Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Diet, Deff & Fettminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Mitt deffschema (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31775)

Karl_alfred 2004-10-18 06:54

Citat:

Ursprungligen postat av King Grub
10-12 kronor för ett kvartskilo dyrt? Obs att du inte betalar för kolhydrater eller lika mycket vatten "på köpet" här. :)

Ja så dyrt var de inte faktiskt, köpte ett par burkar igår. Hittade dock inte grynost trots mycket letande :(

Herkulez 2004-10-18 07:15

Citat:

Ursprungligen postat av Karl_alfred
Ja så dyrt var de inte faktiskt, köpte ett par burkar igår. Hittade dock inte grynost trots mycket letande :(

grynost= keso

King Grub 2004-10-18 07:16

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Herkulez
grynost= keso

Nix. Keso = Arla. Grynost = Valio, med 18 gram protein per 100 gram och så gott som kolhydrat- och fettfri.

Karl_alfred 2004-10-18 08:05

Ah fanken den burken tror jag att jag sett :cool:

Monoxide 2004-10-18 11:48

Citat:

Nix. Keso = Arla. Grynost = Valio, med 18 gram protein per 100 gram och så gott som kolhydrat- och fettfri.

Smakar den ungefär likadant som keso naturell?

King Grub 2004-10-18 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av Monoxide
Smakar den ungefär likadant som keso naturell?

Med tanke på att det är fett som är den största smakgivaren... nej. :) Nåja, några dramatiska skillnader är det inte, men man kan inte kalla den för någon smaksensation.

Monoxide 2004-10-18 13:00

Citat:

Med tanke på att det är fett som är den största smakgivaren... nej. :) Nåja, några dramatiska skillnader är det inte, men man kan inte kalla den för någon smaksensation.

Till skillnad från keso naturell som fullkomligt bombarderar smaklökarna med sina underbara smaknyanser? ;)

It's like there's a party in my mouth and no one showed up!

Men tack för svaret. Ska kolla in det nästa gång jag släpar mig till affären. :)

supremo 2004-10-18 13:00

Citat:

Personligen tycker jag det är en jäkla skillnad.
Keso är gott, grynosten kan jag inte äta.
Men det är olika från person till person...

Jejje 2004-10-18 13:13

håller med.. keso är tusen gånger godare än grynosten.. och kesella också.. som iofs inte är samma sak.. men de säljs i "burkar" iaf.. så jag käkar bara de olika keso sorterna samt kesella.. grynosten gav jag upp rätt fort.. och jag äter det mesta. men grynosten var inte mycket att hurra för..

King Grub 2004-10-18 13:26

Synd att den är överlägsen som proteinkälla. ;)

Frida,SSP 2004-10-19 14:26

Äter du den naturell el. med ngn frukt?

no1fitness 2004-10-20 03:24

Så inte är inte Valios grynost alls tycker jag.
Äter den som den är och saltar lite ibland. När man deffar smakar det hur bra som helst ! :)

Mental 2004-10-20 12:10

Hmm, Keso naturell äter jag nu, får se om jag hittar grynost. måste ju prova :)

Herkulez 2004-10-20 12:30

Citat:

aa ok, glömde frågetecknet efter, var själv osäker :)

Karl_alfred 2004-10-20 16:06

Lite funderingar kring deffen:
Det här med ätardagar har jag använt mig av var 7:e dag men upplever det som om deffen går aningen trögt. Med tanke på att de inte verkar va mycket att klaga på i mitt matschema så börjar jag fundera på om det är ätardagarna som gör att de går så långsamt för mig. Har tagit de väldigt, väldigt bokstavligt och fullkomligt vräkt i mig allt jag ser typ. Skulle det kasnke vara bättre att ta dessa var 14:e dag och inte nu bara vräka i sig all form av mat, utan mer kasnke äta nått gott och det mesta nyttigt men mer kolisar än vanligt t ex.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:11.