Han hade en spektakulär karriär, och den avslutades spektakulärt. ;)

Hackenschmidt 2013-12-29 06:33

Det blir väl Weidman vs FrillVitor snart det kanske kan besvara något

ManuelIT 2013-12-29 06:34

Tror detta event verkligen visade effekten av ålder. Barnett såg mkt slöare ut i relation till Browne, Chris Leben som i stort sett är känd som den som aldrig ger upp och bara köttar på kastar in handduken bara sådär och sen ofc Silva.

Synd! Men jag ser fram emot Vitor vs Chris :D

strikt 2013-12-29 06:35

Han satsade rätt hårt på sparken också.

Silva sparkar ju alltid snabbt och hårt på insidan. Tråkigt.

Kunde inte bli sämre för Weidman. Mannen som inte lyckades vinna över Silva. Hade fluke två gånger.

Sedan försvinner han nog själv från tronen snabbt. Av folk Silva egentligen käkar till frukost.

Hackenschmidt 2013-12-29 06:37

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6798282)
Han satsade rätt hårt på sparken också.

Silva sparkar ju alltid snabbt och hårt på insidan. Tråkigt.

Kunde inte bli sämre för Weidman. Mannen som inte lyckades vinna över Silva. Hade fluke två gånger.

Sedan försvinner han nog själv från tronen snabbt. Av folk Silva egentligen käkar till frukost.

Håller med, Silva körde bokstavligen över honom i rond 1 och Weidman var jävligt nära att bli avslutad där *whatever*

Kinbote 2013-12-29 06:40

Ja det var lite av ett antiklimax, Dana lär ju inte vara allt för nöjd med det slutet.
Dock är det Weidman som leder matchen klart innan skadan...
Dessutom har han gjort mig smått förmögen efter dessa två matcher. :cool:

strikt 2013-12-29 06:41

Doctor Snuggles 2013-12-29 06:44

Citat:

Ursprungligen postat av Hackenschmidt (Inlägg 6798283)
Håller med, Silva körde bokstavligen över honom i rond 1 och Weidman var jävligt nära att bli avslutad där *whatever*

Skulle Silva vara lite yngre och ha en bättre haka fortfarande så.
Även nu så är det svårt att säga vad som skulle ha skett om matchen fortsatt.
Detta avslut var ju en en på miljonen chans, typ.

Hackenschmidt 2013-12-29 07:02

Skulle och skulle, om vi ska låtsas så tror jag att ifall man hade tagit nya odds i rondvilan så hade inte längre Weidman varit underdog.

Weidman var den bättre fightern i båda matcherna. Aldrig i trubbel, tog ner Silva i båda, knockade Silva i den första och nästintill i den andra. Det såg ut som Silva var knockad i minst en halv sekund men det tål väl att ses om igen.

okeej 2013-12-29 07:05

Fram till benet gick av så tycker jag fighten fortfarande var 50/50 oavsett vad som hände i första ronden, Chael slog väl ner Silva typ 3gr i första fighten?

okeej 2013-12-29 07:07

http://distilleryimage0.ak.instagram...f0157e9c_8.jpg

:(:(:(

Hackenschmidt 2013-12-29 07:11

Citat:

Ursprungligen postat av okeej (Inlägg 6798292)
Fram till benet gick av så tycker jag fighten fortfarande var 50/50 oavsett vad som hände i första ronden, Chael slog väl ner Silva typ 3gr i första fighten?

Eh, hur kan en fight i början av rond 2 inte bedömas av vad som hände i rond 1 eller vad menar du?

Rond 1
Weidman: Fler sig. strikes, 1 takedown, 1 knockdown
Silva: Färre sig. strikes, 0 takedowns, 0 försvarade takedowns (?) 0 knockdowns

okeej 2013-12-29 07:14

Jag menar att jag tyckte det var 50/50 i början av rond 2.

Doctor Snuggles 2013-12-29 07:16

Citat:

Ursprungligen postat av Hackenschmidt (Inlägg 6798294)
Eh, hur kan en fight i början av rond 2 inte bedömas av vad som hände i rond 1 eller vad menar du?

Rond 1
Weidman: Fler sig. strikes, 1 takedown, 1 knockdown
Silva: Färre sig. strikes, 0 takedowns, 0 försvarade takedowns (?) 0 knockdowns

Du vet väl själv att man aldrig vet hur det kommer sluta förrän det slutar. Särsklit i mma. Särskilt med Anderson.

Hackenschmidt 2013-12-29 07:31

Även om matchen slutade på ett tråkigt vis så har Weidman två gånger visat att han kan neutralisera Anderson, ta ner honom, gnp'a honom, rocka honom och t.o.m knocka honom.
Det klart att vad som helst kan hända i MMA, det är inte min poäng över huvud taget. Även om alla nötter till MMAfans kommer gasta om tur så kan väl åtminstone vi välja att titta på det som faktiskt går att uttala sig om. Weidman slogs bättre fram till "incidenterna", båda gångerna. Om Silva hade dominerat Weidman i första ronden och sedan brytit benet hade det kanske varit annorlunda.

Hackenschmidt 2013-12-29 07:33

Ariel Helwani ‏@arielhelwani 29m
"Anderson is yelling at the top of his lungs on the stretcher backstage. I've never heard anything like that. A horrible sound."

Hoppas de fick i honom ordentligt med morfin och snabbt :(

Doctor Snuggles 2013-12-29 08:04

Citat:

Ursprungligen postat av Hackenschmidt (Inlägg 6798299)
Även om matchen slutade på ett tråkigt vis så har Weidman två gånger visat att han kan neutralisera Anderson, ta ner honom, gnp'a honom, rocka honom och t.o.m knocka honom.
Det klart att vad som helst kan hända i MMA, det är inte min poäng över huvud taget. Även om alla nötter till MMAfans kommer gasta om tur så kan väl åtminstone vi välja att titta på det som faktiskt går att uttala sig om. Weidman slogs bättre fram till "incidenterna", båda gångerna. Om Silva hade dominerat Weidman i första ronden och sedan brytit benet hade det kanske varit annorlunda.

Du missar poängen. I den första matchen så var inte Silva där mentalt, och i denna så var det en "freak accident" och fram tills dess så hade han sett bättre ut än i förra. Oavsett hur bra Weidman gjorde ifrån sig så lämnar det fortfarande frågor som hur det skulle sett ut om det fortsatt.

okeej 2013-12-29 08:25

http://3.bp.blogspot.com/-cQCJ8YWhk9...s1600/0000.gif

Undra vad Vitor tänker när han ser Anderson åka förbi där? Hans fru står med mobilen o filmar också.

Doctor Snuggles 2013-12-29 08:44

Fuck you, leg, serves you right for knocking me out. Vitor a lion.
?

jego 2013-12-29 09:41

Gött att se weidman dominera även 2:a matchen!!

panzerpig 2013-12-29 09:53

Viktigt att dricka mycket mjölk även som äldre?
Bra slut iaf, slapp se Silva knockad, har vi tur så kommer han tillbaka om ett år (eller helst lägger han av), möter nån annan fighter och dominerar.

Deceiver85 2013-12-29 10:47

Jag är i chocktillstånd! Chris Weidman dominerade rond 1, och så sparkar Silva av sig benet. Nasty :D

http://24.media.tumblr.com/tumblr_m6...iwwco1_250.gif

P.S Travis Browne, vilket monster!

P.P.S Ronda Rousey, uh, vilket psykbryt.

Vilson 2013-12-29 11:58

Äh, Anderson har väl aldrig vart särskilt bra ändå..

dared 2013-12-29 12:08

Oj Oj Oj.... Väldigt tråkigt avslut med en legend och så jävla nasty skada.

Weidman dominerade verkligen första och sedan sitter blocken perfekt, han är ett riktigt odjur, välförtjänad champ i mina ögon, verkligen!

dared 2013-12-29 12:13

Alltså LOL på Tates gameplan mot Ronda??

Börjar med ett rätt okontrollerat brawl i nära position, sedan slappa sparkar i nära position så hon blir nedtagen, sedan försöker hon själv gå på nedtagningar gång på gång mot någon som är överlägsen i de lägena + är helt nasty med armbars...

Allt detta när hon faktiskt träffade rätt bra med den lilla boxningen vi fick se. Jag det fattar inte...

Hackenschmidt 2013-12-29 12:15

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6798313)
Du missar poängen. I den första matchen så var inte Silva där mentalt, och i denna så var det en "freak accident" och fram tills dess så hade han sett bättre ut än i förra. Oavsett hur bra Weidman gjorde ifrån sig så lämnar det fortfarande frågor som hur det skulle sett ut om det fortsatt.

Aha, så poängen är att "Besvarar inga frågor" == "Lämnar fortarande frågor", gotcha

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 6798547)

Börjar med ett rätt okontrollerat brawl i nära position, sedan slappa sparkar i nära position så hon blir nedtagen, sedan försöker hon själv gå på nedtagningar gång på gång mot någon som är överlägsen i de lägena + är helt nasty med armbars...

Allt detta när hon faktiskt träffade rätt bra med den lilla boxningen vi fick se. Jag det fattar inte...

Ja riktigt smart. :D

dared 2013-12-29 12:17

Visst var det en freak accident i sista fighten men seriöst grymt bra block, med timing och reaktionsförmåga. Hur många har vi sett som lyckats blocka Andersons fullkraftssparkar sådär? Speciellt imponerande när det var ett viktigt vapen för Anderson den andra ronden i första fighten. Skadan kom efter en riktigt bra teknik av Weidman, och inte något totalt random iaf.

Hackenschmidt 2013-12-29 12:39

http://www.ufc.com/news/ufc-168-stat...anderson-silva

Verkar som rehab blir 3-6 månader :thumbup:

Hackenschmidt 2013-12-29 12:48

http://www.ufc.com/media/168-post-presser

Ganska bra post-presser tycker jag, kul att se Uriah så glad och avslappnad, kanske släpper för honom nu?

Hackenschmidt 2013-12-29 13:50

Anderson Silva
‏@SpiderAnderson
Brasil sinto muito não queria ter desapontado vocês dei o meu melhor eu juro

Brasil Im sorry i let you down i gave my best I swear

eternallord 2013-12-29 14:01

Komplett sinessjukt avslut, puh...! Men Weidman vann enkelt första ronden så man kan inte ta något från honom.

tp_88 2013-12-29 14:48

Scary stuff.

Tyvärr kanske det innebär att matchen mot RJJ blir av, om det nu verkligen finns seriöst intresse från alla parter. Borde vara betydligt enklare att gå en boxningsmatch efter den skadan än en MMA-match, gissar jag. 3-6 månaders rehab var ju inte så farligt.

Aimar 2013-12-29 14:48

Jag är bara en noob i detta ämne så ni får ta analysen för vad den är.

Men visst såg Silva lite spänd ut, inte alls de vanliga mjuka rörelserna som gör att motståndarna inte vågar attackera honom? Men samtidigt så hann det inte gå allt för länge i matchen för att Silva skulle hinna mjukna upp lite.

Men vad var oddset på att Silva(fortvarande inte 100%) och GSP lämnar UFC samma år?

Doctor Snuggles 2013-12-29 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av Hackenschmidt (Inlägg 6798549)
Aha, så poängen är att "Besvarar inga frågor" == "Lämnar fortarande frågor", gotcha

Ja, du svarade ju som om du hade missat den så jag parafraserade bara.

Spiffy 2013-12-29 15:15

Citat:

Ja, och hennes team verkade inte ens få henne på andra tankar :smash:

AronP 2013-12-29 15:20

Fan vad jag gillar rousey alltså. Och matchen var fan riktigt najs, dam MMA hör fan hemma i ufc.

Man kan ju inte låta bli att tycka synd om weidman som aldrig får visa hur duktig han är. Tveksam på om Silva kommer komma tillbaka.

Doctor Snuggles 2013-12-29 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 6798795)
Ja, och hennes team verkade inte ens få henne på andra tankar :smash:

Jag gillade hur hennes pojkvän sa typ "Ronda is already breaking" efter första ronden. :D

Doctor Snuggles 2013-12-29 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 6798802)
Fan vad jag gillar rousey alltså. Och matchen var fan riktigt najs, dam MMA hör fan hemma i ufc.

Man kan ju inte låta bli att tycka synd om weidman som aldrig får visa hur duktig han är. Tveksam på om Silva kommer komma tillbaka.

Det var ju hyffsat duktigt att checka den legkicken iof (och en innan?), även om resultatet var osannolikt. Känns som det är rätt få fighters som öht gör det.
Kanske kommer lära fighters att vara försiktiga med att försöka sparka på vader, särskilt utan en set up.

Doctor Snuggles 2013-12-29 16:16

Rousey har nog tjänat hyffsat med pengar i år. TUF, 2 filmer, och nu drygt en milljon kronor i bonuspengar, plus att hon antagligen får en ppv procent.
Kul att hennes nästa fight är om blott 2 månader. Sara McMann är en intressant motståndare.

AronP 2013-12-29 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6798824)
Det var ju hyffsat duktigt att checka den legkicken iof (och en innan?), även om resultatet var osannolikt. Känns som det är rätt få fighters som öht gör det.
Kanske kommer lära fighters att vara försiktiga med att försöka sparka på vader, särskilt utan en set up.

Absolut men det kommer alltid ifrågasättas vad som inte hänt Om Silva inte spelade pajas i första och Om inte benet gått sönder.

OggeP 2013-12-30 06:45

Varför van inte Jim Miller "submission of the night"? Det var ju en riktigt snygg armbar från ett svårt läge.

Även om det harpåtalats tidigare i tråden så var Mieshas gameplan med upprepade nedtagningsförsök rent idiotisk. Hon vade en chans så länge hon höll matchen stående.

Dav0d 2013-12-30 10:08

Citat:

Ursprungligen postat av oggep (Inlägg 6799026)
varför van inte jim miller "submission of the night"? Det var ju en riktigt snygg armbar från ett svårt läge.

även om det harpåtalats tidigare i tråden så var mieshas gameplan med upprepade nedtagningsförsök rent idiotisk. Hon vade en chans så länge hon höll matchen stående.

+1

qozmox 2013-12-30 10:19

http://2.bp.blogspot.com/-FtKIa6FqtR...PQ/s1600/4.gif

nån annan som ser vem som sitter rakt bakom vitor?
såg det dock int live.

spoon 2013-12-30 10:43

Grym gala! Weidman får väl fortsätta att bevisa sin storhet genom att vinna fler matcher. Silva, Jones och GSP har ju inte blivit kända som grymma fighters för att dom har vunnit en eller två matcher. Det är ju att dom har dominerat över tid som har gett dom sin status. Ska bli spännande att se fler matcher med Weidman.

Sorry about the loss Baliah. Suger när ens idoler falnar. Hade själv hoppet uppe för Fedor och Cro-cop men "they never come back"

Osukaru 2013-12-30 10:49

Nej, vem var det som satt bakom Vitor? Någon random med glajjor? :O

andeem 2013-12-30 10:52

Citat:

Ursprungligen postat av OggeP (Inlägg 6799026)
Även om det harpåtalats tidigare i tråden så var Mieshas gameplan med upprepade nedtagningsförsök rent idiotisk. Hon vade en chans så länge hon höll matchen stående.

Som jag har förstått det var hennes gameplan att hålla Rousey på distans så länge som möjligt. Det visade sig dock inte vara möjligt särskilt länge. Rousey är ju ganska bra även stående, och Mieshas jabb är ingen pålkran direkt.

Det var inte Mieshas gameplan som fallerade, det är bara så att hon faktiskt är sämre på allt.

Utom att vara snygg och cool.

eternallord 2013-12-30 11:00

Citat:

Ursprungligen postat av andeem (Inlägg 6799155)
Som jag har förstått det var hennes gameplan att hålla Rousey på distans så länge som möjligt. Det visade sig dock inte vara möjligt särskilt länge. Rousey är ju ganska bra även stående, och Mieshas jabb är ingen pålkran direkt.

Det var inte Mieshas gameplan som fallerade, det är bara så att hon faktiskt är sämre på allt.

Fast man kan inte säga att ens gameplan är en sak, göra motsatsen, och sen säga att gameplanen inte fungerade. Om du kollar på matchen så är Miesha (som vanligt) extremt vild i slagväxlingarna och trillar ofta rakt in i clinchen efter sina kombinationer. Detta är inte att försöka hålla distansen. Hade hon försökt göra det så hade hon arbetet mycket mer på sin jab, och efter kombinationer så hade hon cirklat åt sidan istället för att gå med huvudet först rakt in i clinchen. Miesha ska ha cred för att hon är tuff och presterade bättre än väntat i de situationer hon fann sig själv i, men hon hade haft en mycket större chans att vinna den här fighten om hon hade följt en mer disciplinerad gameplan i sin striking.

Doctor Snuggles 2013-12-30 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 6798981)
Absolut men det kommer alltid ifrågasättas vad som inte hänt Om Silva inte spelade pajas i första och Om inte benet gått sönder.

Japp. Men det kanske är bra. Hans mystik överlever lite. ;)

Doctor Snuggles 2013-12-30 15:11

http://i.imgur.com/JAaCimol.jpg

strikt 2013-12-30 15:18

Efter att ha fått lite distans till det hela.

Anser fortfarande att Weidman inte vunnit över Silva. Ni vet vad jag menar.

Troligen försvinner Weidman snabbt från tronen och glöms bort omgående. Någon legend lär det knappast bli. Han kommer bli mest känd för att checkat silvas ben till ett brott.

Första matchen var en en fluke, andra matchen kändes också som en större fluke.

Silva är ändå Silva, han har alltid vunnit i slutändan. Bara titta på Sonnen matcherna, Silva kan överleva brawls.

Det såg lovande ut med en Silva som inte larvade sig och riktigt bra tryck i sparkarna innan benet bröts. Händerna uppe och var taggad. Weidman vann inte i mina ögon.

Som man säger i poker, runner runner för vinst. Precis det han fick i sina 2 matcher.

Hoppas Silva kommer tillbaka och tar bältet :) Kan hända.

Herr Oberst 2013-12-30 15:29

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6799411)
Weidman vann inte i mina ögon.

http://www.thedebutanteball.com/wp-c...012/03/667.jpg

Lite som en religiös ultrataliban. Ingenting som biter :)
2 matcher och båda slutade med smärta för Silva. Man kan inte besegras tydligare än så.

Krampus 2013-12-30 15:38

Om någon sparkar av sitt eget ben på dig är du det tuffare materialet. Mer besegrad kan man inte bli.

eternallord 2013-12-30 15:39

Äh, ingen av fighterna var en fluke. Silva förlorade rond 1 i båda, blev tokknockad i den första fighten och fick betala dyrt för att han upprepade gånger kastade legkicks utan setup i den andra fighten. Weidman gjorde utmärkt ifrån sig och jag hoppas att han krossar Vitor.

Krampus 2013-12-30 15:48

Citat:

Verkligen konstigt..

Att inte skaka hand var dåligt. Även om jag tyckte att hon förde sig ok i intervjun efteråt. Tate vill tacka för matchen och Ronda säger ju att hon respekterar Tate för fightern hon är, så det blir lite motsägande.

eternallord 2013-12-30 16:07

För mycket awesome i en bild

Doctor Snuggles 2013-12-30 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6799458)
Äh, ingen av fighterna var en fluke. Silva förlorade rond 1 i båda, blev tokknockad i den första fighten och fick betala dyrt för att han upprepade gånger kastade legkicks utan setup i den andra fighten. Weidman gjorde utmärkt ifrån sig och jag hoppas att han krossar Vitor.

Jo, båda resultaten var en fluke eftersom det var låg sannolikhet på dem, på sina olika sätt. Det är definitionen av en fluke.

Doctor Snuggles 2013-12-30 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 6799470)
Verkligen konstigt..

Att inte skaka hand var dåligt. Även om jag tyckte att hon förde sig ok i intervjun efteråt. Tate vill tacka för matchen och Ronda säger ju att hon respekterar Tate för fightern hon är, så det blir lite motsägande.

Hon har sin egen militärt strikta ideologi om hur man behandlar människor. Påminner mig om vissa söderkisar jag kännt. ;)
Jag tycker det är awesome, en riktigt skön överemotionell bad ass som inte bryr sig om sitt rykte, och som krossar alla.

eternallord 2013-12-30 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6799516)
Jo, båda resultaten var en fluke eftersom det var låg sannolikhet på dem, på sina olika sätt. Det är definitionen av en fluke.

Definition: A lucky or improbable occurrence, with the implication that the occurrence could not be repeated.

Att KOn inte skulle upprepas faller direkt, eftersom Weidman nästan gjorde om det i första ronden. Även checken faller av samma anledning eftersom han checkade med lika stor precision mer än en gång.

Doctor Snuggles 2013-12-30 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6799525)
Definition: A lucky or improbable occurrence, with the implication that the occurrence could not be repeated.

Att KOn inte skulle upprepas faller direkt, eftersom Weidman nästan gjorde om det i första ronden. Även checken faller av samma anledning eftersom han checkade med lika stor precision mer än en gång.

Nej, det är inte KO:n i sig själv som är en fluke, utan först och främst hur den skedde. Seriöst, det måste du väl inse själv, eller trollar du nu? Ingen hade förväntat sig att Silva skulle spela apa till den löjliga grad, han har aldrig gjort sådana tekniska misstag tidigare, aldrig blivit knockad förut, samt det såg också ut som det inte var ett tränat move utan Weidman bara slängde ut Brock-karate-hammerfisten pga han var obalanserad. Hela detta scenario är väldigt otypiskt.
Dessutom, att han nästan blev knockad igen säger inte så mycket om första gången. Det är ganska vanligt att en fighter som blir tungt knockad i slutet av sin karriär inte har mycket till haka efter det.

Bailah 2013-12-30 17:11

Väldigt tragiskt. Kommer han tillbaka (vilket jag inte tror) så kommer det ju definitivt inte bli för titlen och han kommer inte vara densamma. Tyckte även i denna fighten att han var väldigt annorlunda. Han var inte fluid som han brukar, han körde relativt aggresivt (Inte bara counterstrikar) sen om den här "knocken" där han nästan var ute i första ronden som alla snackar om. Jag tyckte inte den var så farlig. Han blev slagen på örat, han var väl ute i en halv sekund / sekund. Sen drog han guard och hade det rätt bra där. Tog inte massa med skada, rullade med slagen och körde även rätt offensivt från guard.

Andra ronden såg han bättre ut, började hitta lite mer reach och rytm. Sen smällde det ju. Väldigt tråkigt.

Ja, jag är Silvas antagligen största fanboy men jag är inte ignorant. Första fighten där förlorade han. Pga pajaseri, helt klart. Tar inget ifrån Weidman, han är duktigt. Men jag tycker inte att han "förtjänar" att vara den som dethronar Silva.

Andra fighten, ja det var en freak accident. MEN Weidman blockade bra/fint som ledde till skadan. Så än en gång, jag tar inget ifrån Weidman han är den nya champen. Dock tror jag han inte kommer vara en ny legend. Jacare, Vitor, Machida är där och de är fan farliga.

Jag personligen ville att Silva skulle vinna denna fighten och sen retira. Mycket farliga contenders nu.

Första förlusten för mig var jobbigare känslomässigt. För det var bara så dumt. Denna gången var det mer "faaan.. Nu kommer vi aldrig få njuta av hans fenomenala fighter i ringen igen"
Väldigt tragiskt att den absolut bästa och mest underhållande fightern i ufc's histora karriär slutade så. Han var värdig att gå ut på topp.

Nu får ju min andra plats favorit flytta upp (preliminärt) till första plats och va där för mig!

War Aldo.

okeej 2013-12-30 18:11

Många som snackar om att Machida kommer vara en farlig match för Weidman, har folk glömt att han först ska möta Mousasi? :P Räknar folk helt ut han eller?

Tricklew 2013-12-30 18:31

Får se om han kommer förbi Belfort, är väll han som står först i kön?

Weidman gjorde bra ifrån sig, och oavsett hur det gick till så besegrade han Silva två gånger, med det sagt så tror jag inte att han kommer stå på tron länge och vara en lång mästare.

CrazyJoeDavola 2013-12-30 18:54

Silva hade tur som klarade sig från att bli KO i första ronden vara ju på håret, skulle han komma tillbaka så kan jag tänka mig att det sitter ganska mycket i skallen när han ska spara någon igen, speciellt om det skulle vara mot Weidman, inte så att man glömmer bort den smärtan när benet går av.

qozmox 2013-12-30 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av okeej (Inlägg 6799647)
Många som snackar om att Machida kommer vara en farlig match för Weidman, har folk glömt att han först ska möta Mousasi? :P Räknar folk helt ut han eller?

ha va flummigt.
igår, då jag såg galan (168) så snackade vi lite om Mousasi,
och om hur konstigt det var att han fick matchen mot Gustafsson,
som då int blev av, men att man sen int hört ett jotta om kisen efter det.

Petoria 2013-12-30 19:00

Förstår inte hur man kan kalla det en fluke. Silva sparkade, Weidman checkade sparken.

Finns en anledning till att thaiboxare väldigt sällan kör med full kraft på bensparkar.

qozmox 2013-12-30 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6799714)
Förstår inte hur man kan kalla det en fluke. Silva sparkade, Weidman checkade sparken.

Finns en anledning till att thaiboxare väldigt sällan kör med full kraft på bensparkar.

spela roll.
silva vann, och kommer alltid vinna.
weidman är en fjant.
nanananananananananananderson SILVA, SILVA!

strikt 2013-12-30 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av qozmox (Inlägg 6799742)
spela roll.
silva vann, och kommer alltid vinna.
weidman är en fjant.

Väl talat broder!

*hug* *kissass* *hug*

DarcyGrahn 2013-12-30 19:52

Citat:

Skulle Weidman vinna 5 gånger irad så skulle Silva-fansen fortfarande leva i förnekelse.

http://bleacherreport.com/articles/1...ied-the-legend

qozmox 2013-12-30 20:11

Citat:

Ursprungligen postat av DarcyGrahn (Inlägg 6799789)
Skulle Weidman vinna 5 gånger irad så skulle Silva-fansen fortfarande leva i förnekelse.

http://bleacherreport.com/articles/1...ied-the-legend

ingen förnekelse.
grejjen är ju bara den att folk är såna silvahaterz.
tokälskar USA för att de har mcdonalds och linkin park.

Doctor Snuggles 2013-12-30 20:51

Citat:

Jag förstår inte hur man kan tycka att vinna på lotto är tur. Man spelade på lotto, man vann.

Visa mig dessa många svaga bensparkar, förresten. Jag har nästan bara sett rätt i princip full kraft i både thai och k-1.
Det är bara en jävligt ovanlig händelse, vilket är vad en fluke innebär.
Oavsett skicklighet av Weidman, och oskicklighet av Silva ( för många lågsparkar utan att sätta upp dem först, och för få checks i mma).

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:48.