Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Sheogorath 2016-05-15 14:54

Det var just därför jag poängterade tidsaspekten. Snackar vi att Conor faktiskt överlever ett par ronder så är det en viktig faktor. Även om Conor skadar Mayweathers ben tidigt så ska det till en jävla lyckträff för att det ska vara så illa att Mayweather inte sänker honom i första. Meningslös diskussion. Du tror att Conors sparkar kommer kunna hota tillräckligt för att tvinga Mayweather till en sådan anpassning att Conor vinner. Jag tror inte Conor kommer hinna uppnå detta innan det är för sent.

Tricklew 2016-05-15 15:30

Jag tror på flygade enhörningar och sandlådemonster som äter kattungar.

Tillbaks till verkligheten nu gott folk.

Derbel McDillet 2016-05-15 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 7578279)
Det var just därför jag poängterade tidsaspekten. Snackar vi att Conor faktiskt överlever ett par ronder så är det en viktig faktor. Även om Conor skadar Mayweathers ben tidigt så ska det till en jävla lyckträff för att det ska vara så illa att Mayweather inte sänker honom i första. Meningslös diskussion. Du tror att Conors sparkar kommer kunna hota tillräckligt för att tvinga Mayweather till en sådan anpassning att Conor vinner. Jag tror inte Conor kommer hinna uppnå detta innan det är för sent.

Du hajar inte riktigt. Det handlar inte om att Conor kommer knocka honom via bensparkar. Det handlar om att Floyd inte kommer kunna boxas ett skit i hela matchen då hans stans är värdelös med andra regler än boxning. Han kommer inte kunna boxas då han kommer bli sparkad och slagen konstant.

Grazzafukkinrazzi 2016-05-15 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 7578279)

Sheogorath 2016-05-15 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Derbel McDillet (Inlägg 7578314)
Du hajar inte riktigt. Det handlar inte om att Conor kommer knocka honom via bensparkar. Det handlar om att Floyd inte kommer kunna boxas ett skit i hela matchen då hans stans är värdelös med andra regler än boxning. Han kommer inte kunna boxas då han kommer bli sparkad och slagen konstant.

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 7578365)

Du verkar missförstå med flit. Ingen har talat om knockout med lowkicks. Det tar ett tag att bryta ner motståndaren med lowkicks så till den grad att slagen blir helt ineffektiva. Jag menar att Conor inte kommer ha tid att bryta ner Floyd, och att Floyd är så mycket bättre i händerna att ett antal lowkicks inte kommer räcka. Är Floyd det minsta vettig försöker han INTE anpassa sig utan tar så många smällar som behövs på vägen in och knockar Conor. Och Conor har verkligen inte samma tryck i sparkarna som killen ovan. Det är ingen Ernesto Hoost vi talar om här.

Conor har naturligtvis mycket större chans till seger om sparkar tillåts (vilket inte kommer att hända) men ett scenario där han självklart vinner är med MMA-regler. Submit eller TKO i första.

DammA 2016-05-15 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 7578382)
Du verkar missförstå med flit. Ingen har talat om knockout med lowkicks. Det tar ett tag att bryta ner motståndaren med lowkicks så till den grad att slagen blir helt ineffektiva. Jag menar att Conor inte kommer ha tid att bryta ner Floyd, och att Floyd är så mycket bättre i händerna att ett antal lowkicks inte kommer räcka. Är Floyd det minsta vettig försöker han INTE anpassa sig utan tar så många smällar som behövs på vägen in och knockar Conor. Och Conor har verkligen inte samma tryck i sparkarna som killen ovan. Det är ingen Ernesto Hoost vi talar om här.

Conor har naturligtvis mycket större chans till seger om sparkar tillåts (vilket inte kommer att hända) men ett scenario där han självklart vinner är med MMA-regler. Submit eller TKO i första.

LOL okej.

delta_mats 2016-05-15 18:07

Exemplet ovan är dåligt då det var en avdankad gammal boxare, som dessutom vägde minst 20 kg mindre än en thaiboxare av världsklass med extremt kraftfulla sparkar. Även om jag skulle hålla Conor som favorit i en kickboxingmatch är utgången inte lika given som i filmklippet.

Sheogorath 2016-05-15 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av DammA (Inlägg 7578418)
LOL okej.

Cutta av ringen så att inte Conor kan dansa runt och lägga lowkick efter lowkick (självklart kommer han få äta ett par oavsett), upp mot repen eller ringhörnan och godnatt. Synd att den här matchen aldrig kommer bli av eftersom K1-regler/muay thai-regler är den enda settingen som faktiskt skulle bli intressant i den bemärkelsen att utgången inte är given. :)

DammA 2016-05-15 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 7578433)
Cutta av ringen så att inte Conor kan dansa runt och lägga lowkick efter lowkick (självklart kommer han få äta ett par oavsett), upp mot repen eller ringhörnan och godnatt. Synd att den här matchen aldrig kommer bli av eftersom K1-regler/muay thai-regler är den enda settingen som faktiskt skulle bli intressant i den bemärkelsen att utgången inte är given. :)

En oblique kick och han är done.

Kaalle 2016-05-15 18:57

Glöm inte chansen att knäa sönder honom i clinchen också.

Sheogorath 2016-05-15 19:16

Citat:

Ursprungligen postat av Kaalle (Inlägg 7578453)
Glöm inte chansen att knäa sönder honom i clinchen också.

Det här tror jag mer på i så fall. Även armbågar från clinch om det inte är K1-regler. Vad gäller oblique-kick så ser man den rätt ofta men otroligt få använder den effektivt. Conor är inte en av dessa.

Om Conor kan hålla sig borta tillräckligt länge för att verkligen slå undan Mayweathers förmåga att generera kraft från benen eller om de hamnar i klinch där Conor effektivt kan använda knän och/eller armbågar så har han en chans.

Tror jag att fighter hamnar i det läget? Nope. I got my money on Money.

Derbel McDillet 2016-05-15 19:22

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 7578471)
Det här tror jag mer på i så fall. Även armbågar från clinch om det inte är K1-regler. Vad gäller oblique-kick så ser man den rätt ofta men otroligt få använder den effektivt. Conor är inte en av dessa.

Om Conor kan hålla sig borta tillräckligt länge för att verkligen slå undan Mayweathers förmåga att generera kraft från benen eller om de hamnar i klinch där Conor effektivt kan använda knän och/eller armbågar så har han en chans.

Tror jag att fighter hamnar i det läget? Nope. I got my money on Money.

Du hade losat dom pengarna :/ Vill inte vara dryg men du har verkligen ingen koll på detta. Kolla på en boxares stans och teknik. Det är omöjligt för Floyd att boxas som han brukar om han istället ska stå med en öppen stans för att undvika alla sparkar som boxarstansen inte skyddar mot.

cero 2016-05-15 19:26

En sak jag fortfarande undrar ang Chael/Anderson 1:

Varför klappade han när triangeln höll på att öppnas? Panik? Hade han offrat att somna och få sin arm bruten hade han tagit titeln. Med tanke på hur extremt galna fighters är så är jag förvånad över att han inte ville det. Förstår att man inte vill ligga livlös på mattan framför alla sina fans när man blir dominerad, men när man har vunnit 5 av 5 ronder och det är en minut kvar..?

http://media.ufc.tv/157/silvasonnen.jpg

Lite sen till festen, jag vet. :D

Sheogorath 2016-05-15 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av Derbel McDillet (Inlägg 7578476)
Du hade losat dom pengarna :/ Vill inte vara dryg men du har verkligen ingen koll på detta. Kolla på en boxares stans och teknik. Det är omöjligt för Floyd att boxas som han brukar om han istället ska stå med en öppen stans för att undvika alla sparkar som boxarstansen inte skyddar mot.

Den där typen av självsäkerhet tolkar jag normalt sett som en oförmåga att se sakers komplexa natur. Jag är åtminstone ödmjuk och säger vad jag tror, och varför jag tror det. Du kör ad hominem och försöker berätta för oss hur saker är. Allmänt kasst. :) För att återgå till mig så tränar själv både boxning, thaiboxning och karate så jag förstår mycket väl att man inte bör ha samma tyngdfördelning/stance oberoende av regelsystem. Även sådant som distans mm påverkas. Självklart. Vad jag säger är att Mayweather är så pass mycket bättre att jag tror att det inte kommer räcka.

Men det skulle vara en intressant match. Jag är inte säker på utgången men ska jag betta så tror jag att Mayweather tar hem det. Knock i första ronden. Klarar han inte det så kommer Conors chanser att öka drastiskt. Då kommer legkicksen vara så många och svullnaden så stor att Mayweather inte kommer kunna boxas som han är van att göra. Det blir problem för honom. Även om han skulle vara så dum att han tror att han kan köra defensivt och counter-puncha mot Conor så kommer han vara rökt. Men så dum får han ju bara inte vara.

svenbanan 2016-05-15 19:56

Kanske att Mayweather skulle kunna käka en del sparkar och knocka Conor ifall han var den typen av boxare som bara behövde en rejäl träff för att vinna matchen. Men det känns ju som om det inte riktigt är hans stil. Hans matcher brukar väl ofta vara i flera ronder och till slut sluta med TKO eller att det går till domslut, eller missminner jag mig?

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:56.