![]() |
|
Citat:
http://www.bloodyelbow.com/2013/7/10...-mma-technique Även om jag inte riktigt håller med om vissa slutsatser eller observationer. |
Citat:
(:D) |
Tj ute, pettis mot bendo. Magi!!
|
Citat:
|
Citat:
Och ja jag förstod att du skojade ;) |
-Some Brazilian Media are all over the rumors that Anderson Silva threw the fight against Chris Weidman. They are just rumors and should be treated as such. Here is a translation of what some Brazilian sources are saying. However we cannot find an official statement of Minotauro saying that in English or in Portuguese. This goes however in the same direction as the recent statement from mmafighting.com that Anderson Silva wants to rematch Chris Weidman again after all and wants the fight to happen soon as possible and this for a million dollar paycheck.
Source: UFC Bahia: “Minotauro has declared the following statement: “If people knew what really happened in the defeat of Anderson, they would be disgusted.” All Brazilians were shocked and saddened by Anderson having lost the belt in Vegas. But they don’t need to be. What is discussed below is the news firsthand being investigated by radio and newspapers throughout Brazil and some foreigners, specifically Wall Street Journal and Sports Gazette and the media should be released soon, and the evidence will confirm the facts. Rumor: Anderson Silva SOLD the UFC belt. The fighter’s staff was advised, at 1:00pm on July 6 (Fight Day), at a meeting involving Dana White, Pedro Rizzo and Mr. Lorenzo Fertitta. At first they were very upset, and Anderson refused to sell the belt. The acceptance came through the full payment of premiums, US$70K for each member of staff, plus a bonus of U.S$400K for the whole team, a total of US$23 million by Nike. Still, Anderson refused to participate. Their situation was only resolved after the representative of Nike threatening to withdraw its lifelong sponsorship of the fighter, valued at more than US$90 million throughout his career. Thus, it was agreed that Anderson would be defeated by points, but the apathy that befell the fighter made Chris Weidman, who absolutely did not participate in this negotiation, TKO Anderson. Dana White applauded the team collaboration of Silva, since the change of belt has brought balance to the category.”- Tinfoil ppls! |
lol
|
http://www.middleeasy.com/index.php/...your-head-spin Länk till artikeln
|
Ibland är det svårt att ta en förlust :)
Vad ska dom säga när Silva inte återtar bältet då? |
Citat:
Prime Silva vinner 10/10 :d |
Det kommer alltid finnas stollar.
Men mängden ursäkter kommer till stor del bero på hur han ser ut. Vad kommer Weidman-fans/Silva-haters säga när Weidman inte vinner rematchen då? |
Någon som ska kolla på invicta i natt?
Inte för att låta för sexistisk, men det är ovanligt många snygga tjejer. ;) |
Förresten, inte för att plåga en död häst, men kollar man lite närmre så var det riktigt dåligt av Silva i slutet:
http://i.minus.com/ibpTAYvgSlVH1S.gif Weidman var i obalans med händerna nere efter högern, och det var ett väldigt liknande scenario mot Forrest vid den punkten. Även efter den lite klumpiga backhanden var han helt öppen. Det var som Silva inte ens var intresserad av att försöka kontra. |
Nåja, det är ju inte som att Silvas fotarbete är bättre i den positionen, Weidman lyckas åtminstone positionera fötterna rätt och röra sig framåt, något Griffin inte gjorde. Men du höll inte med om dessa synpunkter när du länkade dom förut kan jag tänka mig.
|
Citat:
Forrest rörde sig framåt också förresten, det var bara att Silva rörde sig bakåt samtidigt. Överlag såg Silva mer fokuserad och skarpare ut i sin striking. Han kanske håller på att bli gammal redan, vad vet jag. http://blog.zongwumen.com/wp-content...ko-forrest.gif |
Silva var i mycket sämre position mot Weidman. Om han backat som han gjorde mot Griffin hade det kunnat se annorlunda ut. När Weidman öppnar sig är Silva i dålig position med fötterna som är placerade för att rulla ifrån slagen.
|
Han slänger slaget mot Forrest under tiden han går bakåt, och är på en fot.
Så fötterna är faktiskt i bättre position. Han står bredare, är på båda fötter, har höger fot bakom sig och skulle kunna tryckt från med den. Direkt efter är en annan sak. Det dummaste var förstås att låtsas vara skadad inom räckhåll för Weidman. |
Det enda han har en suck att få någon kraft med är vänstern, vilket hade satt honom i en sämre sits. Högern är bara att glömma - du kan prova röra dig så själv får du se hur mycket kraft du genererar.
|
Vad babblar du om?
Kolla på enskilda bilder http://gif-explode.com/?explode=http...AYvgSlVH1S.gif Han står i en bra position för en krok eller rak höger. Han har vikten på bakbenet som är lätt böjt och är snett bakom honom. Skifta vikten till höger fot samtidigt som du dippar höger knä och vrider höften och bam, en krok. Du kan dessutom sedan eller samtidigt börja flytta vänster ben så du kommer i bättre position. Tilta överkroppen framåt en aning och tryck ifrån med höger fot och bam, en rak. En vänster jabb vore förstås snabbast, på samma sätt som med Forrest (fast omvänd position, så det var höger där). Och hur exakt hade en vänster satt honom i sämre sits? |
Kolla hur han rör sig. Han skiftar fot och roterar för att rulla undan slagen. Han kliver bakåt med sitt högerben när Weidman slänger sin höger. Det finns ingen kraft att kontra där med en högerjabb. Om han ska slänga en vänster måste han röra sig in i Weidmans vänster.
Det är stor skillnad mot Griffin. Där har han spänts i kroppen och rör sig rakt bakåt. Weidman går inte på rakt fram som Griffin och Silva cirklar. Griffin alternerar höger-vänster hand när han slår så han är lätt att timea och Silva vet precis vad som ska komma. Weidman gör inte det. |
Ja, han är lätt roterad till höger, men det hindrar inte från att rotera tillbaka som jag beskrev det till en krok, eller trycka ifrån med höger ben och skifta vikten framåt samtidigt, rotera lite mindre och (inte jabb) ge rak höger. En jabb skulle antagligen inte nå fram. Dessutom talar jag om innan bakfisten kommer, d.v.s. innan Weidman bryter höger-vänster sågen.
"Pröva själv". |
skillnaden är väl i slutändan att mot forrest så slogs han? nu bara larvade han sig och hade flera möjligheter under matchen att göra skada men gjorde det inte.. och tror knappast att det var pga att han var rädd för kontringar från weidman.. det är där allt bottnar i slutändan, silva fightades inte den dagen, ingen vet varför men hade han gjort det hade weidman inte överlevt Punkt
|
Ariel Helwani @arielhelwani 9m
RT @MikeChiappetta: Dana White announces the Chris Weidman vs. Anderson Silva rematch will be held on Dec. 28 in Las Vegas, MGM Grand. Expand Ariel Helwani @arielhelwani 8m Rousey vs. Tate 2 will be the co main event of the Dec. 28 show. Göttmos. |
Mm, rotera/röra sig framåt när han blir pressad bakåt av en anfallare som har honom inom sin räckvidd - speciellt när han har svårt att timea slagen som kommer...
|
Citat:
Att Anderson Silva, mma's kanske bästa och mest pricksäkra counterstriker som knockar folk med jabbar, inte skulle kunnat utnyttja luckan, även om den inte var helt optimal... c'mon son. Han hade inte särskilt svårt att rulla med de två första slagen dessutom. Att han sedan gjorde fel val och började dansa limbo istället för att kontra eller/och röra sig bakåt har inget med det att göra. Problemet är isf snarare att han verkade rätt ofokuserad/nonchalant där. Som om han var överraskad att göra wobbly legs inom klar räckvidd för Weidman var riskabelt. |
Citat:
|
Citat:
Weidman träffade flera gånger när Silva tramsade, just för att han gjorde sig svår att timea. |
Citat:
Faktum är att för mig såg det ut som han inte försökte läsa Weidmans timing särskilt mycket, utan var mest upptagen med att löjla sig. |
Citat:
Spänd blir man på en millisekund när relevanta muskelgrupper för att utföra en viss rörelse spänns. Finns ingen fördel, snarare nackdel, med att allmänt vara "spänd". Men det är förstås möjligt att hans reflexer blivit sämre. Svårt att säga med tanke på hur mycket det såg ut som han inte ansträngde sig. |
Han tramsade sådär för att han behövde göra det.
|
Trodde verkligen inte du skulle sålla dig till myffona.
Ja, det är verkligen logiskt att han tramsar mer än han någonsin tramsat, såpass mycket att han glömmer bort fundament, när han tidigare enbart tramsat mot folk han kände inte var ett hot och tvärtom var laserfokuserad mot folk han tyckte var ett hot, för att han "behövde det". I'm done, for jag kommer bara bli förbannad igen. |
Nu börjar invicta.
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag vill bara påpeka att diskussionen om Silva har pågått i 14 sidor nu. Man kan nog säga att han gjorde störst avtryck av alla UFC fighters vi har :D.
|
Citat:
|
Im back! |
Citat:
|
Told you all so!
|
He back!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
Citat:
.... Vad tror ni om Ellenberger vs MacDonald? Ser sjukt mycket fram emot den matchen. |
|
|
Anderson Silva Says "All the provocation, hands down… It should continue".
:D :D |
Körs det några road to-program inför en match som Gustafsson-Jones i stil med HBO 24/7 eller Showtime All Access?
|
Hoppas han trollar. Han får gärna göra det lite grann eller mot sämre motståndare, men att ta sådana absurda risker not någon som inte heter typ Bonnar hoppas jag hans tränare nu har bankat ur honom.
|
Citat:
|
Citat:
EDIT: Ett programnamn vore inte fel heller, om det är samma för alla event. |
Countdown heter det.
|
Prime time, också.
Primetime brukar komma i 2-3 delar under 2-3 veckor, med sista delen under fight veckan tror jag. Tror inte fighten är tillräckligt stor för en prime-time dock. |
Jag kan inte kalla mig för ett riktigt "mma fan" därför vänder jag mig till er som är lite mer insatta: Har Gustafsson en chans mot Jones? Vad jag sett så är Jones en sinnessjuk fighter och har inte blivit slagen förut, därför tvivlar jag på att en svensk skulle kunna slå honom. Men vad säger ni? :D
|
Citat:
Gus chans ligger i att han lyckas hålla fighten ståendes och förmodligen behöver han skaka Jones ganska tidigt i matchen. Men även om han lyckas hålla fighten ståendes blir han klart begränsad i sin striking när han hela tiden måste passa sig för nedtagningar. Jag tror dessvärre inte det tar allt för lång tid innan Jones får honom på rygg och väl där blir det kämpigt för Alex. Jones by Submission (rond 1-3) är mitt tips. Men i vilket fall ska det bli väldigt kul att se och jag hoppas att Alex kan bjuda upp till dans. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Hoppas Alex har en liten chans. Ska bli riktigt kul den här matchen. Slår han Jones är det minst lika stor bedrift som när Weidman slog Silva.
|
Grejen är att trots att alex är lång, så har han inte så långa armar, ungefär samma reach som Shogun. Däremot gör hans långa ben att han likt Jones kan täcka en stor yta snabbt.
|
Citat:
|
Citat:
|
Alex är snabb och rörlig också, vilket gör honom svårträffad. Sen gör hans längd att han ändå har lättare att komma in på rätt distans även om hans armar inte är aplånga.
|
Citat:
|
Alex har bättre händer/boxning, som striker är det mer svårbedömt. Jones har bättre sparkar och armbågar, därtill har han som sagt stor fördel av att han till skillnad från Alex ej behöver oroa sig speciellt mycket för nedtagningar.
|
Alex by GnP!
|
Citat:
Alex har förstås en chans ståendes, och det kan t.o.m vara jämnt, men han är inte bättre, iaf inte på pappret. |
Tycker faktiskt att Shogun vs Jones var en väldigt udda fight. Shogun hade redan förlorat innan de ens börjat slåss. Han såg sjuk ut, typ influensa eller något. Inte alls shogun.
|
Citat:
|
Citat:
Men det är svårt att säga hur frisk han var, då Jones stängde ner hans game (vilket har ganska många hål) helt och hållet. Det var ju dessutom ingen som förväntat sig att Jones hade utvecklats såpass mycket ståendes. Han var ju inte känd som en särskilt bra eller stabil stående fighter innan Shogun. Tvivlar på att det vore mycket skillnad oavsett. |
Han fick ett flying knee rakt i huvudet efter bara någon minut, det hade nog fått de flesta att vilja lägga av ganska kvickt.
|
Det är Shogun. Han äter flygande knän till frukost.
|
Citat:
A.k.a. Jabbhöger: http://cdn2.cagepotato.com/wp-conten.../12/bones1.gif |
Jabbvänster då, whatevs. Knappast det som var poängen. Men det är väl roligt att märka ord eller ngt.
|
Citat:
|
Citat:
http://4.bp.blogspot.com/-_pFbyilFaF...0/10001968.gif lol. |
Eh, wat?
|
Det är en krok, från vänster.
|
Yeah...Guys! My fans in the world and United State....Jusup back!! Trust me I Back! I back!
|
Nej, det var en rak, men va fan, trollar ni nu?
Jag pratade om att Jones var bättre eller åtminstone lika bra som Gus ståendes, inte om vad för slag det var han fick in mot Machida. Han kunde fått in en snurrande vänstercapoeirauppercutaxekick, har inget med poängen att göra. Jisses. |
såg ut som en halvt påbörjad superman punch.
|
Citat:
Att den slagväxlingen skulle vara så justerad, beräknad, säker och precis som du vill få det till och sedan definiera hela matchen av just det ögonblicket känns helt galet. Det bör inte liknas vid det som Anderson gjorde mot Okami som ditt inlägg antyder. Utan snarare det Condit gjorde mot Hardy, där hans krok lyckades träffa först. Peace out, bye! |
Citat:
Eftersom slagväxningen initierades av fejkad spark till ett slag, och Machida hade utnyttjat tillfället att slå när Jones sparkade förut och då träffade honom, Machida har haft problem med att sänka ena handen när han attackerar med den andra (och börjat justera det efter den fighten) och Jones hörna sade åt honom att göra exakt detta, så var det nog rätt mycket justerat och beräknat och skickligt, jo. Men återigen, oavsett vad det var, så var det iaf inte bara röta, och min poäng med vad jag skrev var att visa att Jones är ganska vass stående. Inget annat. Jisses, pöjk. Apropå Condig-Hardy, så var det förresten tydligen hyffsat förberett från Condits sida då han konstant plågade Hardy med sina lineal kicks mot knäna, som gjorde att Hardy slutade plantera fötterna och hade mycket mindre kraft i sitt slag. Machida träffade dessutom inte Jones, Jones slängde heller ingen krok, båda slagen träffade inte samtidigt och faktum är att Machida träffade inte alls Jones, så det är inte så värst likt, nej. |
Citat:
|
Jones förlorade väl första ronden på alla scorecards? Han gjorde det på mitt iaf. Inte för att Machida dominerade fighten eller så, man får ofta en känsla när både Jones och Anderson (well, fram till förra fighten) att det bara är en tidsfråga innan dom avslutar.
|
|
Citat:
Jag sade jabbhöger. Med vilket jag menade en jabb, en rak höger, eller en blandning. Och det var dessutom, för tredje gången, inte poängen. Det är, för andra gången, helt irrelevant vilket slag det var. Jag sade heller inte att han inte hade några problem. Du kanske ska ta och försöka läsa igenom det inlägg du svarade på en gång till. |
Citat:
Citat:
|
Angående Silva, hur går snacket ute i MMA-världen. Tar han returmatchen för att han är motiverad på riktigt eller är det Dana som har varit och satt press på han med tanke på hans långa kontrakt?
Läste någonstans att den officiella versionen är att Dana lät Silva fundera några dagar innan han lade fram ett erbjudande om en returmatch. Enligt den versionen låter det ju som att Silva fick välja helt själv hur han ville göra, om han vill fortsätta fightas om bältet eller inte. Men jag undrar om Dana frivilligt hade tillåtit att en av UFC:s största stjärnor varvat ner och gått matcher på en lägre nivå. Givetvis kan ju inte Dana tvinga Silva att ta returmatchen men det känns ju inte helt omöjligt att Dana har satt en del press på Silva att ta den. Bilden man har fått av Dana White är ju inte precis att han är en hedersman som bryr sig om alla bästa utan snarare att han är en stenhård affärsman som går ganska långt för att tjäna så mycket pengar som möjligt. |
Citat:
Jones hade inga större problem att vinna mot Machida, men problem hade han i den första ronden innan han justerade. Citat:
Du verkar ha svårigheter med att förstå kontext. |
|
Holly Holm är grym
|
|
Till er som tränar: har ni tips på några bra shorts som sitter där de ska utan att vara stela och irriterande?
|
Citat:
|
Citat:
|
Zombie inför 163:
Citat:
är inte denna snubben i alla fall lite populär? |
Citat:
:) |
Citat:
|