![]() |
|
Det var just därför jag poängterade tidsaspekten. Snackar vi att Conor faktiskt överlever ett par ronder så är det en viktig faktor. Även om Conor skadar Mayweathers ben tidigt så ska det till en jävla lyckträff för att det ska vara så illa att Mayweather inte sänker honom i första. Meningslös diskussion. Du tror att Conors sparkar kommer kunna hota tillräckligt för att tvinga Mayweather till en sådan anpassning att Conor vinner. Jag tror inte Conor kommer hinna uppnå detta innan det är för sent.
|
Jag tror på flygade enhörningar och sandlådemonster som äter kattungar.
Tillbaks till verkligheten nu gott folk. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Conor har naturligtvis mycket större chans till seger om sparkar tillåts (vilket inte kommer att hända) men ett scenario där han självklart vinner är med MMA-regler. Submit eller TKO i första. |
Citat:
|
Exemplet ovan är dåligt då det var en avdankad gammal boxare, som dessutom vägde minst 20 kg mindre än en thaiboxare av världsklass med extremt kraftfulla sparkar. Även om jag skulle hålla Conor som favorit i en kickboxingmatch är utgången inte lika given som i filmklippet.
|
Citat:
|
Citat:
|
Glöm inte chansen att knäa sönder honom i clinchen också.
|
Citat:
Om Conor kan hålla sig borta tillräckligt länge för att verkligen slå undan Mayweathers förmåga att generera kraft från benen eller om de hamnar i klinch där Conor effektivt kan använda knän och/eller armbågar så har han en chans. Tror jag att fighter hamnar i det läget? Nope. I got my money on Money. |
Citat:
|
En sak jag fortfarande undrar ang Chael/Anderson 1:
Varför klappade han när triangeln höll på att öppnas? Panik? Hade han offrat att somna och få sin arm bruten hade han tagit titeln. Med tanke på hur extremt galna fighters är så är jag förvånad över att han inte ville det. Förstår att man inte vill ligga livlös på mattan framför alla sina fans när man blir dominerad, men när man har vunnit 5 av 5 ronder och det är en minut kvar..? http://media.ufc.tv/157/silvasonnen.jpg Lite sen till festen, jag vet. :D |
Citat:
Men det skulle vara en intressant match. Jag är inte säker på utgången men ska jag betta så tror jag att Mayweather tar hem det. Knock i första ronden. Klarar han inte det så kommer Conors chanser att öka drastiskt. Då kommer legkicksen vara så många och svullnaden så stor att Mayweather inte kommer kunna boxas som han är van att göra. Det blir problem för honom. Även om han skulle vara så dum att han tror att han kan köra defensivt och counter-puncha mot Conor så kommer han vara rökt. Men så dum får han ju bara inte vara. |
Kanske att Mayweather skulle kunna käka en del sparkar och knocka Conor ifall han var den typen av boxare som bara behövde en rejäl träff för att vinna matchen. Men det känns ju som om det inte riktigt är hans stil. Hans matcher brukar väl ofta vara i flera ronder och till slut sluta med TKO eller att det går till domslut, eller missminner jag mig?
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:56. |
|