![]() |
|
Joe Rogan tycker att GSP borde lägga ner. (snackar om de runt 12min in) |
Citat:
|
Citat:
Jo, bättre fighter. Hendricks går runt med sin fröken höger och förlitar sig för mycket på den. |
Fru vänster.
|
Hade det varit en rond på 25 minuter (eller särskilt om den var ännu längre), då hade nog Nick Diaz aldrig förlorat. ;)
|
Om alla fighter var "till döden" hade jag nog satt pengarna på någon som Nick Diaz. Någon som är notoriskt svår att avsluta och som kommer orka mer än alla andra.
|
Citat:
intressant att han ser ut så om han bara slår med 1 hand. |
Han ser ut så för att han träffade GSP rätt mycket i ansiktet, för att inte tala om att GSP faktiskt öppnas väldigt lätt i ansiktet.
Hendricks förlorade fortfarande för att han var för passiv och inte kunde vinna över GSP. Att stå upp mot mästaren som han gjorde och skada honom lite är inte samma sak som att vinna över mästaren. |
Diskuterar inte vem som vann matchen, en bättre fighter kan förlora en match. Inte lika säker som du att GSP är en bättre FIGHTER än Hendricks.
|
Citat:
|
Citat:
|
UFC verkar lägga ut en massa gratis matcher till sin latino publik:
http://www.youtube.com/user/UFClatin...h?query=gratis |
Var tvungen att se om första ronden en gång till med tanke på all kontrovers kring den och jag kan fortfarande inte förstå hur någon ger den till St-Pierre. Jaja, mest av allt hoppas jag att St-Pierres problem löser sig så att vi slipper all den konstiga mystik som nu råder kring hans stundande frånvaro.
|
Är han frånvarande då?
|
Citat:
Vore därför också intressant att göra en poll runt olika träffar och se hur folk graderar dem (inte bara denna match, utan allmänt). |
Citat:
:eek: |
Citat:
Det jag gav GSP fördel för var hans submissionförsök som jag inte upplevde som särskilt nära (men givetvis ska han ha cred för att han försöker avsluta och tvingade in Hendricks i en jobbig position) samt den första huvudsparken (som landade ganska rent, men inte heller verkade ha någon direkt kraft). Men detta vägs i min mening över av att Hendricks landade tyngre genom hela ronden, hans uppercut, det där knäet (som inte tog särskilt rent), armbågarna, samt en övergripande känsla av att han styre ronden. |
Citat:
Det är dessutom ofta svårt att avgöra hur mycket kraft ligger bakom, och det borde man veta synnerligen om man tränar kampsport. Finns många exempel på fighters som ser slöa ut och gör armslag, men träffar aphårt. De slagen som skakade GSP i andra såg inte så enormt hårda ut. Öht så ser hans slag inte lika hårda (explosiva) ut som t.ex. Melvin Guillard eller ngn. Vissa kan träffa knän från samma läge som GSP, och de ser inte så enormt annorlunda ut, och göra en massa skada. Det är iaf verkligen inte lika lätt att avgöra som du vill få det till, särskilt inte när man kollar i stundens hetta, och med en kommentator som ofta kommenterar till en fighters fördel. Och ja, jag har blivit både sparkad och knäad i låret, så jag vet hur förjävla ont det kan göra. |
Citat:
Hur ser ni på den sista ronden? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Blev lite förvånad när jag såg Alex på TV i förrgår. Var någon hemskt dålig UNIBET-reklam, men kul att han får mer exposure.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
I min mening tar GSP den stående delen av ronden, medan Hendricks tar clinchen/grapplingen p.g.a. sina armbågar. I båda fallen är de dock jämnt och totalt för ronden ser jag det som en draw. |
Citat:
|
Over/Under för när diskussionen dör ut angående vem som vann av GSP/Hendricks är satt till sidan 2249 (standardinställningar, enstaka outliers räknas ej med).
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Tycker folk underskattar huvudsparken lite. Även om det inte var en jättekraftfull spark så var det fortfarande en ren smäll mot huvudet. Ska väga bra mycket tyngre än knän i clinchen och armbågar mot tinningen på någon som lutar huvudet mot motståndarens ben. För att få lite fart i den här uttjatade diskussionen: GSP 50-45 i returmötet. :D |
Citat:
Jag hade för mig att GSP pressade mer i den ronden än vad han gjorde nu när jag såg om den, så får ändra mig till draw. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Det du syftar på var omedelbara reaktioner. Det var dessutom inte 100% av mma-media (nej, den "pollen" inkluderar inte alla), och många verkar i efterhand tycka den första ronden var jämn och iaf kan förstå argumentet för att ge den till GSP eller ge den 10-10. Vilket var hela min poäng. Citat:
Folk har blivit knockade av sämre sparkar, men oftast tar det ett antal många fler, och antagligen hårdare, armbågar i clinchen för att knocka någon. Argumentet är dessutom inte armbågarna vs sparken. GSP träffade ett antal gånger fler stående, då Hendricks verkade missa en hel del (inte helt säker på detta pga vinkeln, som jag sagt förut). Men kanske nog om detta. ;) |
För lite mer analys om vad som gjordes rätt och fel under matchen av båda, så har Jack Slack två intressanta artiklar, en innan matchen och en efter:
http://bleacherreport.com/users/2072255-jack-slack |
Oh, och apropå verkligen kunniga mma-media, så gav Connor Reubuch, den nuvarande fight-analysören på bloody-elbow, fighten till GSP. :D
Vad som är lite synd i hela den här debatten, och oavsett om man tycker att Hendricks vann, är att GSP verkligen "came to fight", och visade hjärta och initiativ i slutet av fighten. Det som folk har gnällt på hur länge som helst att han inte gör. Det krävde väl helt enkelt en värdig motståndare. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
I den mer kunniga delen av Sherdog, standup-forumet, så gav en hel del matchen också till GSP, som t.ex. Conor som jag nämnde. Även vad som verkar en hyffsad standup-tränare, Luis Monda, kunde förstå argumentet att ge den till GSP. 60% är inte en särskilt bred majoritet heller. Det ger iaf ett hum om att bilden av vad som hände i matchen inte alls är så enormt tydlig. Konsensus är nog dock att dömer man matchen efter pride-regler, så vann Hendricks. Vilket gör det lite intressant, för tycker man det är mer så man bör bedöma en match, då tycker man också Jones vann mot Alex. ;) Citat:
Som sagt, pur biomekanik borde säga att det är svårare att skada motståndarens hjärnceller då skallen är hyffsat stabiliserad och hjärnan inte kan studsa runt så lätt. Och förstörda hjärnceller torde smälla högre än ytlig skada. Sedan exakt hur många halvhårda eller även hårda armbågar i den positionen som motsvarar en hyffsat ren karate-spark i huvudet är iaf för mig svårt att avgöra. |
Citat:
Jag gav vinsten till Jones oavsett regelverk, vad nu det har med saken att göra. Citat:
|
Citat:
Man kan dessutom använda fans-argument fast angående haters som röstar mot honom. Tycker mig ha sett en hel del mer haters än fans där iaf. Har knappast sett en enda person som har sagt att de gillar att se honom slåss. Men ja, isf är det mer intressant att se vad mer insatta/analytiska personer tycker om det, och som sagt har jag sett en hel del som antingen ger rond 1 till GSP, eller iaf kan se hur man skulle kunna göra det. Jones grejen var mer en lustig reflektion. Många som säkert tycker Hendricks vann, tycker också att Alex gjorde mer i rond 4 för att han träffade mer under de första 4 minuterna. Men i isf då skulle GSP ha vunnit rond 2 också. ;) Citat:
Talade mer om principen om hur man (antagligen) dömer skada. Jag tror nog att även de flesta tkd/karate sparkar mot huvudet är hårdare, eller iaf motsvarande, armbågar i clinchen. Armbågar som försvar mot nedtagning är däremot definitivt ett underanvänt försvar, och kan definitivt skada eller t.o.m. knocka någon, som vi har sett typ två gånger i år (båda de gångerna så såg dock armbågarna ut att ha rätt mycket nyp i sig). |
Förresten, om ni vill scripta röstning på Alex, så gör följande:
Gå in på sidan i chrome, och öppna developer tools, och sedan i consolen klistra in setInterval("document.getElementById('coverVoteSub mitButton').click()",100) och klicka enter. 100 är millisekunder mellan varje klick. Ändra efter behag. Vet inte hur bra det kommer funka, men det verkar som requesten skickas fint. :D Stäng ner developer tools sen dock, CPU:n verkar få fnatt på mac sen iaf. |
Citat:
Citat:
|
Kändes nästan som Anthony tvångsåt dagarna innan weigh-ins för att omedvetet inte kunna väga in. Säkert blivit totalt smashad av britten på träningarna och var lite skraj
|
Håller med, han såg inte ens ut att vilja försöka... Trist, speciellt efter att i princip kommit till semi-final gratis.
|
Citat:
|
Förresten, Ronda är verkligen en galen vinnarskalle. Från Jessamyns blog apropå det senaste icke-avsnittet:
"Anthony tried to say that it just wasn't possible for him to cut the weight because he had screwed up on his diet. But here's the thing, he could have made it. He left the gym the night before at 144, which is well within a range to make the weight. There is a science to cutting weight and lots of things that we as fighters can do to make it easier on ourselves, but the BIGGEST factor in the weight cut is your mental fortitude...and this is what Ronda wanted to prove. She jumped on the scale after Anthony missed weight and was 152 pounds. Without any sort of prep (diet, water loading, sodium loading/cutting, etc.) jumped in the sauna and was in there for FIVE hours before it was time to go to the coaches challenge. Yes, Ronda Rousey cut weight in the sauna for five hours, went to a rock climbing challenge, won, and then went BACK to the sauna that night and cut some more." Intressant att de väljer att klippa bort det ur avsnittet. |
Folket har lämnat vår kära St. Pierre, och Alex leder. Dock skriver han att Chael är hack i häl, så gubbar.. fram med scripts och allt vad det nu är.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/...66365829_n.jpg |
Gammal intervju med Palhares för er som inte sett. Inspirerande historia.
|
Citat:
EDIT: Eller vänta, nu verkar det buggat. Ska kolla upp det |
Ah, jävla kollo som ligger till ett space. Detta är det rätta
Kod:
setInterval("document.getElementById('coverVoteSubmitButton').click()",100) |
Förresten, breaking news, Lorenzo säger det blir 54 events nästa år. Alltså ett event i veckan. Wow.
EDIT: Äsch, missuppfattning/felsägning. Tydligen blir det 34 som tidigare + 8-10 lokala events. |
Känns inte som det borde vara så avgörande, men jag satte mitt script på att rösta på Pettis tillsammans med Gustafsson, kändes som det borde kunna bli en lättare final. Har kanske bidragit något till att GSP ligger under :D låter mitt vara igång inatt igen, så hjälper vi Gustafsson på traven lite :)
|
Japp, jag röstar också på pettis samtidigt
|
Citat:
Citat:
|
Smartare ifall ni sätter 4-10 sek. Kan ju lätt bli fel när det blir för många requests osv. Bättre ifall man låter sidan hinna ladda klart i 90 procent av fallen.
|
Bra jobb grabbar :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Ngn som har ett flashback konto kan gå o klippa och klistra detta i Alex tråden:
https://www.flashback.org/t997401p414 Kod:
Enkelt sätt att automatisera röstning på Alex via javascript: |
Jag kan nog göra ett twitter script också, om någon är intresserad. Lite sent kanske, för röstningen fungerar bara idag. Men kanske för nästa omgång? :D
|
Orkade inte vänta, gick o gjorde ett. :D
Skickar ett unikt (numrerat) tweet, d.v.s #votegus 1,2, osv varenda sekund. Logga in på twitter och tryck in detta i javascript-konsollen: Kod:
var n=0; setInterval('document.getElementById("tweet-box-mini-home-profile").childNodes[0].innerHTML="#votegus "+ n++; document.getElementsByClassName("button-text tweeting-text")[0].click()',1000) |
Jahapp, man kan bara skicka typ 100 tweets per X antal timmar. Nåväl.
|
|
Hårdaste träffen Hendricks fick var alltså från sig själv. Ganska självklart då att han gjorde mest skada under matchen om man lägger ihop allt.
|
Senaste TUF avsnitt 12.
Alltså vad är det med stolpskotten som inte kan fixa weight. Som någon redan nämde skulle jag kunna tänka mig att Anthony faktiskt åt skit bara för han var skraj, och det sketna psyke han har mår bättre av att "förlora pga. sketen diet, än åka på stryk". Hursom, hur fan kan man satsa så mycket och inte klara av fundamentala saker? |
Citat:
|
Citat:
|
Någon snubbe blir lack och sparkar Freddie Roach i bröstet. Modigt..
0:10 |
Vad händer? Enda jag ser är muppar som inte kan kontrollera sig själv.
|
|
Lyotos bror är inte att leka med
http://cdn2.sbnation.com/imported_as...ood_medium.gif |
Den knocken ja.. Det knät och den käken.
Han fick ju bäras ut på bår, scary stuff.. |
Citat:
Lol. Bara lol. Ganska intressant hur hjärnan kan fungera ibland. :D |
Tur att man såg matchen objektivt och insåg samma sekund klockan klämta att George fortfarande var kung!
|
Oavsett vem man tycker vann fighten så kan man ju inte ogilla George, Verkar ju vara en riktigt trevlig snubbe.
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Har för mig jag läste om att sade typ på ufc tonight eller ngstans att han inte sett om matchen. I vilket fall, man ska nog ta det mesta han säger med en nypa salt i vanlig ordning. Som den grejen om Askren, om att han inte vunnit över någon och har jobb att göra. Trots att Hieron blev signad av UFC en fight efter han förlorat mot Askren (ja, kort notis men ändå), och Askren är top 10 i de flesta rankningar. För att inte tala om alla oetablerade fighters som finns i UFC. ;) |
Så, vem ska kolla på Glory och Pacman i natt?
|
Några bra kort? Var ska du kolla?
Är ju superior challenge på tv10 nu :) |
Citat:
Finns några streams på wizi. |
Haha, sjysst presentation av Victor Pesta (bra HW prospect, vann mot Mohammed sist, som tydligen hade en 7s knockout på superior challenge precis):
http://letmebeyoursparringpartner.com/ |
Något vettigt att kolla på ikväll? Dock rätt trött, lite mycket whirre här ikväll :o
|
Citat:
|
Silva fått ny sponsor btw, Hublot. Pretty decent!
Aaah, ska kolla då lite :] |
Underkortet för boxningen här:
http://www.mmafighting.com/2013/11/2...-stream-online Boxning verkar lära sig av UFC förresten. Prospects möter varandra oftare nu, istället för att skyddas så promotors kan padda deras records. |
Citat:
|
|
Shit pommefritt, Petrosyan vart knockad. Year of the upsets. Hade bara fattats att Manny förlorade, men det hände ju förstås inte. ;)
|
Citat:
|
Jones säger att han flyttar upp till tungvikt permanent inom 2 år, och har en superfight mot Cain inom 1 år. Fy fan vilken match det hade varit. Enligt Jones väger han 230 nu (i garanterat bättre form än Cain), så han har ju minst lika många om inte fler kvalitetskilon.
Får se om Alex kan spoil the party. :D |
Cains svaghet om något verkar vara en lite suspekt haka för divisionen (även om den såg stabil ut mot JDS senast), men jag tror hans brottning och kondition är bättre Jones'. Jones har ju aldrig varit känd för någon KO-power, så jag tror det kommer bli en väldigt jobbig fight för Jones om den nu blir av.
|
Citat:
Han tränar visserligen med Cormier, men sparring och fight är två olika saker. Jacksons är ju också hyffsat duktiga på gameplans och att hitta svagheter hos motståndare. Det är inte som Cain inte har tendenser. |
Cain har egentligen bara mött en person med riktigt bra TDD, och då hade han enorma problem innan hans överlägsna kondition tog över. Så vad gäller nedtagningar tror jag det är ganska lika eller ett litet övertag för Jones. Cain verkar dock ha bättre toppkontroll.
Vem som har bäst kondition vet jag inte riktigt. Cain får väldigt mycket extracreds för sin kondition eftersom han är en "tungviktare", när han i själva verket inte är mycket större än Jones som också klarar av 5 ronder i riktigt bra tempo. Sedan får man tänka på att JDS till stor del blev en vandrande slagpåse efter första ronden i deras match, så Cain var i total kontroll vilket hjälper konditionen enormt. Striking ger jag till Jones. Han har inte KO-power, men han har bättre fundamentals än JDS, och använder sig mycket av långa slag och sparkar vilket kommer vara något helt nytt för Cain. Jones har sett bättre ut ståendes mot bättre motstånd. |
Då måste man dock också minnas att om Jones går upp 10 kg i muskelmassa, att hans kondition kan påverkas betydligt. Även hans KO-power, dock. Han har dessutom KO-power i armbågarna, och jag tror han skulle kunna ha tryck i sina raka slag om han bara lärde sig att få in vikten bakom. En vanlig 1-2, om hyffsad, skulle kunna ge honom väldigt mycket. Var ju typ det enda vapnet som Tim Salivja hade, och ändå vann han med en av de (då) bättre boxarna i HW.
|
Står still i mitt lilla huvud just nu, vem är personen som Cain mött med bra TDD?
Skickat från min Galaxy Nexus |
Citat:
|
Citat:
Håller med ang trycket i hans slag. Hans boxning är fortfarande inte särskilt teknisk, men han kompenserar med mycket annat. |
Ja just det, lbs var det. :D
Egentligen så skulle ju Alex också lätt kunna slåss i HW, om man bara ser till hans frame. |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:48. |
|