![]() |
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Apropå TKD:
:D |
Citat:
Det här är jag för 5 sekunder sedan http://s3.amazonaws.com/rapgenius/fullmetaljacket2.jpg |
|
Citat:
|
Du har ju en bra ursäkt i alla fall. ;)
Har för mig att du har en Youtubekanal med dina matcher? Länka! |
Citat:
|
Citat:
Killen på allstyle open jag mötte i final blev diskad pga en spinning backhand som knockade, men eftersom killen inte kunde/ville fortsätta fick han gå vidare ändå. Reglerna varierar lite iofs. |
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=Ds4f9T_QFAg |
Bra grejer. Se till att filma lite mer!
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ni vet förresten vem Anderson snodde hela "ryggen mot buren och vifta in motståndaren" ifrån? Inte från Ali.
http://www.youtube.com/watch?v=HbqwGz7xkkU&t=38m ;) |
Jag kan inte mma men roy jones va boss
|
Ja, det är lite sorgligt att se honom idag.
|
Citat:
|
Citat:
"The Greatest Ever: Muhammad Ali Avoids 21 Punches In 10 Seconds While Holding The Ropes (GIF)" http://cdn29.elitedaily.com/wp-conte...2/AliDodge.gif |
Citat:
|
Citat:
|
|
Kul att se Zlatan lite starstruck :)
|
Citat:
|
Citat:
|
|
Citat:
|
7 dagar kvar. Blir nervös bara jag TÄNKER på matchen.
http://i.minus.com/ibpTAYvgSlVH1S.gif Silva via brutal KO |
Varför gör man inte en förlust (via DQ) när någon torskar på doping? Inte mycket till tröst, men motståndaren får i alla fall en vinst på sitt record.
|
Sluta posta den där jävla gifen.
|
|
nån här som är mer insatt än mig.
vad är nu skrivet i historien om silva's match mot weidman? |
Huh?
|
2 bra promos:
|
Nervös? Neeeej då. :o
Om/när silva vinner kommer jag väcka varenda granne i Lund med lyckoskrik. |
Vinner han inte nu är nog eran slut.
|
Kan ni ens FÖRESTÄLLA er hur magiskt det vore att se Silva vinna med ett riktigt brutalt KO? Ryser bara av tanken. Om Silva förlorar igen kommer man verkligen få the feels. :(
|
Citat:
utsäkta mitt kryptiska svammel, sov rätt uselt inatt. vad jag ville säga var: vad har sagts, av silva och andra, om hans inställning till att slåss numera. om att han i princip la sig i matchen, och snackade tom innan matchen om att han ville att weidman skulle vinna, osv osv |
Det var väl kanske inte han som sa att han ville weidman skulle vinna. Han är enligt de artiklar och klipp jag sett så är han mer taggad än någonsin.
|
Tror det hela kan sammanfattas med:
"I back... trust me.. I back" Skämt åsido, jag tror ingen vet vad Silvas inställning egentligen är. Hans clownande tyder på att han är uttråkad, men i en intervju sa han att han tänker fortsätta tävla i andra organisationer om han börjar förlora och Dana ber honom lägga handskarna på hyllan, så vem vet. |
Silva är en märklig prick. Inte ens hans manager förstår sig på honom helt. Något var uppenbarligen fel sist, men jag tror också det har byggts upp med tiden. Började verkligen synas vid Bonnar matchen, men det har funnits tecken på det tidigare. Hybris? Uttråkad? Gammal? Ofokuserad? Pressad? Vem vet.
|
Citat:
|
Otroligt hur de lyckas göra mmafighting fulare och fulare för varje version.
|
Citat:
He back. |
Ny intervju med Gunnar där han t.o.m. ler en del. ;)
|
Framtida motståndare för Ronda? 19 år.
9-0. Alla på avslut, 6 i första ronden. http://2.bp.blogspot.com/-21HM5IhNaU...320/000000.gif |
Fyfan, tekniken på vänster slagen vid 0.30, Gör det ju svårt att ta WMMA seriöst när man ser sån skit.
|
Citat:
|
Citat:
Hon är dessutom 19 år, återigen. |
http://stage.ufc.tv/page/fightpass
Drygt 70 spänn i månaden. Frågan är om hela deras bibliotek och ppv-replays verkligen kommer finnas där. |
Citat:
|
Galen fight. Och snygg frilla.
|
|
lol, hur kan dessa snubbar vara i samma viktklass?
|
Anderson och Weidman kollar på första matchen och kommenterar.
http://fightland.vice.com/fightland-...anderson-silva |
Huuuga!
|
BE SERIOUS BE SERIOUS ANDERSON! |
Fan, pulsen gick upp ett par hundra snäpp.. Fan om inte Silva vinner alltså. Faaa-aaaan!
|
|
Underbart hur alla svarade på frågan förutom Belfort som fick det att handla om sig själv.
|
Fan, nu fick jag upp förhoppningarna igen läsandes det där. I vilket fall:
Go jul! :) |
Vad tror ni om silva-weidman 2 då? Sjukt svårt måste jag säga. Hoppas på Silva men vetefan, tycker Henderson sa det bäst på sidan som länkades.
|
Jag anser att Weidman borde vara favorit i den här matchen, således ser jag den som ett riktigt intressant spel vid gällande odds.
För det första är det en dålig match-up för Anderson, som visserligen är tät och stabil från ryggen men som ej visat några större färdigheter i att ta sig upp om han väl blir nedtagen. Weidman fick en nedtagning tidigt i den första matchen utan några större problem, och även om han följde upp med några misslyckade försök därefter är jag förvissad om att han får ner Anderson i returen. Är han då lite mer konservativ i sin topposition, jämfört med sist då han gick på benlås, bör han kunna hålla Anderson nere under långa perioder av ronderna. Jag tycker heller inte Anderson historiskt har visat något större intresse av att poäng-fightas i sina matcher, vilket kan bli ett problem för honom om matchen skulle gå tiden ut. Slutligen ska man inte underskatta det faktum att en svit bröts, på flera sätt, i förra matchen. Andersons aura som övermänsklig sköts i sank, då han inte bara förlorade utan även blev knockad för första gången i sin karriär. Visst, han klantade sig, men jag kände samma sak när Fedor åkte på sin "första" förlust mot Werdum och efter det fortsatte förlusterna att trilla in, det var som att hans nio liv var förbrukade. Silva är 38 år, visserligen vad det verkar en oförskämt pigg 38-åring i fighter-mått räknat, men krönet är garanterat nära och möjligen redan passerat. Han har givetvis en klar fördel mot Weidman i sitt stående game, är det tillräckligt för att motivera det aktuella oddset? Kombinationen av att Weidman sannolikt har flera sätt att vinna på, samt att Anderson omges av allt för många frågetecken, gör att jag inte tror det. Det ska hur som helst bli spännande att se vem som får det mentala övertaget i returen. Weidman blev ju trots allt inlurad i Silvas spel senast så han bör har gjort sin läxa noggrant denna gång. |
Citat:
|
Omg, a front kick to the face!!
|
He no back. He loos.
|
Andersson klantade sig inte i deras första möte, det ingår i han sätt att slåss. Han har händerna lågt för att stoppa nedtagningarna, likaså när han ställer ryggen mot buren. Jag har Weidman på denna.
|
Citat:
Ingen någorlunda observant människa tror att han klantade sig för att han höll händerna nere. Han klantade sig för att han gick flera snäpp för långt, tog alldeles för många slag helt i onödan bara för att visa sig på styva linan, och sedan blundade, låtsades vara skadad och dansade limbo på tårna istället för att röra på fötterna och kontra. Säga att det är hur han alltid slåss är ungefär som att likställa Leonard Garcia med Jose Aldo. Med det sagt så är det mycket möjligt att Weidman bör vara favoriten i denna fight, då han som en bättre version av Sonnen är en svår matchup för Silva. |
Att han överdrev sin fightingstil, undervärderade sin motståndare och inte tog fighten på allvar är inte att klanta sig det heller. Det är aktiva val. Den bästa fightern vinner alltid. Med det sagt så tror jag inte en revansch sugen Silva är en lätt match för Weidman. Det kan garanterat gå åt båda hållen,men tror det väger över lite till Weidmans fördel.
|
Citat:
|
hur var och när bettar man på UFC?
vad är oddsen? alltså silva v weidman? beskriv gärna som ni hade gjort för en 5åring |
Nåväl kan hålla med om att det blir semantik av det. Att göra val både bra och dåliga är en del av sporten. Ibland ger vissa grejer fördelar ibland inte. Alla som gör dåliga val och förlorar har inte varit klantiga, den inställningen riskerar att förringa vinnarens insats. Det är alltid lätt med facit i hand säga att han/hon skulle gjort såhär. Uttryckte mig trubbigt innan. Jag tror att Anderssons sätt att föra sig själv i deras senaste möte var en avsiktlig taktik(kan jag omöjligen veta men jag misstänker det). Det hade kunnat ge utdelning om Weidman blivit mer frustrerad, vilket han verkade vara på god väg att bli. Hade det blivit slugfest hade nog garanterat Andersson slagit ut honom, utan att behöva oroa ihjäl sig över nedtagningar.
Det visade sig i det här fallet att det var ett dåligt beslut vilket ledde till att han förlorade. Visst han showade mycket men tittar man på sekvensen där han blir knockad så är den största anledningen till detta att han har händerna nere. Hade han haft dem i huvudhöjd hade han förmodligen kunnat freda sig trots att han stod "limbo" haha. Men då finns å andra sidan risken att bli nedtagen. Har man händerna nere kommer man förr eller senare bli slagen i ansiktet. Jag tycker inte man ska förminska Weidmans insats genom att säga att Andersson klantade sig. Weidman var bäst och han vann. |
|
Citat:
Man kan inte bortse från att Silva klantade sig big-time, men du har rätt i att man inte ska förminska Weidmans vinst (vilket jag kanske gjorde där i alla fall). |
Citat:
|
Är jag den enda som redan är nervös som inihelvete?
Söndag kan bli bästa dagen på år för mig, eller den värsta. Hur kan man (jag) bli så känslomässigt involverad i denna spindel? Helvete! |
Känner att jag vill förtydliga lite vad jag menar. Att ha händerna uppe är mer som en sista säkerhet när allt annat skiter sig, som kostar väldigt lite framförallt för folk som inte är på högnivå. Jag håller helt med om att känsla för distans,timing,fotposition, huvudposition/huvudrörelse och rörelse i vinklar är det som är 90% (godtyckligt, 80% kändes för lite 95% för mycket:))av stående fight. Men det blir en trade off han gör när han har händerna nere under höften och förr eller senare kommer han bli träffad. Framförallt när man tänker på vilket motstånd han ställs inför. Man behöver ju inte blockera slagen med händerna för att man har händerna högt, utan mer ha dem som ett sista vägen ut alternativ.
|
Hur det än slutar så förtjänar AS all respekt och han är en levande legend inget snack om saken.
|
Citat:
Anderson ser bestämd ut. |
Citat:
|
39.10 typ |
Citat:
|
Citat:
|
Oh weeee!!
|
|
Men vad är det för fel på kollo? Andra gången på en vecka som sajten är nere i flera dagar.
|
|
|
|
lollibolliloll
|
Visst är det natten mot lördag som matchen går av stapeln?
Start 04:00 som vanligt? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk |
Citat:
" I dont fucking care, Im getting blown by a mermaid right now" |
Citat:
|
Noobfråga: Kollar alla galan på fulstream eller köper någon legit PayPerView? Om det senare: Funkar UFC-appen bra?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Valfri spelsajt, oddsen varierar beroende på var du väljer att spela. Bet365, Betsafe (ger just nu 1,59 mot 2.50), Ladbrokes, Unibet är några exempel. De två första brukar hålla bra odds vad gäller mma. När? Ska du vara säker på att kunna lägga ett bet bör du lägga det som senast någon timme innan matchen börjar. Vissa matcher har live-odds men dessa är nyckfulla och ställs ofta in. Matchen går av stapeln natten till söndag. |
Citat:
betyder detta att man får 1.58x pengarna om man satsar på silva? |
Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:58. |
|