![]() |
Hej Steve!
Jag måste säga att av alla medlemmar här på forumet, är du den som inspirerar mig mest i min träning! Din inställning går inte av för hackor, och dina klockrena analyser är alltid lika intressanta att läsa! Och när man sedan ser dig slita på gymmet, får man själv en stor boost och klarar de där sista repsen i cablecurlen. Du är verkligen min förebild! |
Haha tackar :) Kul att höra!
|
Onsdag 10 december
Russian Routine pass 2/18 Knäböj 140x6x3 - gick lätt men ryggen var väldigt sliten efter kronlyften i måndags så jag kämpade verkligen för att inte fälla ryggen. Chins, brett pronerat grepp 8 st - PB 10kg x 3 st Latsdrag 100x5 110x5 PB - lite kort rörelselängd, var direkt till hakan Sen tramsade jag runt med massa set liggande rodd på bänk. Den tar verkligen på bakre axlar! |
Du kör inte mark under Russian Routine va? haha ska nog testa det fast i mark till serie 2 :P
|
Citat:
|
RSR graderar jag någonstans mellan Sheiko och Smolov i galenskap. *screwy*
Jag följer således detta med stort intresse! *popcorn* |
Har försökt mig på smolovcykeln i knäböj två gånger. Den ena gången gick det (innan jag började på Bollhuset) och gav mig 20kg mer på 3 veckor. Den andra gången misslyckades jag katastrofalt och blev sjuk :/
|
Citat:
|
|
Snacka om att falla på mållinjen. :/
|
Fredag 12 december
MM2k pass 8/14, russian routine pass 3/18 Bänkpress 117,5x2x3 - dessa gick mycket lätt! Hade nog 2 reps kvar faktiskt. Kan jämföras med 115x3 i måndags vilket innebar positiv fail och att jag bara gjorde 117,5x2 då. 125x2x1 - hade nog klarat 5kg till, tror det iaf. Skulle kört negativ bänk på 145kg men pallade inte så jag tänkte testa på max reps i dips istället. PB var på 15 stycken och jag gjorde 20 - nytt PB :) Knäböj 140x2x2 - skulle gjort 6x2 men fick ont i svanken igen så jag svalde stoltheten och stannade där. Måste tänka mer långsiktigt nu och inte bara nästa vecka eller nästa tävling. Om jag ska ha någon chans över huvud taget på SM får jag inte klanta bort det på några set fjollvikter. Tog ut frustrationen på benmaskinerna. Härligt att se Akoral tillbaka i böj och mark. Henke roidade upp 200x10 på hög pall. Alltid lika kul (och imponerande!) när han går loss. |
Du kommer ju vara helt chanslös imorgon, själv spelade jag squash i 45 minuter nyss, bra för uthålligheten. Formtoppning kan man väl säga. Är det 15.30 på ÄlTeKå?
|
Citat:
Pizza o öl efteråt, LTK bjuder :D |
Nä jag tar fan en vilovecka. Har inga stora besvär med ryggen men jag tänker inte göra samma misstag som med ljumsken och missa 2-3 månaders träning. Detta är det viktigaste i mitt liv just nu och denna gången ska jag inte klanta bort det.
Får tillägga att ryggsmärtan inte orsakats av alla böjar i RSR utan av kronlyften som jag gjorde i måndags. Hade inte kört det på något år och gick på PB-vikter direkt. Kan ha varit det, men jag var ändå väl uppvärmd. Kanske glömde spänna bålen ordentligt. |
Dina färgglada shorts äger något slags roidhetsande egenskap. Liksom det röda tygstycket för en tjur. Roidandet kan förstås riskera bli av det lite färgglada och psykedeliska slaget, just tack vare färgsammansättningen.
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:57. |